فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 2

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 19 و 20 مبحث عدد نویسی حل و توضیح شد.
تکلیف: کتاب ریاضی آموزش پرورش صفحات 11 و 12 حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: فصل دوم تا سر مراحل ساخت کاغذ از کتاب کار علوم تدریس شد. سنجش کلاسی علوم برگزار شد.
تکلیف: درس دوم تا جایی که تدریس شد مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: از روی لغات هایلایتی 2 بار بنویسید. درس اول دوباره مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: نگارش درس اول پاسخ داده شد.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: با موضوع: نجات دریاها و با تمرکز بر دوسالانه هنر برگزار شد. فعالیت: 1.نمایش تصاویر و طوفان فکری تصویری 2.داستان لاک پشت نامه رسان 3. گفت و گو درباره نجات دریا 4. طراحی با مداد

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : تکمیل کننده بازی هفته پیش ( پیشرفته ) دو دانش آموز رو به روی هم ایستاده و رو به روی آن ها تعدادی کاپ گیم چیده شده است . اول هر دو نفر با ریتم اول موزیک در جا میزنند و وقتی ریتم عوض شد یک نفر از آن ها کاپ گیم ها رو دونه دونه جمع کرده و به دوستش میدهد و دوستش هم تا صدای سوت قطار را نشنیده باید دونه دونه کاپ گیم ها را سر جای خود بگذارد و برگردد . رشد مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمع‌آوری کاپ‌ها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشود. افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچه‌ها سریع واکنش نشون بدهند. هماهنگی چشم و دست در جابه‌جایی کاپ‌ها: گرفتن و چیدن کاپ‌ها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست دارد. تمرین نوبت‌پذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کند. تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: رو‌به‌روی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچه‌ها میشود. پرورش حافظه‌ی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکت‌ها رو یاد می‌گیره و با موسیقی هماهنگ نگه می‌دارد. ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچه‌ها میشود. بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشود. بازی 2 تکمیل کننده بازی دوم هفته اول ( پیشرفته ) دانش آموز ها دو به دو رو به روی هم در حلقه خود ایستاده و با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، 4 قدم به جلو می آیند و با ضرب دست ( شماره 4 ) مجدد تا 4 شمارده و سر جای خود میروند ( داخل حلقه ) و یک ضرب دست میزنند . و هر موقع معلم خود گفت دو نفر آخر سریعا میدوند و همه یک حلقه جا به جا میشوند و نفرات آخر در حلقه ی اول قرار میگیرند. 1.تقویت ریتم و هماهنگی حرکتی بچه‌ها یاد می‌گیرند با شمارش "1 2 3 4" حرکت بدن و ضرب دست رو هماهنگ کنن. این باعث افزایش دقت شنیداری و هماهنگی حرکات با موسیقی میشود. 2.تمرکز و دقت شنیداری چون باید به دستور معلم ("دو نفر آخر!") گوش بدن و سریع واکنش نشون بدهند، تمرکز و توجه لحظه‌ای بچه‌ها تقویت میشود. 3.کار گروهی و هماهنگی اجتماعی حرکت در حلقه، ایستادن رو به رو و جابه‌جایی‌ها حس همکاری و هماهنگی گروهی رو در بچه‌ها بالا می‌برد. 4.چابکی

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز، صفحات 10 و 11 کتاب ریاضی با تمرکز بر اصولِ شمارش پول، از جمله معادل‌سازی 100 سنت با یک دلار، آموزش داده شد. همچنین، یک فعالیتِ دونفره (بازیِ برد گیم) اجرا گردید که به دانش‌آموزان فرصت داد تا درک خود از شمارش پول را از طریق بازی تعاملی عمیق تر کنند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: مدیریت زمان و ارتباط آن با قابل اعتماد بودن افراد. برنامه ریزی و تاثیر آن در مدیریت زمان چیست . افرادی که برنامه ریزی دارند چه ویژگی‌هایی دارند.
تکلیف: قابل اعتمادترین فرد زندگی خود را درنظر بگیرید و 3 ویژگی که او را برای شما قابل اعتماد کرده است یادداشت کنید .

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 17 و 18 حل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 19 و 20 حل شود. ارمغان شماره 3 حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: فیلم آموزشی تدریس شد . درس 1 پرسیده شد.

انشا و نگارش ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: کتاب نگارش درس 1 حل شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 1 پرسیده شد. درس 2 تدریس شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز درس اول توسط یکی از دانش‌آموزان ارائه گردید. فعالیت‌های کلاسی انجام شد و فیلمی با موضوع «اختراع سکه» به نمایش درآمد. همچنین کلیپی با عنوان «ده اسکناس شگفت‌انگیز» در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.
تکلیف: با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی خواهشمند است فعالیت‌های مربوط به منزل توسط دانش‌آموزان انجام شود. همچنین کتاب «سفر پول» (نسخه PDF) در گروه قرار داده خواهد شد؛ لطفاً مورد مطالعه قرار گیرد.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: آموزش ساخت ایمیل و آشنایی با موتورهای جستجو انجام شد.
تکلیف: ساخت یک ایمیل و همراه داشتن ایمیل و رمز عبور آن با خود در جلسه آینده تکلیف دانش آموزان می باشد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند در جلسه ی امروز، بخش 1.2 از صفحه ی 9 کتاب علوم تدریس شد. در این بخش دانش‌آموزان با ساختار و عملکرد قلب، محل قرارگیری آن در بدن، نقش قفسه ی سینه در حفاظت از آن، و وظیفه ی اصلی قلب در پمپاژ خون و فرآیند گردش خون آشنایی پیدا کردند. به منظور درکِ عینی‌ترِ موضوع، قلبِ یک مرغ در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد تا با مشاهده ی مستقیم، مشاهدات خود را بیان کنند. این فعالیتِ تجربی، به تثبیت مفاهیم آموخته شده یاری رساند.
تکلیف: لطفا پاراگرافِ اول صفحه ی 9 کتاب را برای جلسه ی آینده مطالعه نمایید. پیروِ این بخش، پرسش و پاسخ در کلاس انجام خواهد شد. با تشکر از همراهی و توجه شما

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 9 و 10 حل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 17 و 18 حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: پرسش علوم انجام شد. آزمایش فصل اول علوم انجام شد.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار فارسی درس معرفت کردگار حل شد.

انشا و نگارش ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: گنجینه شماره 1بررسی و حل شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس دوم اجتماعی تدریس شد.
تکلیف: درس 2 مطالعه شود. کتاب و کتاب کار اجتماعی آورده شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 1 مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: درس اول کتاب مهارت های زندگی موضوع اصلی: خودآگاهی موضوع این جلسه آگاهی نسبت به تغییرات ناگهانی احساسات با تمرکز بر دوره ی نوجوانی در این جلسه در رابطه با نقش هورمون های بلوغ در موضوع جلسه: مدیریت استرس درس اول کتاب مهارت های زندگی در این جلسه تلاش کردیم به دانش آموزان عزیز بیاموزیم که گاهی نگرانی های ما منطقی نیستند و اگر از زاویه ای دیگر به آن ها نگاه کنیم و نظرات دیگران را جویا شویم از شدت نگرانی نایمان کم میشود. دانش آموزان نگرانی هایشان را در یک کارت بدون نام یادداشت کرده و در جعبه قرار دادند، همکلاسی هایشان به هر نگرانی رای داده و میزان منطقی و یا غیر منطقی بودن آن را مشخص کردند. احساسات منفی و مثبت و تغییرات خلقی به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفاً صفحه 8 و 9 کتاب به دقت مطالعه شده و فعالیت های مربوط به این صفحات به شکل کامل انجام شود.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند تمرینات صفحه ی 8 کتاب ریاضی، امروز با مشارکت دانش‌آموزان حل و چک شد.
تکلیف: لطفا تمرینِ شماره ی 3 از صفحه ی 8 کتاب ریاضی را حل کنید. با سپاس از توجه و همراهی شما

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 8 و 7 کتاب ریاضی مبحث عدد نویسی توضیح داده شد.
تکلیف: صفحات 9 و 10 کتاب ریاضی حل شود. آزمونک ریاضی برگزار شد.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 1 مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: کتاب کار فارسی درس معرفت کردگار حل شود.

ورزش ششم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: گرم کردن اموزش نحوه صحیح دویدن تغییر مسیر و جابجایی در حین دویدن رقابت بین دانش اموزان

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه راجع به طرح کلی آموزش روباتیک مطالبی ارائه شد و بعد راجع به الگوریتم نویسی به دانش آموزان آموزش داده شد .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: تدریس صفحه 7و8
تکلیف: تمرین وتکمیل صفحه 7و8

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس اول کتاب هوش حل شد.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 13 و 14 توضیح داده شد و کامل حل شد.
تکلیف: صفحه 15 کتاب کار ریاضی کامل شود. آزمونک ریاضی از مبحث الگو های برگزار میشود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 1 از کتاب درسی حل شد و همه نکات آن گفته شد.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 1 پرسیده شد نکات شعر ستایش و درس 1 گفته شد. دانش زبانی درس 1 از کتاب درسی گفته شد.
تکلیف: کسانی که نمره املا خوبی نگرفتند و در دفتر املا براشون تکلیف نوشته شده است در همان دفتر املا تکلیف خواسته شده را بنویسند.

املا ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: از درس ستایش و معرفت کردگار املا نوشته شد.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام ص 2 تدریس گردید
تکلیف: تمرین روخوانی ص 2

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 1 کتاب هوش سوالات ( 2و 3و 6 و 7 )حل شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: