1404/08/20
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کتاب نگارش درس 6 انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مرور انجام شد و به سوالات کتاب کار مربوط به درس 8 پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 1 تا پایان درس 8 کامل مطالعه شود.
استعداد فضایی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
سنجش استعداد مداد قرمز 1 برگزار شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
با توجه به برگزاری اردوی دانش آموزان کلاس مهارت های زندگی این جلسه برگزار نشد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 21 کتاب ریاضی تدریس شد، این بخش در مورد مناطق زمانی مختلف different time) zones) بود و تمرین مربوطه نیز حل و چک شد.
1404/08/19
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 5 از هر دو کتاب کامل مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
فردا حتما کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 4 تا 8 را مطالعه کنید و برای فردا هر دو کتاب را همراه خود به مدرسه بیاورید.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن
مرور اموزش جلسه قبل ( تمرینات اینتروال)
اموزش پرتاب توپ
پرتاب دارت
بازی آزاد( بدمینتون . بسکتبال.طناب. والیبال )
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان ساخت سازه ی آسانسور را شروع کردند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف ف در صفحه 27 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 28و29 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جلسه 8 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد و مسابقه خانم ریاضی برگزار شد.
1404/08/18
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تمرین صفحه 51 از کتاب درسی حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
صفحه 64 و 65 از کتاب کار ریاضی بادقت حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس زمین پویا پرسیده شد و متن کتاب درسی تدریس شد و به سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 5 کامل از هر دو کتاب مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
نکات دستوری شعر ای وطن گفته شد و به سوالات گوش کن و بگو پاسخ داده شد و به سوالات کتاب کار کامل پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس اول تا پایان درس 5 کامل تمامی نکات از کتاب درسی و کتاب نگارش و کتاب کار مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
املا به همراه پرسش کلاسی انجام شد و بررسی شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 8 کامل تدریس شد و به تمامی سوالات کتاب پاسخ داده شد و دانش آموزان با انواع منابع انرژی آشنا شدند.
تکلیف:
درس 7،8 کامل تا روز چهارشنبه مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
طرح سنجش استعداد مداد قرمز 1 انجام شد.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص34 تا39 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص34 سوره طور را در خانه تمرین کنند
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس علوم، به منظور مرور مطالبِ پیشین یک جلسه ی مروری داشتیم. در طیِ این جلسه دانشآموزان با بطری، نی و بادکنک مدلی از سیستم تنفسی انسان (شش و نای) ساختند. آنها به صورت عملی چگونگی ورود هوا به بدن و تصفیه ی آن توسط ششها را آموخته و توضیح دادند.
1404/08/17
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مفهوم ضرب و تقسیم اعشاری یادآوری شد و به سوالات صفحه 48،49،50 پاسخ داده شد.
تکلیف:
تمرین صفحه 51 از کتاب درسی حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
فعالیت کلاسی و تمرین کتاب کار مربوط به درس زمین پویا توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و سنجش کلاسی برگزار شد.
تکلیف:
درس زمین پویا از کتاب کار کامل مطالعه شود و برای فردا حتما کتاب درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 6 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و املا از درس 6 گفته می شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
هدیههای آسمان: درس اول تا پایان درس پنجم و قرآن: درس اول تا پایان درس سوم کامل مطالعه شود.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
اجرای رنگی نقاشی نمایشگاه انجام شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
دانش آموزان دو به دو رو به روی هم ایستاده و جلوی آنزها روی زمین کاپ گیم گذاشته و با شنیدن ریتم بعدی موزیک دست همدیگر را گرفته و با پای خود کاپ گیم رو برداشته و بالا میبرند
این بازی با هدف:
1.تقویت هماهنگی حرکتی بین دست، پا و شنیدن ریتم
2.افزایش تمرکز و دقت شنیداری نسبت به تغییرات ریتم موسیقی
3.بهبود مهارتهای کار گروهی و همکاری بین دو دانشآموز
4.تقویت حس تعادل و کنترل بدن
5.افزایش سرعت واکنش و هماهنگی عصبی-عضلانی
6.ایجاد نشاط، تعامل و انگیزهی یادگیری در کلاس
بازی 2:
دو صف دانش آموزان تشکیل میدهند و جلوی هر صف یک برج 4 طبقه چیده شده که هر طبقه برج یک رنگ است و دانش آموزان به ترتیب باید بروند و از انتخای صف طبق برج رنگ ها را بچینند
اهداف این بازی:
1.تقویت دقت و تمرکز بصری
دانشآموز برای تشخیص ترتیب رنگها و قرار دادن صحیح آنها نیاز به توجه و تمرکز دارد.
2.افزایش هماهنگی حرکتی
حرکت از صف تا برج، برداشتن و قرار دادن قطعات، موجب هماهنگی بین چشم، دست و بدن میشود.
3.تقویت مهارت حل مسئله و برنامهریزی ذهنی
دانشآموز باید قبل از اقدام، رنگها را تحلیل و ترتیب درست را انتخاب کند.
4.افزایش سرعت عمل سالم و مدیریت زمان
بازی به شکل گروهی و رقابتی اجرا میشود و زمان نقش مهمی دارد.
5.تقویت حس مسئولیت نسبت به گروه
هر دانشآموز بخشی از پیشرفت تیم را بر عهده دارد و عملکرد او روی نتیجه گروه تأثیر مستقیم دارد.
6.تقویت مهارتهای کار تیمی و همکاری
دانشآموزان یاد میگیرند در عین بازی، به نفع گروه عمل کنند، حمایت کنند و نوبت را رعایت کنند.
7.ایجاد انگیزه، نشاط و انرژی مثبت در جریان یادگیری
بازی موجب ایجاد فضای شاد و فعال در کلاس میشود
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی آموزشی امروز، تمرینات مربوط به صفحه 19 کتاب درسی مورد بررسی و حل قرار گرفت.
همچنین، مقدمهای کوتاه در خصوص مفهوم مناطق زمانی مختلف (time zones) که موضوع صفحه 20 کتاب است، ارائه گردید.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
در ادامه مبحث مدیریت زمان به مفهوم اولویت و اولویت بندی پرداخته شد . درباره مثلث نیازهای مازلو صحبت شد. بچه ها برای هفته آینده به گروه های پنج نفری تقسیم شدند.
تکلیف:
برای هفته آینده هر گروه لطفاً یک مقوا ، چسب و مداد رنگی و ماژیک برای فعالیت کلاسی همراه داشته باشد.
1404/08/14
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کاربرگ ریاضی حل شد و نمونه سوال در دفتر حل شد.
تکلیف:
ارمغان شماره (8) کامل انجام شود و فصل 2 تمرین و تکرار شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مرور درس 5 انجام شد و فیلم آموزشی مشاهده شد و به سوالات فعالیت کلاسی (1) پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 1 تا پایان درس 4 کامل از هردو کتاب مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 5 کامل و جعبه کلمات درس 6 کامل مطالعه شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مرور انجام شد و ارمغان (6) بررسی شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 7 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیزم
امروز درس ششم با مشارکت فعال دخترهای گلم تدریس شد. فعالیتهای کلاسی با شور و علاقه انجام گرفت و کلیپ مربوط به درس در کلاس قرار داده شد.
همچنین موضوع تأثیر پسانداز بر محیط زیست بهصورت کامل و همراه با مثال برای دانشآموزان توضیح داده شد.
با سپاس از همراهی و حمایت شما
تکلیف:
خواهشمند است تکالیف منزل مربوط به درس ششم انجام شود.
کتاب «پسانداز میکنم» نیز در گروه قرار داده میشود.
همچنین لطفاً تکالیف درسهای گذشته هم تکمیل شوند.
در هفته آینده تکالیف بررسی شده و به دانشآموزان کوشا کارت امتیاز داده خواهد شد.
مرسی از همراهی صمیمانهی شما عزیزان
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس آشنایی با انیمیشن و داستاننویسی با Copilot
موضوع درس:
انواع انیمیشن و طریقهی داستاننویسی برای ساخت انیمیشن با استفاده از Copilot
هدف:
آشنایی دانشآموزان با دنیای انیمیشن، روشهای ساخت آن و یادگیری نوشتن داستان یا سناریو با کمک هوش مصنوعی.
مباحث تدریسشده:
1. آشنایی با مفهوم انیمیشن (Animation):
توضیح داده شد که انیمیشن یعنی نمایش پیدرپی تصاویر برای ایجاد حرکت.
2. انواع انیمیشن:
انیمیشن دوبعدی (2D Animation): مثل کارتونهای کلاسیک و نقاشیهای متحرک.
انیمیشن سهبعدی (3D Animation): مثل انیمیشنهای پیکسار و فیلمهای دیجیتالی امروزی.
استاپموشن (Stop Motion): ساختهشده با عکسبرداری از اشیای واقعی که مرحلهبهمرحله حرکت داده میشوند.
3. آشنایی با سناریونویسی برای انیمیشن:
توضیح داده شد که هر انیمیشن از یک داستان (Story) و سناریو (Script) شروع میشود که در آن مشخص است چه اتفاقی در هر صحنه میافتد.
4. کار با Copilot:
دانشآموزان یاد گرفتند چطور از Copilot بخواهند برایشان یک داستان کوتاه انیمیشنی بنویسد یا ایدهشان را ادامه دهد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی آموزشی امروز، بخش دومِ صفحه ی 15 کتاب علوم مورد تدریس قرار گرفت. در ابتدای جلسه، مروری بر مطالب گذشته و مراحل مختلف فرآیند گوارش صورت پذیرفت.
سپس، متنِ کتاب با مشارکت فعال دانشآموزان از روخوانی شد و در ادامه، پرسش و پاسخ در خصوص مفاهیم ارائه شده انجام گردید.
تکلیف:
لطفا صفحاتِ 13 و 14 کتاب (مبحثِ شش ها و تنفس) را با دقتِ کافی مطالعه و مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای ارائه ی مطالب در کلاس، آماده باشید.