فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: مینا 2

ریاضی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: سنجش کتبی ریاضی برگزار شد سپس تمامی سوالات در کلاس حل و رفع اشکال شده و نمونه سوالات بیشتری از مبحث کسر ها در کلاس حل و تمرین و تکرار شد.
تکلیف: از مبحث کسرها 10 تا سوال در دفتر ریاضی مشابه نمونه سوالات گفته شده ، نوشته شود. از اشتباهات ریاضی دفتر آزمون، در دفتر ریاضی نوشته شود. و دفتر آزمون توسط اولیا چک و امضا شده و فردا بهمراه آورده شود.

علوم چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: کتابکار علوم بهمراه آورده شود.

فارسی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: ادامه سوالات درس چهارم از کتابکار تا انتها انجام شده سپس درس پنجم توسط معلم روانخوانی شده و سپس توسط دانش آموزان تمرین روانخوانی انجام شد.
تکلیف: صفحه 42 و 43 درس پنجم از کتاب فارسی، در دفتر فارسی رونویسی شود.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: به سوالات درس پنجم کتابکار تا سوال 7 با مشارکت دانش آموزان در قالب پرسش کتبی پاسخ داده شد.

ورزش چهارم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: دویدن گرم کردن تخصصی طناب مرور تمرینات جلسه قبل ( طناب زیگزاگی جلو و عقب - چپ و راست ) تست پرتاب توپ تست دارت بازی های ازاد ( والیبال - بسکتبال- بدمینتون)

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس math نحوه ی نوشتن قانون و الگوی اعداد ورودی و الگوی اعداد خروجی input/output machine تدریس شد.

ریاضی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: سوالات کاربرگ در کلاس حل و رفع اشکال شد.
تکلیف: سوالات ارمغان هفته با دقت حل شود. فصل دوم مبحث کسرها برای سنجش کلاسی تمرین و تکرار شود.

علوم چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: فعالیت کلاسی به صورت دست ورزی در قالب ساخت فرفره و چگونگی حرکت آن با انرژی باد در کلاس انجام و در حیاط مورد آزمایش قرار گرفته شد.

فارسی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: درس چهارم به صورت کامل از کتاب و کتابکار مطالعه و تمرین و تکرار شود .

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: درس پنجم از کتاب مطالعه و تمرین و تکرار شود.

هنر چهارم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: طرح اصلی نمایشگاه نقاشی با موضوع: بازیافت و انرژی تجدید پذیر، روی مقوای اصلی که مربوط به نمایشگاه می باشد، با مداد کشیده شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: مدیریت استرس با ورزش کردن دانش آموزان یاد گرفتند که گاهی برای کاهش انرژی کاذب ناشی از استرس می توانند حرکات ورزشی انجام بدهند. فعالیت: بازی مسیر آرامش کارت های دایره ای شکل روی زمین به صورت مسیر چیده سد، روی هر کارت یک فعالیت کاهش دهنده یا افزایش دهنده استرس به همراه یک حرکت ورزشی نوشته شده بود. دانش آموزان می بایست فعالیت های درست را انتخاب می کردند و حرکات مربوط به هر کارت را اجرا میکردند تا به خط پایان برسند.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه 16 کتاب را تکمیل کنید.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی اول : دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجام‌میدهند مثلا: دست راست بالا ، پای چپ بالا و ... اهداف موسیقایی (ریتمیک) 1.تقویت حس ریتم بچه‌ها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» می‌شود. 2.گوش دادن فعال آنها یاد می‌گیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند. 3.هماهنگی حرکت و موسیقی ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت می‌شود. بازی 2 : حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند. اهداف حرکتی و بدنی 1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک هم‌زمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت می‌کند. 2.تقویت تعادل و کنترل حرکات داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت چوبک‌زدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک می‌کند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: شروع کلاس با خواندن و پخش آهنگ،تدریس صفحه ی 15 کتاب درسی با موضوعearth and environment,تکرار و تمرین در مورد بلایای طبیعی و بلایای انسانی :man made and natural disasters.

ریاضی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: سوالات ریاضی نوشته شده در دفتر در کلاس حل و رفع اشکال شده سپس سوالات کتابکار ریاضی تا صفحه 46 حل و رفع اشکال شد.
تکلیف: کاربرگ ریاضی با دقت بعد از تکرار و تمرین فصل دوم ، حل شود .

علوم چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: درس سوم از کتابکار مطالعه شود و طبق فعالیت صفحه 34 کتابکار وسایل لازم بهمراه آورده شود.

فارسی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: پرسش کلاسی از درس چهارم انجام شده سپس به سوالات کتابکار تا صفحه 40 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.

املا چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: املای کلاسی از درس چهارم در دفتر املا گفته شد.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: ادامه درس پنجم تا انتها تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز در کلاس، درس پنجم تدریس شد. فعالیت‌های کلاسی با همکاری و مشارکت خوب دانش‌آموزان انجام گردید و برای درک بهتر مطالب، کلیپ آموزشی مرتبط با درس نیز پخش شد. با سپاس از همراهی و پشتیبانی شما عزیزان
تکلیف: لطفا فعالیت منزل درس پنجم انجام شود و کتاب چگونه برای تفریح پول در می آوریم در گروه گذاشته می‌شود با سپاس از بزرگواران

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس math با مفهوم input-output machine آشنا شدیم. تمرین و مرور درس جلسه ی گذشته شامل مضرب های اعداد:Multiples.بازی با ماشین ورودی و خروجی.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: کتاب هوش بهمراه آورده شود.

ریاضی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: تمارین صفحه 45 کتابکار ریاضی تا سوال 3 در کلاس حل و بررسی و رفع اشکال شد.
تکلیف: نمونه سوالات نوشته شده در دفتر حل شود.کتابکار ریاضی و دفتر ریاضی بهمراه آورده شود.

علوم چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: تمارین کتابکار علوم از صفحه 31 تا انتهای صفحه 33 در کلاس چک و بررسی و رفع اشکال شد و مبحث انرژی مرور و تمرین و تکرار شد.

فارسی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: دانش زبانی و روانخوانی درس چهارم از کتاب در کلاس تدریس شده سپس جعبه کلمات در کتابکار کامل شد و بخوان و بیندیش از کتابکار تدریس شد.
تکلیف: درس چهارم( جعبه کلمات و بخوان و بیندیش) از کتابکار بصورت دقیق مطالعه شود.کتابکار فارسی بهمراه آورده شود.

املا چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: لغات مهم درس 4 از لحاظ املایی در دفتر فارسی تمرین شود.دفتر املا بهمراه آورده شود.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: کتاب و کتابکار اجتماعی بهمراه آورده شود.

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: درس چهارم روانخوانی شده و تا صفحه 37 کتاب درسی تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان کیت های رباتیک را تحویل گرفتند .بعد از معرفی قطعات داخل کیت ها و یادگیری بستن پیچ و مهره ،اشکال هندسی ساختند.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: کتاب کار حرف ر وانواع آن رمرغی و ر شمشیری با ترسیم شکل برای درک بهتر دانش آموز تدریس شد درکتاب خطاط شو اتصالات حرف ر تدریس شد
تکلیف: کتاب خطاط شو صفحات 12 و14 وکتاب کار تا صفحه 25 تمرین وتکمیل شود هفته آینده دانش آموزان کتاب کار را حتما همراه داشته باشند

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس کار با Photopea موضوع درس: آشنایی با برش تصویر، ابزار انتخاب و مفهوم لایه‌ها هدف: یادگیری مهارت‌های پایه در ویرایش تصویر با استفاده از برنامه‌ی آنلاین Photopea مباحث تدریس‌شده: 1. باز کردن تصویر (Open): دانش‌آموزان یاد گرفتند چگونه از منوی File، عکس مورد نظر خود را باز کنند. 2. آشنایی با ابزار انتخاب (Selection Tools): معرفی ابزارهای انتخاب مثل Rectangular Marquee Tool و Lasso Tool برای انتخاب بخش‌های مختلف تصویر. 3. ابزار برش (Crop Tool): آموزش نحوه‌ی برش تصویر برای حذف قسمت‌های اضافی. 4. مفهوم لایه‌ها (Layers): توضیح داده شد که هر عکس یا قسمت جدید در طراحی، در یک لایه جداگانه قرار می‌گیرد و می‌توان آن را جابه‌جا، حذف یا ویرایش کرد. 5. تمرین عملی: دانش‌آموزان یک تصویر باز کردند، با ابزار برش اندازه‌ی آن را تغییر دادند و با ابزار انتخاب، بخشی از تصویر را جدا کردند. فعالیت کلاسی: در پایان، بچه‌ها با چند تصویر ساده کار کردند تا بتوانند لایه‌ها را ببینند و با انتخاب بخش‌های مختلف، طراحی دلخواهشان را بسازند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: نام وسایل غذاخوری و نحوه چیدمان میز غذاخوری آموزش داده شد . نکاتی درباره چیدمان مناسب به دانش آموزان گفته شد

ریاضی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: تمارین صفحه 37 کتاب درسی در کلاس چک و حل شده و رفع اشکال در کلاس از مبحث جمع و تفریق کسرها انجام شد.
تکلیف: تمارین صفحه 45 و 46 کتابکار ریاضی با دقت حل شود و مبحث جمع و تفریق کسرها تمرین و تکرار شود.کتاب و کتابکار ریاضی بهمراه آورده شود .

علوم چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: کتابکار علوم بهمراه آورده شود.

فارسی چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: درس 4 در کلاس روانخوانی شده و معنای واژه های مهم در متن درس گفته شد سپس به سوالات کتاب درسی با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد. گنجینه شماره 3 در کلاس خوانده شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
تکلیف: معنای واژه های مهم گفته شده، همراه با روانخوانی متن درس، تمرین و تکرار شود . کتاب و کتابکار و دفتر فارسی بهمراه آورده شود.

نگارش چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت: سوالات درس سوم کتاب نگارش در کلاس چک و بررسی و رفع اشکال شد.
تکلیف: دانش آموزانی که به سوالات درس سوم ناقص پاسخ داده بودند، کتاب نگارش را به صورت دقیق و تمیز و مرتب کامل کرده و در دفتر فارسی بنویسند.

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف: درس سوم بصورت دقیق مطالعه و تمرین و تکرار شود. کتاب هدیه بهمراه آورده شود.

قرآن چهارم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران از ص 9 تا 13 تدریس گردید. تلاوت سوره نبا به صورت صوتی برای دانش اموزان خوانده شد
تکلیف: دانش اموزان عزیز در خانه سوره تغابن ص10 تمرین داشته باشند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس science در مورد زمین و محیط اطراف خود صحبت شد.
تکلیف: دانش آموزانی که باید رونویسی از روی ارزشیابی science انجام دهند لطفا تکلیف خود را روز چهارشنبه بیاورند.دختران عزیزم برگه ها توسط یکی از اولیا امضا شود.باتشکر
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: