فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: شکوفه 1

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: نوشتاری:صفحه 70 و 71 انجام شد (پازل و ترسیم خطوط با استفاده از خط کش شابلون دار) خوانداری:صفحه 44تا46 انجام‌شد (آموزش صدای ز)

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: داستانِ: خانه قارچی کوچک و مهمان‌های مهربان، تعریف شد و نقاشی آن نشان داده شد، بعد مرحله به مرحله نقاشی خانه قارچی، کفشدوزک، پروانه و حلزون آموزش داده شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه مرور و پرسش و پاسخ از درس living and non-living things (موجودات زنده و غیرزنده) انجام شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: درباره تفاوتهای ظاهری و اخلاقی افراد و احترام گذاشتن به آن صحبت کردیم . یک انیمیشن برای اموزش بهتر این مطلب پخش شد و درباره آن برای بچه ها توضیح داده شد.
تکلیف: یک نقاشی بکشید که در آن دو ادم متفاوت یا دو گل ، دو حیوان متفاوت باشد . ( بهتر است دو ادم متفاوت مثلا یکی چاق تر یا یکی قد بلند تر کشیده شود ). نقاشی بچه ها در نمایشگاه فوق برنامه گذاشته می شود.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه شمارش اعداد 1 تا 10 مرور شد و عدد 6 و 7 تدریس شد. همچنین پرسش و پاسخ انجام شد.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: عدد 5 آموزش داده شد

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: صفحات 30 و 31 انجام شد هدف:افزایش دید عمومی و طبقه بندی اشکال

دانشمند کوچک

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: آزمایش ماهیگیری یخی انجام شد

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز امروز کلاس به علت شروع دیرتر مدرسه تشکیل نشد با سپاس.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: آموزش عدد 4 انجام شد

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: صفحه 68 و 69 کتاب انجام شد (مراحل کاشت گیاه)

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: نوشتاری : صفحه ی 66و 67 کتاب انجام شد (کار با خط کش و نی)

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: درباره زمان مناسب تغذیه و اهمیت سه وعده غذایی آموزش داده شد . تمرینهای صفحه 33 انجام شد و کلیه تمرین‌هایی که از اول سال تا صفحه 33 در کلاس انجام شده بود مرور شد .

ماهرشو

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: کلیپ آموزشی ساخته شد

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه با مثال های موجودات زنده و غیرزنده آشنا شدیم و پرسش و پاسخ انجام شد. همچنین فعالیت کتاب انجام داده شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: خوانداری: صفحات 41تا43انجام شد (آموزش صدای ن)

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: حافظ خوانی انجام شد

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: گزارش کلاس والیبال: با هدف تقویت مهارت پاس و دریافت، تمرینات کنترل توپ و هماهنگی اجرا شد. در ادامه، رالی‌های کوتاه و هدایت‌شده انجام گرفت تا دانش آموزان به شرایط واقعی بازی والیبال نزدیک‌تر شوند. در پایان، بهبود دقت پاس‌ها و تداوم رالی مشاهده شد.

قصه‌های فارسی

مدرس: سلحشور نژاد، فاطمه
فعالیت: انیمیشن موانا در کلاس پخش شد (هدف:همکاری و دوستی ،احترام به طبیعت)

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی با توپ: دانش آموزان به دور حلقه خود چرخیده و دست میزنند و با ریتم بعدی موزیک ، معلم با توپ حرکاتی را انجام میدهد که دانش آموزان همه باهم انجام میدهند. مثلا وقتی توپ بالا پایین انداخته میشود دانش آوزان هم بالا پایین پریده و یا مثلا وقتی توپ به سمت چپ یا راست انداخته میشود دانش آموزان هم با حرکت توپ جا به جا میشوند. 1. تقویت درک ریتمیک و هماهنگی شنیداری-حرکتی دانش‌آموزان با گوش دادن به ریتم موسیقی و هم‌زمان‌سازی حرکات بدن خود با آن، توانایی درک و اجرای ریتم را تقویت می‌کنند. 2. افزایش هماهنگی عصب-عضله و کنترل حرکتی تقلید حرکات توپ (بالا، پایین، چپ، راست) موجب بهبود هماهنگی بین سیستم عصبی و عضلات و افزایش دقت حرکات بدنی می‌شود. 3. توسعه توجه، تمرکز و سرعت واکنش تغییر ریتم موسیقی و حرکات توپ، دانش‌آموزان را ملزم به حفظ تمرکز و واکنش سریع و مناسب به محرک‌های شنیداری و دیداری می‌کند. 4. تقویت مهارت‌های حرکتی درشت حرکاتی مانند پریدن، جابه‌جایی و چرخش در فضا به رشد مهارت‌های حرکتی درشت و آگاهی بدنی کمک می‌کند. 5. افزایش هماهنگی گروهی و کار جمعی اجرای هم‌زمان حرکات در قالب یک گروه، حس همکاری، نظم گروهی و هماهنگی اجتماعی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند. 6. تقویت درک جهت‌یابی فضایی دنبال کردن جهت حرکت توپ (چپ و راست، بالا و پایین) موجب بهبود درک فضایی و جهت‌یابی در دانش‌آموزان می‌شود. 7. ایجاد انگیزه، شادی و مشارکت فعال در فرآیند یادگیری فضای بازی‌محور و حرکتی، یادگیری ریتم را لذت‌بخش کرده و مشارکت فعال دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: