فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 2

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: محاسبات کسر از کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 50 حل شود. شنبه آزمونک ریاضی از ضرب و تقسیم کسر دارید. ارمغان شماره 6 حل شود. همه پوشه کار همراه خود بیاورید.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس سفر به اعماق زمین از کتاب درسی تدریس شد و نکات آن گفته شد.
تکلیف: درس سفر به اعماق زمین مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 4 کامل مطالعه شود. از لغات هایلایت درس 4 دو بار بنویسید. نگارش درس 4 نوشته شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس شتربان با ایمان تدریس شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی درس چهارم امروز تدریس گردید. محتوای درس همراه با مثال‌های مرتبط به‌صورت کامل توضیح داده شد. پاورپوینت مربوط به تأسیس بیمارستان و هزینه‌ها ارائه گردید. همچنین جدول صفحه 28 مورد بررسی و توضیح قرار گرفت و فعالیت کلاسی نیز انجام شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت منزل درس چهارم توسط دانش‌آموزان انجام شود. کتاب «مغازه دنج بابابزرگ» امروز معرفی گردید و فایل آن در دسترس قرار خواهد گرفت. لطفاً دانش‌آموزان حتماً کتاب را همراه داشته باشند تا بتوانند تکالیف خود را به‌درستی انجام دهند و درک بهتری از درس داشته باشند. تعدادی از دانش‌آموزان امروز کتاب همراه نداشتند؛ لطفاً برای جلسه‌ی آینده کتاب را همراه بیاورند. با سپاس از همکاری و همراهی صمیمانه‌ی شما اولیای عزیز.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: موضوع درس: طراحی تصویر با فرمان متنی در Copilot هدف: آشنایی دانش‌آموزان با تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی و تقویت خلاقیت در توصیف و طراحی مباحث تدریس‌شده: 1. مفهوم فرمان متنی (Prompt): توضیح داده شد که با نوشتن یک جمله‌ی توصیفی، می‌توان از Copilot خواست تا تصویر دلخواه را طراحی کند. مثال: «یک غروب آفتاب در کنار دریا» «یک ربات دوست‌داشتنی که کتاب می‌خواند» 2. نحوه کار در Copilot: ورود به محیط Copilot نوشتن جمله‌ی توصیفی (Prompt) مشاهده‌ی تصویر تولیدشده 3. بحث و بررسی: مقایسه‌ی تصاویر تولیدشده توسط دانش‌آموزان و گفت‌وگو درباره تفاوت‌ها و خلاقیت‌ها فعالیت کلاسی: هر دانش‌آموز یک جمله نوشت و Copilot برای او تصویری بر اساس آن طراحی کرد. دانش‌آموزان با اشتیاق تصاویر را به دوستان خود نشان دادند.
تکلیف: طراحی تصویر با فرمان متنی دستور کار: 1. وارد برنامه یا سایت Copilot شوید. 2. یک جمله‌ی جدید برای طراحی تصویر بنویسید. مثال: «یک باغ پر از گل در بهار» «یک سفینه در آسمان شب» «یک گربه روی صندلی کنار پنجره» 3. صبر کنید تا Copilot تصویر را بسازد. 4. از تصویر خود اسکرین‌شات بگیرید یا آن را ذخیره کنید. 5. فایل تصویر را به ایمیل زیر بفرستید mo.taheri.it@gmail.com

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با احترام به استحضار می‌رساند، در جلسه ی امروز کلاس علوم، صفحه ی 12 کتاب تدریس گردید. در این صفحه، دانش‌آموزان با مباحثی چون تعداد ضربان قلب، نحوه ی شمارش نبض در دقیقه و دلایل افزایش ضربان قلب هنگام ورزش آشنا شدند.
تکلیف: لطفا مطالبِ تدریس شده را مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای پرسش و پاسخ آماده باشید.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی مبحث تقسیم کسرها کامل شد.
تکلیف: کاربرگ ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: لایه های درونی زمین تدریس شد. آزمایش چگالی انجام شد.
تکلیف: بخشی که امروز تدریس شد ، مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار اجتماعی درس 5 حل شد. درس 5 از همه پرسیده شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: در این جلسه با توجه به چالش های گروه های دوستی دانش آموزان و نیاز به ایجاد آگاهی در رابطه با دوستی سالم و مناسب و نگرانی و دغدغه ی زیاد دانش آموزان پایه ی ششم در تعاملاتشان با همکلاسی ها، در این رابطه بحث و گفتگوی کلاسی داشتیم.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز صفحه ی 15 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه دانش آموزان با بُردار، اعداد صحیحِ مثبت و منفی و همچنین نحوه ی خواندنِ درجاتِ سلسیوس و فارنهایت رویِ دماسنج آشنا شدند.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 34 و 35 کتاب ریاضی حل شد. صفحات 45 و 46 کتاب کار ریاضی حل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی مبحث تقسیم کسر تا پایان سوالات پیشرفته حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 4 تا جایی که تدریس شده است مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 5 مطالعه شود.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان طبق گروه بندی ها نشستند و کیت های رباتیک تحویل داده شد.ساخت قاب عکس را شروع کردیم .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 16و17 حرف ر تدریس شد
تکلیف: صفحات 16و17 تمرین وتکمیل شود

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 32 و 33 کتاب ریاضی حل شد. صفحات 42 و 43 کتاب کار ریاضی حل شد.
تکلیف: صفحات 34 و 35 کتاب ریاضی حل شود. فعالیت کلاسی صفحه 45 و 46 کتاب کار ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: ابتدای درس 4 از کتاب کار تدریس شد.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 4 تدریس شد. جعبه کلمات و لغات هایلایت گفته شد. حکایت گفته شد.

املا ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: املا از درس 3 همراه با پرسش کلاسی انجام شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 5 تدریس شد.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران از ص 15 تا 19 تدریس گردید.
تکلیف: دانش اموزان عزیز. ص 17 روخوانی گردد. وص 20 حل شود

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز درس علوم، ابتدا به تمرین و مرور هجی کردن کلمات کلیدی و جدیدِ دروس گذشته پرداختیم. سپس، به منظور تثبیت و تعمیق یادگیری، کاربرگی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت که آن را به صورت انفرادی تکمیل نمودند. در ادامه، پاسخ های کاربرگ به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: تمرینات ضرب کسرها از کتاب کار ریاضی حل شد.
تکلیف: کتاب ریاضی صفحه 32 حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس سوم کامل پرسیده شد.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: نگارش درس سوم حل شد.
تکلیف: از لغات هایلاتی درس سوم دوبار بنویسید . فردا املا همراه با پرسش درس سوم انجام میشود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: ادامه نقاشی جلسه قبل، با موضوع نجات دریاها، با تکنیک آبرنگ و گواش اجرا شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : چوبک و حلقه 4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست و‌با ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3 بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها، و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز بین دو گروه جا به جا میشوند. 1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم: کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت می‌کنند. 2.افزایش هماهنگی گروهی: هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و هم‌زمانی در اجرا می‌شود. 3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور: با شنیدن نام رنگ‌ها از سوی مربی، شرکت‌کنندگان باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند. 4.توسعه مهارت‌های حرکتی و بدنی: جابه‌جایی میان حلقه‌ها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمان‌بندی شنیداری می‌گردد. 5.پرورش انعطاف‌پذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی: انجام هم‌زمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان می‌شود. بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروزِ درس ریاضی، صفحه ی 14 کتاب که به موضوعِ رسیدِ خرید، نحوه ی محاسبه مجموع اقلام و محاسبه ی باقیمانده ی پول اختصاص داشت، تدریس شد. تعدادی از تمرین‌های کتاب در کلاس حل و چک شد. خواهشمند است باقیمانده ی تمرین‌ها را در منزل حل فرمایید تا در جلسه ی آتیِ کلاس مورد بررسی قرار گیرد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: هر دانش آموز با توجه به ویژگی ها و علایق خود یک پلنر طراحی کرد.
تکلیف: دانش آموزانی که در کلاس پلنر شأن تمام نشد در خانه کامل کرده و هفته آینده تحویل می دهند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: