فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: اشکال هندسی (مربع، مثلث، مستطیل و دایره) با کمک لوازم آموزشی به صورت دیداری به پسرانم نشان داده شد سپس برای تثبیت یادگیری، کاربرگ عملی و مهارت‌محور اشکال هندسی در اختیار پسران گلم قرار گرفت.
تکلیف: تکلیف منزل ندارند

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: بازی های ایستگاهی ( فوتبال گروهی در حیاط، فوتبال دستی، شطرنج)

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: در ابتدای کلاس آشنایی با اعضای بدن و چگونگی مراقبت از آن‌ها توضیح داده شد. سپس به وسیله‌ی لوازم کمک آموزشیِ بهداشت فردی(مانند صابون، ناخن‌گیر، شامپو، شانه و...) لزوم رعایت بهداشت تبیین گردید. در ادامه برای یادگیری کامل آزمایش "فرار فلفلی" توسط دانش‌آموزان عزیزم انجام شد

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: در فعالیت فارسی پرلز ابتدا ضرب‌المثل "قسم روباه رو باور کنم یا دم خروس رو" به وسیله انیمیشن در کلاس به نمایش درآمد سپس درباره ضرب‌المثل با پسران عزیزم گفتگو انجام شد و در ادامه شعرِ "توانا بود هرکه دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود" در کلاس تمرین شد.
تکلیف: لطفا شعر آموزش داده شده در کلاس تمرین و تکرار و سپس حفظ شود

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: جلسه اول آشنایی و معارفه دانش آموزان با یکدیگر به وسیله بازی و مسابقه و آموزش نحوه صحیح معارفه خود و شناخت توانمندی های خود انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جهت تثبیت یادگیری انواع خطوط ابتدا اشکال مختلف بر روی تخته یادآوری شد سپس خطوطی که قبلا توسط معلم بر روی پاهای یک هشت‌پا کشیده شده بود، توسط دانش‌آموزان عزیز با قیچی بریده شد. این تمرین در جهت مهارت دست‌ورزی نیز بسیار سودمند می‌باشد.
تکلیف: پسرهای خوبم چند تصویر موردعلاقه‌ی خود را با قیچی برش داده و به کلاس بیاورند.

زنگ تفریح

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: بازی ساختنی در ابتدا ساختمان‌های شیشه‌ای و ساختمان‌های عجیب و جذابِ جهان به دانش‌آموزان نمایش داده شد سپس با هدف افزایش قدرت تمرکز و قدرت حل مسئله، دانش‌آموزان با استفاده از چوب بستنی و گیره، ایده‌های سازه‌ای خود را ساختند و برای معلم سازه‌ی خود را توضیح دادند.

خلاقیت

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: موضوع درس میوه تابستانی هندوانه، صحبت درمورد رنگ نوع (دایره مثلث ) شکل بوته ای درختی و خواص آن نقاشی هندوانه روی کاغذ ودراخر کار با فوم اکلیلی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: