فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نیروی هوایی تهران
کلاس: آفتاب گردان 2

ریاضی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: قسمتی از کتاب کار مربوط به فصل دو با سنجش فردی پاسخ داده شد.

علوم دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: درس سه پرسیده درس چهار یادآوری و فعالیت های کتاب کار با پرسش امتیازی پاسخ داده شد.
تکلیف: سه درس اول علوم با دقت مطالعه شود.

فارسی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: آخر هفته ی خوبی رو برای شما عزیزان آرزومندم.
تکلیف: ارمغان شماره ی هفت پاسخ داده شود.

ورزش دوم

مدرس: اسدی، محبوبه
فعالیت: جهت اطلاع اولیای عزیز، گرم کردن شامل حرکات کششی، جنبشی، درجا،بازی های هدفمند شاد بصورت گروهی برگزار شد.سرد کردن در پایان کلاس،

مهارت زندگی

مدرس: طاهری، ملیکا
فعالیت: سلام و درود، امروز در کلاس، داستان جدیدی با موضوع شیوه‌ی صحیح نشستن در خانه و مدرسه هنگام انجام تکالیف خوانده شد و درباره‌ی اهمیت رعایت وضعیت درست بدن هنگام نوشتن، گفت‌وگو گردید.
تکلیف: به دانش‌آموزان تأکید شد که همواره به‌صورت صحیح بنشینند تا اندامی خوش‌فرم داشته باشند و با رعایت وضعیت درست بدن، از آسیب‌های جسمی جلوگیری کنند.

ریاضی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: جمع و تفریق تکنیکی تدریس و فعالیت صفحه ی 28 پاسخ داده شد .

فارسی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: جعبه ی کلمات درس چهار گفته شد .

متن ادبی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: دختر مهربانم خنده های تو، در ذهن این دوران، سپرده می شود تا سال ها بعد، به بازخوانی خوش خاطرات بنشینی. روز دانش آموز بر شما عزیزان دلم مبارک.

رایانه

مدرس: ابوالقاسم حسینی، مرضیه سادات
فعالیت: نحوه انتخاب کل متن، انتخاب کلمه و پاراگراف و تایپ حروف ن و ی آموزش داده شد.

ریاضی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: مسابقه ی خانم و آقای ریاضی برگزار شد . کامل کن صفحه ی 27 روی ساعت تدریس و پاسخ داده شد .
تکلیف: سوال یک _ تفریق های زیر را به روش تکنیکی پاسخ دهید . 6 _ 45 ، 9 _ 98 ، 4 _ 78 ، 3 _ 33 سوال دو _ ساعت های 27 : 9 و 07 : 3 و 18 _ 2 و 48 _ 5 دقیقه را روی ساعت نشان دهید. سوال سه _ تقریب عددهای زیر را بدست آورده و به کدام عدد نزدیک تر هستند را مشخص کنید . 44 _ 89_ 32 _ 21 _ 56 _ 35

علوم دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: درس 4 تدریس و قسمتی از آزمایش های درس انجام شد .
تکلیف: دختران گلم قسمت هواشناسی اخبار امروز را بادقت مشاهده کرده و گزارش آن را فردا به کلاس بیاورید.

نگارش دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: نگارش صفحات 34 و 35 پاسخ داده شد.
تکلیف: کتاب های نگارش جهت تکمیل و رفع اشتباهات املایی به خانه فرستاده می شود . دخترم با دقت و خط به خط سوالات را بررسی کند و برای فردا همراه خود به مدرسه بیاورد .

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: هدیه های آسمانی درس شش ( امامان ما ) تدریس و فعالیت های آن در کتاب هدیه پاسخ داده شد .

سواد مالی

مدرس: رمضان محلی، آسیه
فعالیت: تدریس درس ششم و نمایش انیمیشن و فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل درس ششم انجام شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: طاهری، ملیکا
فعالیت: سلام و درود، امروز در کلاس، داستانی درباره‌ی حریم خصوصی برای دانش‌آموزان تعریف شد. پس از پایان داستان، از آنان پرسش‌هایی در همین زمینه مطرح گردید و دانش‌آموزان با همفکری یکدیگر نمونه‌هایی از حریم خصوصی را نام بردند.
تکلیف: همچنین از دانش‌آموزان خواسته شد همواره، چه در کلاس و چه در منزل، حریم خصوصی دیگران را رعایت کنند تا موجب دلخوری یا ناراحتی کسی نشوند.

ریاضی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: الگو سازی صفحه ی 27 در کتاب ریاضی پاسخ داده شد. مبحث تقریب با کوه تقریب تدریس شد .
تکلیف: عددهای 35 ، 78 ، 3 ، 29 ، 57 بین کدام عددها هستند ، مشخص شود که به کدام عدد نزدیک تر هستند. ( تقریب ) همه ی عددهای دورقمی را بنویسید که رقم های یکان آنها 6 و 8 و 3 و رقم دهگان آنها 1 و 7 باشد . ( روش خوشه ای) تفریق های زیر را با روش تکنیکی پاسخ دهید. 9_ 35 ، 8 _ 42 ، 7 _ 27 ، 6 _ 29

فارسی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: بخوان و بیندیش ( تمیز باش و عزیز باش ) با روش قصه گویی گفته شد .
تکلیف: املا از درس فراموش نشود.

املا دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: املای خلاق از درس خرس کوچولو و املای نوشتاری از درس مدرسه ی خرگوش ها گرفته شد .

قرآن دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: سوره ی کوثر بصورت گروهی و از حفظ خوانده شد . صفحه ی 15 و 16 روانخوانی ، فلش اتصال معرفی شد . داستان سوره ی حمد و توحید بصورت قصه گویی گفته شد .

هنر دوم

مدرس: ثمری، مینا
فعالیت: پروژه‌ی نقاشی دانش‌آموزان با محوریت نجات زمین و موضوع زباله‌ها با موفقیت به پایان رسید. دانش‌آموزان با خلاقیت و احساس مسئولیت، آثار ارزشمندی خلق کردند که پیام‌هایی روشن درباره حفظ محیط زیست و کاهش زباله‌ها را منتقل می‌کنند. این نقاشی‌ها نه تنها جلوه‌ای از هنر کودکانه، بلکه پژواکی از دغدغه‌های نسل آینده برای زمین پاک هستند.
تکلیف: برای هفته آینده، لطفاً یک متن کوتاه و زیبا بنویسید با عنوان زیر درباره موضوع نقاشی زباله : «اگر زمین حرف می‌زد، می‌گفت...» اندازه متن: حدود 2 تا 3 بند می‌توانید از تخیل، احساسات، شعر یا تجربه‌های خودتان استفاده کنید. هدف ما این است که صدای زمین را بشنویم و با دل و جان پاسخ دهیم. وسایل لازم برای جلسه آینده دانش اموزان: - خمیر گل سفالگری (اگر تهیه نشده) - ابزار موجود در منزل مانند: غلتک خمیر بازی ، لیوان پلاستیکی، چاقو پلاستیکی خمیر بازی ، لیوان یکبار مصرف ، در پلاستیکی، سفره یکبار مصرف مقداری ، کیسه فریزر دو یا سه عدد(جهت اضافه آمدن گل سفال) - رنگ اکرلیک کوچک (زرد ،قرمز، ابی، سفید) - قلمو سرتخت متوسط

ریاضی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: کلاس بدون دیوار با موضوع جمع و تفریق انجام شد . حل مسئله با روش الگوسازی ( روش خوشه ای ، شاخه ای ) و تفکر نظام دار تدریس شد . صفحه ی 26 در کتاب ریاضی پاسخ داده شد. تفریق تکنیکی رفع اشکال شد .

فارسی دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: روانخوانی درس پرسیده شد . بیاموز و و بگو (تنوین ) تدریس و حالا تو بگو انجام شد . بازی و نمایش ( چغندر پر برکت ) توسط دخترانم اجرا شد . کتاب کار درس خرس کوچولو با پرسش کلاسی پاسخ داده شد.
تکلیف: جعبه ی کلمات سه درس اول فارسی با دقت مطالعه شود پرسیده خواهد شد. املای فردا از درس خرس کوچولو و مدرسه ی خرگوش ها می باشد روانخوانی از هر دو درس فراموش نشود.

نگارش دوم

مدرس: خسرو آبادی، سحر
فعالیت: صفحه ی 33 توسط دخترانم پاسخ داده شد .

زیبانویسی

مدرس: مصطفوی، منیره
فعالیت: حرف و و اتصالاتش، آموزش داده شد. کتاب خطاط‌شو، صفحات 18 و 19 نوشته شد. تکالیف تصحیح شد.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین محترم. امروز بازی «برج کاپ‌ها» یا برج لیوان ها با بچه ها بازی شد. اهداف آموزشی و تربیتی فعالیت عبارتند از: 1. تقویت هماهنگی چشم و دست 2. توسعه مهارت‌های حرکتی و ریتمیک 3. پرورش کار گروهی و همکاری 4. افزایش تمرکز و دقت 5. تقویت اعتماد به‌نفس و روحیه رقابت سالم. در این بازی بچه ها با انگیزه و انرژی بالا شرکت کردند و در دو گروه قرار گرفتند و با خواندن ریتم 5 ضربی عقب/جلو/دست /دست /دست ضرب ها را اجرا کردند سپس با بیان کلمه لیوان جا به جا به نوبت هر کسی لیوان را برداشته و بر روی لیوان قبلی قرار میدهد و برج کم کم شکل میگیرد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: