فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه میدان امامت تهران
کلاس: شهرزاد شمس

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. مبحث زاویه‌ها تکرار و تمرین شد. 2. تمرین 1 صفحه‌ی 81 در حل و توضیح داده شد.

علوم چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. روخوانی درس‌نامه‌ی درس هفتم (آهنربا در زندگی) از کتاب کار در کلاس انجام شد. (نکات مهم درس مشخص و توضیح داده شد.)
تکلیف: 1. دختران عزیزم، به سوالات صفحه‌ی 92، 93 و 94 کتاب کار با دقت پاسخ دهند.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس درس دوازدهم (سفر به تخت جمشید 1) با اهداف آموزشی زیر انجام شد: *چگونگی به وجود آمدن حکومت هخامنشیان را بیان کنند . *با استفاده از تصاویر و مطالب کتاب ویژگی های معماری دوره هخامنشی را برشمرند . *نتایج اقدامات داریوش هخامنشی را حدس بزنند. *روی نقشه، قلمروی هخامنشیان را با قلمروی امروزی ایران مقایسه کنند. *با مشاهده‌ی دقیق عکس‌ها و تصاویر مربوط به اشیا و وسایل دوره ایران باستان، ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از وسایل را بیان کنند. 2. به فعالیت‌های درس و کاربرگ شماره‌ی 8 پاسخ داده شد.
تکلیف: 1. مطالب صفحه‌ی 82 تا انتهای صفحه‌ی 84 کتاب کار با دقت مطالعه شود. 2. به سوالات صفحه‌ی 85 و 86 کتاب کار با دقت پاسخ دهید.

قرآن چهارم

مدرس: احمدی، شهناز
فعالیت: به نام خدا حل تمرین دوم صفحه مشخص کردن پایه‌های همزه روخوانی سوره شوری ص48 و رفع اشکال دانش آموزان مرور حروف مقطعه ونحوه خواندن آن پرسش معانی کلمات قرآنی کتاب بصورت مسابقه وگروهی
تکلیف: پیش مطالعه سوره آل عمران صفحه 49 مرور معانی وعبارات قرآنی

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. سوالات قسمت فعالیت صفحه‌ی 80 کتاب درسی در کلاس توضیح داده و حل شد. 2. سوال قسمت کار در کلاس صفحه‌ی 81 کتاب درسی در کلاس حل توضیح و حل شد.
تکلیف: 1. لطفا دختران عزیزم در منزل مطالب تدریس شده را، تکرار و مرور کنند.

علوم چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس کامل درس هفتم (آهن‌ربا در زندگی) در کلاس انجام و به پایان رسید. 2. در انتها با تعدادی سوال و به روش بارش فکری نکات مهم درس با دانش‌آموزان دوره و مرور شد. * نکته‌ی مهم: گرما و ضربه می‌تواند خاصیت مغناطیسی را ضعیف کند.*
تکلیف: 1. لطفا درس تدریس شده، در منزل مرور شود.

فارسی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. شعر حفظی همای رحمت، از چندین نفر پرسیده شد. 2. فایل صوتی درس یازدهم (فرمانده‌ی دل‌ها) در کلاس پخش شد. (جهت صحیح‌خوانی و روان‌خوانی) 3. تعدادی از دانش‌آموزان در کلاس روخوانی درس را انجام دادند.
تکلیف: 1. روخوانی درس جدید در منزل تکرار شود.

هنر چهارم

مدرس: عطایی، الهه
فعالیت: آموزش نقاشی فانتزی با موضوع دخترک رنگین کمانی با فضا سازی اطراف دخترک انجام شد .

رایانه

مدرس: رضایی، انسیه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر مشاهده پروژه های انجام شده توسط دانش آموزان عزیز و آموزش ابزار انتخاب حالت دایره و مستطیل و ... انجام شد.

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. سوالات 2 و 3 از قسمت فعالیت صفحه‌ی 79 کتاب درسی درکلاس حل و توضیح داده شد. 2. کار در کلاس صفحه‌ی 80 در کلاس توضیح داده و حل شد. 3. مبحث انواع زاویه‌ها (تند یا حاده، راست یا قائمه و باز یا منفرجه) توضیح داده شد.
تکلیف: 1. لطفا مباحث تدریس شده، در منزل تکرار و تمرین شود.

نگارش چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. به سوالات نگارش درس دهم با همیاری دختران عزیزم، پاسخ داده شد.
تکلیف: 1. در جلسه‌ی حضوری، کتاب نگارش دخترانم چک می‌شود.

املا چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
تکلیف: 1. 8 خط املا از درس دهم کتاب ادبیات‌فارسی (باغچه‌ی اطفال) با خطی زیبا و خوانا در دفتر تکلیف نوشته شود.

رباتیک

مدرس: حیدری، مریم
فعالیت: سلام ، بدلیل قطع شدن متاسفانه یک ربع کلاس داشتیم بازهم فشرده تدریس نیروی فشار وتوضیحات درمورد درست کردن هاورکرافت مقدمات توضیح داده شد.
تکلیف: آماده کردن هاورکرافت مراحل اولیه

رایانه

مدرس: رضایی، انسیه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر صفحه 32 تا 35 کتاب تدریس شد.

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس مبحث زاویه با اهداف آموزشی زیر انجام شد: * معرفی رأس زاویه و ضلع‌های آن * مفهوم سازی زاویه با بازنمایی‌های مختلف 2. حل و توضیح سوالات صفحه‌ی 78 قسمت فعالیت در کلاس انجام شد. 3. سوال قسمت کار در کلاس صفحه‌ی 79 در کلاس حل و توضیح داده شد.
تکلیف: 1. مطالب تدریس شده در کلاس، تکرار و تمرین شود.

علوم چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. ادامه‌ی تدریس درس هفتم (آهن‌ربا در زندگی) تا انتهای صفحه‌ی 65 در کلاس انجام شد. ان‌شاالله در کلاس حضوری آزمایشات در کلاس انجام می‌شود. (جهت ثبات مطالب علمی)

فارسی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. شعر حفظی (همای رحمت) پرسیده شد. (داوطلبی) 2. روخوانی درس دهم (باغچه‌ی اطفال) توسط چندین دانش‌آموز انجام شد. 3. صفحه‌ی 84 کتاب کار خوانده و توضیح داده شد. 4. نشانه‌های ربط «زیرا و چون» در کلاس توضیح و چندین نمونه در کلاس بیان شد و دانش‌آموزان در کتاب خود یادداشت کردند.
تکلیف: 1. صفحات 82 و 83 کتاب کار، در منزل انجام شود.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
تکلیف: 1. به سوالات صفحه‌ی 78 و 79 کتاب کار با دقت پاسخ دهید.

مهارت زندگی

مدرس: بهروش، ملیکا
فعالیت: از مهارت های حل مسئله " مهارت مراحل حل مسئله " : تعریف دقیق مسئله ، بارش فکری ، انتخاب راه حل و اجرا، بازبینی حل مسئله ، با مفهوم سازی هر موضوع ، تعامل کلاسی و پخش فیلم آموزش داده شد . برای آگاهی بیشتر باز هم در کلاس صفحه های 30 و 31 انجام می شود .
تکلیف: دانش آموز عزیز ، مراحل حل مسئله را یاد گرفته است ، یک موقعیت را برای مادر مطرح کند و مراحل حل مسئله آنرا بیان کند .

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس صفحات 76 و 77 کتاب درسی با عنوان حل مسئله، الگوسازی و زیرمسئله در کلاس انجام شد و تمرینات این دو صفحه در کلاس حل و توضیح داده شد.
تکلیف: 1. مطالب صفحه‌ی 83 و 84 کتاب کار را با دقت مطالعه کنید. 2. سوالات صفحه‌ی 84، 85 و 86 کتاب کار را با دقت حل کنید. 3. درس تدریس شده در منزل تکرار و تمرین شود.

فارسی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. روخوانی درس دهم در کلاس پرسیده شد. 2. قسمت دانش‌زبانی تدریس شد. (شناسایی فعل و فاعل) 3. قسمت صندلی صمیمیت تدریس و توضیح داده شد. 4. روخوانی شعر همای رحمت در کلاس انجام شد. 5. معنی شعر در کلاس بیان شد. بیت اول: ای علی، ای نشانه ی لطف و رحمت، تو چه نشانه ای از خداوند هستی که سایه ی خوشبختی را بر سر همه ی موجودات افکندی. بیت دوم: ای دل (انسان) اگر می خواهی خدا را بشناسی به زندگی حضرت علی (ع) توجه کن. به خدا قسم می خورم من خدا را به واسطه ی حضرت علی (ع) شناختم. بیت سوم: ای گدای تهیدست، به خانه ی علی (ع) برو و از او کمک بخواه که او چنان بخشنده ای است که انگشتری خود را از روی بخشندگی به گدا می بخشد. بیت چهارم: به غیر از علی (ع)، هیچ کسی را نمی توان یافت که به پسرش بگوید: وقتی قاتل من در دست تو اسیر است با او خوش رفتاری کن. بیت پنجم: به غیر از علی (ع) کسی نمی تواند پسری شگفتی ساز تربیت کند که شهیدان کربلا را در جهان، سربلند و مشهور بکند.
تکلیف: 1. روخوانی درس در منزل انجام شود. 2. معنی شعر در دفتر نوشته شود. 3. درس تدریس شده در منزل تکرار شود. 4. شعر همای رحمت حفظ شود.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس درس یازدهم (سفری به شهر باستانی همدان) با اهداف آموزشی زیر انجام شد: *معنا و مفهوم نام یا وجه تسمیه «ایران» را توضیح دهند. *مسیرهای ورود آریایی‌ها به ایران را روی نقشه، نشان دهند و سه گروه آریایی‌ها را نام ببرند. *علل و چگونگی تشکیل حکومت مادها در ایران را توضیح دهند. *چند مورد از ویژگی‌های منطقه تاریخی تپه هگمتانه و محل آن را بیان کنند. *نکاتی را که باید در هنگام بازدید از موزه رعایت شود، بیان کنند.
تکلیف: 1. مطالب صفحه‌ی 76 و 77 کتاب کار را با دقت مطالعه کرده و نکات مهم آن را مشخص کنید. 2. درس تدریس شده در منزل تکرار شود.

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس درس نهم (کودک شجاع) با اهداف آموزشی زیر تدریس شد: * دانش آموزان با امام نهم امام محمد تقی علیه السلام و لقب ایشان و زندگی ایشان آشنا می گردند. * با سیره‌ی رفتاری امام جواد (ع) آشنا می‌شوند. * آگاهی از بخشندگی و نیکوکاری در زندگی امام جواد (ع).
تکلیف: 1. داستانی از زندگی امام محمدجواد علیه السلام در برگه‌ی A4 نوشته و به کلاس آورده شود. 2. درس تدریس شده در منزل تکرار شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: