1404/07/19
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
به امید اینکه اول هفته ی خوبی را شروع کرده باشید.
امروز فعالیت صفحه 10 تا آخر و صفحه 11 تا آخر کار در کلاس یک حل شد.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
ادامه ی تدریس درس 2 تا آخر صفحه 13 انجام شد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
پاسخ سوالات صفحات 13 ، 15 ،18 ، 19 و 20 تا سر املادان داده و چک شد.
تکلیف:
صفحات 20 ،21 و 22 کتاب کار کامل شود.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
درود
صفحه 14 و 15 کتاب کار کامل شود.
30 کلمه از دو درس اول مطالعات نوشته شود.
فعالیت 3 ،4 و 5 کتاب مطالعات انجام شود.
لطفا انشا در دفتر انشا نوشته شود.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث 2step problems به دانش اموزان عزیز تدریس شد و فعالیت های صفحه 9 و 10 کتاب در کلاس تکمیل شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
نتیکت و آداب معاشرت و رفتار صحیح در فضای مجازی توضیح داده شد.
تکلیف:
نتیکت را برای اعضای خانواده توضیح دهید و 2 مورد از آداب رفتار در فضای مجازی را بنویسید.
1404/07/16
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود ، ایام به کام
سنجش گونیا (ریاضی) گرفته شد.
مبحث اعداد مرکب صفحه 10 تا فعالیت 3 تدریس شد.
تکلیف:
ارمغان 3 را با مداد پاسخ دهید.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
تغییر شیمیایی تا صفحه 12 تدریس شد.
آزمایش سوختن کبریت و شمع انجام شد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
فایل معنی شعر فضل خدا برایتان ارسال می شود .
دختران قشنگم ، لطفا معنی شعر را در کتاب (روی برگه نه) صفحه 19 با مداد ، زیبا و خوانا وارد کنید.
خوانش شعر فضل خدا را تمرین کنید.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
تدریس درس 2 کامل شد.
تکلیف:
فعالیت 3, 4 و 5 صفحه 8و9 کتاب اجتماعی انجام شود.
فعالیت 3 (انشا) در دفتر انشا نوشته شود.
کمتر از 8 خط نباشد .با خودکار نوشته شود.
از کلمات محاوره ای استفاده نشود.
هدیههای آسمان پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
فایل پاسخ سوالات صفحات 16 ،17 و 18 برایتان ارسال می شود.
لطفا با دقت وارد کتاب کنید.
شنبه درس 1 و 2 پرسیده می شود.
بچه ها جون 30 کلمه ارزش دار از دو درس اول بنویسید
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز درس دوم تدریس شد. فعالیتهای مربوط به کار در کلاس انجام گردید و تمامی اولویتهای لازم هنگام خرید کالا برای دانشآموزان توضیح داده شد.
همچنین کلیپ آموزشی دربارهی ضمانت کالای خریداریشده و اهمیت حمایت از کالای داخلی در کلاس نمایش داده شد.
تکلیف:
فعالیت منزل:
دانشآموزان عزیز فعالیت مربوط به درس دوم را در منزل انجام دهند.
همچنین کتاب «خرید ارزشمند» در گروه قرار داده میشود تا از آن استفاده کنند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 حلقه و رنگ :
حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت
هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند.
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
بازی 2 :
کاپ گیم های 2 تایی
هر دو دانش آموز روبه روی یکدیگر نشسته و جلوی آن ها دو کاپ گیم قرار میگیرد .
با ریتم موزیک وشمردن 1 2 کاپ گیم ها را جا به جا میکنند و با گفتن ریتم 1 2 3 ، سه ضرب با دوست خود میزنند.
و با ریتم بعدی موزیک به حالت سلام دادن دست میدهند و دست دادن با حالت بالا و پایین رفتن دست همراه است.
تقویت حس ریتم و ضرب:
دانشآموز با شمارش "1، 2، 3" و حرکت همزمان با موسیقی، درک درونیاش از ریتم و تمپو رو تقویت میکند.
هماهنگی شنیداری-حرکتی:
گوش دادن به موسیقی و واکنش هماهنگ با حرکات (کاپ جابهجا کردن، دست زدن، دست دادن) باعث هماهنگی شنوایی و بدنی میشود.
درک ساختار زمانی موسیقی:
با تکرار الگوی "1، 2، 3"، مفهوم میزان و توالی ضربها در ذهنشان تثبیت میشود
تقویت همکاری و هماهنگی گروهی:
چون دو نفر باید دقیق و همزمان با هم کار کنند و همکاری و دقت متقابل تمرین میشود.
افزایش اعتماد و ارتباط مثبت:
تماس چشمی، دست دادن و ریتم مشترک حس صمیمیت و اعتماد ایجاد میکند
یادگیری نوبتگیری و گوش دادن به دیگری:
بچهها یاد میگیرند با دقت منتظر ضرب بعدی و حرکت دوستانشان باشند
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث پروتئین به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز دوشنبه متن مربوط به پروتئین در دفتر نوشته شود و مطالعه شود.
1404/07/15
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود ،روزتان زیبا
امروز تمرین صفحه 9 روی تخته حل شد.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
درس دوم تا آخر صفحه 11 تدریس شد.
تکلیف:
برای فردا همهی دانش آموزان یک بادبادک با خلاقیت در اندازه A4 با کاغذ رنگی درست کنند.
30 کلمه ی ارزش املایی دار از درس اول و دوم علوم (تا صفحه 12) در دفتر مشق بنویسید.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
*امروز املای خلاق موریانه ای داشتیم.
*شعر رقص باد به صورت موریانه ای و کتبی پرسیده شد.
* شعر فضل خدا تدریس شد.
درست و نادرست ، درک مطلب تا شماره 2 ،معنی شعر ، قالب مثنوی و قصیده توضیح داده شد.
تکلیف:
یک بار با خط زیبا از متن شعر فضل خدا بنویسید .
روانخوانی شعر تمرین شود.
اولیای گرامی لطفاً دفتر املای دختران گلم را رویت و امضا بفرمایید.
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با موضوع: هدر رفت آب و با تمرکز بر دوسالانه هنر،برای (نمایشگاه نقاشی) اتود زدند و طرحشان را روی کاغذ کشیدند. فعالیت ها: 1.طوفان فکری و ایده پردازی با اتود زدن2.داستان قطره ناراحت تعریف شد 3. درباره هدر رفت آب و ارزش آب صحبت شد4. طراحی با مداد و مداد رنگی انجام شد.
تکلیف:
جلسه بعد برای کارگاه هنر، مقوای A4 اشتنباخ همراه بیاورید،گواش،آبرنگ، قلمو، لیوان کاغذی و بشقاب کاغذی بیاورید.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس، آشنایی با تله های فکری
در این جلسه به کمک یک بازی حرکتی در حیاط مدرسه دو تله ی فکری مهم، بنام های فاجعه انگاری و تعمیم به دانش آموزان عزیز آموزش داده شد.
دانش آموزان از بین تله های فکری نوشته شده چند مورد را انتخاب میکردند، و فکر زیربنایی آن تله ی فکری را اصلاح و با یک فکر درست جایگزین میکردند.
دانش آموزی برنده ی بازی درنظر گرفته میشد که بتواند در مدت زمان مشخص شده پنج تله ی فکری را اصلاح کند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا صفحه ی 10 و 11 کتاب را تکمیل کنید.
برای یادگیری بهتر از پدر و مادرتان درباره ی تله های فکری آن ها سوال کنید و یا همین بازی را در خانه به همراه اعضای خانواده انجام بدهید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز فعالیت های صفحه 9 کتاب در کلاس تکمیل شد.
برای تثبیت اعداد بزرگ بازی بینگو کارت در کلاس انجام شد.
تکلیف:
برای روز شنبه دو سوال اخر کتاب انجام شود.
1404/07/14
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
روز خوش
امروز فعالیت و کار در کلاس صفحه 8 روی تخته حل شد.
تکلیف:
دختران گلم
تمرین صفحه 9 را با مداد و با دقت حل کنید.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
سنجش گونیا (فارسی) برگزار شد.
تکلیف:
فردا املا داریم.
50 کلمه ارزش دار از ستایش ، تماشاخانه و رقص باد بنویسید .
حتما با خودکار نوشته شود و زیبا نویسی رعایت شود.
چنانچه دفتر املاک در منزل است ، فردا حتما با خود بیاورید.
سپاس
ورزش پنجم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرم کردن با توپ
مرور آموزش جلسه قبل
آموزش پاس سینه با پای ثابت و پای در حال حرکت
تمرین سرود المپیاد ورزشی
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه مفهوم فلوچارت و نحوه ی فلوچارت نویسی را آموزش دادیم و بعد الگوریتم چراغ چشمک زن در حالت های مختلف را نوشتیم
.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث carbohydrates به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز چهار شنبه جملات هایلایت شده بخش carbohydrates صفحه 8 در دفتر نوشته شود و مطالعه شود.