فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -ساخت کاردستی پروانه با استفاده رنگ انگشتی (آموزش تقارن)

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس فصل پنجم (دنیای گیاهان). -آشنایی با گیاهان مختلف و بخش های مختلف آن (ریشه ،ساقه ،برگ ،میوه ،...). -آشنایی با مواردی که برای رشد گیاه لازم است. -راه های مراقبت از گیاهان . -(مثل : آب ،نور خورشید و...). -آشنایی با ریشه های خوراکی و زدن مثال هایی توسط خود دانش آموزان همراه با پخش فیلم آموزشی در کلاس. -آشنایی با میوه های خوراکی و میوه های غیر خوراکی. -آشنایی با فواید گیاهان.(مثال: مصرف خوراکی ،تهیه کاغذ، استفاده از رنگ آن ها و...) -آشنایی با بخش های مختلف گیاهان مثل ریشه ، ساقه ،برگ و گل -انجام صفحه 52،53،54،55 کتاب کار علوم.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین و مرور نشانه های (آ ، ا ، ب غیر آخر ،ب آخر ، اَ ، _َ ، د ، م غیر آخر ، م آخر ) ، ترکیب ها و ساخت کلمات با انجام بازی بگرد و پیدا کن. -تکرار و تمرین جمله سازی با استفاده از بازی خانم گزارشگر. -تکرار و تمرین و مرور نشانه های (آ ، ا ، ب غیر آخر ،ب آخر ، اَ ، _َ ، د ، م غیر آخر ، م آخر ) ، ترکیب ها و ساخت کلمات با استفاده از چوب بستنی.
تکلیف: دختران عزیزم، - سرمشق های دفتر شطرنجی را با دقت تکمیل نمایید.(دلبندانم حتما به این نکته توجه داشته باشید که نجات دهنده ها (حروف صدا دار،(آا و اَ -َ)) با رنگ قرمز و نشانه های دیگر با رنگ مشکی نوشته شود).حتما حتما حتما بخوانید و بنویسید.(دهنم می خونه ، دستم می نویسه)

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: املا شماره 1 در کلاس گفته شد.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: ذخیره سازی فایل paint (نقاشی) در پوشه آموزش داده شد.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 25و26 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 39 کتاب نگارش (درس 3،مدرسه ). -ترکیب "م" با " ا " و "م" با "_َ". -تکرار و تمرین هم آغاز. -انجام صفحه 55،56،5758 کتاب کار فارسی.(ساخت کلمات،جمله سازی،ترکیب ها،هم آغاز،بخش کردن کلمات). -تکرار و تمرین ترکیب ها و کلمات با انجام بازی نشانه گیری و پرتاب توپ.

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: **** فردا دخترانم اولین املا کلاسی خود را می نویسند از نشانه های ("آ"و"ب"و"اَ") لطفاً برای فردا دفتر املا حتما همراه عزیزانم باشد.****(کسانی که شنبه تحویل ندادند.)

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیا و دانش آموزان عزیز امروز با حلقه چابکی به صورت دایره و کار گروهی با یک آهنگ 4ضربی به صورت بادی پرکاشن با هدف پرش و تمرکز و دقت و جهت یابی با دختران گل بازی و اجرا شد.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکمیل صفحه 18 کتاب کار ریاضی و هوش (جدول دوستی (ماتریس)) -انجام صفحه 19 کتاب کار ریاضی و هوش ( تقویت دقت دیداری ،مرور جهت ها(بالا،پایین، چپ، راست))

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز در کلاس ریاضی مون ما اعداد را به ترتیب از شماره 1 تا 10 به ترتیب یاد گرفتیم. و بازی مربوطه را نیز انجام دادیم که در آن عدد بعد و قبل عدد گفته شده را باید دانش آموزان تشخیص دهند.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش مهره فیل
تکلیف: شعر فیل حفظ شود ( فیل خرطومش درازه، کج میره و می نازه ، دشمن ازش میترسه ، وقتی که قطرها بازه) صفحه5 و6 جزوه تمرین شطرنج حل شود

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 50 و 52 و 53 و 54 کتاب کار ریاضی (تم 7)، (عناوین آموزشی : الگویابی ،الگوهای پیوسته، الگوهای خطی، شمارش 1تا 5،مقدمات جمع،مقدمات تفریق،شمارش با انگشتان دست،نمایش نماد اعداد با استفاده از چوب خط،نوشتار نماد عدد 2 .

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 3(مدرسه)، نشانه "م" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با داستان برادران ماهیگیر. -آموزش تلفظ صحیح نشانه "م". -آموزش نوشتن صحیح نشانه "م " . -آموزش محل قرار گرفتن نشانه "م" در کلمه های(مدیر،بادام،مدرسه،بادام،داماد،آمد،میز، نیمکت، پرچم،بام،دام). -یادگیری جدول دوستی و ساخت کلمات جدید با ترکیب "مَ" و ترکیب "ما". -روخوانی از درس 3 (مدرسه). -مرور کلمات هم آغاز و هم پایان. -مقدمات جمله سازی همراه با بازی خانم گزارشگر. -انجام صفحه 37 و 38 کتاب نگارش‌.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 21،22،23،24 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: کتاب کار فارسی جهت تکرار ، تمرین و آمادگی ارزیابی روز دوشنبه مورخ 1402/08/15 همراه دخترانم به منزل ارسال شد. لطفاً امضا شده و برای روز دوشنبه همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود.

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : -آشنایی دختران عزیزم با کتاب آسمانی ما مسلمانان، قرآن. -آشنایی با آداب قرآن خواندن. -خواندن سوره توحید و تکرار و تمرین آن.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و عرض ادب. در این جلسه اتیکت میز غذا خوری (قرار گرفتن صحیح کارد و چنگال ،قاشق...) و تزئین دستمال سفره آموزش داده شد. عکس ارسال شده دانش آموزان در حال تزئین دستمال سفره هستند
تکلیف: دانش آموزان عزیز در منزل لطفا دستمال سفره را تزئین کنید.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس تم 7 کتاب ریاضی. -انجام صفحه44 ،45 ،46 ،47 و 48کتاب ریاضی(مقدمات تفریق، مقدمات جمع، شمارش با استفاده ازچوب خط،نوشتار نماد عدد 1 ،نوشتار نماد عدد 2 ،الگو های پیوسته در صفحه شطرنجی،الگوهای خطی).

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس فصل پنجم (دنیای گیاهان). -آشنایی با گیاهان مختلف و بخش های مختلف آن (ریشه ،ساقه ،برگ ،میوه ،...). -آشنایی با مواردی که برای رشد گیاه لازم است. -راه های مراقبت از گیاهان . -(مثل : آب ،نور خورشید و...). -آشنایی با ریشه های خوراکی و زدن مثال هایی توسط خود دانش آموزان. -آشنایی با میوه های خوراکی و میوه های غیر خوراکی. -آشنایی با فواید گیاهان.(مثال: مصرف خوراکی ،تهیه کاغذ، استفاده از رنگ آن ها و...) -آشنایی با گیاهان در مناطق مختلف و آب و هوای مناسب برای رشد گیاهان مختلف (مثال: مناطق گرمسیر : خرما)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین درس 1(آب،باران). -تکرار و تمرین درس 2(ابر،باد). -مرور ساختمان کلمات. -مرور نوشتن صدای کلمات. -مرور صدای اول و آخر. -مرور هم آغاز و هم پایان. -تکرار و مرور ترکیب ها و جدول دوستی. -تکرار و مرور ساخت کلمات با استفاده از ترکیب ها. -انجام صفحه 53 و 54 کتاب کار فارسی.
تکلیف: دختران عزیزم، - سرمشق های دفتر شطرنجی را با دقت تکمیل نمایید.(دلبندانم حتما به این نکته توجه داشته باشید که نجات دهنده ها (حروف صدا دار،(آا و اَ -َ)) با رنگ قرمز و نشانه های دیگر با رنگ مشکی نوشته شود)

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان مقوای جشنواره که توسط مجموعه تهیه شده به تمامی شما دانش آموزان داده شد. در ادامه فعالیت تصویر سازی در مقوا اجرا شد. مراقبت از مقوا به جهت سالم نگه داشتن آن در کلاس به عهده دانش آموز است .
تکلیف: لطفاً در منزل به داستان فکر کنید تا جلسه آینده در کلاس فعالیت را کامل تر کنیم

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس ششم (نصفه) تدریس شد. بچه ها با نماد تجاری بانک ها آشنا شدند‌.
تکلیف: به قصه صوتی زیر گوش دهید https://aparat.com/v/C2nrM
فعالیت: به نام خدای دانا و توانا: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/08/13 تا چهارشنبه 1402/08/17 : *فارسی: دوشنبه 1402/08/15: آموزش نشانه م. * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم 7 آموزش داده خواهد شد. * علوم : - آموزش فصل 5 ( دنیای گیاهان) . چهارشنبه های خندان خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -مرور فصل اول تا پایان فصل سوم انجام شد.
تکلیف: کتاب کار علوم جهت تکرار ، تمرین و آمادگی ارزیابی روز شنبه مورخ 1402/08/13 ( درس یک تا پایان درس سوم) همراه دخترانم به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای روز شنبه همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 17،18،19،20 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه 51 و 52 کتاب کار فارسی (درس2،باد)
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره 6 و کتاب کار علوم (جهت ملاحظه و امضای اولیا) همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/08/13 به آموزگار خود تحویل دهند. -(ارمغان هفته شماره 3،4،5 پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفاً پس از بررسی برگه ی تصحیح شده آن را داخل یک پوشه دکمه دار در منزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.)

املا اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیزم، دفتر املای دختران باسوادم به منزل ارسال گردید. در هفته ی پیش رو، دلبندانم اولین املای خود را خواهند نوشت. دفتر املا جهت تزیین و نقاشی ( کاملا اختیاری) همراه دخترانم فرستاده شد تا عزیزانی که مایلند دفتر را نقاشی نمایند.

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -عهد، ما با نور قرآن بسته ایم. -نور قرآن رهنمای راه ما. -می نمایاند به انسان راه را. -خلوت شبهای ما را همدم است. -برترین معجزات آدم است. -امروز در کنار دختران عزیزمان جشن قرآن را برگزار نمودیم و با زدن تاج هایی از ستاره بر پیشانی دلبندانمان از خداوند بزرگ خواهان موفقیت، سربلندی و شادابی عزیزانمان شدیم. امیدواریم زیر سایه الطاف و توجه وافر خداوند منان دانش آموزانی پیروز و سربلند تعلیم دهیم.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: دخترای گلم امروز: گرم کردن-مسابقه دو-لی لی- اموزش پرش جفت-بازی توپ را تمرین کردند. با سلام به والدین گرامی و دانش آموزان عزیز لطفاً فایل فوق را دانلود و مطالب را به دقت مطالعه بفرمایید. با تشکر مربی ورزش بهرامی

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: رعایت بهداشت فردی آموزش داده شد

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: چهارشنبه های خندان و خلاق
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: