1404/09/12
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و عرض ادب
امیدوارم آخر هفتهتان سرشار از انرژی و آرامش باشد و با انگیزهای تازه به استقبال روزهای پیش رو بروید.
امروز در زنگ ریاضی،
الگوهای عددی تکمرحلهای و دومرحلهای مرور شد. همچنین مفهوم ساعت دیجیتال دوباره بررسی شد تا دانشآموزان تسلط بیشتری پیدا کنند. در ادامه، صفحه 69 و نیمی از صفحه 70 کتاب کار بهطور کامل انجام شد.
تکلیف:
ساعت خواب و ساعت شروع و پایان تکالیف را به صورت دیجیتال در دفتر تلاش بنویس./کتاب کار ریاضی صفحه 70 و 71 کامل شود .../
ارمغان جدید کامل شود ..
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ فارسی:
ابتدا کلیپی از روایت داستان درس ششم کتاب کوشا و نوشا پخش شد. سپس دانشآموزان به ترتیب و هر کدام بخشی از داستان را بازگو کردند تا روایت کامل شود و در پایان، نتیجهگیری داستان توسط خودشان بیان شد.
پس از آن، روانخوانی درس انجام شد و دانشآموزان بخشهایی از متن را خواندند. در نهایت، کلمات مهم درس مشخص و زیر آنها خط کشیده شد.
تکلیف:
دختر زیبا املا از درس چوپان درست کار بنویس..کتاب کار فارسی 46 انجام شود .
هنر دوم
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام دخترانم امروز دست ورزی کار کردند،گلهای خمیری که چهارهفته قبل درست کرده بودند را با سلیقه خودشان و کمک من روی تخته های چوبی رنگ شده چسباندند و تزیین کردند.
تکلیف:
تکلیف منزل ندارند.
ورزش دوم
مدرس:
حیدری، محدثه
فعالیت:
آموزش حرکت گهواره پا باز و گهواره پاجمع
پرتاب توپ هدفمند
تست پرش
1404/09/11
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امیدوارم روز خوبی داشته باشید.
امروز درس تقارن تدریس شد. دانشآموزان با راهنمایی معلم، اشکال هندسی را برش دادند و با تا زدن، خطهای تقارن را بهصورت ملموس مشاهده کردند. همچنین نیمی از صفحه 46 کتاب ریاضی توسط دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
کتاب کار ریاضی صفحات 65و 66 انجام شود..
ساعت شروع و پایان انجام تکالیف و ساعت خواب امروزت را ،با کشیدن ساعت و اعداد دیجیتالی در دفتر تلاش بنویس . .
علوم دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در این ساعت، سؤالات درسهای 1 تا 5 مرور شد. معلم پرسید و دانشآموزان در گفتوگوی کلاسی به پرسشها پاسخ دادند.
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
دانشآموزان روخوانی درس «چوپان» را انجام دادند. سپس هممعنی و مخالف کلمات پرسیده شد و دانشآموزان پاسخها را در گفتوگوی همگانی تایپ کردند.
تکلیف:
کتاب کار فارسی صفحات 44 و 45 انجام شود ...املا 6 خطی از درس چوپان درست کار نوشته شود .هم معنی مرور شود .
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
آموزش حرکت پیاده و نحوه ی زدن و ترفیع پیاده
تکلیف:
لطفا حرکت پیاده در خانه تمرین شود
1404/09/10
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام وقت بخیر خدمت اولیای گرامی /در آغاز جلسه، مرور ساعت انجام شد و دانشآموزان بهصورت فردی ساعت و دقیقه نمایشدادهشده را بیان کردند.
سپس دانشآموزان در دفتر تلاش خود نوشته و تمرین کردند./
در مرحله ی بعد دانشآموزان ابتدا تقریب هر عدد را گفتند و سپس جمع و تفریق تقریبی را حل کردند./
چند تمرین جمع و تفریق به روش فرایندی نیز توسط دانشآموزان انجام شد.
این سه فعالیت با هدف مرور، تثبیت و تقویت مهارتهای ریاضی طراحی و اجرا شد.
کتاب کار ریاضی صفحه 63 ،کار در کلاس ،انجام شد
تکلیف:
کتاب کار ریاضی صفحه ی 64 کامل شود ../
کاربرگ ارسالی انجام شود ./
دختر عزیزم ..ساعت شروع و پایان انجام تکالیف و ساعت خواب امروزت را ،با کشیدن ساعت و اعداد دیجیتالی در دفتر تلاش بنویس .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
هم معنی و مخالف کلمات درس جدید مرور شد .
تکلیف:
کتاب کار فارسی صفحه 44 کامل شود .
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
نمایش تصویری مراحل وضو و بازگویی مراحل توسط دانشآموزان در چت./
گفتوگو درباره مواردی که برای آن وضو میگیریم./
مرتبسازی حروف بههمریخته نام پیامبران و گفتن نام صحیح آنها./
مرور اطلاعات کوتاه درباره پیامبر اسلام (ص) شامل محل تولد، نام پدر و مادر و لقب ایشان.انجام شد .
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
تکلیف:
با سلام و روز بخیر ...
مبحث حاشیه گذاری صفحه با تنظمات آن ( رنگ حاشیه ؛ شکل حاشیه ؛ پهنای حاشیه ) تدریس شد و به جهت تفهیم بیشتر ؛ فیلم آموزشی این مبحث در پورتال کلاس ارسال شد .
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی ریتموگرام
در این فعالیت، موسیقی برای کودکان پخش شد و آنها باید همزمان با شنیدن ریتم، با کشیدن خط و نقطه سرعت و کیفیت ریتم را روی کاغذ نمایش میدادند.
کودکان هنگام شنیدن نتهای کِشیده (آهستهتر) خطهای بلندتر و هنگام شنیدن نتهای کوتاه و سریع نقطهها یا خطهای کوتاه میکشیدند.
هدفهای آموزشی این بازی
1.تقویت درک ریتم و سرعت نتها
2.هماهنگی گوش و دست (شنیداری-حرکتی)
3.افزایش تمرکز و دقت شنیداری
4.آزادی بیان هنری و کاهش استرس
5.آشنایی مقدماتی با مفهوم کشش نتها
1404/09/09
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ ریاضیِ امروز، جلسه بهصورت آنلاین برگزار شد و موضوع اصلی ما مرور و تثبیت الگویابی عددی و الگوهای شکلهای هندسی بود. ابتدا چند نمونه الگوی عددی ساده و سپس الگوهای پیچیدهتر را روی صفحه نمایش قرار دادم و با کمک بچهها مرحلهبهمرحله آنها را تحلیل کردیم.
تکلیف:
نمونه سوالات ارسال شده در دفتر تلاش کامل شود .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
روخوانی درس با بازی «توپهای کلمهدار» انجام شد؛ تعدادی از دانشآموزان عددی را انتخاب میکردندو معلم توپ را جلوی دوربین نشان داده و دانش آموزان کلمهی روی توپ را میدیدند و آن را در متن پیدا کرده و جملهی مربوط را میخواند.
هدف فعالیت:
تقویت روخوانی درست و روان/
افزایش دقت و توجه به واژههای درس/
ایجاد انگیزه و مشارکت فعال/
تکلیف:
تکلیف:جدول صفحه 41 کتاب نگارش کامل شود .
کتاب کار فارسی صفحه 42 و 43 انجام شود .
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز در کلاس، درس 10 (همراه بانک) تدریس شد و درباره آشنایی با همراه بانک و کاربردهای آن گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس دهم (صفحه 77 و 78 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
حل دفتر تمرین ،شماسایی حمله خوب و بد و کیش خوب و بد
تکلیف:
بازی شطرنج در منزل انجام شود و نامگذاری خانه ها تمرین شود و دفتر تمرین تکمیل گردد ممنون
مهارت اجتماعی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دانش آموزان عزیز رفتارهای صحیح و اشتباه در مهمانی را آموختند.کلیپ آموزشی نمایش داده شد.
1404/09/08
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
اولیای گرامی، سلام روز بخیر .
امروز کلاس دانش آموزان بهصورت آنلاین برگزار شد و فعالیتهای زیر انجام گرفت:
دانشآموزان جلسه را با انجام حرکات ورزشی آغاز کردند.
و یکی از دانشآموزان آیات قرآن کریم را قرائت کرد و کلاس را با نام و یاد خدا شروع کردیم .
در زنگ ریاضی اعداد فارسی و انگلیسی را مرور کردیم و اعداد دیجیتال آموزش داده شد ..
دانشآموزان با استفاده از چوبخطهای خود، اعداد دیجیتال را ساختند.
آنها اعداد فارسی، انگلیسی و دیجیتال را در دفتر نوشتند.
ساعت دیجیتال نمایش داده شد و دانشآموزان ساعت را خواندند و آن را به صورت اعداد دیجیتال و اعداد فارسی در دفتر نوشتند.
صفحات44 و نیمی از صفحه 45، کتاب ریاضی را انجام شد ..
تکلیف:
1. در اتاقت بگرد و ببین چند وسیله آبی داری.؟
2. در خانه چند وسیله مثلثی شکل می بینی؟
3. در آشپزخانه چند وسیله مستطیلی پیدا میکنی؟
4. چند وسیله گرد در اتاقت پیدا میکنی،؟
هر عدد را در سه مدل (فارسی ،انگلیسی ،دیجیتالی) در دفتر تلاشت بنویس ..
مثلا :
وسیله یا شی ء آبی: (اعداد به صورت فارسی،انگلیسی،دیجیتالی)...
قرآن دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ قرآن، دانشآموزان آیات قرآنی را خواندند و آنها را با معلم تکرار کردند.