1404/07/30
فارسی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های نگارش و روان خوانی انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم ارمغان هفته شماره 5 را با دقت انجام بده.یک ماسک خرگوش و هویج برای ایجاد انگیزه درس جدید درست کن و همراه داشته باش.یک املا از درس سوم بنویس
هنر دوم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
نقاشی جلسه قبل را با موضوع زباله و تفکیک زباله با آبرنگ و گواش تکمیل کردند.
ورزش دوم
مدرس:
باقرزاده، آیلار
فعالیت:
کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر
رشته فوتبال
شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس تایپ و ویرایش در Word موضوع درس: آشنایی با صفحه سفید، منوی Home و تمرین اندازهی فونتها هدف: آشنایی دانشآموزان با محیط برنامهی Word و یادگیری کلیدهای کاربردی کیبورد مباحث تدریسشده: 1. ایجاد صفحه سفید (Blank Document): دانشآموزان یاد گرفتند چگونه یک برگهی جدید برای نوشتن باز کنند. 2. شناخت برگه Home: آشنایی با گزینههای اصلی مثل اندازه فونت (Font Size)، رنگ متن، و ترازبندی نوشتهها. 3. تغییر اندازهی فونت در سه خط: بچهها تمرین کردند که در سه خط، با اندازههای مختلف (مثلاً 14، 18 و 24) بنویسند تا تفاوت اندازهها را ببینند. 4. کلید Enter: برای رفتن به خط بعدی در تایپ تمرین شد. 5. کلید Shift: توضیح داده شد که با نگه داشتن آن میتوان حروف بزرگ نوشت یا حروف خاص را ایجاد کرد. 6. تمرین حرف "آ": آموزش داده شد که برای نوشتن حرف "آ" (آ کلاهدار) باید Shift + حرف "ا" را با هم بزنند. فعالیت کلاسی: دانشآموزان در سه خط با اندازه فونتهای مختلف نوشتند و چند جملهی کوتاه تایپ کردند تا با کلیدها بهتر آشنا شوند.
تکلیف:
یک خاطره از کلاس درس اول دبستان خود را در سه خط بنویسید برنامهی Word یک صفحه سفید باز کنید. 2. در سه خط بنویسید: خط اول: اندازه فونت 14 خط دوم: اندازه فونت 18 خط سوم: اندازه فونت 24 3. در یکی از خطها از حرف «آ» استفاده کنید. و به ایمیل زیر ارسال کنید: mo.taheri.it@gmail.com
هوش و ریاضی
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های مربوط به هفته ی پنجم انجام شد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس راجع به حالت مایع صحبت کردیم و یاد گرفتیم که حالت مایع چه ویژگی هایی دارد.
و مثال های مختلف از حالت مایع مانند آب ، آبمیوه و قهوه و ... را تکرار و تمرین کردیم.
تکلیف:
دختر نازم جمله زیر را چندین بار تکرار و تمرین کن و در ذهن خود بسپار.
A liquid takes the shape of its container.
شطرنج
مدرس:
افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت:
حرکات آموزش داده شده مرور شد.
تمرینات مربوط به مفهوم کیش انجام شد .
دانش آموزان با مفهوم سوار ، سوار سبک و سوار سنگین آشنا شدند
1404/07/29
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های کتاب کار ریاضی انجام شد .
تکلیف:
دختر گلم کتاب ریاضی آموزش پرورش صفحه 23 را با دقت و منظم انجام بده.
نگارش دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های نگارش انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم کتاب نگارش صفحه 28،29 را با خطی زیبا بنویس و اگر صفحه ای کامل نشده است کامل کن.
املا دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
املای خلاق بادکنکی در کلاس گفته شد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس اعداد زوج و اعداد فرد بطور کامل به دختران گلم تدریس شد .
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
داستان توپی گفته شد . بچه ها با مکان عمومی آشنا شدند.درباره رعایت قوانین و اتیکت مکان عمومی که به حفظ حریم شخصی افراد منجر می شود صحبت شد.
تکلیف:
یکی از مکانهای عمومی را بکشید. نام یک مکان عمومی در نزدیکی خانه خود را بنویسید.
1404/07/28
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تقریب با داستان و دست ورزی در کلاس تدریس شد.
املا دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
املای خلاق آموزشی در کلاس انجام شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام به اولیای عزیز
امروز درس چهارم تدریس شد. کلیپ مربوط به درس نمایش داده شد و دربارهی خرید مشترک بین اعضای خانواده با مثالهای مختلف صحبت کردیم. کتاب صوتی «خرید مامان» هم پخش شد و فعالیتهای کلاسی انجام شد.
با تشکر از همکاری همیشگیتون
تکلیف:
لطفاً فعالیت درس چهارم در منزل انجام شود تا یادگیری کاملتر شود
با سپاس از همراهی ارزشمند شما اولیای مهربان
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس فعالیت صفحه 14 کتاب علوم را با دختران گلم انجام دادیم و مفهموم کلمات rough (سخت) smooth (نرم) را یاد گرفتیم.
1404/07/27
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
جمع و تفریق سطری و ستونی در کلاس تدریس شد.تمرین های کتاب انجام شد.
فارسی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
روان خوانی در کلاس تمرین شد.تمرین های کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف:
دانش آموزان کوشای من کتاب نگارش تا صفحه،27 را با خطی زیبا بنویس.
قرآن دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
روان خوانی لوحه های قرآنی انجام شد.پیام های قرآنی راجع به نعمت های خداوند در کلاس توضیح داده شد.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 12و13 تدریس شد
اتصال ب به دال آموزش داده شد
تکلیف:
صفحات 12و13 تمرین وتکمیل شود
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس اعداد زوج و فرد را یاد گرفتیم و تمرین صفحه 10 کتاب ریاضی را حل کردیم .
1404/07/26
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
جمع و تفریق های ده تایی با استفاده از دسته های ده تایی و ذهنی در کلاس تمرین شد.
فارسی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
درس سوم خرس کوچولو روان خوانی شد و کلمات مهم درس خط کشیده شد.جعبه ی کلمات درس سوم گفته شد.
تکلیف:
دختر گلم از درس خرس کوچولو چند بار بخوان تا سریع و روان بخوانی فردا مسابقه تند خوانی در کلاس انجام می شود.
سلام و احترام
به منظور افزایش علاقهمندی دانشآموزان به مطالعه و تقویت مهارت درک مطلب و سرعت خواندن، «تندخوانی» در کلاس برگزار میگردد.
اهداف برگزاری مسابقه
تقویت مهارت تمرکز و دقت در
بهبود سرعت و درک مطلب در خواندن متون
مسابقه انگیزشی میباشد و رقابتی نمی باشد
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
تمرین امروز پر از انرژی بود!
بچه ها پاس دادن، دریبل زدن رو تمرین کردن و یاد گرفتن چطور با هم هماهنگتر بازی کنن
قدمبهقدم داریم به رالی واقعی فوتبالمون نزدیک میشیم!
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درس سوم تدریس شد. ( غذا را نه آهسته و نه سریع بخوریم )
تکلیف:
خودتان را موقع غذا خوردن نقاشی کنید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان