فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لاله 2

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: ساخت عدد های دو رقمی در دفتر مرور و تمرین شد.

علوم دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: نحوه ی چرخش زمین و به وجود آمدن شب و روز در کلاس تدریس شد.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: نمایش مدرسه ی خرگوش ها در کلاس اجرا شد.
تکلیف: دختر گلم کتاب کار فارسی صفحه29,30 را انجام بده .کلمات مخالف و هم معنی درس 3خرس کوچولو تمرین شود فردا پرسش کلاسی انجام می شود.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: کلاس ورزش شنبه 3 آبان شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال

مهارت زندگی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: درس 4 درباره تغذیه بدو خوب آموزش داده شد . تمرین صفحه های 20 و 21 انجام شد . شعر آموزش خوراکی سالم پخش شد.
تکلیف: یک نقاشی که یک سمت خوراکی سالم و یک سمت خوراکی ناسالم باشد را بکشید . ( نقاشی بچه ها به عنوان فعالیت آنها در نمایشگاه گذاشته می شود )

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی اول : دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجام‌میدهند مثلا: دست راست بالا ، پای چپ بالا و ... اهداف موسیقایی (ریتمیک) 1.تقویت حس ریتم بچه‌ها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» می‌شود. 2.گوش دادن فعال آنها یاد می‌گیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند. 3.هماهنگی حرکت و موسیقی ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت می‌شود. بازی 2 : حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند. اهداف حرکتی و بدنی 1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک هم‌زمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت می‌کند. 2.تقویت تعادل و کنترل حرکات داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت چوبک‌زدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک می‌کند.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های نگارش و روان خوانی انجام شد.
تکلیف: دختر گلم ارمغان هفته شماره 5 را با دقت انجام بده.یک ماسک خرگوش و هویج برای ایجاد انگیزه درس جدید درست کن و همراه داشته باش.یک املا از درس سوم بنویس

هنر دوم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: نقاشی جلسه قبل را با موضوع زباله و تفکیک زباله با آبرنگ و گواش تکمیل کردند.

ورزش دوم

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: کلاس ورزش چهارشنبه 30مهر رشته فوتبال شروع تمرین بازی فوتبال در گروه های کوچک و آموزش تکنیک صحیح گرفتن توپ از حریف در حین بازی فوتبال

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس تایپ و ویرایش در Word موضوع درس: آشنایی با صفحه سفید، منوی Home و تمرین اندازه‌ی فونت‌ها هدف: آشنایی دانش‌آموزان با محیط برنامه‌ی Word و یادگیری کلیدهای کاربردی کیبورد مباحث تدریس‌شده: 1. ایجاد صفحه سفید (Blank Document): دانش‌آموزان یاد گرفتند چگونه یک برگه‌ی جدید برای نوشتن باز کنند. 2. شناخت برگه Home: آشنایی با گزینه‌های اصلی مثل اندازه فونت (Font Size)، رنگ متن، و ترازبندی نوشته‌ها. 3. تغییر اندازه‌ی فونت در سه خط: بچه‌ها تمرین کردند که در سه خط، با اندازه‌های مختلف (مثلاً 14، 18 و 24) بنویسند تا تفاوت اندازه‌ها را ببینند. 4. کلید Enter: برای رفتن به خط بعدی در تایپ تمرین شد. 5. کلید Shift: توضیح داده شد که با نگه داشتن آن می‌توان حروف بزرگ نوشت یا حروف خاص را ایجاد کرد. 6. تمرین حرف "آ": آموزش داده شد که برای نوشتن حرف "آ" (آ کلاه‌دار) باید Shift + حرف "ا" را با هم بزنند. فعالیت کلاسی: دانش‌آموزان در سه خط با اندازه فونت‌های مختلف نوشتند و چند جمله‌ی کوتاه تایپ کردند تا با کلیدها بهتر آشنا شوند.
تکلیف: یک خاطره از کلاس درس اول دبستان خود را در سه خط بنویسید برنامه‌ی Word یک صفحه سفید باز کنید. 2. در سه خط بنویسید: خط اول: اندازه فونت 14 خط دوم: اندازه فونت 18 خط سوم: اندازه فونت 24 3. در یکی از خط‌ها از حرف «آ» استفاده کنید. و به ایمیل زیر ارسال کنید: mo.taheri.it@gmail.com

هوش و ریاضی

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های مربوط به هفته ی پنجم انجام شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس راجع به حالت مایع صحبت کردیم و یاد گرفتیم که حالت مایع چه ویژگی هایی دارد. و مثال های مختلف از حالت مایع مانند آب ، آبمیوه و قهوه و ... را تکرار و تمرین کردیم.
تکلیف: دختر نازم جمله زیر را چندین بار تکرار و تمرین کن و در ذهن خود بسپار. A liquid takes the shape of its container.

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: حرکات آموزش داده شده مرور شد. تمرینات مربوط به مفهوم کیش انجام شد . دانش آموزان با مفهوم سوار ، سوار سبک و سوار سنگین آشنا شدند

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب کار ریاضی انجام شد .
تکلیف: دختر گلم کتاب ریاضی آموزش پرورش صفحه 23 را با دقت و منظم انجام بده.

نگارش دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های نگارش انجام شد.
تکلیف: دختر گلم کتاب نگارش صفحه 28،29 را با خطی زیبا بنویس و اگر صفحه ای کامل نشده است کامل کن.

املا دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: املای خلاق بادکنکی در کلاس گفته شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس اعداد زوج و اعداد فرد بطور کامل به دختران گلم تدریس شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: داستان توپی گفته شد . بچه ها با مکان عمومی آشنا شدند.درباره رعایت قوانین و اتیکت مکان عمومی که به حفظ حریم شخصی افراد منجر می شود صحبت شد.
تکلیف: یکی از مکانهای عمومی را بکشید. نام یک مکان عمومی در نزدیکی خانه خود را بنویسید.

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تقریب با داستان و دست ورزی در کلاس تدریس شد.

املا دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: املای خلاق آموزشی در کلاس انجام شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام به اولیای عزیز امروز درس چهارم تدریس شد. کلیپ مربوط به درس نمایش داده شد و درباره‌ی خرید مشترک بین اعضای خانواده با مثال‌های مختلف صحبت کردیم. کتاب صوتی «خرید مامان» هم پخش شد و فعالیت‌های کلاسی انجام شد. با تشکر از همکاری همیشگی‌تون
تکلیف: لطفاً فعالیت درس چهارم در منزل انجام شود تا یادگیری کامل‌تر شود با سپاس از همراهی ارزشمند شما اولیای مهربان

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس فعالیت صفحه 14 کتاب علوم را با دختران گلم انجام دادیم و مفهموم کلمات rough (سخت) smooth (نرم) را یاد گرفتیم.

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: جمع و تفریق سطری و ستونی در کلاس تدریس شد.تمرین های کتاب انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: روان خوانی در کلاس تمرین شد.تمرین های کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان کوشای من کتاب نگارش تا صفحه،27 را با خطی زیبا بنویس.

قرآن دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: روان خوانی لوحه های قرآنی انجام شد.پیام های قرآنی راجع به نعمت های خداوند در کلاس توضیح داده شد.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 12و13 تدریس شد اتصال ب به دال آموزش داده شد
تکلیف: صفحات 12و13 تمرین وتکمیل شود

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس اعداد زوج و فرد را یاد گرفتیم و تمرین صفحه 10 کتاب ریاضی را حل کردیم .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: