1404/07/23
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
بچه ها جونم
برگه ای که در تلگرام برایتان ارسال می شود را با خودکار در دفتر بنویسید و با مداد پاسخ دهید.
حتما خود دانش آموز بنویسد.
ارمغان 3 حل شود.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
امروز گنجینه ی 2 را کامل کردیم.
حکایت درخت گردکان تدریس شد و ضرب المثل ها توضیح داده شد.
تکلیف:
یک بار از متن حکایت گردکان با خط زیبا و با خودکار بنویسید.
اولیای گرامی لطفاً برگه ی املا را رویت و امضا بفرمایید.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
درس 3 امروز تدریس شد. مفاهیم کلیدی به طور کامل توضیح داده شد و با مشارکت فعال دانشآموزان، فعالیتهای کلاسی نیز انجام گرفت.
تکلیف:
کتاب «دکهی لیمونادفروشی» در کلاس معرفی شد. لطفاً هفتهی آینده حتما کتاب همراه بچهها باشد.
فعالیت منزل درس 3 هم انجام شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 حلقه و رنگ :
حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت
هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند.
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث مواد معدنی صفحه 9 به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز دوشنبه ارزشیابی صفحه 8 و 9 و 10 کتاب برگزار می شود. دانش آموزان عزیز مطالعه کافی داشته باشند.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
امروز با همکاری و هم فکری دانش آموزان صفحات 7 ,8 و 9 کتاب هوش را حل کردیم.
سوال 7 حل نشد .
1404/07/22
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
با آرزوی روزی سرشار از زیبایی
امروز 4 سوال تقسیم و ضرب حل شد.
ضرب و تقسیم دوباره آموزش داده شد و رفع اشکال شد.
تکلیف:
صفحات 22 ، 23 و 24 کتاب کار تا سر ریاضی پیشرفته با دقت و با مداد حل شود.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
صفحات 14 ،15 ،16 تدریس شد.
تدریس درس دوم تمام شد.
تکلیف:
صفحات 22 ،23 ، 24 کتاب کار با مداد پاسخ داده شود.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
املای صحیح کردنی(خلاق) برگزار شد.
یک متن به دانش آموزان داده شد تا کلمات نادرست را پیدا کنند.
دو مسئله از ضرب و تقسیم و اعداد مرکب ، پایین املا داده شد.
صفحه ی 20 و 21 کتاب کار تا آخر سوال 6 از صفحه 22 در کلاس تصحیح شد.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
فردا دو درس اول مطالعات پرسیده می شود.
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
در مورد هدر رفت آب، روی مقوای اشتنباخ با گواش و آبرنگ نقاشی کشیدند.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس(جایگزینی افکار منطقی)
فعالیت: تکمیل کاربرگ مربوطه
بازی: دانش آموزان به دو گروه افکار منطقی و غیرمنطقی تقسیم شدند و تلاش کردند تا در یک موقعیت استرس زا بر یکدیگر پیروز شوند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه ی 12 و 13 کتاب را تکمیل کنید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث مضرب اعداد 5 و 9 همراه فعالیت کلاسی به دانش آموزان عزیز تدریس شد.
1404/07/21
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود بر اولیای گرامی
* تمرین صفحه 13 در کلاس حل شد.
* کتاب کار ، صفحه ی 11 از سوال 4 تا آخر حل شد.
تکلیف:
چهار ضرب و تقسیم را که در دفتر نوشتید با مداد پاسخ دهید.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
تحقیق علوم : جمع آوری اطلاعات مربوط به صفحه 14 را در برگه A4 بنویسید.
کادر لازم نیست.
5 خط و بیشتر نوشته شود.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
صفحه 20 کتاب فارسی تکمیل شد.
متن راز گل سرخ روانخوانی و تدریس شد + درک و دریافت کامل شد.
تکلیف:
1- دوستانی که نگارش را انجام ندادند ، نگارش فضل خدا را کامل کنند.
2- 50 کلمه ارزش دار از متن راز گل سرخ بنویسید.
* فردا املا داریم.در املا سوال ریاضی از ضرب و تقسیم و اعداد مرکب گفته می شود.
هدیههای آسمان پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
برگه ی آزمونک دو درس هدیه تصحیح و تحویل دختران گلم شد.
لطفا برگه را امضا بفرمایید.
تکلیف:
سوالات آزمونک هدیه را در دفتر مشق بنویسید و با توجه به متن کتاب ، پاسخ صحیح دهید.
ورزش پنجم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن و گرم کردن با توپ
مرور و تکرار آموزش های جلسه قبل( دریبل و پاس سینه)
آموزش پاس یک سوم در بسکتبال
تمرین سرود المپیاد مدرسه ای
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه راجع به ربات ایرانی سورنا و انواع ربات های کاربردی دنیا صحبت کردیم .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث Fats در کلاس تدریس شد.
پرسش و پاسخ مبحث های گذشته انجام شد.
تکلیف:
برای روز چهارشنبه فقط متن مربوط به fats مطالعه شود و در دفتر جملات هایلایت شده نوشته شود.
1404/07/20
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود، روزگارتان پر از زیبایی
* صفحات 11 و 12 کتاب ریاضی حل شد.
* واحد های جرم و طول با ریتم آموزش داده شد.
تکلیف:
* تمرین صفحه 13 کتاب با مداد و بادقت کامل شود.
* برگه ی محاسبه ی سن خودتان را کامل کنید.(تکلیف مهارتی و ترکیبی)
( امروز 20 مهر 1404 است.
من در روز..... ماه..... سال...... به دنیا آمده ام.
سن من .....سال و.....ماه و .....روز است.)
نقاشی تصویر خودتان و کادر فراموش نشود
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
همه ی دانش آموزان انشا مربوط به فعالیت اجتماعی(اتفاق شاد زندگی) را خواندند.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
سوالات کتاب کار مربوط به درس اول در کلاس پاسخ داده شد.
قرآن پنجم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قران از ص 3تا 7 تدریس گردید
تکلیف:
دانش اموزان عزیز. ص 7 روخوانی تمرین گردد واتصالات انجام شود
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 10و11 حرف ک تدریس شد
تکلیف:
صفحات 10و11 تمرین وتکمیل شود
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
موضوع: آموزش کار با Gmail امروز به دانشآموزان نحوهی کار با سرویس ایمیل Gmail آموزش داده شد. در این جلسه، دانشآموزان با روش ساخت حساب کاربری (Add Account)، ارسال ایمیل (Send Email)، دریافت ایمیل (Receive Email)، الصاق فایل (Attach File)، تنظیمات اولیه (Settings) و نکات امنیتی (Security Tips) در استفاده از ایمیل آشنا شدند
تکلیف:
بچههای عزیز امروز یاد گرفتیم چطور با جیمیل (Gmail) کار کنیم. حالا برای تمرین، میخوام هرکدوم از شما یک ایمیل برای من بفرستید آدرس من: mo.taheri.it@gmail.com وقتی میخواهید ایمیل بفرستید: 1. در قسمت موضوع (Subject) بنویسید: تمرین جیمیل من 2. در قسمت متن پیام بنویسید: «من امروز یاد گرفتم چطور ایمیل بفرستم.» 3. آخر ایمیل، اسم و فامیل خودتون رو بنویسید. منتظرم ایمیلهای قشنگتون رو ببینم. فیلم درس در روز های آینده بارگذاری خواهد شد