1404/08/10
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز نشانه ی میم تدریس شد .
و جدول ترکیب و روانخوانی لز کلمه های ساده ی این نشانه در کلاس تکرار و تمرین گردید .
لازم می بینم به توضیح این موضوع که خواندن کلمه ها به مرور برای دخترانم جا می افتد .
یعنی هر نشانه ای که تدریس می شود بین یک هفته تا دوهفته زمان نیاز هست که بر اثر تکرار و تمرین دخترانم بتوانند بخوانند و بنویسند .
بنابراین با تدریس نشانه های جدید نگران این موضوع نباشید که چرا نمی تونه خوب بخونه
وای همه رو با هم قاطی کرده !!
هر شب از اولین نشانه به ترتیب با دخترانم در
منزل رو خوانی کلمه ها توسط والدین عزیز کار
شود . به مرور متوجه خواهید شد که یادگیری اتفاق می افتد .
مهمترین قسمت هم خواندن ترکیب نشانه ها هست . که باید بتوانند به صورت تصادفی وقتی انگشت روی آنها در جدول ترکیب می گذارید بخوانند .
تکلیف:
لطفا در منزل جدول ترکیب و خواندن کلمه ها تکرار و تمرین شود .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی یک صفحه تمرین از نشانه میم
ص 37 در کتاب انجام شد .
تکلیف:
لطفا در منزل از روی سرمشقها دختر گلم در منزل چندین بار بخواند .
و با خط زیبا و خوانا بنویسد .
ضمنا فردا اردو خواهیم داشت دفتر مشق و جامدادی دخترم همراهش باشد .
بچه هایی که در روز چهار شنبه هفته پیش غیبت امروز رضایت نامه به منزل آورده اند لطفا توسط والدین تکمیل شود و فردا حتما به همراه داشته باشند.
ضمنا یک کیف اردوی کوچک برای اردو همراه دخترانم ارسال کنید . که داخل آن خوراکی و ظرف آب رابگذارد و همراه خود به اردو آورد.
کیف مدرسه و دفتر و جامدادی در کلاس درس می ماند .
با سپاس از والدین عزیز دخترم قشنگم دیانا ادب زاده ،
که گیفت و خوراکی تدریس نشانه ی امروز را به مدرسه ارسال کردند .
با سپاس از همراهی همه ی شما خوبان
هنر اول
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
طرح اصلی نمایشگاه نقاشی با موضوع: آلودگی هوا، روی مقوای اصلی که مربوط به نمایشگاه می باشد، با مداد کشیده شد.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
در این جلسه با هدف تقویت مهارت پاس، همکاری تیمی و گلزنی گروهی، دانشآموزان در قالب بازی به تمرین پرداختند
در بخش مقدماتی، تمرینات بازیمحور برای کنترل توپ و پاس کوتاه انجام شد تا بتوانند آموختههای خود را در موقعیتهای واقعیتر فوتبال به کار گیرند
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان دو به دو رو به روی هم ایستاده و با ریتم 1 2 ، 1 2 3
جلو عقب شده و ضرب دست یکبار به دوست خود و یکبار خودشان میزنند.
و با ریتم بعدی موزیک به نوبت با دوست خود میدوند و کاپ گیم ها را از انتهای صف برداشته و به صورت برج میچینند .
اهداف بازی :
1.تقویت درک ریتم و ضرب موسیقی:
دانشآموزان با تکرار الگوهای ریتمیک (1،2 و 1،2،3) هماهنگی میان شنیدن و اجرای حرکت را تمرین میکنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی (دست، پا و بدن):
اجرای حرکات جلو و عقب همراه با ضربههای هماهنگ، موجب بهبود هماهنگی دو نیمکره مغز و کنترل بدنی میشود.
3.پرورش تمرکز و دقت:
دانشآموز باید همزمان به ریتم، حرکت و همتیمی خود توجه کند، که موجب تقویت تمرکز چندوجهی میشود.
4.ترویج همکاری و تعامل اجتماعی:
انجام بازی دونفره باعث افزایش حس همکاری، اعتماد و هماهنگی میان شرکتکنندگان میشود.
5.افزایش سرعت واکنش و تصمیمگیری:
بخش پایانی بازی (برداشتن کاپها و ساخت برج) تمرینی برای سرعت عمل، نظم و برنامهریزی در حرکت است.
6.ایجاد انگیزه و نشاط در یادگیری موسیقی:
بازی با فضای پرانرژی و هدفمند، ارتباطی شاد و خلاق بین موسیقی و حرکت ایجاد میکند.
1404/08/07
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
آموزش کلمه های جدید از نشانه ی دال و تکرار و تمرین روانخوانی و پرسش از تک تک بچه ها
تکلیف:
لطفا در منزل خواندن کلمه ها و نشانه ها هرشب
با دخترانم تکرار و تمرین شود .
ضمنا ، والدین عزیز برای اینکه متوجه شوید .
دخترانم به درستی یاد گرفته اند . به صورت انتخابی و تصادفی روی کلمه ها و نشانه ها دست بگذارید . تا متوجه شوید کاملا اسم نشانه و کلمه را دخترم به درستی یاد گرفته و یا صرفا حفظ کرده است .
اگر خواندن کلمه فقط از روی حفظ کردن بود .
می بایست جدول ترکیب با دخترم کار کنید .
تا کاملا ترکیب نشانه برایش جا بیفتد و پس از آن خواندن کلمه برایش راحت خواهد شد
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
امروز در کلاس دوصفحه ی پایانی تمرینهای نشانه ی د در کتاب درختی به صورت کامل انجام شد .
تکلیف:
لطفا در پایان هفته
دخترانم ارمغان شماره 5 که به منزل ارسالشده و هم چنین سرمشق های دفتر مشق را انجام دهند.
سپس ، والدین عزیز از همه ی کلمه ها و نشانه های آموخته شده به دخترانم دیکته بگویند و جدول ترکیب پایان دیکته شب کار شود .
ودخترانم از روی کلمه ها چندین بار برای والدین عزیز بخوانند .
استثنا به دلیل اردوی روز یکشنبه که امروز بچه ها برگه ی رضایت نامه را به همراه خود به منزل اورده اند ومی بایست والدین عزیز حتما امضا و اثر انگشت بزنند و روز شنبه با خود بیاورند ، تدریس نشانه م هفته ی آینده روز شنبه انجام خواهد شد.
لطفا دخترانم غیبت نکنند.
ضمن تشکر از والدین دختر قشنگم مانلی که گیفت و خوراکی نشانه ی د را به مدرسه ارسال کرده بودند .
از والدین دختر قشنگم دیانا ادب زاده تقاضا دارم برای روز شنبه ، هفته ی آینده ابتدای صبح
گیفت و خوراکی نشانه ی م را تزئین شده به
تحویل مدرسه دهند .
هم چنین برای روز سه شنبه ی هفته ی آینده
تدریس نشانه ی س را خواهم داشت .
وتقاضا دارم از والدین دختر زیبایم انیسا خسرو شاهی که وسایل تدریس این نشانه را ابتدای صبح تحویل مدرسه دهند .
با سپاس از همکاری والدین عزیز
ورزش اول
مدرس:
باقرزاده، آیلار
فعالیت:
طرح درس روزانه
درس: (فوتبال)
تاریخ: چهارشنبه 7 آبان
موضوع:
بازی در گروههای کوچک
آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف
تمرین پاس و شوت
اهداف آموزشی
اهداف دانشی
آشنایی با قوانین ساده فوتبال
شناخت تکنیک صحیح گرفتن توپ، پاس و شوت
اهداف مهارتی
توانایی گرفتن توپ از حریف بدون خطا
انجام پاس صحیح به همتیمی
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
علیزاده، نیلوفر
فعالیت:
امروز در کلاس مرور تمامی درس های تدریس شده را داشتیم
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
تمرینات مربوط به حرکت مهره رخ و فیل از کتاب تمرین در کلاس انجام شد.
1404/08/06
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز نشانه ی د با ایجاد انگیزه جشن دختر و قصه گویی و نقاشی خلاق از دست تدریس شد .
روخوانی از کلمه ها و جدول ترکیب این نشانه در کلاس کار شد .
تکلیف:
لطفا دخترانم ، در منزل از روی کلمه ها و نشانه ها
چندین بار روخوانی تمرین کنند.
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
فعالیت اول کتاب درختی از نشانه ی د در کلاس ص 34 انجام شد .
از کتاب کار گرگی تمرینهای مربوط به نشانه ی د
از ص 51 تا آخر ص 54 یعنی پایان این نشانه انجام در کلاس انجام شد .
تکلیف:
لطفا در دفتر مشق ، امروز از روی سرمشق ها
دخترم با خط خوانا بنویسند و برای بزرگترها چندین بار از روی کلمه ها بخوانند .
دیکته شب از تمامی نشانه ها و کلمه ها امشب از اول نشانه آ اول تا پایان نشانه د ،به دخترانم گفته شود .
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
اسامی لوازم میز غذاخوری به بچه ها آموزش داده شد. با نمایش فیلم ، اتیکت غذا خوردن ( رفتار صحیح ) آموزش داده شد . دستمال سفره بچه ها برای نمایشگاه گرفته شد .
تکلیف:
دانش آموزان قوانین آموزش داده شده را در خانه توضیح بدهند و یکی از اعضای خانواده در دفتر اتیکت آن را تایید کنند
1404/08/05
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز مسابقه خانم ریاضی شماره 1 انجام شد .
تکلیف:
دخترهای گلم از کتاب نهنگی که به منزل هرسال شد . ص 39و ص40 را در منزل بعنوان تکلیف شب حل کنند .
نکته ؛
لطفا موقع حل جدول شطرنجی ص 40،در جدول کوچک مقابل آن فقط الگویی که تکرار می شود را دخترانم انجام دهند .
علوم اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
آموزش فصل سوم از کتاب علوم
با موضوع سالم باش و شاداب باش و حل تمرینهای این فصل تا پایان فصل ص 33 در کتاب کار علوم در کلاس درس انجام شد .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
پرسش روانخوانی ، از کلیه ی کلمه ها و نشانه های آموزش داده شده انجام شد .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی دخترانم امروز ، دو صفحه ی اخر نشانه ی آ را تا پا یان نشانه در کلاس انجام دادند .
تکلیف:
در منزل لطفا ، دیکته شب به دخترانم گفته شود .
در پایان دیکته شب حتما جدول ترکیب کارشود .
و دخترانم . از روی کلمه ها و نشانه های آموزش دیده برای والدین چندین بار بخوانند .
فردا نشانه ی تدریس تدریس می شود .
لطفا دخترانم در صورت بیمار نبودن غیبت نکنند .
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی و مهربان
امروز درس پنجم تدریس شد، کلیپ آموزشی مرتبط با درس برای دانشآموزان گذاشته شد و فعالیت کلاسی با همکاری خوب بچهها انجام گردید.
با سپاس از همراهی و توجه همیشگی شما عزیزان
تکلیف:
لطفاً فعالیت منزل با دقت انجام شود؛ عزیزانم با استفاده از وسایل بازیافتی، یک قلک درست کنند. همچنین کتاب داستان «چه روزی قلکم را شکستم» در گروه قرار داده میشود.
با سپاس از همراهی و همکاری همیشگی شما عزیزان.
1404/08/04
ریاضی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز از کتاب ریاضی زنبوری تم 5 دو صفحه ی 33 و 34 مربوط به مفهوم کم کردن و الگوی تکرار شونده شطرنجی تدریس شد . و دخترانم تمرینهای آن را در کتاب انجام دادند .
فارسی اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
نشانه ی آ اول و ا غیر اول امروز از کتاب فارسی با داستان آقا ارژنگ و پسرش امین تدریس شد .
جدول ترکیب این نشانه با نشانه ب آموزش داده شد .
تکلیف:
لطفا در منزل دخترانم از روی سرمشق های دفتر مشق چندین بار از روی کلمه ها و نشانه ها برای والدین عزیز بخوانند .
نگارش اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
از کتاب درختی یک صفحه از تمرینهای مربوط به آموزش نشانه آ انجام شد .
هم چنین تمرینهای این نشانه به طور کامل در کتاب گرگی ،در کلاس درس انجام شد .
تکلیف:
لطفا در منزل دخترانم ،از روی سرمشق های داده شده با خط زیبا و خوانا بنویسند .
و والدین عزیز ،دیکته شب به دخترانم
پس از اتمام تکالیف بگویند .
جدول ترکیب کار شود .
با سپاس از مامان مهتاب جان برای ارسال گیفت و خوراکی تدریس این نشانه
لطفا برای نشانه ی د مامان مانلی عزیزم
روز سه شنبه گیفت و خوراکی این تدریس را تزئین شده . ابتدای صبح همراه دخترم ارسال کنند .
عزیزان بازهم تاکید می کنم لطفا در روزهای غیبت دخترم برای بردن تکالیف کلاس و منزل حتما یکی از والدین مراجعه کنند تا دخترم از آموزشهای روز غیبت از دوستانش عقب نیفتند .
با سپاس از همکاری شما عزیزان
قرآن اول
مدرس:
جلیلوند، سهیلا
فعالیت:
به مناسبت آموزش قرآن
از طرف مدرسه امروز جشن زیبای قرآن برگزار شد و دخترانم در کنار هم سوره ای از قرآن را خواندند و با گرفتن گیفت و خوردن کیک پذیرایی شدند .
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
موضوع کلاس خواب به موقع . فیلم بد خوابی ببعی پخش شد . تمرینهای صفحه 20 را در کلاس انجام دادیم .
تکلیف:
بچه ها خودشان را وقتی شبها در تخت شان خواب هستند میکشند و یکی از والدین لطف کنند ساعت خواب دخترمان را در نقاشی مینویسند. ( نقاشی ها در نمایشگاه گذاشته میشود)