1404/10/03
توضیح:
با سلام و احترام
اولیای گرامی دانش آموزان در بازه ی زمانی 6 دی ماه تا 17 دی ماه به هیچ عنوان غیبت غیر موجه نداشته باشند.
با تشکر
واحد آموزش دبستان
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
در این جلسه محتوای بازی گروهی جلسه قبل مرور شد و نکات آموزشی بازی برای دانش آموزان جمع بندی شد.
در ادامه موضوع: روابط بین فردی(دوست یابی) با توجه به داستان کتاب مهارت های زندگی و بحث گروهی و مشارکتی به دانش اموزان توضیح داده شد.
دانش آموزان تعدادی از ملاک های انتخاب دوست مناسب را یاد گرفتند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا تا سه شنبه ی آینده فعالیت های کتاب مهارت های زندگی را تا صفحه ی 23 به صورت کامل انجام دهید و نواقص تکالیف خود را تکمیل کنید.
ممنونم.
1404/10/02
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
ریاضی:فعالیت:کاربرگ مروری توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد./تکلیف:کاربرگ مروری را از پرتال دانلود کنید و با دقت به سوالات در دفتر پاسخ دهید.(درصورت مجازی شدن کلاس ها تکالیف در پرتال قرار دهید و در صورت حضوری بودن کتاب کار و کتاب درسی و دفتر ریاضی و ارمغان ها را همراه خود به مدرسه بیاورید.)
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
علوم:فعالیت
مرور به همراه پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات فعالیت کلاسی توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد./تکلیف
درس 5،6 برای مرور مطالعه شود.(در صورت حضوری بودن کتاب کار و کتاب درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.)
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
فارسی:تکلیف
درس 6،7 برای مرور مطالعه شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
اجتماعی:فعالیت
مرور انجام شد و به سوالات کتاب کار مربوط به درس 14 پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد./تکلیف:در صورت حضوری بودن کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
هدیه:در صورت حضوری بودن کتاب هدیه را همراه خود به مدرسه بیاورید.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
«سلام خدمت اولیای عزیز
درس دوازدهم تدریس شد. فعالیت کلاسی با همکاری خوب بچههای گلم انجام گرفت و کلیپ مربوط به درس نیز در کلاس بارگذاری شد.
سپاس از همراهی شما.»
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل مربوط به درس دوازدهم انجام شود با سپاس.
1404/10/01
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
صفحات 89 و 90 و 91 کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف:
صفحه 106 کتاب کار ریاضی حل شود.
برنامه مطالعاتی مطالعه شود.
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
برنامه مطالعاتی و درس 9 مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
نگارش آورده شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
درس 14 مطالعه شود.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن نیمه استقامت
گرم کردن
تمرین پاس و دریافت هندبال
تمرین شوت سه گام هندبال
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام
با دلیل یلدا کلاس برگزار نشد
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصال حرف ح به واو در صفحات 46و47 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 46و47 تمرین وتکمیل شود
1404/09/30
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
کتاب ریاضی مبحث دسی متر تدریس شد.
ارزشیابی از فصل 1 انجام شد.
تکلیف:
به مناسبت شب یلدا تکلیف نوشتنی ندارید فقط برنامه دوره مطالعاتی مطالعه شود.
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 9 از کتاب کار کامل تدریس شد.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
انشا با موضوع یلدا نوشته شد.
کتاب کار فارسی درس 10 حل شد.
املا ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
املای برپایی از درس 10 نوشته شد
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 14 تدریس شد.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
باسلام. درس قرآن از 58 تا 62 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزهفته آینده پرسش از صفحات 5و10و15و20و 25و 30و 32و37و 42و 47و52گرفته میشود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز ابتدا مطالبِ پیشین مرور شد و سپس مفاهیمِ prey و predator (شکار و شکارچی) معرفی شدند.
تکلیف:
لطفا برای جلسه ی آینده صفحه ی 21 کتاب علوم را مرور کرده و برای ارزیابی آماده باشید.
1404/09/29
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس تبدیل انرژی از کتاب کار علوم تدریس شد.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 10 از کتاب درسی تدریس شد جعبه کلمات گفته شد.
مثنوی توضیح داده شد .حکایت گفته شد.
تکلیف:
از روی لغات درس 10 دو بار در دفتر املا بنویسید.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
به مناسبت یلدا، نقاشی انار با تکنیک مدادرنگی کشیدند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی با توپ:
دانش آموزان به دور حلقه خود چرخیده و دست میزنند و با ریتم بعدی موزیک ، معلم با توپ حرکاتی را انجام میدهد که دانش آموزان همه باهم انجام میدهند.
مثلا وقتی توپ بالا پایین انداخته میشود دانش آوزان هم بالا پایین پریده و یا مثلا وقتی توپ به سمت چپ یا راست انداخته میشود دانش آموزان هم با حرکت توپ جا به جا میشوند.
1. تقویت درک ریتمیک و هماهنگی شنیداری-حرکتی
دانشآموزان با گوش دادن به ریتم موسیقی و همزمانسازی حرکات بدن خود با آن، توانایی درک و اجرای ریتم را تقویت میکنند.
2. افزایش هماهنگی عصب-عضله و کنترل حرکتی
تقلید حرکات توپ (بالا، پایین، چپ، راست) موجب بهبود هماهنگی بین سیستم عصبی و عضلات و افزایش دقت حرکات بدنی میشود.
3. توسعه توجه، تمرکز و سرعت واکنش
تغییر ریتم موسیقی و حرکات توپ، دانشآموزان را ملزم به حفظ تمرکز و واکنش سریع و مناسب به محرکهای شنیداری و دیداری میکند.
4. تقویت مهارتهای حرکتی درشت
حرکاتی مانند پریدن، جابهجایی و چرخش در فضا به رشد مهارتهای حرکتی درشت و آگاهی بدنی کمک میکند.
5. افزایش هماهنگی گروهی و کار جمعی
اجرای همزمان حرکات در قالب یک گروه، حس همکاری، نظم گروهی و هماهنگی اجتماعی را در دانشآموزان تقویت میکند.
6. تقویت درک جهتیابی فضایی
دنبال کردن جهت حرکت توپ (چپ و راست، بالا و پایین) موجب بهبود درک فضایی و جهتیابی در دانشآموزان میشود.
7. ایجاد انگیزه، شادی و مشارکت فعال در فرآیند یادگیری
فضای بازیمحور و حرکتی، یادگیری ریتم را لذتبخش کرده و مشارکت فعال دانشآموزان را افزایش میدهد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
تکلیف:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز ابتدا مروری بر مطالب پیشین داشتیم و مفاهیمِ دایره، شعاع، قطر و محیط با مشارکت دانش آموزان و پرسش و پاسخ مرور شد. سپس در راستایِ تثبیتِ یادگیری تمرینات ِ صفحه ی 30 را حل و چک کردیم.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درباره شنونده خوب بودن که منجر به درک و یادگیری می شود صحبت شد. قانون و نکات شنونده خوب بودن مرور شد .
تکلیف:
هفته آینده دفتر اتیکت بچه ها چک می شود .