فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس
فعالیت: با سلام پسر توانمندم به مناسبت روز پست فردا از آقای پستچی دعوت کردیم تا در مدرسه ی ما حضور داشته باشند. شما امروز می توانید یک یا چند نامه به مسئولین مدرسه بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را در پاکت نامه قرار دهید. پشت پاکت آدرس فرستنده ( خودتان) بالا سمت چپ و آدرس گیرنده ( آدرس مدرسه) پایین سمت راست باشد. حتما در بخش گیرنده نوشته شود برسد به دست... ( به طور مثال خانم کمالی و ... ) . تمبر که نشانه ی پرداخت هزینه به پست است می تواند به صورت نمادین و با نقاشی در بالای پاکت نامه زده شود. فردا از اول صبح می توانید نامه های خود را داخل صندوق پست که داخل مدرسه قرار گرفته است قرار دهید تا آقای پست چی آن را به دست مسئولین مدرسه برساند. منتظر نامه های پر مهر شما پسران عزیز هستیم با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحه ی(20)با هدف شمارش انجام شد.تمرین مربوطه در کتاب انجام شد.
تکلیف: فایل جدول شگفت انگیز (4×4) ارسال شد . در صورت تمایل در منزل تمرین شود .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی (9)به روش مشارکتی و فعال آموزش داده شد .فعالیت بخش کردن ،صدای اول و آخر،هم آغاز و هم پایان در کلید واژه های جدید آموزش داده شد .درباره ی فعالیت های داخل مسجد در کلاس با همکاری گل پسر ها صحبت شد .شعر وضو در کلاس خوانده شد و نمایش وضو گرفتن توسط گل پسر ها در کلاس انجام شد .فعالیت ببین و بگو ...انجام شد .
تکلیف: فلش کارت های نگاره ی(9)طبق روال انجام شود وفعالیت های هم آغاز و هم پایان ،مقایسه با نگاره های قبلی انجام شود.(فایل ارسال شده جهت تمرین و دلخواه است فعالیت شفاهی انجام شود )

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: ابتدا گفتگو‌درباره مراحل رشد پروانه انجام شد سپس آموزش آن بااشکال هندسی داده شده ودرانتها بچها با مداد رنگی آن را نقاشی کردند. در کارت پستال به مناسبت روز پست نقاشی شد و رنگ امیزی آن انجام شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش؛بازی فوتبال

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فعالیت هفته ی سوم انجام شد .
تکلیف: تکلیف ندارید.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: صفحات (18_19)کتاب ریاضی در کلاس تدریس شد .گل پسر ها در کلاس فعالیت صفحه ی 18 را با چوب کبریت انجام دادند .جدول شگفت انگیز (4×4)به روش پنجره ای آموزش داده شد .
تکلیف: پسرم های گلم مانند فعالیت صفحه ی 18کتاب ریاضی آموزش و پرورش روی برگه یA4 با چوب کبریت وچسب بچسبانید و فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.(جهت قرار دادن در کلیر بوک حتما برگه ی فعالیت تزیین شده ؛نام نویسی شده و سایز A4 باشد)

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی (8)دوره شد .
تکلیف: تکلیف ندارید .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: دو لوحه ی جدید با شعر آموزش داده شد .در دفتر وفارسی علوی تمرین شد .
تکلیف: کتاب نگارش صفحات (20-21)انجام شود .در صورت نیاز به تمرین در دفتر هم انجام شود .

قرآن اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: پیام قرآنی (شروع هر کار با نام خدا )دوره شد .

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درس دوم مهارت های زندگی آموزش استفاده از درخواست مودبانه و رفتار و کلمات مودبانه انجام شد.دانش آموزان اموختند با دستوری صحبت کردن و فریاد زدن هیچکدام از درخواست هایشان انجام نمیشود و اگر خواسته ای دارند باید مودبانه و از کلمات جادویی استفاده کنند.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم (3) با معرفی صفحه ی آغازین مربوطه شروع شد .آموزش صفحات(16-17)با هدف مفهوم اضافه کردن با کشیدن شکل و انتقال با انگشتان دست انجام شد .تمرین های مربوطه در کتاب حل شد.
تکلیف: فردا پسرهای گلم همراه خود یک بسته چوب کبریت داشته باشند .دانش آموزانی که ریاضی علوی تحویل نداده اند فردا همراه کتاب ریاضی درسی در کیف باشد .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز در کلاس علوم فیلم آموزشی فندق مربوط به فصل (1)دیده شد .آموزش مشاهده ی دقیق با آزمایش برش میوه انجام شد .آموزش اجسام سبک و سنگین با آزمایش روی آب زیرآب انجام شد .
تکلیف: تکلیف ندارید .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی(7)دوره شد .نگاره ی (8)به روش مشارکتی و فعال آموزش داده شد .فعالیت بخش کردن و صدای اول و آخر (هم آغاز هاو هم پایان ها) در کلید واژه های جدید انجام شد .فعالیت بخش ببین و بگو...انجام شد .در بخش کتاب خوانی داستان اشتباه بزرگ خوانده شد .
تکلیف: فلش کارت های نگاره ی (8)طبق روال آماده وفعالیت حافظه ی دیداری ،هم آغاز و هم پایان انجام شود .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش دو لوحه ی جدید با شعر آموزش داده شد .در دفتر مشق و فارسی علوی تمرین شد.
تکلیف: کتاب نگارش صفحات (19-20)انجام شود .گل پسرهایی که نیاز به تمرین بیشتری دارند ،دو خط در دفتر هم تمرین شود .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس1(پول) با استفاده از ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با انواع پول های ایرانی(اسکناس و سکه) و ویژگی های ظاهری آن ها،بررسی تفاوت اسکناس های ایرانی،آشنایی با مفهوم ارزش پول ها فعالیت کلاسی صفحه 12 با کمک دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 14 انجام شود.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با مهره‌ها و طرز چیدن آنها در صفحه شطرنج

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: تم (2)دوره شد .ریاضی علوی تم (2)پایان صفحه ی (18)انجام شد.
تکلیف: ریاضی علوی تحویل داده شد .تم (2)کامل شود (10 دقیقه )و توسط اولیا بررسی و امضا شود .(شنبه کتاب علوی جهت بررسی همراه پسرم در کیف باشد)

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: هم پایان و هم آغاز با فلش کارت ها دوره شد .نگاره ی (7) به روش فعال و مشارکتی آموزش داده شد .فعالیت بخش کردن و صدای اول و آخر در کلید واژه های جدید آموزش داده شد .درباره ی تفاوت های زندگی شهری و روستایی و آشنایی با کشاورزی،دامپروری ،مراحل تهیه ی نان صحبت شد .
تکلیف: فلش کارت های نگاره ی (7) طبق روال آماده شود .وصدای اول وآخر ،هم آغاز و هم پایان .مقایسه با نگاره های قبل تمرین شود .(فایل تشخیص هم آغاز و هم پایان ارسال شده به روش شفاهی انجام شود )(15دقیقه)

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: دو لوحه ی جدید با شعر آموزش داده شد .در دفتر مشق و فارسی علوی لوحه تمرین شد .
تکلیف: کتاب نگارش صفحات (17-18)انجام شود .گل پسرهایی که نیاز به تمرین دارند در دفتر هم (2)خط تمرین شود .ارمغان (3)انجام شود .(شنبه جهت بررسی ،ارمغان 3همراه پسرم باشد)

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: معارفه انجام شد. سپس توضیحاتی در مورد برنامه ی paint ( آشنایی با لوگو و نحوه ی ورود به برنامه ) توضیح داده شد.
تکلیف: کتاب ها ی رایانه جلسه ی بعد همراه برچسب نام و نام خانوادگی حتما همراه دانش آموزان باشد و به آموزگار تحویل داده شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی ریتمیک بوسیله چوبک و بازی حرکتی ریتمیک انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: