فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: با سلام و احترام - با توجه به همراهی بیشتر دانش آموزان برای اجرای هفته پژوهش این امکان تا روز شنبه 25/آذر میسر می باشد تا دانش آموزان فعالیت های خود را به مدرسه و آموزگار تحویل دهند.این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. با تشکر

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: در این ساعت جشنواره ی ایرانِ ما برگزار گردید، عناوین اجرا شده در این جشنواره : 1) دیزاین و آراستن سالن با پژوهش ها و تحقیقات دخترانمان. 2) میزآرایی با غذاهای سنتی و محلی. 3) پخش موزیک های بومی و محلی. 4) آموزش رقص فولکلور کُردی. 5) توضیحات دانش آموزان در ارتباط با خوراکی ها و مواد غذایی که آورده بودند. 6) پذیرایی و تست هر مدل غذایی که دوست داشتند.
تکلیف: *** از شما اولیا عزیزمان نهایت سپاسگزاری و تشکر را داریم . جشن امروز ما با هنر های شما بزرگواران رنگ و رونق بیشتری گرفت. قدردان زحمات شما همراهان هستیم.***

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: املای شماره (4) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دختران قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (72 و 73) کامل شود.
فعالیت: * قابل توجه اولیای محترم * سلام و احترام - فردا، جشن " ایران ما " برگزار خواهد شد. لطفا به موارد زیر دقت و توجه کافی را داشته باشید: 1- دخترانم فردا حتما روزنامه دیواری خود را به همراه داشته باشند. ( یکی از اهداف پژوهش در قالب روزنامه دیواری، توانایی ارائه ی آن است. لطفا این مورد در منزل تمرین و تکرار شود. ). 2- اگر دانش آموزی لباس محلی دارد، با توجه به اینکه به اردو خواهیم رفت لباس محلی خود را داخل نایلونی قرار داده و به مدرسه بیاورند؛ در زمان جشن ما به دانش آموزان کمک خواهیم کرد تا لباسشان را بپوشند. 3- لطفاً غذا، دسر، شیرینی و... که برای فردا تهیه نموده اید، قبل از ساعت 10 به روابط عمومی تحویل دهید. 4- برای فردا فقط دفتر املا، جامدادی، خوراکی، قاشق و چنگال و ناهار همراه دخترانم باشد.
توضیح: با سلام فردا سه شنبه دختران عزیزمان به اردوی شهر بازی خواهند رفت. لطفاً حتماً برگه رضایت نامه ولی را همراه داشته باشند. با تشکر

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و کوثر و عصر و ناس و حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول دوستی (ترکیب). آموزش مبحث (اِ دوستی یا ربط) از طریق قصه گویی ، نمایش انیمیشن و زدن مثال هوایی توسط خود دانش آموزان. حل تمرین شماره 7 کتاب کار صفحه 98 (تکرار و تمرین اِ دوستی و تثبیت آموزش اِ دوستی).
تکلیف: دلبندم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (71 و 74) را کامل کن. برای فردا مورخ 1402/10/21 املا از نشانه ی آ تا س در کلاس گفته خواهد شد.

زنگ تفریح

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: * قابل توجه اولیای محترم * فردا، جشن " ایران ما " برگزار خواهد شد. لطفا به موارد زیر دقت و توجه کافی را داشته باشید: 1- دخترانم فردا حتما روزنامه دیواری خود را به همراه داشته باشند. ( یکی از اهداف پژوهش در قالب روزنامه دیواری، توانایی ارائه ی آن است. لطفا این مورد در منزل تمرین و تکرار شود. ). 2- اگر دانش آموزی لباس محلی دارد، با توجه به اینکه به اردو خواهیم رفت لباس محلی خود را داخل نایلونی قرار داده و به مدرسه بیاورند؛ در زمان جشن ما به دانش آموزان کمک خواهیم کرد تا لباسشان را بپوشند. 3- لطفاً غذا، دسر، شیرینی و... که برای فردا تهیه نموده اید، قبل از ساعت 10 به روابط عمومی تحویل دهید. 4- برای فردا فقط دفتر املا، جامدادی، خوراکی، قاشق و چنگال و ناهار همراه دخترانم باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان عزیز، امروز با آهنگ لاک پشت به صورت بادی پرکاشن و کاپ گیم برای تمرکز و دقت و هماهنگی عصب و عضله و دو نیمکره مغز تمرین و اجرا گردید. و داستان لاک پشت با عروسکی تعریف و ذهن کودکان وارد دریا و ساحل شد.(هدف تخیل و تجسم کردن دانش آموزان). سپس با دست هر دانش آموز (برای دست ورزی) شکلی روی کاغذ کشیده شد، و با خلاقیت، هر دانش آموز آن شکل را به لاک پشت تبدیل کرد.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 27 (تقویت حافظه تصویری ، تقویت دقت و تمرکز ، تکرار و تمرین مفاهیم چپ ، راست ، بالا ، پایین ، زیر ، رو ، کوتاه ، بلند ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 28 ( تکرار و تمرین مبحث کوتاه تر ، بلند تر و اندازه‌گیری ، تقویت مهارت کار با خط کش).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز ما مفهوم tens را مرور کردیم و همچنین شمارش اعداد به صورت ده تایی نیز تدریس شد.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: تکرار دروس گذشته، بررسی تکالیف، بازی با مهره های آموزش داده شده
تکلیف: عزیزانی که صفحه 7 کتاب را حل نکرده بودند، برای جلسه آینده تکلیف مربوطه را انجام دهند .

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: تکرار و تمرین درس هفت (زمین خانه ی سنگی ما). نمایش انیمیشن جهت تثبیت مطالب آموزشی.

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین درس هفت (زمین خانه ی سنگی ما) مرور مطالب کتاب کار صفحات 72 و 73 و 74. حل تمرینات کتاب کار صفحه 75 (تکرار و تمرین استفاده های مختلف از سنگ ها). حل تمرینات کتاب کار صفحه 76 (تکرار و تمرین موارد استفاده از سنگ ها در زندگی انسان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 77 (تکرار و تمرین شناخت راه های تغییرات طبیعی سنگ ها). حل تمرینات کتاب کار صفحه 78 (تکرار و تمرین درباره ی مقاومت سنگ ها و تغییر شکل آن ها توسط انسان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 79 (دست ورزی و تثبیت آموزش از طریق نقاشی).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول ترکیب (دوستی). تکرار و تمرین مبحث (می کاری). آموزش نشانه‌ی "اِ" درس (اِستخر) با روش قصه گویی ، شعرخوانی و آواشناسی. آموزش جایگاه نشانه "اِ" در کلمات مختلف از طریق کار با فلش کارت. آموزش جایگاه نشانه جدید در جدول دوستی و صداکشی. آموزش روان خوانی و تلفظ صحیح کلمات درس جدید. آموزش بخش کردن کلمات درس جدید. آموزش کلمات هم پایان درس جدید.
تکلیف: نباتم لطفاً در کتاب کار فارسی علوی صفحات (67 و 70) را کامل کن.(لطفاً به این نکته مهم توجه داشته باشید که دخترم حتماً بخواند و بنویسد).کتاب هایی که باید برای فردا دوشنبه 20 آذر همراه دخترم باشد: دفتر مشق خلاق، کتاب کار فارسی علوی.

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 60 ( تکرار و تمرین املا تصویری ، تکرار و تمرین بخش کردن کلمات). حل تمرینات کتاب صفحه 61 سوالات دو مدادی و سه مدادی (تکرار و تمرین آواشناسی و املای تصویری). حل تمرینات کتاب صفحه 62 دومدادی و سه مدادی (تکرار و تمرین جدول ترکیب و جمله سازی). حل تمرینات کتاب صفحه 63 سوالات دومدادی و چهار مدادی (تکرار و تمرین املای تصویری ، ترکیب کلمه و آواشناسی).

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکر گزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره حمد. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین سوره کوثر. تکرار و تمرین سوره عصر‌. تکرار و تمرین سوره ناس.

زنگ تفریح

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیزم، برای آموزش عدد 10، ما نیاز به کیسه حساب ( نمونه ی آن ها داخل فایل موجود است.) ، 20 عدد نی و 10 عدد کش چهل گیس داریم. لطفا موارد خواسته شده را آماده و به کلاس ارسال بفرمایید.لازم به ذکر است که این فایل صرفا جهت ایده گرفتن شماست و شما می توانید با هر ابزار و هر مدلی که سلیقه ی شماست این کیسه را بسازید.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و عرض ادب . در این جلسه اتیکت مکالمه 2 آموزش داده شد (صحبت کردن با تن صداهای مناسب در موقعیتهای مختلف ). عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال انجام کار گروهی مطلب تدریس شده هستند.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 79 ( تکرار و تمرین شمارش اعداد ، دسته‌بندی و مفهوم کمتر و بیشتر). حل تمرینات کتاب صفحه 80 (تکرار و تمرین نمادشناسی مفاهیم کمتر، بیشتر و مساوی). حل تمرینات کتاب صفحه 81 ( تکرار و تمرین آموزش مفهوم و نمادنویسی عدد 9). حل تمرینات کتاب صفحه 82 (تکرار و تمرین کمتر ، بیشتر و الگویابی شطرنجی).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز کلاس ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان . تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از خداوند بزرگ. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین سوره توحید و سوره کوثر و سوره عصر و سوره ناس و سوره حمد. روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه وبلند. تکرار و تمرین جدول دوستی (ترکیب). تکرار و تمرین جهت تقویت روان خوانی از طریق پرسش کلاسی. جشن اسم فرشته ی قشنگم مینوسا در کلاس در کنار همکلاسی های مهربانش برگزار شد دخترم به رسم یادبود هدایایی به دوستانش تقدیم کرد و اوقات خوشی را در کنار یک دیگر سپری کردند.قدردان زحمات شما اولیا مهربان و عزیز هستیم. لطفاً لینک زیر را در گوگل ملاحظه فرمایید: https://digipostal.ir/czjep88
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق صفحات (64 و 66) را کامل کن. کتاب هایی که باید فردا یکشنبه مورخ 1402/09/19 همراه دخترم باشد: کتاب کار علوم علوی ، کتاب نگارش آموزش و پرورش، دفتر مشق خلاق.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: با توجه به شرایط غیر قابل پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوا جشنواره‌ی ایران شناسیِ پایه‌ی اول از تاریخ مشخص شده ی قبلی به تاریخ 21 آذر ماه یعنی روز سه شنبه تغییر نمود. با در نظر گرفتن آموزش نشانه‌ی "اِ" نام این جشنواره به ایرانِ ما تبدیل شد. اولیای عزیز و همراه ما ، لطفاً موارد خواسته شده را برای روز سه شنبه مهیا سازید. _ آماده سازی روزنامه دیواری با موضوع (محل تولد پدرم). _ لباس محلی (در صورت داشتن) دانش آموزان می‌توانند از صبح با لباس محلی به مدرسه بیایند. _ غذا یا دسر محل مورد پژوهش ، از مواردی است که دخترانم در این روز باید به همراه داشته باشند. اگر آوردن مواد غذایی برای دلبندانمان دشوار است و زحمت آوردن آن ها با شماست لطفاً تا قبل از ساعت 10 صبح به روابط عمومی مدرسه تحویل داده شود.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان برای پروژه یلدا تصویر سازی اجسام ،اشخاص و اشکالی که مارا یاد یلدا می اندازد (انار،هندوانه،شمع،ماهی،مادر بزرگ و پدربزرگ و...)انجام دادیم و دور آنرا برای چسباندن به تاج مورد نظر بریدیم .این تاج مختص شماست برای همین ویژگی های ظاهری تاج یلدایی شما عزیزانم یک به یک متفاوت است ...
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً از تصاویری که برای چسباندن به تاج درست کردید محافظت کنید و جلسه بعد همراه با چسب ماتیکی و وسیله های تزئینی(پولک ،فوم اکلیلی و...)با خود به مدرسه بیاورید.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلمان: گرم کردن- آموزش باز و بسته کردن پا- تمرین تعادل نشستن -آموزش پرتاپ توپ بالای سر و تمرین گروهی و بازی پرتاپ توپ همراه با شعر را تمرین کردند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس نهم تدریس شد. بچه ها کار با دستگاه خودپرداز را یاد گرفتند.
تکلیف: با توجه به صفحه 74 کتاب و جستجو در اینترنت ماکت دستگاه خودپرداز بسازید و به مدرسه بیاورید.(اختیاری)

زنگ تفریح

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیزم از تاریخ 11 تا 15 آذر ماه کلاس ها به صورت آنلاین برگزار گردید. در این تاریخ صفحات زیر از دفتر مشق خلاق انجام شده است: روز شنبه 1402/9/11: صفحات 58 و 59 / روز سه شنبه 1402/9/14 : صفحات 61 و 63 / روز چهارشنبه 1402/9/15: صفحات 65 و 68. این صفحات به صورت مجازی توسط معلم بررسی و بازخورد داده شده است. لطفا مجدد به این تاریخ ها مراجعه بفرمایید و اگر نکته یا موردی از سمت معلم یادداشت شده بود، حتما لحاظ بفرمایید و به عنوان معلم در خانه و همراه ما، امضا نموده و تاریخ همان روز را بزنید و یادداشت بفرمایید " بازخورد آنلاین ".
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/09/18 تا چهارشنبه 1402/09/22 : *فارسی: یکشنبه 1402/09/19: آموزش نشانه " اِ ،_ِ ، ه". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (12) آموزش داده خواهد شد. * علوم : تکرار و تمرین مباحث آموزش داده شده. چهارشنبه های خندان و خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 78 (تکرار و تمرین تقارن شطرنجی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 79 (تکرار و تمرین مفاهیم کمتر ، بیشتر و مساوی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 80 (تکرار و تمرین مفهوم و نمادنویسی عدد 8 ، تکرار و تمرین مفهومی مبحث جمع). حل تمرینات کتاب کار صفحه 81 (تکرار و تمرین شمارش ، عددنویسی و چوب خط). حل تمرینات کتاب کار صفحه 82 (تکرار و تمرین شمارش، چوب خط و مساوی).
تکلیف: قابل توجه اولیای عزیزم : یادآور می‌شویم با در نظر گرفتن مهلتی که بنا به درخواست شما عزیزان جهت تهیه ی " کیسه ی حساب " داده شده بود، در صورت حضوری شدن مدارس، روز شنبه هجدهم آذر ماه دخترانم می‌بایست وسایل زیر همراهشان باشد: 1- کیسه ی حساب. 2- بیست عدد نی. 3- ده عدد کش چهل گیس.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. تکرار و تمرین جدول دوستی (ترکیب). تکرار و تمرین مبحث (می کاری). حل تمرینات کتاب کار صفحه 85 (تکرار و تمرین املای تصویری، تکرار و تمرین خانواده نشانه "ای"). حل تمرینات کتاب کار صفحه 86 (تکرار و تمرین می کاری ، تکرار و تمرین ترکیب ، کلمه و جمله سازی). حل تمرینات کتاب کار صفحه 89 (تکرار و تمرین جایگاه نشانه "ز" در کلمات).
تکلیف: زیبای من ، لطفاً در کتاب کار فارسی علوی روان خوانی صفحه (87) تمرین و تکرار شود، سپس تمرینات صفحه ی (88) کامل شود. (برای روز شنبه از روان خوانی این صفحه پرسش کلاسی خواهیم داشت). صفحات (65 و 68) دفتر مشق خلاق کامل شود. لطفا تکالیف تا قبل از ساعت 10 شب روز جمعه مورخ 1402/09/17 به صورت یک جا ارسال گردد. (می توانید برای سهولت ارسال عکس و کمک به راحت تر و بهتر بررسی کردن تکالیف، از اپلیکیشن camscanner استفاده نمایید و اگر امکان استفاده از این اپلیکیشن را ندارید، حتما عکس ها به صورت یک جا ارسال شود).

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث اداب سفر رفتن تدریس گردید

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: چهارشنبه های خلاق
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: