فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: به اطلاع می رسانیم جلسه دانش افزایی ویژه اولیا روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 18 در پرتال علوی به صورت آنلاین قسمت پخش زنده برگزار خواهد شد. موضوع جلسه: تفاوت کنترل و نظارت بر فرزندان مدرس: دکتر سیما فردوسی روانشناس و کارشناس صدا و سیما

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات دفتر ریاضی صفحه‌ی 1 و 2 (تکرار و تمرین حل مسئله ، درک مطلب ، جلونویسی مسئله ، رسم شکل برای عبارت جمع ، دسته بندی و شمارش اعداد).
تکلیف: دانش آموزانی که امروز دفتر ریاضی با خود نیاورده بودند، لطفاً این صفحات را در منزل کامل کرده و برای فردا با خود به کلاس بیاورند. **دختران نازم لطفاً در دفتر تمرین خود از عدد یک تا پنجاه به ترتیب عدد و حروف نوشته شود.**

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: تکرار و تمرین فصل (یکم تا هفتم) از روش پرسش و پاسخ کلاسی از دانش‌آموزان.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین رو خوانی از جدول الفبا. تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان.
تکلیف: روان خوانی صفحات (177 ، 171 ، 165) کتاب کار فارسی علوی در منزل تمرین و تکرار شود، برای فردا از این بخش ها پرسش کلاسی خواهیم داشت. *برای فردا از نشانه‌های "آ" ، "ظ" املا خواهیم داشت ، لطفاً تمرین و تکرار شود.( عزیزانی که دفتر املای آن ها در منزل است فردا حتماً با خود به همراه داشته باشند).

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان فعالیت نقاشی به سبک پیکاسو را با سه رنگ اصلی رنگ آمیزی کردیم.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام دخترای گلم: گرم کردن-جا به جایی مانع-دو-تمرین تعادل با حمل توپ و بازی انجام دادند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس نوزدهم، مالیات تدریس شد.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: به اطلاع می رسانیم جلسه دانش افزایی ویژه اولیا روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 18 در پرتال علوی به صورت آنلاین قسمت پخش زنده برگزار خواهد شد. موضوع جلسه: تفاوت کنترل و نظارت بر فرزندان مدرس: دکتر سیما فردوسی روانشناس و کارشناس صدا و سیما
فعالیت: به نام خداوند علم و معرفت * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1403/02/08 تا چهارشنبه 1403/02/12 : * علوم: _شنبه 1403/02/08 : تکرار و تمرین فصل 1 تا فصل 7 _چهارشنبه 1403/02/12 : تکرار و تمرین فصل 8 تا فصل 14 *فارسی: _یک شنبه 1403/02/09 : املای دوره ای از نشانه ی ( آ ) تا نشانه ی (ظ)،(همه نشانه ها) _سه شنبه 1403/02/11 : املای دوره ای از نشانه ( آ ) تا نشانه ی (ظ)،(همه نشانه ها) *قرآن: سه شنبه 1403/02/11 : ارزیابی قرآن (پرسش لوحه ها) * ریاضی: تکرار و تمرین و دوره ی دروس آموخته شده در کلاس " قابل توجه اولیا عزیز با توجه به تمرینات جهت آمادگی برای اجرای جشن الفبا و همچنین تکرار و تمرین دروس جهت آمادگی برای ارزیابی های پایان سال لطفاً از غیبت های بی مورد و غیر موجه دانش آموزان خودداری نمایید."

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین رو خوانی از جدول الفبا. تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. تکرار و تمرین جهت تثبیت نشانه های چند شکلی از طریق روان خوانی کلمات استثنا.
تکلیف: کتاب فارسی آموزش و پرورش جهت تکرار و تمرین روان خوانی دروس بخش سوم کتاب صفحات (81 الی 106) همراه دخترانم به منزل ارسال شد ، لطفاً این کتاب برای روز شنبه 8 اردیبهشت همراه دخترانم به مدرسه فرستاده شود. دختران من، لطفا: ارمغان هفته‌ی شماره (29 و 30) انجام شود.( مهلت انجام ارمغان هفته، مانند روال همیشه، یک هفته است. از این چهارشنبه 1403/02/05 تا چهارشنبه‌ی بعد 1403/02/12). تمرین و تکرار از روی برگه استثنائات فراموش نشود.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: املای شماره (19) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دفتر املای عزیزانم همراهشان به منزل ارسال شد. لطفاً امضا شده برای شنبه 8 اردیبهشت به مدرسه بازگردانده شود.

زنگ تفریح

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیز . دانش آموزانم با دقت کلیپ را مشاهده نمایند ؛ زمان استاندارد و مورد تایید ما ، جهت به چالش کشیدن سرعت العمل و تمرکز دخترانمان ، همان 5 دقیقه ای است که داخل کلیپ ذکر شده ، اما اگر دانش آموزی حتی با راهنمایی شما به کلمات مدنظر نرسید ، به او زمان بیشتری بدهید . نیاز به ارسال عکس داخل پرتال نمی باشد. یک کاربرگ نشانه ی " عین" به دانش آموزان تحویل داده شد؛ این کاربرگ به اضافه ی کاغذی که در آن جملات را نوشته اند، روز شنبه 1403/02/08 ، همراه خود به مدرسه بیاورند و تحویل آموزگار خود بدهند .
تکلیف: https://caspian11.asset.aparat.com/aparat-video/ce5309d3c133decde2f6354307ded51458529524-1080p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImEyYjMzOWNhZDNmOTkwYzQwNGYyNzVhYjM5MWZmMjFmIiwiZXhwIjoxNzEzOTcxMjc4LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.FLqyUmZFZP1cih0iOof_cSuzT7Ki7NLSRG_lvzA_JbY

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 70 (تکرار و تمرین شمارش ترتیبی ، معکوس ، الگویابی اعداد افزایشی "2تایی" ، "5تایی" ، "10تایی" و حروف نویسی اعداد ، تکرار و تمرین حل مسئله و درک مطلب). ارمغان هفته‌ی شماره (28) جهت تکرار و تمرین مباحث فارسی ، ریاضی و علوم در کلاس انجام شد.
تکلیف: قابل توجه اولیای عزیز و همراه ما. یک بسته ی آموزشی ریاضی به دانش آموزان تحویل داده شد. این بسته از سمت راست منگنه شده است؛ به هیچ وجه منگنه ها کنده نشود. فقط طلق و شیرازه زده شود . این دفتر حتما برای روز شنبه 1403/02/08 همراه دخترانمان باشد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز تمامی دروس کتاب ریاضی انگلیسی مرور و پرسیده شد.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
تکلیف: کتاب علوم آموزش و پرورش و هم چنین کتاب کار علوم علوی، به منزل ارسال شد. این دو کتاب می بایست جهت تمرین و تکرار در منزل بمانند؛ در صورت نیاز به کتاب ها در کلاس، از روز قبل خدمتتان اطلاع رسانی خواهد شد.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان.
تکلیف: * روان خوانی صفحات (201 ، 195 ، 189 ، 183) کتاب کار فارسی علوی در منزل تمرین و تکرار شود، برای فردا از این بخش ها پرسش کلاسی خواهیم داشت.*

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: کتاب قرآن، عزیزانم به منزل ارسال گردید. لطفا به موارد زیر توجه بفرمایید: 1- در روز سه شنبه 1403/02/11 ارزیابی روخوانی از روی لوحه های کتاب قرآن انجام می شود؛ به همین جهت کتاب قرآن 7 روز جلوتر به منزل ارسال گردید تا فشاری جهت تمرین و تکرار به دانش آموزان وارد نشود. 2- نیاز به حفظ سوره نیست؛ (اگر حفظ باشند امتیاز محسوب می شود.) ولی باید بتوانند از روی سوره ها بخوانند. 3- دانش آموزان باید بتوانند 5 پیام قرآنی را به زبان عربی و فارسی به صورت حفظی بگویند. * موارد بالا که جهت ارزیابی خدمتتان یادآوری گردید، به صورت روزانه در کلاس با دخترانم تمرین و تکرار شده است و تماما در هر جلسه‌ی دیدار با اولیا خدمتتان گفته شده بود و این پیام صرفا جهت یادآوری می باشد. *

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: با بلوک پرچم ، پایان و دسته کدهای آبی رنگ (حرکتی) آشنا شدیم و پروژه ی مربوط به آن را انجام دادیم.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 67 (تقویت هوش و استعداد فضایی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 68 (تکرار و تمرین مبحث اشکال هندسی، تقویت مهارت کار با خط کش). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 69 (تکرار و تمرین مبحث حل مسئله ، درک مطلب ، تکرار و تمرین مبحث جمع و تفریق). تکرار و تمرین شمارش اعداد از عدد (1 تا 99) به صورت ترتیبی ، معکوس ، افزایشی "2تایی" ، "5تایی" ، "10 تایی".

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم انگلیسی امروز ما ، تمامی مطالب تدریس شده از فصل 1 و 2 کتاب علوم انگلیسی مرور شد و زبان آموزان عزیزم برای هر مبحث جمله ساختند .

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. تکرار و تمرین جهت تثبیت نشانه های چند شکلی از طریق روان خوانی کلمات استثنا.
تکلیف: * روان خوانی صفحات (225 ، 219 ،213) کتاب کار فارسی علوی در منزل تمرین و تکرار شود، برای فردا از این بخش ها پرسش کلاسی خواهیم داشت.*

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: املای شماره (18) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دفتر املای عزیزانم همراهشان به منزل ارسال شد. لطفاً امضا شده برای فردا 4 اردیبهشت به مدرسه بازگردانده شود.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان محترم. امروز بر روی آهنگی 4 ضربی جهت تقویت عصب و عضله و هماهنگی دو نیمکره مغز با چوبک و حلقه تمرین و بازی شد.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 62 (تکرار و تمرین شمارش اعداد، تکرار و تمرین الگویابی افزایشی اعداد). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 64 (تکرار و تمرین جمع چند عددی ، تکرار و تمرین مبحث ساعت). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 65 (تکرار و تمرین مبحث جمع و تفریق ، تکرار و تمرین اعداد کمتر و بیشتر). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 66 (تکرار و تمرین حل مسئله و صورت مسئله نویسی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 71 (تکرار و تمرین سمارش روز های هفته ، شمارش ترتیبی و معکوس ، تکرار و تمرین مبحث جمع).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز با انجام صفحه ی 43 کتاب ریاضی انگلیسی، این کتاب به اتمام رسید.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش مات پلکانی. بررسی تکالیف، مسابقه داخل کلاسی
تکلیف: تمرینات مات تا صفحه 31 حل شود
فعالیت: با سلام خدمت اولیای بزرگوار و همیشه همراه. لطفا متن زیر را با دقت و تمرکز کافی مطالعه بفرمایید و نهایت همکاری را در این راستا با ما داشته باشید. سال تحصیلی 1402-1403 رو به اتمام است و ماه فروردین و اردیبهشت جز ماه های کلیدی و طلایی پایه ی اول محسوب می شود. دو موضوع مهم، یعنی تمرین و تکراری که موجب تثبیت نشانه ها و ماندگاری آن در ذهن دانش آموزان می شود و آمادگی جهت اجرا در جشن پایان سال، در دو ماه پایانی صورت می گیرد. طبق برنامه ریزی آموزشی که از قبل و با توجه به نیاز دانش آموزان چیده شده است، در هفته دو تا سه املا گفته می شود ( این املاها در ارزیابی توصیفی و کارنامه ی پایان سال، دخترانمان تاثیر گذار است) و پرسش روزانه ی روان خوانی در درس فارسی درنظرگرفته شده است. خواهشمندیم با توجه به تقویم آموزشی که از یک هفته قبل خدمتتان ارسال می گردد، دلبندانمان تمرین و تکرار کافی و به اندازه را داشته باشند . هدف ما، تثبیت آموزه های یک سال تحصیلی و عیان شدن تلاش های شما و دانش آموزانمان است، پس لطفا نهایت همکاری را با ما در راستای برنامه های تعیین شده، داشته باشید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: با سلام و احترام به در خواست اولیای محترم جهت هماهنگی جشن روز معلم، گروه کلاسی شاد جهت چک کردن و گفتگو و هماهنگی اولیا با یکدیگر باز بوده و معلم پایه در این گروه نمی باشد - با تشکر کیهان

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین روخوانی از جدول الفبا. تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. (روان خوانی از کتاب های داستانی مورد علاقه‌ی عزیزانم صورت گرفت).

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از نعمت های الهی. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع صلوات بر پیامبر و خاندان محترمشان. تکرار و تمرین سوره های توحید ، کوثر ، عصر ، حمد ، ناس ، فلق و نصر.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 59 (تکرار و تمرین مبحث جمع و تفریق اعداد به صورت ذهنی، تکرار و تمرین مبحث کوچک تر و بزرگتر، تکرار و تمرین مبحث تقارن). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 60 (تکرار و تمرین جمع و تفریق از روش رسم شکل ، تکرار و تمرین مسئله نویسی برای شکل رسم شده).

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم انگلیسی امروز ما ، مبحث حواس پنجگانه و اعضای بدن مرور شد و درنهایت زبان آموزان عزیزم توانستند به خوبی با اعضای بدن و حواس پنجگانه جمله بسازند .

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر. در این جلسه درس اتیکت فضای عمومی مرور شد. عکس ارسال شده دانش آموزان در حال کشیدن نقاشی در مورد فضای عمومی هستند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: