فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه خیابان چهارم تهران
کلاس: آتوسا صالحی

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیای محترم . امروز، روزی شاد و پرهیجان را در کنار دانش‌آموزان عزیزمان در شهربازی روشانو لند سپری کردیم. لحظاتی سرشار از خنده و نشاط را تجربه کردند.
تکلیف: فردا طرح سنجش استعداد ریاضی داریم . ریاضی مرور شود .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
تکلیف: از درس مدرسه ی خرگوش ها:5 کلمه ،دو نقطه و 5 کلمه،سه نقطه پیدا کن و با کلمات پیدا کرده جمله های خلاق بنویس .

استعداد فضایی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز طرح سنجش استعداد فضایی برگزار شد .

مهارت زندگی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: دخترهای گلم امروز در مورد ترس هایشان در کلاس صحبت کردند.آموختند ترس هم مانند غم و شادی یکی از احساسات ما هستند که اتفاقا ما را از خطرات دور می کنند.صفحات 36 و 37 کتاب مهارت های زندگی در کلاس انجام شد. فیلم آموزشی نمایش داده شد.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی/امیدوارم روز پرانرژی داشته باشید .. در زنگ ریاضی، مبحث جمع فرآیندی با استفاده از داستان و ابزار آموزشی به‌صورت عینی آموزش داده شد. دانش‌آموزان همراه با معلم، گام‌به‌گام مراحل جمع را تمرین کردند و در فضای یادگیری فعال، مفاهیم را بهتر درک نمودند.
تکلیف: تمرین های داده شده در دفتر تلاش کامل شود .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ علوم، درس چهارم با داستان ,آموزش داده شد. دانش‌آموزان با تأثیر نور خورشید بر کره‌ی زمین و نقش آن در گرم شدن و روشنایی آشنا شدند. نحوه‌ی به‌وجود آمدن فصول مختلف توضیح داده شد و بیان شد که این پدیده بر اثر گردش زمین به دور خورشید به‌وجود می‌آید. دانش‌آموزان فصل‌ها را نام بردند و سپس ماه‌های هر فصل را مشخص کردند. با وسایل علمی مانند بادنما، بادسنج و توربین بادی و کاربرد هر کدام آشنا شدند. درباره‌ی تأثیر باد و انرژی بادی گفت‌وگو شد و بارش فکری انجام گرفت.

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز طرح سنجش استعداد فارسی در کلاس برگزار شد. واژه‌سازی از کتاب فارسی انجام شد و با مفهوم کلمات هم‌معنی در جمله آشنا شدند . و هر دانش‌آموز برای هر واژه هم‌معنی، جمله‌ای گفت . و همچنین مثال هایی برای کلمات تنوین‌دار تمرین شد .. تمرین‌های مرتبط با این موضوعات از کتاب فارسی انجام شد .. حکایت «تمیز باش و عزیز باش» خوانده شد و دانش‌آموزان با هدف این حکایت که «اهمیت تمیزی و رعایت بهداشت» است، آشنا شدند.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 34،35 انجام شود .. دختر گلم .پنج کلمه بنویس که در آخر آن‌ها تنوین داشته باشد .. (مانند: حتماً، واقعاً، اصلاً، معمولاً، دقیقاً) و با هر کلمه یک جمله‌ی زیبا بنویس.

زیبانویسی

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: باسلام و احترام درس و تدریس شد و تکالیف صفحه18و دوخط از تکالیف صفحه19در کلاس انجام شد.
تکلیف: تکالیف صفحه 19درمنزل تکمیل شود‌.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی امیدوارم روز خوبی را سپری کنید در زنگ ریاضی، داستان مربوط به دقیقه مجدداً گفته شد و دانش‌آموزان توانستند دقیقه‌های گفته‌شده توسط معلم را روی ساعت نشان دهند. سپس جمع و تفریق اعداد دو رقم در دو رقم را با استفاده از ابزارهای آموزشی (دسته‌های ده‌تایی و یکی) انجام دادند و صفحه 28 کتاب ریاضی را تکمیل کردند. دانش‌آموزان همچنین جمع و تفریق به روش "به ده رساندن" را تمرین کردند. در ادامه، مبحث تقریب اعداد مرور شد و دانش‌آموزان آن را در دفتر خود نوشتند. همچنین، روش درختی و جدول ارزش مکانی برای به‌دست‌آوردن عددها مرور شد.
تکلیف: تمرین های داده شده در دفتر تلاش انجام شود .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ فارسی، دانش‌آموزان درس "مدرسه خرگوش‌ها" را روخوانی کردند و با همکاری معلم، بخش "بیاموز و بگو" کتاب فارسی انجام شد. دانش‌آموزان با نشانه تنوین و کاربرد آن در کلماتی مانند «مثلاً»، «حتماً»، «اتفاقاً» آشنا شدند. در پایان، کلمات مهم درس مدرسه خرگوش‌ها مرور شد و هم‌معنی و مخالف کلمات با مشارکت دانش‌آموزان در کتاب تمرین نوشته شد.
تکلیف: از کلمات مهم درس مدرسه ی خرگوش ها یکبار نوشته شود .. 5 کلمه از درس مدرسه ی خرگوش ها پیدا کن و جمله سازی کن .

مهارت اجتماعی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: در ادامه ی آموزش مکان های عمومی امروز در مورد آداب و اصول استفاده از آسانسور با دانش آموزان صحبت شد.برای مثال آموختند هیچ وقت نباید با افراد غریبه وارد آسانسور شوند،هنگام ورود و خروج کسی را هل ندهند و موضوعات دیگر...

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی با آرزوی تندرستی و شادکامی برای شما و فرزند دلبندتان/ در زنگ ریاضی، برای آموزش مفهوم دقیقه در ساعت، داستان کفشدوزک برای دانش‌آموزان بیان شد. سپس بچه‌ها ساعت را در دفتر خود رسم کردند و با شمارش 5 تا 5 تا دقیقه‌ها و عددهای روی ساعت آشنا شدند.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 39 و 40 انجام شود . /دختر گلم ،سوال داده شده در دفتر تلاش را کامل کن ./داستان «کفشدوزک و دقیقه» را برای بزرگ‌ترهایت تعریف کن. و یک ساعت بکش یا با مقوا درست کن و روی آن ساعت و دقیقه‌های ساعت را نشان بده.

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز سنجش استعداد علوم برگزار شد .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ فارسی، به‌منظور ایجاد انگیزه برای درس «مدرسه خرگوش‌ها»، کودکان با شادی ماسک خرگوش ساختند و همراه با آن هویج (به‌عنوان خوراکی سالم) میل کردند. آغاز درس با پرسش و پاسخ و بارش فکری درباره‌ی گوش، حس شنوایی و راه‌های مراقبت از گوش همراه بود. در پایان نیز روخوانی درس مدرسه خرگوش ها انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم ،3 جمله سوالی(با علامت سوال) و 3 جمله خبری(علامت نقطه )در دفتر تلاش بنویس.

سواد مالی

مدرس: فدوی، شیما
فعالیت: امروز در کلاس، درس 7 (خدمات بانک‌ها) تدریس شد و درباره خدمات بانکی و آشنایی با سپرده و وام بانکی و کارمزد گفتگو شد. در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد و با بچه‌ها فعالیت و بازی در این خصوص انجام شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانش‌آموزان انجام شد. معرفی کتاب داستان این هفته: چطوری پول اسکیت را جور کنم؟
تکلیف: دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس هفتم (صفحه 58 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید. پیشنهاد می‌شود؛ قصه صوتی «چطوری پول اسکیت را جور کنم؟» را گوش بدهید. یا کتاب را بخوانید.

رایانه

مدرس: ملائی، الهه سادات
فعالیت: با سلام ؛ روز پاییزی تون بخیر و نیکی از تنظیمات مربوط به ظاهر متن در برنامه Word از سربرگ Home : سایز و نوع قلم تدریس شد و سپس جهت تثبیت مطالب تدریس شده دختران متنی دلخواه را با تنظیمات امروز تایپ و ذخیره کردند.

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: اهداف بازی اول: اهداف مهارت های حرکتی: تقویت تعادل و هماهنگی دو نیم‌کره بدن (استفاده از پای مخالف) تقویت هماهنگی چشم، دست و پا تقویت توان کنترل عضلات درشت و ظریف افزایش تمرکز در انجام حرکات هماهنگ با ریتم اهداف شناختی: درک و تشخیص تغییر ریتم و واکنش به آن پیروی از دستورالعمل‌ها و هماهنگی با علائم شنیداری (سوت، ریتم) افزایش توجه و تمرکز شنیداری اهداف اجتماعی و عاطفی: تقویت همکاری و تعامل گروهی افزایش احساس اعتماد و مسئولیت متقابل تقویت مهارت حل مسئله مشترک (هماهنگی برای بلند کردن لیوان) ایجاد احساس شادی، انگیزه و نشاط گروهی اهداف بازی دوم: اهداف مهارت های حرکتی: تقویت چابکی، سرعت واکنش و هماهنگی حرکتی تمرین حرکت در ریتم مشخص تقویت قدرت کنترل و دقت در حرکت و توقف اهداف شناختی: تقویت حافظه دیداری و الگو‌سازی (تکمیل الگو با رنگ‌ها) تمرین دقت، تمرکز و پیروی از دستورالعمل‌ها تشخیص توالی و نظم رنگی اهداف اجتماعی و عاطفی: تقویت روحیه همکاری و رقابت سالم ایجاد حس تعلق گروهی و کار تیمی

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم روزتان سرشار از آرامش و برکت باد/ ریاضی مرور دوباره بر موضوع «تقریب» انجام شد تا این مبحث بهتر تثبیت شود. دانش‌آموزان با تمرین و مثال‌های مختلف توانستند درک عمیق‌تری به دست آورند.
تکلیف: ارمغان جدید انجام شود . دانش‌آموزان عزیزم، روز شنبه طرح سنجش استعداد‌یابی درس علوم برگزار می‌شود. مطالب علوم درس 1،2،3 را مرور کنید.

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ فارسی (املا خلاق)، با ترکیب ریاضی و املا لحظات جذابی داشتیم. ابتدا بچه‌ها جمع و تفریق‌ها را حل کردند و سپس بادکنک‌ها را ترکانده و جمله‌ی پنهان داخل آن را برای دوستان خود خواندند تا املا بنویسند.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحات 29 و 30 انجام شود ../دانش آموزان عزیزم برای روز شنبه، هویج شسته شده (خرد نشده) همراه خود داشته باشند .

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: درس ششم هدیه های آسمانی تدریس شد و دانش‌آموزان با داستان‌هایی از زندگی پیامبران الهی آشنا شدند و درباره‌ی سرگذشت و رفتارهای آنها صحبت کردیم .

قرآن دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: آیات و عبارات قرآنی روخوانی و تمرین شد.

هنر دوم

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: باسلام و احترام داستان لاک پشت تندرو رابرای دخترانم خواندم و دخترانم داستان راتصویرسازی کردند.
تکلیف: تکلیف منزل ندارند.

استعداد حرکتی ورزشی دوم

مدرس: حیدری، محدثه
فعالیت: آموزش و تمرین حرکت چنگال بازی حمل خرچنگی(جلسه هفتم کتاب ورزش و بازی)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: