فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لیلیوم 2

ریاضی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: درسنامه درس چهارم ریاضی (ضرب ) به چهار روش گسترده نویسی، مساحتی، فرایندی، تکنیکی تدریس شد. تمرینات صفحه 15 سوال 1 تا 4 و سوال 10 صفحه 17 انجام شد.
تکلیف: سوال 11 صفحه 17 با استفاده از کاغذهای شطرنجی داده شده انجام شود و سوال 12 صفحه 18 حل شود.

فارسی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: جلسه دوم فارسی انواع جمله م علائم نگارشی تدریس شد و نکات مهم درسنامه مشخص شد. سپس دانش آموزان با استفاده از مقوا علائم نگارشی را درست کردند.
تکلیف: تکلیف جلسه اول فارسی و دوم فارسی انجام شود.

علوم پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: ابتدا مبحث گیاهان تک لپه ای و دو لپه ای یادآوری شد سپس دانش آموزان در گروه های خود نمودار گیاهان را رسم کردند و با استفاده از حبوبات و غلاتی که در اختیار داشتند آن ها را دسته بندی کردند.

خلاقیت

مدرس: جدیمند، لیلا
فعالیت: نقاشی به صورت دفرماسیون و انتزاعی کشیده شدو هر قسمت به صورت مجزا رنگامیزی گردید

ریاضی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: ابتدا مبحث زاویه ها پای تابلو با مثال یادآوری شد. سپس دانش آموزان گروه بندی شدند و با استفاده از نی و چوب بستنی از آن ها خواسته شد انواع زاویه ها را نمایش دهند.
تکلیف: تمرین 7 ، 8 ، 9 صفحه 16 جزوه تابستانه حل شود.

زنگ تفریح

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: زنگ آشپزی به کمک دانش آموزان در سالن ناهار خوری دسر بستنی درست کردیم و هر گروه با تکه های میوه و مغزی جات آن را تزیین کردند و در یخچال مدرسه قرار دادند .

نجوم

مدرس: احدی، سارا
فعالیت: آموزش مبحث «اتمسفر یا جو کره زمین»: با هم آموختیم که چرا آسمان آبی است؟ بدون داشتن اتمسفر هیچ موجودی روی زمین وجود نداشت،آسمان آبی نداشتیم و حتی صدایی ایجاد نمیشد و همه جا در سکوت مطلق بود!لایه ای که کره ی زمین را از برخورد تهداد زیادی از سنگ های آسمانی محافظت میکند. آموزش اجرامی که در آسمان میبینیم و ترتیب قرارگیری آنها : ابرها به ما نزدیک ترند یا ماهواره ها؟ ماه به نزدیک تر است یا جت ها؟ هواپیما ها در ارتفاع بیشتری پرواز میکنند یا ایستگاههای فضایی؟
تکلیف: اجرامی که در آسمان میبینیم را با توجه به لایه ای بودن جو به ترتیب قرار دهید: پرندگان، ابرها، بالون، هواپیما،شهاب ها، ماهواره ها و ایستگاههای فضایی،جت ها... و در نهایت ماه. تکلیف بالا می تواند به صورت نقاشی یا کاردستی باشد

ریاضی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: جلسه دوم ریاضی مبحث الگویابی یادآوری شد‌. سپس از دانش آموزان خواسته شد با استفاده از چینه، در گروه های خود دنباله های هندسی بسازند و رابطه آن را بدست آورند.

فارسی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: جلسه اول فارسی جمله و اجزای جمله تدریس شد . سپس از دانش آموزان خواسته شد با استفاده از مکعب های که در اختیار دارند نمودار های جمله ها را جدا کنند و روی مکعب بچسبانند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: