فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: امروز سه شنبه1403/09/13 دانش آموزان عزیز از پژوهش سرای علمی دیدن کرده و فرآیندهای مختلفی را آزمایش و تجربه کردند.

علوم اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: پژوهشگر، پرنده ای سبک بال است که از لایه های ابر گرفته ی آسمان دانش، می گذرد و خود را به اوج دانایی و معرفت می رساند. پژوهشگر، روح پویا و جوینده ای است که پوسته های جهل را شکافته، به قنات جاری علم دست می یابد و تا چشمه ی جوشان آن را بر کویر تشنه ی خویش جاری نسازد، آرام نمی گیرد.
تکلیف: دلبندان پژوهشگر ما، امروز یک اردوی پژوهشی و علمی هیجان انگیزی را تجربه کردند و شاهد آزمایشات هییجان انگیزی بودند.

فارسی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
تکلیف: دختران من، برای امروز تکلیفی ندارند. روخوانی 4 درس آخر کتاب کلمه های کوچولو، پرسیده خواهد شد.

ریاضی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: *آزمایش دوم ساخت توپ شیطونک: در ابتدای فعالیت درباره توپ های مختلفی که دانش آموزان به کلاس آورده بودند بحث و گفت و گو انجام شد درباره اینکه هر توپ چه ویژگی دارد و مناسب کدام ورزش و بازی می باشد. پس از آن دانش آموزان در گروه های هاوسیستمی خود به انجام بازی "دارت توپی" که یک بازی کلاسی است پرداختند. در این بازی دو حلقه هولاهوپ با چسب پهن پوشیده شده و در جلوی کلاس نصب شده. دانش آموزان باید توپ هایی که در اختیار دارند را با دقت به داخل حلقه ها پرتاب کنند. پس از آن دانش آموزان با کمک یکدیگر توپ شیطونک را ساختند. وسایل و مواد اولیه در اختیار گروه ها قرار داده شد. ابتدا یک قاشق چای خوری پودر بوراکس را در یک لیوان آب گرم ریختند و خوب هم زدند تا پودر کاملا حل شد. درون یک ظرف دیگر نصف لیوان چسب چوب ریخته و چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کردند. محلول بوراکس را آرام آرام به چسب اضافه کرده و با قاشق خوب هم زدند. کم کم دیدند که مخلوط سفت تر و چسبناک تر می شود. وقتی مخلوط به اندازه کافی سفت شد. آن را از ظرف بیرون آوردند و با دست به شکل توپ درآوردند. باانجام فعالیت ها به صورت مرحله ای توپ شیطونک آماده شد و بعد از خشک شدن با آن بازی کردند.

علوم اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان در سومین روز هفته ملی علوم ساعات خوش و هیجان انگیزی را در کنار هم گذراندند و آزمایشات شگفت انگیز و جدیدی را انجام دادند. 1) آزمایش اول: * ساحل شنی؛ دخترانم در گروه های هاوسیستمی خود به فعالیت های زیر پرداختند: در کاسه مقداری چسب ریخته سپس به آن مقداری رنگ اضافه کردند و با استفاده از قاشق آنها را ترکیب و به آن یک قاشق آب اضافه کردند پس از آن مقدار کمی مایع لباسشویی اضافه و مخلوط را هم زدند تا به طور یکنواخت ترکیب شود. به آرامی شن را درون کاسه ریخته و خوب مخلوط کردند تا به قوام رسید. سپس با خمیر جادویی بدست آمده بازی کردند و اشکال مختلف را در گروه های خود ساختند همچنین در کلاس موسیقی دریا پخش شد تا دانش آموزان تصور کنند که در کنار دریا و روی ساحل ماسه ای نشسته اند و با وسایل شن بازی، اشکال مختلف و جالبی را با قالب های مختلف ساختند.

فارسی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های نجات دهنده ها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - پرسش درس ( اِ ز ای) از روی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان. - تمرین جدول دوستی و کلمه نویسی بر روی تخته وایت برد دانش آموزان.-تدریس (اِ) دوستی.(حتما در زمان تمرین اِ دوستی این شعر را بخوانند. مثلاً. (مادرِ سارا) مادر که اِ نداره،خودش خبر نداره،ازکجا اِ بیاره؟کدوم اِ رو بذاره؟ اِ دوستی رو میاره، اِ دوستی رومی ذاره. م و انجام صفحه ی 74 دفتر مشق خلاق بصورت گروه هاوس سیستمی. ( مبحث اِ دوستی).-انجام صفحه ی 80 دفتر مشق خلاق بصورت گروه هاوس سیستمی.
تکلیف: چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید یک صفحه از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- صفحه ی 64 از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود.لطفا، از روی هر متنی که مایل هستید، به دخترانم املا بگویید.( کل صفحه باید املا نوشته شود و حتما در املا از جمله هم استفاده شود. )
فعالیت: با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی

ریاضی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: لوازم مورد نیاز برای فردا ( دوشنبه 12): 1) یک عدد دستکش لاتکس ( ترجیحا نازک نباشد و جنس دستکش ضخیم باشد. ) 2) یک توپ کوچک ( ترجیحا توپ پولیشی باشد.)

علوم اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان در دومین روز هفته ملی علوم ساعات خوش و هیجان انگیزی را در کنار هم گذراندند و آزمایشات شگفت انگیز و جدیدی را انجام دادند. 1) آزمایش اول: * فرار شگفت انگیز؛ این آزمایش دارای 4 ایستگاه مختلف بود. الف) ایستگاه اول: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و حرکت دادن مدادی که بر روی در بطری گذاشته شده بود. ب) ایستگاه دوم: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و به حرکت درآوردن ریسه‌هایی از جنس کیسه فریزر. ج) ایستگاه سوم: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و جدا کردن دو بادکنک از هم. د) ایستگاه چهارم: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و به حرکت درآوردن کاغذی که روی نوک یک مداد قرار گرفته بود. دلبندانمان با دیدن این آزمایشات شگفت زده شدند و هم چنین آزمایش قدیمی مالیدن بادکنک بر سر و چسباندن آن بر روی دیوار را نیز تجربه نمودند.

فارسی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - پرسش درس (ای ی) و ( اِ) از روی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان. - تمرین کلمه نویسی بر روی تخته وایت برد دانش آموزان.
تکلیف: چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید درس آخری که داده شده، از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- صفحه ی 55 از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود.لطفا، از روی هر متنی که مایل هستید، به دخترانم املا بگویید.( کل صفحه باید املا نوشته شود و حتما در املا از جمله هم استفاده شود. )

استعداد فضایی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: آزمایش دوم نیز دارای 4 ایستگاه بود. 2) حباب بازی: الف) ساخت حباب‌های غول آسا: دانش آموزان چوب‌های چاپستیک و نخ کاموا که بهم متصل شده بودند، داخل محلولی که معلم از پیش آماده کرده بود، کردند و حباب‌های غول‌آسایی ساختند. ب) بازی با حباب: دلبندانم در این ایستگاه حباب‌های بزرگی ساختند و با استفاده از دستکش‌های پشمی با آن بازی کردند. ج) اشکال هندسی: در این ایستگاه دانش آموزان با استفاده از نی و پیپ پاک کن، سازه‌های هندسی ساختند و سازه‌های خود را درون محلول نموده و همانند سازه‌هایشان حباب‌هایی ساختند. ج) حباب روی میز: دختران ماندنی ایستگاه با استفاده از نی و کفی که روی میز ایجاد شده بود حباب‌های بزرگ و زیبایی ساختند.
فعالیت: " ز دانش بُوَد جان و دل را فروغ - هفته ملی علوم مبارک - با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی

ریاضی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: لوازم مورد نیاز برای فردا ( یکشنبه 1403/09/11): 1) یک عدد دستکش پشمی یا جوراب پشمی. 2) یک عدد دستکش لاتکس ( ترجیحا نازک نباشد و جنس دستکش ضخیم باشد. )

علوم اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: دختران پژوهشگر من، امروز دو زنگ متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کردند. 1) آزمایش های " اسرار آب ": این آزمایش دارای دو ایستگاه بود.* ایستگاه اول: به هر گروه یک نقاشی داده شد و دلبندانمان با همکاری یکدیگر آن را رنگ زدند. در مرحله ی بعد دخترانمان نقاشی خود را داخل یک زیب کیپ گذاشتند و دور تا دور آن را با ماژیک مشکی وایت بردی، پر رنگ کردند. در نهایت نقاشی خود را داخل آب فرو کردند و زمانی که از بالا نقاشی هایشان را مشاهده کردند، جادوی آب را دیدند و شگفت زده شدند.* ایستگاه دوم: 3 لیوان بزرگ در مقابل هر گروه قرار دادیم، داخل دو تا از لیوان‌ها آب ریختیم و از دانش‌آموزان خواستیم تا فکر کنند که چگونه می‌توانند بدون دست زدن به لیوان‌ها، آب را در لیوان سوم هم بریزند و کاری کنند که آب در هر سه لیوان به یک اندازه باشد. دانش آموزان بعد از بحث و گفتگو با کمک معلم و با استفاده از دو نی این کار را انجام دادند و از دیدن نتیجه آن بسیار هیجان زده شدند.

فارسی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - پرسش 3 درس آخر از روی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان. - تمرین کلمه نویسی بر روی تخته وایتبرد دانش آموزان. -انجام صفحه ی 87 کتاب کار فارسی(مبحث نشانه ی اِ ). -انجام صفحه ی 88 کتاب کار فارسی(مبحث نشانه ی اِ).
تکلیف: چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید درس آخری که داده شده، از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- صفحه ی76 از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود.لطفا، از روی صفحه ی 23 و 26 کتاب کلمه های کوچولو املا گفته شود.( لطفا کل صفحه املا نوشته شود و حتما در املا از جمله هم استفاده شود. )

املا اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: دخترانم، امروز پنجمین املای خود را با روشی جدید و به صورت گروهی نوشتند. در این املا دانش آموزان به صورت گروه‌های هاوسیستمی نشسته بودند؛ هر دانش آموز در ابتدا به صورت انفرادی، املای خود را نوشت، سپس دلبندانمان به صورت گروهی املاهای یکدیگر را تصحیح نمودند.
تکلیف: دفترهای املای دخترانم به منزل ارسال گردید؛ لطفاً عملکرد دلبندانم را بررسی نمایید و صفحه مورد نظر را امضا نمایید. دفاتر املا در منزل می‌ماند و نیازی به آوردن به مدرسه نیست؛ هر زمان که دانش آموزان املا داشته باشند، از روز قبل در پرتال اعلام خواهد شد.

استعداد فضایی اول

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: آزمایش دوم : * نقاشی نمکی: به دانش آموزان مقواهایی داده شد که بر روی آن طرح هایی از پیش کشیده شده بود، آنان، دور تا دور نقاشی را چسب چوب زدند. سپس روی چسب نمک پاشیدند و اجازه دادند تا خشک شود. پس از خشک شدن، نمک اضافه از نقاشی ها گرفته شد و دخترانم با قلمو و آبرنگ شاهد شگفتی آب و نمک شدند و یک اثر هنری با ذوق و هیجان و معجزه ی علم ساختند.
فعالیت: با سلام خدمت والدین گرامی و دانش آموزان عزیز علوی - با توجه به شروع هفته ملی علوم از بازه زمانی شنبه 10/آذر ماه لغایت چهارشنبه 14/آذرماه، تمامی برنامه های کلاسی تغییر نموده و در این هفته دانش آموزان عزیز بر اساس برنامه ارسالی که در بخش "آزمایشگاه "آپلود شده است فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را انجام خواهند داد.(حتماً برنامه هفته ملی علوم را مطالعه بفرمایید) یادآور می گردد در برنامه عنوان پایه ذکر شده است که مقصود این است که روزانه معلمین محترم کتاب های درسی که لازم است دانش آموزان در آن زنگ مشخص همراه داشته باشند را در پرتال ذکر می نمایند. امیدواریم این هفته ی پر نشاط و خلاق و علمی - آموزشی برای دانش آموزان خوبمان جذاب و پربار بوده و تمامی تلاش خود را برای موفقیت هر چه بیشتر گروه های هاوسیستمی خود به کار بندند. یادآور می گردد لینک هفته ملی علوم را در گوگل کپی کرده و آن را همراه با دانش آموز عزیزمان مشاهده بفرمایید. https://aparat.com/v/ygp1d97 لینک ویدئو هفته ملی علوم

آزمایشگاه

مدرس: خدمتی، نفیسه
فعالیت: با سلام خدمت والدین گرامی و دانش آموزان عزیز علوی - با توجه به شروع هفته ملی علوم از بازه زمانی شنبه 10/آذر ماه لغایت چهارشنبه 14/آذرماه، تمامی برنامه های کلاسی تغییر نموده و در این هفته دانش آموزان عزیز بر اساس برنامه ارسالی که در بخش "آزمایشگاه "آپلود شده است فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را انجام خواهند داد.(حتماً برنامه هفته ملی علوم را مطالعه بفرمایید) یادآور می گردد در برنامه عنوان پایه ذکر شده است که مقصود این است که روزانه معلمین محترم کتاب های درسی که لازم است دانش آموزان در آن زنگ مشخص همراه داشته باشند را در پرتال ذکر می نمایند. امیدواریم این هفته ی پر نشاط و خلاق و علمی - آموزشی برای دانش آموزان خوبمان جذاب و پربار بوده و تمامی تلاش خود را برای موفقیت هر چه بیشتر گروه های هاوسیستمی خود به کار بندند. یادآور می گردد لینک هفته ملی علوم را در گوگل کپی کرده و آن را همراه با دانش آموز عزیزمان مشاهده بفرمایید. https://aparat.com/v/ygp1d97 لینک ویدئو هفته ملی علوم
تکلیف: لطفاً برنامه هفته ملی علوم را ملاحظه بفرمایید. تاکید می گردد برنامه دو صفحه می باشد، صفحه اول برنامه کلاسی صفحه دوم لوازم مورد نیاز هفته به صورت روزانه ذکر شده است.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: