فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لاله 2

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های نگارش و روان خوانی انجام شد.
تکلیف: دختر گلم ارمغان هفته شماره 5 را با دقت انجام بده.یک ماسک خرگوش و هویج برای ایجاد انگیزه درس جدید درست کن و همراه داشته باش.یک املا از درس سوم بنویس

هنر دوم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: نقاشی جلسه قبل را با موضوع زباله و تفکیک زباله با آبرنگ و گواش تکمیل کردند.

ورزش دوم

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر رشته فوتبال شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس تایپ و ویرایش در Word موضوع درس: آشنایی با صفحه سفید، منوی Home و تمرین اندازه‌ی فونت‌ها هدف: آشنایی دانش‌آموزان با محیط برنامه‌ی Word و یادگیری کلیدهای کاربردی کیبورد مباحث تدریس‌شده: 1. ایجاد صفحه سفید (Blank Document): دانش‌آموزان یاد گرفتند چگونه یک برگه‌ی جدید برای نوشتن باز کنند. 2. شناخت برگه Home: آشنایی با گزینه‌های اصلی مثل اندازه فونت (Font Size)، رنگ متن، و ترازبندی نوشته‌ها. 3. تغییر اندازه‌ی فونت در سه خط: بچه‌ها تمرین کردند که در سه خط، با اندازه‌های مختلف (مثلاً 14، 18 و 24) بنویسند تا تفاوت اندازه‌ها را ببینند. 4. کلید Enter: برای رفتن به خط بعدی در تایپ تمرین شد. 5. کلید Shift: توضیح داده شد که با نگه داشتن آن می‌توان حروف بزرگ نوشت یا حروف خاص را ایجاد کرد. 6. تمرین حرف "آ": آموزش داده شد که برای نوشتن حرف "آ" (آ کلاه‌دار) باید Shift + حرف "ا" را با هم بزنند. فعالیت کلاسی: دانش‌آموزان در سه خط با اندازه فونت‌های مختلف نوشتند و چند جمله‌ی کوتاه تایپ کردند تا با کلیدها بهتر آشنا شوند.
تکلیف: یک خاطره از کلاس درس اول دبستان خود را در سه خط بنویسید برنامه‌ی Word یک صفحه سفید باز کنید. 2. در سه خط بنویسید: خط اول: اندازه فونت 14 خط دوم: اندازه فونت 18 خط سوم: اندازه فونت 24 3. در یکی از خط‌ها از حرف «آ» استفاده کنید. و به ایمیل زیر ارسال کنید: mo.taheri.it@gmail.com

هوش و ریاضی

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های مربوط به هفته ی پنجم انجام شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس راجع به حالت مایع صحبت کردیم و یاد گرفتیم که حالت مایع چه ویژگی هایی دارد. و مثال های مختلف از حالت مایع مانند آب ، آبمیوه و قهوه و ... را تکرار و تمرین کردیم.
تکلیف: دختر نازم جمله زیر را چندین بار تکرار و تمرین کن و در ذهن خود بسپار. A liquid takes the shape of its container.

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: حرکات آموزش داده شده مرور شد. تمرینات مربوط به مفهوم کیش انجام شد . دانش آموزان با مفهوم سوار ، سوار سبک و سوار سنگین آشنا شدند

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب کار ریاضی انجام شد .
تکلیف: دختر گلم کتاب ریاضی آموزش پرورش صفحه 23 را با دقت و منظم انجام بده.

نگارش دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های نگارش انجام شد.
تکلیف: دختر گلم کتاب نگارش صفحه 28،29 را با خطی زیبا بنویس و اگر صفحه ای کامل نشده است کامل کن.

املا دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: املای خلاق بادکنکی در کلاس گفته شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس اعداد زوج و اعداد فرد بطور کامل به دختران گلم تدریس شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: داستان توپی گفته شد . بچه ها با مکان عمومی آشنا شدند.درباره رعایت قوانین و اتیکت مکان عمومی که به حفظ حریم شخصی افراد منجر می شود صحبت شد.
تکلیف: یکی از مکانهای عمومی را بکشید. نام یک مکان عمومی در نزدیکی خانه خود را بنویسید.

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تقریب با داستان و دست ورزی در کلاس تدریس شد.

املا دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: املای خلاق آموزشی در کلاس انجام شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام به اولیای عزیز امروز درس چهارم تدریس شد. کلیپ مربوط به درس نمایش داده شد و درباره‌ی خرید مشترک بین اعضای خانواده با مثال‌های مختلف صحبت کردیم. کتاب صوتی «خرید مامان» هم پخش شد و فعالیت‌های کلاسی انجام شد. با تشکر از همکاری همیشگی‌تون
تکلیف: لطفاً فعالیت درس چهارم در منزل انجام شود تا یادگیری کامل‌تر شود با سپاس از همراهی ارزشمند شما اولیای مهربان

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس فعالیت صفحه 14 کتاب علوم را با دختران گلم انجام دادیم و مفهموم کلمات rough (سخت) smooth (نرم) را یاد گرفتیم.

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: جمع و تفریق سطری و ستونی در کلاس تدریس شد.تمرین های کتاب انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: روان خوانی در کلاس تمرین شد.تمرین های کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان کوشای من کتاب نگارش تا صفحه،27 را با خطی زیبا بنویس.

قرآن دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: روان خوانی لوحه های قرآنی انجام شد.پیام های قرآنی راجع به نعمت های خداوند در کلاس توضیح داده شد.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 12و13 تدریس شد اتصال ب به دال آموزش داده شد
تکلیف: صفحات 12و13 تمرین وتکمیل شود

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس اعداد زوج و فرد را یاد گرفتیم و تمرین صفحه 10 کتاب ریاضی را حل کردیم .

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: جمع و تفریق های ده تایی با استفاده از دسته های ده تایی و ذهنی در کلاس تمرین شد.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: درس سوم خرس کوچولو روان خوانی شد و کلمات مهم درس خط کشیده شد.جعبه ی کلمات درس سوم گفته شد.
تکلیف: دختر گلم از درس خرس کوچولو چند بار بخوان تا سریع و روان بخوانی فردا مسابقه تند خوانی در کلاس انجام می شود. سلام و احترام به منظور افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه و تقویت مهارت درک مطلب و سرعت خواندن، «تندخوانی» در کلاس برگزار می‌گردد. اهداف برگزاری مسابقه تقویت مهارت تمرکز و دقت در بهبود سرعت و درک مطلب در خواندن متون مسابقه انگیزشی میباشد و رقابتی نمی باشد

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: تمرین امروز پر از انرژی بود! بچه ها پاس دادن، دریبل زدن رو تمرین کردن و یاد گرفتن چطور با هم هماهنگ‌تر بازی کنن قدم‌به‌قدم داریم به رالی واقعی فوتبال‌مون نزدیک می‌شیم!

مهارت زندگی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: درس سوم تدریس شد. ( غذا را نه آهسته و نه سریع بخوریم )
تکلیف: خودتان را موقع غذا خوردن نقاشی کنید.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : چوبک و حلقه 4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست و‌با ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3 بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها، و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز بین دو گروه جا به جا میشوند. 1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم: کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت می‌کنند. 2.افزایش هماهنگی گروهی: هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و هم‌زمانی در اجرا می‌شود. 3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور: با شنیدن نام رنگ‌ها از سوی مربی، شرکت‌کنندگان باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند. 4.توسعه مهارت‌های حرکتی و بدنی: جابه‌جایی میان حلقه‌ها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمان‌بندی شنیداری می‌گردد. 5.پرورش انعطاف‌پذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی: انجام هم‌زمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان می‌شود. بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: