فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: بازی خلاق شمارش اعداد با چوب خط پای تخته توسط دانش آموزان صورت گرفت.
تکلیف: کتاب ریاضی زنبوری صفحه با اشکال هندسی می تواند شکل های ماشین، خانه، موش و... کار کلاژ باشد و روی برگه A4 چسبانده شود . کتاب کار ریاضی علوی تحویل داده شد حل شود. کتاب ریاضی زنبوری شنبه همراه گل پسرانم باشد.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: جشن نشانه د توسط گل پسرم آقای نیهاد هداوند در کلاس برگزار شد، سپاس از اولیای گرامی بابت زحماتشان. روانخوانی با فلش کارت ها انجام شد.
تکلیف: اولیای گرامی ترکیب خوانی با فلش کارت ها حتماً تمرین شود، ارمغان 4 حل شود.

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: کتاب نگارش درختی در کلاس انجام شد، دست ورزی نشانه ها با مگنت چوبی ساخت کلمات جدید انجام شد.
تکلیف: کاربرگ تکرار و تمرین فارسی تحویل دانش آموزان داده شد و حل شود وشنبه با ارمغان 4 به کلاس آورده شود.

قرآن اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: جشن قرآن توسط مدرسه برگزار شد.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی نقشه گنج انجام شد.(هدف:تقویت خلاقیت و توانایی بازی سازی)

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس5(پس انداز) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم پس انداز و ضرورت آن،اولویت بندی و پرهیز از خریدهای غیرضروری،انتخاب آگاهانه و بررسی کالاها و خدمات موجود،آینده نگری و مراقبت از پول. تکالیف دانش آموزان بررسی شد. فعالیت کلاسی صفحه 44 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 45 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: کتاب کار ریاضی علوی صفحات 38و40 در کلاس انجام شد.
تکلیف: گل پسرانم با چینه ها جدول شگفت انگیز را تمرین داشته باشند، (به این صورت که روی میز یا داخل سینی... جدول شگفت انگیز رابسازد.)

علوم اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: مسابقه ی آقای ریاضی وجشن انار در مدرسه برگزار شد.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس نشانه ( د) با اجرای داستان و شعر انجام شد، آشنایی با صدا و جایگاه نشانه، کلمات جدید آموزش داده شد، روانخوانی کتاب فارسی گلی و روانخوانی علوی صورت گرفت و پیدا کردن نشانه در کتاب گلی انجام شد.
تکلیف: فردا فلش کارت های درس های 1و2(آب وباران و ابر، باد) فارسی گلی و دفتر املا همراه دانش آموزان باشد.

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: فعالیت عملکردی دست ورزی نشانه د با چوب خط توسط دانش آموزان صورت گرفت، کلبه ی دوستی آموزش داده شد. هدف هماهنگی بین چشم و دست انجام شد.
تکلیف: اولیای گرامی سر مشق درس د و جدول ترکیب( دوستی) و جدول بخش و صداکشی در دفتر داده شده، پوستر دال رنگ آمیزی شود، گل پسرانم باصدای بلند بخواند و بنویسد و فردا حتماً دفترهمراشان باشد. زمان انجام تکالیف امروز 30دقیقه می باشد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه کار با ابزار سطل رنگ در نرم افزار نقاشی مرور شد و نحوه کار با ابزار قطره چکان در این نرم افزار آموزش داده شد؛ همچنین تمرین صفحه 26 کتاب که کار با این نرم افزار می باشد توسط پسرهای عزیزم در کلاس به صورت گروهی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: ریاضی زنبوری تم 5 صفحات 33و34 در کلاس انجام شد، مبحث مفهوم اعداد کمتر از 5 با دست چوب خط توسط دانش آموزان صورت گرفت.
تکلیف: فردا نشانه ی (د) تدریس می شود، لطفا غیبت غیر موجه نداشته باشید.

علوم اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تلفیق علوم و فارسی کتاب علوم علوی درس 2 سلام به من نگاه کن در کلاس انجام شد، بازی گروهی حواس پنج گانه و جایگاه نشانه توسط دانش آموزان صورت گرفت.
تکلیف: فردا کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی و کتاب کلمه های کوچولو و دفتر مشق همراه دانش آموزان باشد اکثر دانش آموزان کتاب هایشان در کلاس می باشد. (لطفاً دانش آموزان کتابی را که برای انجام تکالیف منزل می برند فردای آن روز به کلاس آورده شود)

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تثبیت و یاد آوری روانخوانی درس آب وباران و اَنار به صورت گروهی در کلاس انجام شد.
تکلیف: اولیای گرامی کتاب کار فارسی علوی تحویل داده شد و درس اَبر در منزل تکمیل شود زمان انجام تکالیف 30 دقیقه می باشد.

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: کتاب نگارش درختی در کلاس انجام شد، دست ورزی نشانه ها با ابزار چوبی تثبیت و یاد آوری بخش و صداکشی کلمات انجام شد.
تکلیف: گل پسرانم جدول ترکیب و روانخوانی با کتاب کلمه های کوچولو تمرین شود. ترکیب ب +ا =با میشه ب +_َ =بَ میشه روی تخته وایت برد هم می توانند تمرین کنند.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مهارت رعایت بهداشت و تنظیم ساعت خواب به ساعت 9 شب جهت بهبود کیفیت خواب و سرحال بودن درمدرسه را به وسیله ی داستان و نقاشی آموختند.
تکلیف: به کمک بزرگترها ساعت خواب شب و بیدارشدن صبح خود را در یک هفته در جدول یادداشت کنن تا در کلاس تشویق شوند.

بازی استراتژیک

مدرس: جهانگیری، بهاره
فعالیت: چالش واکنشی: این نوع بازی‌ها معمولاً برای هماهنگی گروهی، افزایش تمرکز، حس همکاری و نشاط طراحی می‌شوند. نمونه‌ای از آن بازی‌هایی مثل: «بازی دست به دست» (برای هماهنگی حرکتی و تمرکز شنیداری) «بازی مربی بگو» (شبیه Simon Says در انگلیسی، جایی که فقط اگر مربی گفت باید حرکت انجام بشه) یا بازی‌های گروهی که به اعلام مربی انجام می‌شوند. چوبک وحلقه: اهداف آموزشی: تقویت تمرکز، هماهنگی و دقت شنیداری از طریق بازی ریتمیک. ایجاد هماهنگی بین حرکت بدن و موسیقی. تمرین کار گروهی و رعایت نوبت در فعالیت جمعی. پرورش حس ریتم، نظم حرکتی و شمارش موسیقایی. افزایش شادی، انرژی و اعتمادبه‌نفس از طریق حرکت و موسیقی.

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس ریاضی تم5 انجام شد، بازی شمارش اعداد با چوب خط انجام شد، شمارش اعداد با دست انجام شد.
تکلیف: اولیای گرامی کتاب کار ریاضی علوی صفحه 36 انجام شود و حتماً فردا کتاب آورده شود.

علوم اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تلفیق علوم و ریاضی آزمایش مبحث حس چشایی با میوه انجام شد، تثبیت الگو یابی با میوه ها توسط دانش آموزان صورت گرفت.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس نشانه اَ _َ با اجرای شعر و کلیپ اَنار مشاهده شد، تدریس ترکیب نشانه اَ_َ، روانخوانی کتاب کلمه های کوچولو انجام شد. جشن آب برگزار شد.
تکلیف: اولیای گرامی کتاب کار فارسی علوی صفحه 47 انجام شود و به کلاس آورده شود.

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس نوشتاری نشانه اَ _َ با چوب خط انجام شد هدف هماهنگی بین چشم و دست، سرمشق نشانه اَ _َ در دفتر در کلاس انجام شد.
تکلیف: ساخت بانک کلمات با آموزش اولین کلمات از شمامی خواهم جعبه ای درست کنید به نام بانک کلمات و آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید این جعبه حتی می تواند یک جعبه کفش یا یک صندوقچه باشد. (می توانید در پوشه ای بزرگ دکمه دارم قرار دهید) برای بچه‌ها اینطور توضیح می دهیم که همانطور که پول را در بانک پس انداز می کنیم کلمات جدیدی که یاد می گیریم را هم در بانک کلمات پس انداز می کنیم و وعده می دهیم هر 50 کلمه یک جایزه کوچک دریافت می کنند. هر شب از شما تقاضا دارم روخوانی این کلمات را با فرزند خودکار کنید و یا بچه‌ها کلمه ای را شانسی بیرون بیاورند وبا آن جمله بسازند. در نظر دارم در هفته یک ساعت را برای بازی با این کارت ها اختصاص دهم ،بنابراین گاهی در هفته بانک کلمات را به مدرسه می آورند و با دوستانشان مقایسه می کنند و از هم دیگر می پرسند. گاهی هم می گویم تکلیف شب: نوشتن کلمات بانک و...... اولیا ی گرامی کلماتی که فعلا درون فلش کارت ها باید بنویسید، با آموزش نشانه ها ی جدید به تعداد این کلمات اضافه می شود. آ ا_ ب ب_ آب_ با_ بابا_ بابا آب_ آبا_ باب_ اَ _ َ_ بَ _ اَب_ اَبا_ اَباب_ با تشکر از همراهی و همکاری شما بزرگواران.

استعداد حرکتی ورزشی اول

مدرس: کلهر، محدثه
فعالیت: موارد زیر انجام شد: - حرکات و تمرینات گرم کردن - تقسیم دانش آموزان به دو گروه و بازی مجسمه هدف: سرعت،سرعت و عکس العمل،هماهنگی اعصاب عضله - انجام حرکات مارپیچ با استفاده از موانع هدف: تقویت قدرت عضلانی - تقسیم دانش آموزان در قالب دو و سه تیم و انجام بازی فوتبال هدف: شادابی و جذب دانش آموزان

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس تم 5 با اجرای داستان و آداب پیک نیک رفتن انجام شد، کتاب ریاضی زنبوری صفحات 30و31در کلاس انجام شد. بازی چوب خط و شمارش اعداد با اشکال مگنتی صورت گرفت.
تکلیف: اولیای گرامی فرداجشن آب برگزار می شود، لطفا دانش آموزان غیبت غیر موجه نداشته باشند.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس بخش و صداکشی ( کلمات آب، بابا، باب، آبا) انجام شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 46در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحات 44و45 در منزل حل شود و حتماً به کلاس آورده شود.

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: بابا فقط تاج سر نیست بابا یک دنیاست گل پسرانم با دستان کوچک شان کلمه ی پر از عشق بابا را نوشتند. کاردستی به مناسبت نوشتن بابا انجام شد. کتاب نگارش درختی نشانه ب ب در کلاس کامل شد.
تکلیف: اولیای گرامی فردا کتاب کلمه های کوچولو و داستان های بزرگ و کتاب ریاضی( زنبوری) کتاب فارسی( گلی) همراه گل پسرا باشد، اکثر کتاب ها در کلاس می باشد. اولیای گرامی (لطفا فردا گل پسرانم خیار و سیب را به صورت خُرد شده وخیار برش گرد و سیب به قسمت های کوچک ویک اندازه بیاورند.)

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت غذاخوری پارت اول ( آداب صحیح غذا خوردن ، با دهان بسته و بی صدا غذا جویدن ، تعریف کردن از غذا ، تشکر کردن از آشپز ، خوردن غذایی که دوست نداریم ، تمیز غذا خوردن و...) را به وسیله ی کارتون آموزش دیدند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: