زمان انتخاب رشته دانش‌آموزان

رده: خبر
زمان:

آغاز انتخاب رشته دانش آموزان از نیمه دوم تیر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم در نیمه دوم تیر ماه آغاز خواهد شد. نمره و معدل دانش‌آموز، آزمون رغبت و توانایی، نظر والدین، دانش‌آموز، مشاور و مدیر مدرسه مدنظر است و به دانش‌آموز مشورت می‌دهیم البته در منطقه‌ها ممکن است ظرفیت رشته تجربی محدود باشد که در آنجا براساس معدل دانش‌آموز اقدام می‌شود. پورثانی در ادامه درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: سند اوقات فراغت دانش‌آموزان به شکل فرادستگاهی آماده شده است و در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از 10 تیر

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از 10 تیر

مهلت ثبت سفارش کتب درسی پایه‌های اول ابتدایی، آمادگی 1 (استثنایی)، اول (استثنایی)، اول مقدماتی(استثنایی) و پایه‌های هفتم و دهم از 10 تیر آغاز می‌شود. همچنین آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب درسی برای پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنائی) ، اول 2 (استثنائی)، اول 3 (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که در اوایل اردیبهشت آغاز شده بود، 31 خرداد تمام می‌شود. دانش‌آموزانی که در پایه‌های مذکور هنوز موفق به ثبت سفارش کتاب نشده‌اند باید تا پیش از مهلت مقرر که آخر خرداد است سفارش خود را ثبت کنند.

کسب 5 مدال توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد آسیایی فیزیک

کسب 5 مدال توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد آسیایی فیزیک

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان از کسب 1 مدال نقره و 4 مدال برنز توسط تیم دانش‌آموزی اعزامی ایران در مسابقات المپیاد آسیایی فیزیک 2024 مالزی خبر داد. با توجه به میزبانی ایران در المپیاد جهانی 2024 فیزیک، تیم ایران جهت تقویت روحیه علمی و آمادگی تیم، برای اولین بار با سرپرستی علی‌اصغر شکری، عضو کمیته علمی فیزیک در مسابقات المپیاد آسیایی فیزیک 2024 مالزی شرکت کرد‌. دانش‌آموزان: پویا استرکی، فرزین قلی‌وندان، محمدامین حق‌جو، ابوالفضل شیری، سیدمحمدحسینی، کسری شیخی، بهراد محمدیان، سارا موسائی، علیرضا نوروزشاد اعضای تیم 10 نفره اعزامی به مسابقات بودند. این مسابقات از 14 تا 21 تیر در کشور مالزی در کوالالامپور برگزار شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره جوان خوارزمی

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره جوان خوارزمی

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت‌نام، بارگذاری و تکمیل مستندات آثار پژوهشی در بیست و ششمین دوره جشنواره جوان خوارزمی تا پایان تیرماه 1403 خبر داد. فرآیند ثبت‌نام بیست‌و‌ششمین دوره جشنواره جوان خوارزمی از ابتدای دی‌ماه 1402 شروع شده بود و قرار بود تا 22 خردادماه سال 1403 ادامه داشته باشد. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «‌با توجه به درخواست مکرر علاقه‌مندان و متقاضیان جشنواره جوان خوارزمی، به دلیل شرایط سال جاری تحصیلی و درگیربودن دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با آزمون نهایی و به منظور فراهم کردن مشارکت حداکثری هنرجویان و دانش آموزان دوره دوم متوسطه با هماهنگی به‌عمل آمده با وزارت علوم تحقیقات و فناوری مهلت ثبت‌نام، بارگذاری و تکمیل مستندات آثار پژوهشی در بیست و ششمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، تا پایان تیرماه 1403 تمدید می‌شود.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: