1404/09/30
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
کتاب ریاضی مبحث دسی متر تدریس شد.
ارزشیابی از فصل 1 انجام شد.
تکلیف:
به مناسبت شب یلدا تکلیف نوشتنی ندارید فقط برنامه دوره مطالعاتی مطالعه شود.
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 9 از کتاب کار کامل تدریس شد.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
انشا با موضوع یلدا نوشته شد.
کتاب کار فارسی درس 10 حل شد.
املا ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
املای برپایی از درس 10 نوشته شد
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 14 تدریس شد.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
باسلام. درس قرآن از 58 تا 62 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزهفته آینده پرسش از صفحات 5و10و15و20و 25و 30و 32و37و 42و 47و52گرفته میشود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز ابتدا مطالبِ پیشین مرور شد و سپس مفاهیمِ prey و predator (شکار و شکارچی) معرفی شدند.
تکلیف:
لطفا برای جلسه ی آینده صفحه ی 21 کتاب علوم را مرور کرده و برای ارزیابی آماده باشید.
1404/09/29
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس تبدیل انرژی از کتاب کار علوم تدریس شد.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 10 از کتاب درسی تدریس شد جعبه کلمات گفته شد.
مثنوی توضیح داده شد .حکایت گفته شد.
تکلیف:
از روی لغات درس 10 دو بار در دفتر املا بنویسید.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
به مناسبت یلدا، نقاشی انار با تکنیک مدادرنگی کشیدند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی با توپ:
دانش آموزان به دور حلقه خود چرخیده و دست میزنند و با ریتم بعدی موزیک ، معلم با توپ حرکاتی را انجام میدهد که دانش آموزان همه باهم انجام میدهند.
مثلا وقتی توپ بالا پایین انداخته میشود دانش آوزان هم بالا پایین پریده و یا مثلا وقتی توپ به سمت چپ یا راست انداخته میشود دانش آموزان هم با حرکت توپ جا به جا میشوند.
1. تقویت درک ریتمیک و هماهنگی شنیداری-حرکتی
دانشآموزان با گوش دادن به ریتم موسیقی و همزمانسازی حرکات بدن خود با آن، توانایی درک و اجرای ریتم را تقویت میکنند.
2. افزایش هماهنگی عصب-عضله و کنترل حرکتی
تقلید حرکات توپ (بالا، پایین، چپ، راست) موجب بهبود هماهنگی بین سیستم عصبی و عضلات و افزایش دقت حرکات بدنی میشود.
3. توسعه توجه، تمرکز و سرعت واکنش
تغییر ریتم موسیقی و حرکات توپ، دانشآموزان را ملزم به حفظ تمرکز و واکنش سریع و مناسب به محرکهای شنیداری و دیداری میکند.
4. تقویت مهارتهای حرکتی درشت
حرکاتی مانند پریدن، جابهجایی و چرخش در فضا به رشد مهارتهای حرکتی درشت و آگاهی بدنی کمک میکند.
5. افزایش هماهنگی گروهی و کار جمعی
اجرای همزمان حرکات در قالب یک گروه، حس همکاری، نظم گروهی و هماهنگی اجتماعی را در دانشآموزان تقویت میکند.
6. تقویت درک جهتیابی فضایی
دنبال کردن جهت حرکت توپ (چپ و راست، بالا و پایین) موجب بهبود درک فضایی و جهتیابی در دانشآموزان میشود.
7. ایجاد انگیزه، شادی و مشارکت فعال در فرآیند یادگیری
فضای بازیمحور و حرکتی، یادگیری ریتم را لذتبخش کرده و مشارکت فعال دانشآموزان را افزایش میدهد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
تکلیف:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز ابتدا مروری بر مطالب پیشین داشتیم و مفاهیمِ دایره، شعاع، قطر و محیط با مشارکت دانش آموزان و پرسش و پاسخ مرور شد. سپس در راستایِ تثبیتِ یادگیری تمرینات ِ صفحه ی 30 را حل و چک کردیم.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درباره شنونده خوب بودن که منجر به درک و یادگیری می شود صحبت شد. قانون و نکات شنونده خوب بودن مرور شد .
تکلیف:
هفته آینده دفتر اتیکت بچه ها چک می شود .
1404/09/26
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
کتاب ریاضی صفحات 81 و 82 و 83 و 84 بررسی و حل شد.
تکلیف:
کتاب کار ریاضی صفحات 98 و 99 و 100 و 101 حل شود.
برای کلاس ریاضی پنجشنبه ارمغان ها و دفتر ریاضی آورده شود.
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
صفحه 85 کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 9 تا جایی که تدریس شد مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
ارمغان شماره 13 حل شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
کتاب کار درس 13 از همه پرسیده شد.
کتاب کار اجتماعی درس 13 حل شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 10 پرسیده شد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
با Copilot (کوپایلت) بچهها پرامپتهای حرکتی نوشتند؛ یعنی جملههایی که به هوش مصنوعی میگفتند تصویر چهطوری حرکت کند. یاد گرفتند چگونه این نوع فرمانها را دقیق، کوتاه و قابل فهم بنویسند تا بهترین نتیجه را بگیرند. 2. کار با برنامه PixVerse بچهها تصویر ساختهشده در کوپایلت را به PixVerse منتقل کردند. و یاد گرفتند چگونه تصویر را در آن برنامه به حرکت در بیاورند و افکتهای حرکتی مناسب بسازند.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام در جلسه ی امروز بخشِ دوم از صفحه ی 21 تدریس شد. در این قسمت دانش آموزان با مفهومِ گیاهانِ تولیدکننده (producers) و مصرف کننده ها (condumers) آشنا شدند. در راستای تثبیت یادگیری یک بازی آنلاین نیز انجام دادیم.
تکلیف:
لطفا مطالب گفته شده را (صفحه ی 21 کتاب علوم) مرور کرده و برای پرسش و پاسخ آمادگی لازم داشته باشید. ممنون از توجه و همراهی شما
1404/09/25
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
کتاب ریاضی مبحث تقارن مختصات تدریس شد.
تمرین کتاب ریاضی صفحه 79 حل شد.
تکلیف:
کتاب ریاضی صفحات 81 و 82 حل شود.
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
فیلم فندق فصل 8 گذاشته شد.
پروژه های هفته پژوهش دانش آموزان ارائه داده شد.
درس 8 پرسیده شد.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 10 روخوانی شد و سوالات درک مطلب پاسخ داده شد.
در رابطه با مثنوی توضیح داده شد.
شعر باران معنی و تعداد جمله گفته شد.
تکلیف:
درس 9 مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
نگارش درس 9 در کلاس انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
درس 13 تدریس شد.
تکلیف:
درس 13 مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
تکلیف:
درس 10 کامل مطالعه شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: حل مسأله
در این جلسه مهارت حل مسأله و روش بارش فکری به دانش آموزان آموزش داده شد و به کمک بازی گروهی(ساخت برج کاغذی) به صورت عملی تمرین شد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام در جلسه ی امروز صفحه ی 29 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه زبان آموزان با مفهومِ شعاع، قطر، عددِ پی و محیط دایره آشنا شدند.