1404/08/03
ریاضی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
ارمغان شماره 6 حل شد.
کتاب کار ریاضی صفحه 50 حل شد.
محاسبات کسر از کتاب ریاضی تدریس شد
آزمونک ریاضی انجام شد.
تکلیف:
صفحه 51 و 52 کتاب کار ریاضی حل شود.
علوم ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
کتاب کار علوم درس 4 حل شد.
تکلیف:
درس 4 مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
فدایی، مهدیه
فعالیت:
نگارش درس 4 حل شد.
تکلیف:
درس 4 همراه با املا پرسیده میشود.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
تمرین گرم کردن و نرمش دست داشتند و تمرین تنفس آگاهی داشتند (در حین تمرین، آهنگِ آرام بی کلام پخش شد).
هدف از این دو تمرین: تمرکز و خلاقیت دانش آموزان بود.
خطوط آزاد روی کاغذ کشیدند و از بین خطوط اشکال مختلف پیدا کردند.
در مورد نمایشگاه نقاشی نکاتی که حین نقاشی لازم است توجه کنند هم صحبت شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی اول :
دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجاممیدهند مثلا:
دست راست بالا ، پای چپ بالا و ...
اهداف موسیقایی (ریتمیک)
1.تقویت حس ریتم
بچهها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» میشود.
2.گوش دادن فعال
آنها یاد میگیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند.
3.هماهنگی حرکت و موسیقی
ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت میشود.
بازی 2 :
حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند.
اهداف حرکتی و بدنی
1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم
استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک همزمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت میکند.
2.تقویت تعادل و کنترل حرکات
داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد.
3.توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
چوبکزدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک میکند.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 15 کتاب درسی مورد بازبینی قرار گرفت و صفحه ی 16 تدریس شد. مبحث تدریس شده در صفحه ی 16، پیرامونِ اعداد صحیح متضاد (opposite integers) و موقعیتِ آنها بر روی محور اعداد بود.
تکلیف:
از دانشآموزان گرامی تقاضا میشود صفحات 7 تا 16 کتاب درسی را جهتِ مرور و پرسش و پاسخِ جلسه ی آینده مطالعه فرمایند.
با سپاس از توجه و همکاری شما
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
موضوع کلاس مدیریت زمان خواب بود . درباره مشکلاتی که بی نظمی در خواب و کم خوابی ایجاد می کنند صحبت کردیم . یک فیلم درباره مشکلات خواب و انواع آن در کلاس پخش شد .