فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 2

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 59 و 60 تکمیل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 75 حل شود. ارمغان شماره 11 حل شود. برای شنبه کتاب و کتاب کار ریاضی و ارمغان بیاورید.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس ورزش و نیرو 2 مطالعه شود. و تحقیقات آورده شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار فارسی درس دریا قلی حل شد.

انشا و نگارش ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: نگارش درس دریاقلی حل شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: خودآگاهی(هویت جنسیتی) متن کتاب خوانده شد و موضوع هویت جنسی به صورت بحث گروهی برای دانش آموزان توضیح داده شد. اهمیت پذیرش هویت و نقش های جنسیتی با استفاده از مثال های عینی به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت های صفحه ی 18 و 19 کتاب مهارت های زندگی را تکمیل کنید. ممنونم.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: در کلاس آنلاین هر دانش آموز یک صندلی و یک کیسه فریزر آماده کرده و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 کیسه را حرکت میدهد و با ریتم بعدی موزیک تا 6 میشمارد و همزمان دور صندلی چرخیده و با شماره 7 کیسه را رو‌به بالا پرتاب میکند. 1) تقویت درک ریتم دانش‌آموز باید دو الگوی ریتمی متفاوت (1-2-1-2-3 و شمارش تا 7) را دنبال کند. جابه‌جایی بین دو ریتم باعث تقویت انعطاف‌پذیری ریتمیک می‌شود. 2) هماهنگی حرکت با موسیقی حرکت دادن کیسه روی ریتم کندتر و حرکت دور صندلی روی ریتم سریع‌تر، توانایی همگام‌سازی حرکت و موسیقی را بالا می‌برد. 3) افزایش تمرکز و دقت شنیداری دانش‌آموز باید لحظه دقیقِ تعویض ریتم و پرتاب کیسه را تشخیص دهد. این کار باعث تقویت گوش موسیقایی و توجه لحظه‌ای می‌شود.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: تمرین صفحه 59 کتاب ریاضی حل شد.
تکلیف: تمرینات صفحه 60 و 61 کتاب ریاضی حل شود. و تا ساعت 20 امروز در پرتال گذاشته شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس ورزش و نیروی 2 قسمت نیروهای تماسی از کتاب کار علوم تدریس شد .

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار اجتماعی درس 10 حل شد. درس 10 پرسیده شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس آخر هدیه مطالعه شود.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
تکلیف: سلام و احترام خدمت اولیای عزیز لطفاً فعالیت منزل درس نهم توسط فرزند عزیزتان انجام شود. همچنین کتاب چرخ گاری باید بچرخد؛ فایل آن در گروه گذاشته خواهد شد. از همکاری صمیمانه و همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 57 و 58 کتاب ریاضی حل شد.
تکلیف: تمرین صفحه 59 کتاب ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس ورزش و نیرو2 از کتاب کار علوم تا نیروی اصطکاک تدریس شد.
تکلیف: درس ورزش و نیرو2 تا جایی که تدریس شد مطالعه شود. پروژه تحقیقاتی تا سه شنبه آورده شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 8 روخوانی شد و کلمات هایلایتی گفته شدو جعبه کلمات درس 8 گفته شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 10 تدریس شد.
تکلیف: درس 10 مطالعه شود.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: باسلام. درس قرآن از 46 تا 48 تدریس گردید
تکلیف: تکلیف نداریم

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، کلیه‌ی مطالب فصل اول بخشِ "بدن انسان" به دقت مرور شد. همچنین، فرصتی برای پرسش و پاسخ فراهم گردید تا دانش‌آموزان بتوانند ابهامات خود را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده شود.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 56 و 57 کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف: کار درکلاس صفحه 57 حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار علوم درس ورزش و نیرو کامل شد.
تکلیف: فعالیت های پروژه تحقیقی و پاور پوینت انجام شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: نکات شعر و درک و فهم فارسی حل شد.
تکلیف: حفظ شعر درس 7 انجام شود. و یکبار از روی شعر در دفتر بنویسید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: اجتماعی درس 9 مطالعه شود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: تکمیل و اصلاح اثر نمایشگاه انجام شد و پیام مفهومی نمایشگاه با جمله ی : «اگر زمین حرف می زد...» توسط دانش آموزان تکمیل شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند. به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند . با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد. هدف اصلی بازی افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانش‌آموزان در تعامل با گروه اهداف جزئی و آموزشی 1.تقویت احساس ریتم بچه‌ها باید هم‌زمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتم‌شنوی و ریتم‌خوانی‌شان تقویت می‌شود. 2.بهبود هماهنگی چشم-دست هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر می‌شود. 3.افزایش توجه و تمرکز کودک باید ریتم را دنبال کند، جابه‌جایی «حلقه» را به‌موقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغل‌دستی را بگیرد. 4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت چون حرکت‌ها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و هم‌ریتمی در جمع بالا می‌رود. 5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث می‌شود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، بخشی از صفحه‌ی 27 کتاب ریاضی تدریس شد. در این قسمت، دانش‌آموزان با اشکالِ هندسیِ مستطیل، مربع، لوزی و متوازی‌الاضلاع آشنا شدند. آنها یاد گرفتند که هر یک از این اشکال دارای 4 ضلع، 4 زاویه و اضلاع موازی هستند.
تکلیف: لطفا جلسه ی آینده توضیحاتِ مربوط به هر شکل را در صفحه ی 27 مطالعه نموده و برای پرسش و پاسخ آمادگی داشته باشید.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: ماتریس آیزنهاور ( ماتریس اهمیت _ فوریت ) آموزش داده شد . درباره اینکه چگونه با استفاده از جدول این ماتریس برنامه ریزی و مدیریت زمان را انجام دهیم صحبت شد .
تکلیف: یک جدول بر اساس ماتریس آموخته شده تهیه کنید .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: