فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم 5 ریاضی با صفحه ی آغازین مربوط به این تم شروع شد .آموزش صفحه ی 30 کتاب درسی آموزش و پرورش با اهداف استفاده از چوب خط جهت سر شماری اشیا و درک جمع دو عدد و نمایش آن با استفاده از چوب خط انجام شد و تمرین های مربوط به این صفحه حل شد .صفحه ی 31 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با اهداف آشنایی با مفهوم کم کردن و استفاده از انگشتان دست ،ایجاد مهارت برقراری ارتباط کلامی برای تعریف عمل کم کردن آموزش داده شد و فعالیت مربوط به این صفحه انجام شد .
تکلیف: پسرم تم 1 از کتاب ریاضی علوی را حل کن .فردا همراه خود بیاور

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فصل 2 را با تماشای فیلم فندق دوره کردیم .آزمایش بازی با حواس مربوط به کتاب علوی انجام شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: درس آب نشانه ی آا دوره شد .پرسش شفاهی انجام شد .کتاب کار علوی درس آب با هدف دوره و تثبیت درس انجام شد .
تکلیف: دفتر های مشق در کلاس مانده است .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: عملکرد محافظ صفحه نمایش((screen saver توضیح داده شد و تنظیمات آن آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فیلم آموزشی مربوط به تم 4 در کلاس دیده شد .تم 4 دوره شد .دست ورزی با چینه جهت دوره ی جمع های ترکیبی انجام شد .بید پای ریاضیزبا هدف توسع ی دقت شنیداری در کلاس انجام شد .
تکلیف: ارمغان هفته تحویل دانش آموزان داده شده است نوشته شود .کتاب ریاضی و فارسی علوی تحویل دانش آموزان داده شد حتما آخر هفته جلد و سیمی شود اسم دانش آموز هم نوشته شود روز شنبه هر دو را همراه خود بیاورند .اگر فکر می کنید که حجم کتاب زیاد است می توانید کتاب را در دو بخش سیمی کنید .مثال کتاب فارسی تا صفحه ی 130 یک بخش و از 131تا پایان کتاب بخش دیگر سیمی شود .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: صفحه ی 27 کتاب خوانداری دوره شد .بازی حافظه ی دیداری با کارت های تصویری انجام شد .فعالیت شنیداری تشخیص صدای آ اول و اغیر اول در کلمات انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 27 کتاب خوانداری را 3 بار برای مامان و بابا بخوان هنگام نوشتن انگشت زیر کلمه باشد تا بتوانی تصویر و کلمه ی مربوط به آن را ببینی .از مامان و بابا بخواه درس آب را هر کلمه ای که شما نشان می دهی بخوانند (اولیای عزیز در این تمرین سعی کنید گاهی اشتباه بخوانید بعد پسرم درست آن مورد را به شما بگوید ).

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: تمرین های کتاب نگارش صفحات 26 و 27 انجام شد .جایگاه نشانه ی آ ا دوره شد شعر آن خوانده شد .از گل پسر ها به صورت فردی و پاتخته ای آزمون نوشتاری نشانه ی آا گرفته شد .
تکلیف: پسرم یک صفحه از کتاب داستان در منزل را انتخاب کن نشانه های آ ا در آن پیدا کن و دور آن خط بکش 5مورد برای هر کدام کافی است .

قرآن اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز جَشن آ و جشن قرآن در حیاط مدرسه برگزار شد .گیفت تاج و گل کتاب قرآن به همراه نشانگر قرآن تحویل دانش آموزان داده شد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 3(نیاز و خواسته) با استفاده از ارائه پاورپوینت و داستان تدریس شد. تمرین کلاسی انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی ریتمیک بوسیله چوبک با موزیک خونه مادر بزرگه انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش فعالیت صفحه ی 27 کتاب ریاضی با اهداف تشخیص اجزا یک کل توانایی سرشماری اشیا و اشکال به کمک چوب خط انجام شد تمرین های مربوطه حل شد .آموزش صفحه ی 28 کتاب ریاضی با اهداف آشنایی اولیه اعدادبا بامفهوم جمع های ترکیبی به کمک چینه های رنگی انجام شد مثال (یه دو تا با یه سه تا با هم میشن 4 تا )جدول شگفت انگیز صفحه ی 28 حل شد .تم 4 کامل شد .
تکلیف: امروز در منزل پسرم جمع های مختلف اعداد تا 5 را با انگشتان هر دودست تمرین کنند .مثال (یه یکی با یه سه تا با هم میشن 4 تا ).کاربرگ تم 4 تحویل داده شد حل شود .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب کار علوم فصل دوم با اهداف تشخیص کاربرد حواس 5 گانه در زندگی روز مره کامل انجام شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نشانه ی آ با اهداف معرفی صدا و نشانه ی آ،تقویت توانایی خواندن و نوشتن نشانه ی آ ،تقویت توانایی خواندن کلمات متناسب با تصویر وآشنایی با رنگ آبی در طبیعت انجام شد .جهت ایجادانگیزه داستان آ تعریف شد .در دفتر مشق گل پسر ها آا را نوشتند .فایل مربوط به آموزش امروز ارسال شد .
تکلیف: اولیای عزیزپسر خوبم امروز روی نمک هر دو شکل آا را بنویسد و شما در دفتر یادداشت بفرمایید که فعالیت مذکور انجام شد .کتاب نگارش صفحه ی 25 انجام شود هنگام نگارش آ حتما بخواند و بنویسد مثال آ اول یا ا غیر اولو به جهت نوشتن توجه شود . در دفتر مشق دو تصویر را نقاشی کن یکی از آنها صدای آ اول و دیگری صدای ا غیر اول داشته باشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط خود بچه ها مروری بر درس هفته های گذشته انجام شد. تاکید بر رفتارهای صحیح قبل و بعداز مدرسه رفتن انجام شد. کلمات جادویی لطفا ، متشکرم ، سپاس ، بفرمایید ، خواهش میکنم به صورت کلیپ و شعر برای بچه ها گذاشته شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی آموزش و پرورش صفحه ی 26 با هدف ایجاد توانایی استفاده از شابلون و مرور اشکال هندسی انجام شد .
تکلیف: گل پسرهایی که فعالیت دفتر شطرنجی روز گذشته را انجام ندادند کامل کنند .در دفتر مشق جدول شگفت انگیز 4 ×4 چسبانده شده است حل شود .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی 6 تا 10 در کلاس دوره شد .صدای اول و آخر ،هم پایان و هم آغازها مرور شد .دست ورزی با خمیر انجام شد جهت ایجاد انگیزه ورود به نشانه ها گل پسر ها شکل آ را درست کردند .

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی فعالیت هفته ی سوم با اهداف شناسایی الگو و ادامه دادن آن ،شمارش ،پیدا کردن اشکال پنهان انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحه ی 24 کتاب با اهداف آشنایی با چوب خط کشیدن توانایی سر شماری اشیا و آشنایی با نمودار ستونی انجام شد و تمرین های مربوطه انجام شد .صفحه ی 25 کتاب تمرین انتقال با انگشتان و مفهوم جمع ،توانایی کشف الگوی شطرنجی انجام شد . گل پسر ها دست ورزی با چوب خط انجام دادند .
تکلیف: پسرم الگوی شطرنجی صفحه ی 25 کتاب ریاضی را در دفتر شطرنجی انجام بده .در دفتر مشق جدول شگفت انگیز چسبانده شده است انجام شود .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ها به پایان رسید .نگاره ی 1تا5 دوره شد .فردا 5 تا 10 را دوره خواهیم کرد .صدای اول و آخر کلمات و شناسایی هم پایان و هم آغاز های مربوط به هر نگاره دوره شد .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فعالیت لوحه های مربوط به کتاب نگارش صفحه ی 23 با شعر آموزش داده شد .و در دفتر مشق نوشته شد .
تکلیف: پسرم کتاب نگارش لوحه های صفحه ی 23 را کامل کن .

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: موضوع درس: غذای مقوی بخوریم..غذای سالم بخوریم..صفحات 17،16،15،14 گفتگو در مورد غذاهای مجاز و مقوی، پرسش و پاسخ در مورد غذاهای سالم، وعده های غذایی و میان وعده های مفید..
تکلیف: انجام صفحات 17، 16، 15،14 تکمیل نقاشی.. گفتگو در مورد مواد غذایی که در خانه مصرف می کنیم.. تکمیل صفحات قبلی الی 13
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: