فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجابک

ریاضی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: کتاب کار ریاضی مبحث درصد و تخفیف تا صفحه 79 حل شد.
تکلیف: کتاب کار مبحث درصد کامل شود.

فارسی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: درس نام آوران روخوانی شد و کلمات مهم املایی ارایه شد.
تکلیف: کتاب کار علوم ارزشیابی نیم سال اوا حل شود.

زبان انگلیسی

مدرس: ساعد، الهه
فعالیت: 1. تماشای ویدئوی ترانه ی Warm-up و پرسش Conversation 2. تماشای ویدئوی ترانه ی What did you do? 3. تدریس صفحه ی 50 کتاب دانش آموز (Pupils book) و انجام فعالیت کتاب 4. انجام فعالیت مرتبط با تکست
تکلیف: 1. فعالیت صفحه ی 46 کتاب کار (Activity book) را انجام دهید. 2. فعالیت های کاربرگ شماره ی 12 در صفحه ی 45 جزوه ی آموزشی را انجام دهید. 3. به سوال مکالمه در فایل pdf ارسالی پاسخ دهید.
فعالیت: با سلام و احترام برای حضوری فردا دانش آموزان عزیز کتاب های فوق را همراه داشته باشند: کتاب فارسی و ریاضی کتاب کار علوی و آموزش و پرورش همچنین کتاب کار مطالعات اجتماعی نیز آورده شود. زبان طبق روال آورده شود.

ریاضی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: کتاب درسی مبحث درصد کامل حل شد و تمرین های پایان فصل سوم با موضوع درصد و تناسب حل و رفع اشکال شد. لطفا فردا کتاب ریاضی و کتاب کار آن را همراه داشته باشید.
تکلیف: کتاب کار ریاضی مبحث درصد کامل حل شود.

علوم پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: فصل ششم با موضوع چشم و اجزای آن تدریس شد و دو فیلم آموزشی درباره چشم پخش شد.
تکلیف: لطفا تا جلسه ی آینده کتاب کار فصل ششم بخش چشم پیش خوانی شود.

فارسی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: کتاب کار فارسی درس سرود ملی کامل حل شد. توضیحاتی درباره نام آوران داده شد. فردا کتاب کار فارسی و درسی فارسی همراه داشته باشید.
تکلیف: نگارش درس هشتم کامل شود.

استعداد تحلیلی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: به دلیل سنجش ها ی هفته آینده این زنک به حل تمرین ریاضی با مبحث درصد گذرانده شد و سوال خانم و آقای ریاضی حل شد.
تکلیف: جلسه 10 و 11 حل شود.

زبان انگلیسی

مدرس: ساعد، الهه
فعالیت: 1. تماشای ویدئوی ترانه ی Warm-up و پرسش مکالمات روزانه 2. تمرین و پرسش سوالات مکالمه 3. تماشای ویدئوی ترانه ی What did you do? 4. تدریس صفحه ی 49 کتاب دانش آموز (Pupils book) و انجام فعالیت مرتبط
تکلیف: 1. فعالیت های صفحه ی 45 کتاب کار (Activity book) انجام شوند. 2. سوالات 4 و 5 مکالمه در فایل pdf ارسالی پاسخ داده شوند.

سواد مالی

مدرس: ناطق، زهرا
فعالیت: تکالیف هفته گذشته ( بانک و بانکداری ) با مشارکت دانش آموزان تصحیح و بررسی شد . درس 12 ( مالیات ) تدریس شد . دانش آموزان با مفهوم مالیات ، مصارف مالیات ، کسانی که ملزم به پرداخت مالیات هستند و مالیات بر ارزش افزوده آشنا شدند .موشن گرافی درباره مالیات بر ارزش افزوده نمایش داده شد .فعالیت کلاسی درس جدید با همکاری دانش آموزان در کلاس انجام شد . کتاب داستان کارواش خانگی از انتشارات قدیانی معرفی شد .
تکلیف: دخترهای خوبم فعالیت کلاسی و فعالیت منزل صفحات 72و 73 در کتاب نوشته شود و تصاویر با کیفیت برای من در پرتال ارسال کنید . ( درباره ی اینکه بیمه ماشین و دفترچه بیمه شما مربوط به کدام شرکت بیمه است از بزرگترهایتان بپرسید و در انتهای صفحه ی 72 کتاب بنویسید )

ریاضی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: کتاب درسی صفحات 62 و 63 با موضوع درصد حل شد و رفع اشکال انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 77 حل شود.

فارسی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: تدریس درس هشتم که شامل رئیس علی و حکایت انجام شد و کامل شد.
تکلیف: کلمات ارائه شده در پی دی اف را وارد کتاب کنید.

زبان انگلیسی

مدرس: ساعد، الهه
فعالیت: . تماشای ویدئوی ترانه ی Months و پرسش مکالمات روزانه 2. تماشای ویدئوی ترانه ی What did you do? 3. تدریس مبحث mind map و صفحه ی 47 کتاب دانش آموز (Pupils book) 4. تدریس صدای حروف a-e/i-e/o-e 5. انجام فعالیت های صفحه ی 48 کتاب دانش آموز (Pupils book)
تکلیف: فعالیت های صفحات 43 و 44 کتاب کار (Activity book) را انجام دهید.

ریاضی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: کتاب درسی مبحث درصد دوباره توضیح داده شد و صفحه 62 2 سوال حل شد.
تکلیف: کتاب درسی صفحه 63 مبحث درصد کار در کلاس و تمرین حل شود.

هدیه‌های آسمان پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: فیلم داستان رئیس علی پخش شد و روخوانی متن انجام شد.
تکلیف: لطفا تا انتهای درس دو نامه از درس هدیه ها مطالعه شود و در جلسه بعد پرسش و پاسخ انجام می شود.

هنر پنجم

مدرس: آقایی، مرجان
فعالیت: امروز در کلاس تصویرسازی فرم اول داستان کلاغ نرسیده انجام شد تکمیل شود و عکس ان ارسال گردد پایه پنجم #داستان #کلاغِ_نرسیده شب شد. قصه گوها آخر قصه شان گفتند: قصه ما به سر رسید، کلاغه به خانه اش نرسید. اما کلاغه می خواست به خانه برسد. باید یک نفر را پیدا می کرد تا قصه بگوید. ماه توی آسمان بود. کلاغه پرید روی درخت کاج. گفت: آهای ماه! یک قصه بگو به سر نرسد. تا من برسم خانه. ماه گفت: هیس! آن موقع که برای ستاره ها قصه می گفتم، تو کجا بودی؟ برو پیش یکی دیگر برایت قصه بگوید. کلاغه رفت روی تیر چراغ برق. گفت: آهای چراغ! یک قصه بگو به سر نرسد. تا من برسم خانه. چراغ برق گفت: هیس! آن موقع که برای شاپرک ها قصه می گفتم، تو کجا بودی؟ برو، یکی دیگر برایت قصه بگوید. کلاغه پر زد. رفت روی یک گهواره. کلاغه گفت: آهای گهواره! یک قصه بگو به سر نرسد. تا من برسم خانه. گهواره گفت: هیس! آن موقع که برای بچه قصه می گفتم، تو کجا بودی؟ برو پیش یکی دیگر تا برایت قصه بگوید. کلاغ از این طرف به آن طرف رفت. هیچ کس برایش قصه نگفت. خسته و غمگین نشست لب یک پنجره. یک مداد پشت پنجره بود. مداد گفت: آهای کلاغه! یک قصه بگو من بنویسم. کلاغه گفت: من خودم، دربه در دنبال یکی می گردم برایم قصه بگوید. یک قصه که به سر نرسد. مداد گفت: اما همه قصه ها به سر می رسند. کلاغه گفت: من چه کار کنم؟ من هم می خواهم به خانه برسم. مداد با خوشحالی گفت: قصه ام را پیدا کردم! قصه کلاغی که به خانه اش نرسید! کلاغه گرد گرد نگاهش کرد. مداد گفت: همین جا بمان، قصه ات را بگو، من بنویسم. شروع کرد به نوشتن: یکی بود، یکی نبود. شب شد. هممه قصه ها به سر رسیدند؛ اما کلاغه می خواست به خانه اش برسد. مداد گفت: بقیه اش را بگو! کلاغ بِر بِر نگاهش کرد. یک دفعه فکری به کله اش زد؛ چنگی زد و قصه را از نوک مداد قاپید. تندی پرید. مداد داد زد: آهای کجا؟! برگرد! این جوری قصه من به سر نمی رسد! کلاغه همان طور که می پرید، گفت: عوضش من به خانه ام می رسم. و رفت به خانه اش رسید.
تکلیف: امروز در کلاس تصویرسازی فرم اول داستان کلاغ نرسیده انجام شد تکمیل شود و عکس ان ارسال گردد پایه پنجم #داستان #کلاغِ_نرسیده شب شد. قصه گوها آخر قصه شان گفتند: قصه ما به سر رسید، کلاغه به خانه اش نرسید. اما کلاغه می خواست به خانه برسد. باید یک نفر را پیدا می کرد تا قصه بگوید. ماه توی آسمان بود. کلاغه پرید روی درخت کاج. گفت: آهای ماه! یک قصه بگو به سر نرسد. تا من برسم خانه. ماه گفت: هیس! آن موقع که برای ستاره ها قصه می گفتم، تو کجا بودی؟ برو پیش یکی دیگر برایت قصه بگوید. کلاغه رفت روی تیر چراغ برق. گفت: آهای چراغ! یک قصه بگو به سر نرسد. تا من برسم خانه. چراغ برق گفت: هیس! آن موقع که برای شاپرک ها قصه می گفتم، تو کجا بودی؟ برو، یکی دیگر برایت قصه بگوید. کلاغه پر زد. رفت روی یک گهواره. کلاغه گفت: آهای گهواره! یک قصه بگو به سر نرسد. تا من برسم خانه. گهواره گفت: هیس! آن موقع که برای بچه قصه می گفتم، تو کجا بودی؟ برو پیش یکی دیگر تا برایت قصه بگوید. کلاغ از این طرف به آن طرف رفت. هیچ کس برایش قصه نگفت. خسته و غمگین نشست لب یک پنجره. یک مداد پشت پنجره بود. مداد گفت: آهای کلاغه! یک قصه بگو من بنویسم. کلاغه گفت: من خودم، دربه در دنبال یکی می گردم برایم قصه بگوید. یک قصه که به سر نرسد. مداد گفت: اما همه قصه ها به سر می رسند. کلاغه گفت: من چه کار کنم؟ من هم می خواهم به خانه برسم. مداد با خوشحالی گفت: قصه ام را پیدا کردم! قصه کلاغی که به خانه اش نرسید! کلاغه گرد گرد نگاهش کرد. مداد گفت: همین جا بمان، قصه ات را بگو، من بنویسم. شروع کرد به نوشتن: یکی بود، یکی نبود. شب شد. هممه قصه ها به سر رسیدند؛ اما کلاغه می خواست به خانه اش برسد. مداد گفت: بقیه اش را بگو! کلاغ بِر بِر نگاهش کرد. یک دفعه فکری به کله اش زد؛ چنگی زد و قصه را از نوک مداد قاپید. تندی پرید. مداد داد زد: آهای کجا؟! برگرد! این جوری قصه من به سر نمی رسد! کلاغه همان طور که می پرید، گفت: عوضش من به خانه ام می رسم. و رفت به خانه اش رسید.

زبان انگلیسی

مدرس: ساعد، الهه
فعالیت: کلاس اول: 1. تماشای ویدئوی ترانه ی Jingle bells و greetings 2. تمرین و پرسش سوالات مکالمه 3. تماشای ویدئوی ترانه ی What did you do? 4. خواندن تکست صفحه ی 46 کتاب دانش آموز (Pupils book) و تمرین و پرسش کلاس دوم: 1. تماشای ویدئوی ترانه ی Jingle bells و پرسش مکالمات روزانه 2. تمرین و پرسش سوالات مکالمه 3. تماشای ویدئوی ترانه ی What did you do? 4. انجام فعالیت 11 صفحه ی 46 کتاب دانش آموز (Pupils book) 5. انجام فعالیت مرتبط با تکست
تکلیف: 1. سوالات مکالمه در فایل pdf ارسالی را در دفتر زبان بنویسید و پاسخ دهید. 2. فعالیت های صفحه ی 42 کتاب کار را انجام دهید.

مهارت اجتماعی

مدرس: قاضی نژاد، نیکو
فعالیت: امروز در مورد اتیکت وسایل میز غذاخوری صحبت کردیم. پاورپوینت "اجزای میز" را نمایش داده شد. از دانش آموزان با بارش فکری پرسیده شد داخل چت باکس بنویسند معمولا چه آیتم هایی روی میز غذا قرار میگیرد. کلمه Cutlery آموزش داده شد. فیلم آموزش تزئین دستمال سفره نمایش داده شد و از دانش آموزان خواسته شد همراه فیلم، دستمال خود را ببندند. همچنین فیلم آموزش نحوه استفاده از چاپستیک را نمایش داده شد و از دانش آموزان خواسته شد همراه با فیلم، از چاپستیکهای خود استفاده نمایند. پاورپوینت "چینش میز غذا" نمایش داده شد. از دانش آموزان با بارش فکری پرسیده شد داخل چت باکس بنویسند آیا تا به حال دقت کرده اند که هر یک از وسایل سفره/ میز کجا قرار می گیرند؟ تصویر چیدمان سفره/ میز غذا نمایش داده شد و با یک بازی از طریق اسلاید پاورپوینت جای وسایل میز/سفره با دانش آموزان تمرین شد، همچنین اسلایدهای مجزای جای وسایل آموزش داده شد. از دانش آموزان خواسته شد با لوازمی که به همراه دارند چیدمان برخی وسایل سفره/ میز را تمرین کنند.
تکلیف: دانش آموزان عزیز با توجه به فعالیتی که سر کلاس انجام دادیم، یک مدل دستمال سفره را تزیین کرده و عکس آن را در پرتال ارسال کنید. مطابق با فیلم آموزشی، چاپستیک های خود را در دست گرفته و عکس آن را هم در پرتال ارسال‌کنید. فیلم آموزشی استتفاده از چاپستیک و تزیین دستمال سفره در اینترنت نیز موجود است. دانش آموزان عزیز همچنین از یک میز/ سفره واقعی منزل که خودتان آن را طبق استانداردهایی که سر کلاس تمرین کردیم چیده اید (دو عکس یکی سلفی، یکی از میز/ سفره) در پرتال ارسال کنید. *عکس مربوط به اسلاید چیدن میز/سفره برای شما در یک فایل پی دی اف در پرتال گذاشته شده است تا اگر چیدمان را فراموش کردید مرور کنید عزیزانم.
فعالیت: سلام و وقت بخیر دانش آموزان عزیز کلاس پنجم، درس اتیکت در تاریخ** شنبه چهارم دی ماه ** مربوط به ادامه چیدمان میز/سفره غذاست؛ لطفا وسایل زیر را به همراه داشته باشید. دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی دقت بفرمایید که بهتر است لوازم شکستنی نباشد (ترجیحا ملامین یا پلاستیکی باشد که مشکلی رخ ندهد) -یک بشقاب -یک لیوان -قاشق و چنگال -یک دستمال برای تزیین و چاپستیک یا دو مداد (به دلیل مشکل پرتال جلسه گذشته، مجدد این قسمت کار می‌شود)

ریاضی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: مفهوم درصد تدریس شد و تا صفحه 61 حل شد.
تکلیف: فعالیت صفحه 62 در کتاب حل شود.

علوم پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: کتاب کار فصل پنجم کامل حل شد و رفع اشکال انجام شد.
تکلیف: مرور فصل فصل اول و دوم انجام شود.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: لطفی صمیمی، ندا
فعالیت: تدریس درس نهم کامل شد و تدریس درس 10 را شروع کردیم.
تکلیف: کتاب کار مطالعات درس نهم حل شود. نگارش فارسی درس هشتم حل شود.

زبان انگلیسی

مدرس: ساعد، الهه
فعالیت: 1. تماشای ویدئوی ترانه ی Warm-up و پرسش مکالمات روزانه 2. تماشای ویدئوی ترانه ی Jingle bells 3. تدریس کلمات مبحث Christmas و صبحت درباره ی مناسبت
تکلیف: 1. درباره ی کریسمس و یکی از نمادهای آن صحبت کنید و ویدئوی مربوطه را ارسال کنید. 2. درخت کریسمس مربوط به جشنواره را آماده کنید و در روزهای تعیین شده به مدرسه تحویل دهید.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: تدریس مبحث پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت
تکلیف: انجام جدول صفحه 33
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: