1404/08/17
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود بر اولیا گرامی و دختران نازنینم
صفحه 29 ،30 کتاب کامل شد.
نکات مربوط به تفریق اعداد مخلوط گفته شد.
سوال 2 صفحه 41 کتاب کار حل و رفع اشکال شد.
ارمغان 6و7 تصحیح شد.
تکلیف:
بچه ها جونم
تمرین صفحه 31 را با دقت حل کنید.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
دو صفحه ی اول درس چهارم تدریس شد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
متن درس پنجم (چنار و کدو بن ) روانخوانی شد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث انواع مثلت ها به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز سه شنبه نام انواع مثلث ها و توضیح مربوط به انها مطالعه شود.(کادر سبز رنگ صفحه 21)
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درباره تعامل در فضای مجازی و حفظ حریم شخصی صحبت شد . این قانون که اگر میخواهیم چیزی را به اشتراک بگذارید که مرتبط به شخص دیگر میشود حتما باید از او اجازه بگیریم .
تکلیف:
درصورت امکان یک پیام صوتی با رعایت قوانین آموزش داده شده در پرتال بارگذاری کنید. ممنونم
1404/08/14
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
ارمغان 7 کامل شود.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
کتاب کار ، سوالات درس 3 (صفحه ی 35 ،36 ، 37 و 39 پاسخ داده شد.
آزمایش لیوان آب انجام شد.
تکلیف:
شنبه سه درس اول پرسیده می شود.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
درس 5 تدریس شد.
فعالیت ها پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
به اطلاع میرساند درس ششم با مشارکت فعال دانشآموزان تدریس شد. فعالیتهای کلاسی مرتبط انجام گرفت و کلیپ آموزشی مربوط به درس در کلاس قرار داده شد.
با سپاس از همراهی و همکاری شما
تکلیف:
خواهشمند است فعالیت منزل مربوط به درس ششم توسط دانشآموزان انجام شود.
کتاب «پسانداز میکنم» نیز در گروه بارگذاری میشود.
تکالیف منزل هفته آینده بررسی خواهد شد و به دانشآموزان کوشا کارت امتیاز اهدا میشود.
لطفاً تکالیف درسهای قبلی نیز حتماً انجام شوند.
با سپاس از همراهی و همکاری صمیمانه شما
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
کلاس ریتم و گیم
تاریخ: 1404/08/14
گزارش بازی: برج تعادل
نام بازی: برج تعادل
اهداف آموزشی و تربیتی:
تقویت همکاری گروهی و روحیهی کار تیمی
افزایش تمرکز، دقت و هماهنگی چشم و دست
پرورش مهارتهای حرکتی درشت (دویدن، برداشتن، چیدن)
یادگیری نظم، رعایت نوبت و پیروی از قوانین گروهی
افزایش سرعتعمل و واکنش به فرمان مربی
تقویت احساس مسئولیت نسبت به عملکرد گروه
نتیجه و بازخورد:دانشآموزان در طول بازی با انرژی و هیجان بالا شرکت کردند. بازی باعث ایجاد تعامل مثبت بین اعضای هر گروه و افزایش حس همدلی شد. در پایان، بچهها دربارهی دلایل برنده یا بازنده شدن خود صحبت کردند و یاد گرفتند که تمرکز و هماهنگی گروهی چقدر اهمیت دارد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث تبخیر صفحه 18 به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز دوشنبه متن نوشته شده دردفترمطالعه شود.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود روزتون خوش
سوالات جلسه ی سوم حل و رفع اشکال شد.
1404/08/13
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
صفحه 28 کتاب (جمع و تفریق اعداد مخلوط) تدریس و تکمیل شد.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
درود
درس 5 پیش خوان شود.
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
اجرای رنگی طرح تایید شده اصلی نمایشگاه نقاشی انجام شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس(استفاده از روش حل مسأله)
در این جلسه با استفاده از یک معما و بازی سرگرم کننده ی ریاضی به دانش آموزان آموزش داده شد که در مواقع بحرانی و مشکل به جای عکس العمل های هیجانی منفی بر روی مسأله و راه حل های مختلف متمرکز شوند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه ی 19 کتاب را تکمیل کنید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مفهوم حرکت جهت عقربه های ساعت و خلاف عقربه های ساعت به دانش اموزان عزیز تدریس شد و فعالیت های صفحات 19 و 20 در کلاس انجام شد.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
درود
جلسه ی 4 کتاب با دقت و با مداد حل شود.
1404/08/12
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود، روز بر شما خوش
جمع و تفریق کسر ها تدریس شد.
پایه ی چهارم دوره و تکرار شد.
فعالیت و کار در کلاس صفحه 27 حل و رفع اشکال شد.
تکلیف:
دختران گل
فیلم آموزش را که برایتان ارسال می شود ، با دقت ملاحظه کنید.
8 عبارت جمع و تفریق کسرها که در دفتر نوشتید ، با دقت و بعد از دیدن کلیپ حل کنید.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
فردا درس 3 پرسیده می شود.
ابتدا کتاب وزارتی و درسنامه ی کتاب کار را با دقت مطالعه کنید و سپس صفحات 35 ،36 ,37 و 38 کتاب کار با دقت پاسخ داده شود.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
امروز از همه پرسش کلاسی از 4 درس داشتم.
به جز 8 نفر ، از پاسخگویی بقیه راضی نبودم.
ورزش پنجم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
نرمش کردن برای بالا بردن انعطاف
تمرین دارت
پرش عمودی
بازی برای تقویت دقت و پرش طول
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه قاب عکس ها و پایه ی قاب عکس ها کامل شد .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز دوره فصل یک در کلاس انجام شد.
و مبحث چرخه اب از فصل دو، صفحه 17 همراه فعالیت کلاسی به دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف:
برای روز چهارشنبه متن پایین صفحه 17 مطالعه شود و پس از مطالعه دقیق دانش آموزان عزیز برداشت و درک خود از متن را در دفتر بنویسد.
1404/08/11
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود بر شما
سوال 8 صفحه 26 کتاب حل شد.
صفحه ی 28 و 29 کتاب کار حل و رفع اشکال شد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
درست و نادرست ، درک مطلب و دانش زبانی مربوط به درس 4 کامل شد.
جعبه کلمات درس 4 یادداشت شد.
تکلیف:
بچه ها جونم
نگارش درس 4 تکمیل شود.
فردا آزمون فارسی ، 4 درس اول را داریم. عمیق و دقیق مطالعه کنید و زمان و مکان مناسب را برای مطالعه انتخاب نمایید.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
صفحات 22 ,23 و 24 کتاب کار تصحیح شد.
پرسش کلاسی از درس 4 به صورت تکی و همچنین پرسش به صورت بازی مافیا داشتم.
قرآن پنجم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص 22تا 29 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص28 روخوانی گردد وانتقالات انجام شود.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصال حرف ب به دال تدریس شد
تکلیف:
صفحات 16و17 شعر و18 و19 تمرین وتکمیل شود
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
تدریس امروز - درس کار با Copilot
موضوع درس: آموزش سناریونویسی و داستانپردازی برای ساخت انیمیشن
هدف:
آشنایی دانشآموزان با مراحل نوشتن سناریو، شخصیتپردازی و چگونگی تبدیل ایده به داستان با کمک هوش مصنوعی (Copilot).
مباحث تدریسشده:
1. آشنایی با سناریونویسی (Story & Script Writing):
توضیح داده شد که هر انیمیشن یا فیلم از یک سناریو شروع میشود یعنی داستانی که صحنهبهصحنه نوشته میشود.
2. شناخت صحنهها (Scenes):
یاد گرفتند که هر بخش از داستان یا گفتوگو یک صحنه است و باید مشخص شود چه اتفاقی در هر صحنه میافتد.
3. شخصیتپردازی (Character Design):
دربارهی ویژگیهای ظاهری و رفتاری شخصیتها صحبت شد و دانشآموزان برای شخصیتهای خود نام و ویژگی تعیین کردند.
4. کار با Copilot برای نوشتن داستان:
دانشآموزان یاد گرفتند چطور با نوشتن چند جمله، از Copilot بخواهند تا در ادامهی داستان کمکشان کند.
5. نمونه تمرین:
با الهام از داستان معروف سعدی «تن آدمی شریف است به جان آدمیت»، یک سناریوی کوتاه آموزشی نوشته شد که در آن مفاهیم اخلاقی و انسانی به زبان ساده بیان شد.