فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: **** قابل توجه اولیای عزیز و همراه پایه ی اول **** با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی پیش آمده، بنا بر رعایت جانب احتیاط ( عدم آگاهی از تعداد روزهای تدریس آنلاین) ، کتاب های اصلی دانش آموزان به منزل ارسال گردید. توجه به چند نکته برای ما بسیار ارزشمند است. 1- با توجه به این که این شرایط به یک باره پیش آمد، ما معلمین پایه ی اول جهت سهولت کار شما همراهان عزیزمان و به زحمت نیانداختن شما، تمامی کتاب های اصلی را به منزل فرستادیم؛ کتاب های دلبندانمان در روز چهارشنبه تصحیح می گردد و نکات قوت و ضعف هر دانش آموز یادداشت می گردد ؛ فلذا با توجه به تعطیلی فردا، کتاب های دخترانم ممکن است تصحیح نشده باشد، از شما خواهشمندیم دخل و تصرفی در اشتباهات دانش آموزانمان نداشته باشید تا در این فرآیند سنجش آموزش دخترانمان اختلالی ایجاد نشود. 2- خواهشمندیم به هیچ عنوان جلو جلو صفحات را انجام ندهید و فقط صفحاتی که عزیزانمان غیبت داشته اند، تکمیل بفرمایید. لیست کتاب های ارسالی: 1_ کتاب ریاضی آموزش و پرورش. 2_ کتاب نگارش آموزش و پرورش. 3_ کتاب کار ریاضی علوی. 4- کتاب کار فارسی علوی. 5- دفتر املای علوی. 6- ارمغان هفته شماره ی 8. با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی با توجه به آلودگی هوا کلاسهای فردا به صورت آنلاین برگزار می شود ،دانش آموزان عزیز امشب در پرتال (قسمت جلسه مجازی گزینه جاری) کلاسهای فردای خود را چک کنند.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 57 ( تکرار و تمرین شمارش اعداد). حل تمرینات کتاب کار صفحه 58 (تکرار و تمرین نماد نویسی اعداد 1،2،3 ، تکرار و تمرین الگویابی شطرنجی با تاکید بر جداسازی بخش تکرار شونده). حل تمرینات کتاب کار صفحه 59 ( تکرار و تمرین مفهوم و نماد شناسی عدد 4 ، تکرار و تمرین مفهوم دسته‌بندی ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 60 ( تکرار و تمرین مبحث اندازه‌گیری ، تکرار و تمرین الگویابی خطی با تاکید بر جداسازی بخش تکرار شونده). حل تمرینات کتاب کار صفحه 61 ( تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز عددی 4*4 ، تکرار و تمرین رسم شکل با خط کش و تقویت دست ورزی ).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و عصر و ناس. تکرار و تمرین شعر (یار مهربان). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. آموزش نشانه ی "او" درس (توت) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "او" در کلمات مختلف. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی ، ترکیب آن با آتش نشان ها و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش کلمات هم پایان درس جدید. آموزش بخش کردن کلمات درس جدید.
تکلیف: شیرینم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحه (35) را کامل کن. (نوشتن 4 الی 5 کلمه در هر خط کافی است. لطفاً به این نکته مهم توجه داشته باشید که دخترم حتماً بخواند و بنویسد.رعایت قانون فاصله های مناسب ، یکسان و قانون زیر هم نویسی فراموش نشود).

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 42 (تکرار و تمرین جمله سازی ، تکرار و تمرین جدول دوستی). حل تمرینات کتاب صفحه 43 (آموزش نگارش نشانه جدید، تکرار و تمرین جایگاه نشانه جدید در کلمات).

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: **** قابل توجه اولیای عزیز و همراه پایه ی اول **** با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی پیش آمده، بنا بر رعایت جانب احتیاط ( عدم آگاهی از تعداد روزهای تدریس آنلاین) ، کتاب های اصلی دانش آموزان به منزل ارسال گردید. توجه به چند نکته برای ما بسیار ارزشمند است. 1- با توجه به این که این شرایط به یک باره پیش آمد، ما معلمین پایه ی اول جهت سهولت کار شما همراهان عزیزمان و به زحمت نیانداختن شما، تمامی کتاب های اصلی را به منزل فرستادیم؛ کتاب های دلبندانمان در روز چهارشنبه تصحیح می گردد و نکات قوت و ضعف هر دانش آموز یادداشت می گردد ؛ فلذا با توجه به تعطیلی فردا، کتاب های دخترانم ممکن است تصحیح نشده باشد، از شما خواهشمندیم دخل و تصرفی در اشتباهات دانش آموزانمان نداشته باشید تا در این فرآیند سنجش آموزش دخترانمان اختلالی ایجاد نشود. 2- خواهشمندیم به هیچ عنوان جلو جلو صفحات را انجام ندهید و فقط صفحاتی که عزیزانمان غیبت داشته اند، تکمیل بفرمایید. لیست کتاب های ارسالی: 1_ کتاب ریاضی آموزش و پرورش. 2_ کتاب نگارش آموزش و پرورش. 3_ کتاب کار ریاضی علوی. 4- کتاب کار فارسی علوی. 5- کتاب کار علوم علوی. 6- دفتر املای علوی. 7- ارمغان هفته شماره ی 8.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: کشیدن خط راست و خمیده و تغییر سایز آن در برنامه ی paint آموزش داده شد.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.
فعالیت: ***وبینار آموزش خانواده *** موضوع:زبان یادگیری در کودکان و نوجوانان ویژه والدین مقطع دبستان علوی روز *** شنبه 27 آبان ساعت 18*** مشاهده وبینار در پرتال علوی ، قسمت پخش زنده

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 56 (آشنایی با بخش های مختلف گیاهان که به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند، آشنایی با رنگ های گیاهی و گیاهانی که از آن ها رنگ تولید می‌کنیم). حل تمرینات کتاب کار صفحه 57 (تکرار و تمرین مراحل کاشت دانه ، تکرار و تمرین بخش های مختلف گیاه ، تکرار و تمرین تاثیر آب و هوا بر رشد گیاهان).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و عصر و ناس. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. حل تمرینات کتاب کار صفحه 59 (تکرار و تمرین شناخت جایگاه نشانه ها). حل تمرینات کتاب کار صفحه 60 (تکرار و تمرین جدول دوستی ، صداکشی و کلمه سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 61 (تکرار و تمرین صداکشی ، کلمه و جمله سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 62 (تکرار و تمرین ترکیب و کلمه سازی ، آموزش جدول بخش و صداکشی). بیدپا در کلاس اجرا شد (فایل به صورت پیوست ضمیمه می گردد).
تکلیف: دلبندم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (28 و 30) را کامل کن. (نوشتن 4 الی 5 کلمه در هر خط کافی است. لطفاً به این نکته مهم توجه داشته باشید که دخترم حتماً بخواند و بنویسد.رعایت قانون فاصله های مناسب ، یکسان و قانون زیر هم نویسی فراموش نشود).

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان عزیز امروز با یک آهنگ 4ضربی با لیوان(کاپ گیم) و بادی پرکاشن به صورت شمارش 4تایی و در دایره برای تمرکز و دقت و هماهنگی دو نیمکره مغز و عصب و عضله و شناخت بهتر دست چپ و راست به صورتی گروهی بازی و تمرین شد.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 19 (رنگ آمیزی و تقویت دست ورزی ، تقویت دقت و تمرکز). حل تمرینات کتاب کار صفحه 20 ( آموزش ضمنی مفهوم کمتر ، بیشتر و مساوی ، تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز4*4).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: در کلاس ریاضی امروز، ما مفهوم و طرز نوشتن اعداد را مرور کردیم و تمرین مربوط به آن را در صفحه 14 انجام دادیم.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش مهره پیاده
تکلیف: شعر پیاده حفظ شد( پیاده مرد جنگه، با دشمنا می جنگه، جلو میره می جنگه ، عقب بر نمی گرده) ، صفحه 11 کتاب شطرنج حل شود

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 53 (تکرار و تمرین قسمت های مختلف گیاه ، تکرار و تمرین فواید گیاهان برای زندگی ما ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 54 (تکرار و تمرین مراحل رشد گیاهان ، خوراکی هایی که از آن ها روغن به دست می آید). حل تمرینات کتاب کار صفحه 55 (تکرار و تمرین تغییرات گیاهان در فصول مختلف سال).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. آموزش نشانه ی "س" درس (کلاس) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "س" در کلمات مختلف. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی ، ترکیب آن با آتش نشان ها و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش کلمات هم آغاز درس جدید. آموزش بخش کردن کلمات درس جدید. تکرار و تمرین نشانه های آموخته شده ، ترکیب و جایگاه آن ها در کلمات.
تکلیف: شیرینم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحه (29) را کامل کن. (لطفاً به این نکته مهم توجه داشته باشید که دخترم حتماً بخواند و بنویسد).

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 37 (آموزش نگارش نشانه جدید ، کلمه نویسی ، تکرار و تمرین املا تصویری). حل تمرینات کتاب صفحه 38 (تکرار و تمرین نشانه های آموخته شده).

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین سوره کوثر. تکرار و تمرین سوره عصر‌. تکرار و تمرین سوره ناس. حل تمرینات کتاب صفحه 26 (آموزش مفهومی تشکر از خداوند بابت نعمت های فراوانی که به ما داده است). گفت و گو در ارتباط با آب ، فواید آن و چگونگی کوشش در حفظ و نگهداری آن.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر. در این جلسه رفتارهای صحیح و ناصحیح میزغذاخوری آموزش داده شد. عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال نقش بازی کردن در مورد رفتارهای ناصحیح و صحیح میز غذا خوری هستند.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 53 ( تکرار و تمرین الگویابی شطرنجی با تاکید بر جداسازی بخش تکرار شونده). حل تمرینات کتاب صفحه 56 ( تقویت مهارت کار با خط کش ، شمارش اعداد و آموزش جدول شگفت انگیز عددی).

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز کلاس ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و سوره عصر و سوره ناس. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه وبلند. تکرار و تمرین نشانه های (آ ، ب ، اَ ، د ، م). تکرار و تمرین جایگاه این نشانه ها در کلمات مختلف. تکرار و تمرین جدول دوستی و ترکیب نشانه ها (کلمه و جمله سازی). حل تمرینات تکمیلی کتاب.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - املای پای تخته ای و رفع اشکال آن توسط دلبندانم.
تکلیف: تمرین امروز دختران، املای خانوادگی است؛ روش کار: یک برگه ی A4 برداشته و داخل آن 3 عدد ابر بزرگ بکشید. داخل هر ابر، 4 خط زمینه کشیده شود. سپس در یک ابر مادر به دخترمان املا بگویدو بالای ابر، نام دخترم را یادداشت بفرمایید. در بالای ابر دیگر نام " بابا " توسط دانش آموز نوشته شود و دلبندم به پدرش املا بگوید و بابا املا را داخل ابر خودش بنویسد. همین کار برای مادر نیز تکرار شود. لطفا برگه ها را همراه با برچسب نام، فردا همراه دخترانم به مدرسه بفرستید.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلمان: گرم کردن- آموزش تغیر جهت-مسابقه تشخیص جهت ها - بازی سو و تمرین روی نردبان چابکی(تمرکزی) را تمرین کردند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس هفتم تدریس شد. بچه ها با مفهوم وام گرفتن آشنا شدند.
تکلیف: فعالیت صفحه 60 حل شود.به قصه صوتی زیر گوش دهید: https://aparat.com/v/uHrl4
فعالیت: به نام خداوند دانش و نور: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/08/20 تا چهارشنبه 1402/08/24 : *فارسی: یکشنبه 1402/08/21: آموزش نشانه "س". سه شنبه 1402/08/23: آموزش نشانه "او". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (8) آموزش داده خواهد شد. * علوم : تکرار و تمرین درس پنجم (دنیای گیاهان) و برگزاری جشن گیاهان خوراکی. چهارشنبه های خندان خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 51 ( تکرار و تمرین مبحث تفریق و شمارش اعداد، آموزش ضمنی مفهوم عدد صفر). حل تمرینات کتاب صفحه 52 ( آموزش مفهوم و نماد نویسی عدد سه). حل تمرینات کتاب صفحه 54 (آموزش مفهوم و نماد نویسی عدد چهار ). حل تمرینات کتاب صفحه 55 (تکرار و تمرین اعداد یک تا چهار ، آموزش مفهوم اندازه‌گیری).

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : مرور ، تکرار و تمرین درس پنجم کتاب کار علوم صفحات 49 ، 50 ، 51 ، 52 (تکرار و تمرین مفاهیم ریشه های خوراکی ، شناخت قسمت های مختلف گیاه، تنوع پوشش گیاهی در ایران و شناخت تفاوت های گیاهان ).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و سوره عصر و سوره ناس. تکرار و تمرین شعر (یار مهربان). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. حل تمرینات کتاب کار صفحه 57 (آموزش ترکیب و کلمه سازی ، تکرار و تمرین صداکشی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 58 (املا تصویری ، آموزش جمله سازی).
تکلیف: نازگلم لطفاً سرمشق های دفتر شطرنجی کامل شود. ارمغان هفته شماره (7) ارسال شد. کتاب کار ریاضی علوی جهت تکرار ، تمرین و آمادگی جهت ارزیابی روز شنبه مورخ 1402/08/20 همراه دخترانم به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای روز شنبه همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود. لازم به ذکر است صفحاتی از کتاب کار را که دخترانم غیبت داشتند لطفاً در منزل تکمیل نمایند.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 37 ، 38 ، 39 (تکرار و تمرین و انجام فعالیت های تکمیلی). تکرار و تمرین جدول دوستی ، کلمه و جمله سازی. تکرار و تمرین جایگاه نشانه های آموخته شده در کلمات مختلف.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث رعایت بهداشت فردی تدریس گردید

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز در کلاس ریاضی ما صفحه 13 کتاب را انجام دادیم که این صفحه مربوط به مبحث شمارش اعداد، تشخیص اعداد و طرز نوشتن آن ها می باشد.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: چهارشنبه های خندان و خلاق
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: