فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: ابوریحان بیرونی

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام و آرزوی هفته ای شاد و پر بار ، امروز درس دوم علوم ارزیابی شد.
تکلیف: لطفا درس سوم علوم را پیش خوانی کنید .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: با سلام و وقت بخیر شعر ای مادر عزیز در کلاس خوانده شد و کلمات مهم معنایی گفته شد و درک و دریافت آن در کلاس بررسی شد. پرسش حفظ این شعر در شنبه هفته آینده انجام میشود. بخوان و بیندیش (هدهد) نیز در کلاس خوانده شد و کلمات مهم معنایی آن گفته شد.
تکلیف: برای پرسش حفظ شعر ای مادر عزیز در روز شنبه هفته آینده آماده باشید. حل کتاب نگارش تا آخر درس دوم برای روز سه‌شنبه

املا ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: با سلام برای فردا همه دفتر املا همراه داشته باشند و برای املای درس اول و دوم آماده باشید. تاکید می‌شود که کلمات هم خانواده و مترادف و متضاد را نیز برای امتحان املا بخوانید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: درس چهارم (چگونه تصمیم بگیریم) تا سر مبحث فشارهای روانی تدریس شد.
تکلیف: کاربرگ 3 و 4 حل شود.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: -تعریف خاطره مطب دکتر رفتن و محاسبه ی درآمد روزانه دکتر -مهمترین انگیزه افراد از کارکردن کسب درامد است . -مفهوم درآمد : پول حاصل از کارکردن ( پولی که از فروش کالا و یا ارائه خدمات به دست میآید ) - -نمایش کلیپ مربوط به درآمد - پرسیدن سوال از دانش آموزان در ارتباط با انواع شغل ها موجود در فیلم -نمایش چند عدد عکس فیش حقوق و دخل کاسب توضیح مختصر درباره فیش حقوقی = کارکرد : ایام کار / ایام حضور / تعداد فرزند / ساعت اضافه کار و مزایا : اضافه کاری / سختی کار /حق اولاد / حق مسکن / عیدی و سنوات : وام / مساعده / ترک کار / صندوق / اقساط -انواع درآمد : درآمد روزانه : راننده تاکسی / نانوا / آرایشگر درآمد ماهانه : کارمند / معلم درآمد پروژه ای : نقاشی ساختمان / تعمیرکار م سرامیک کار / نویسنده درآمد هفتگی : پرستار در منزل / اجاره اتاق و ویلا -فعالیت منزل صفحه ی 24 با همکاری دانش آموزان انجام میشود روزانهمزایا : هر روز پول دارد و با افزایش فعالیت درآمد هم بیشتر میشود معایب : اگر یک روز سرکار نرود درآمد ندارد ماهانهمزایا : امنیت درآمدی دارد و در آخر ماه یکدفعه پول زیادی میگیرد معایب : درآمد ثابت است و باید مدیریت درآمد داشته باشد تا اخر ماه بی پول نشود پروژه ایمزایا : زمان پایان کار دست خودش است معایب : منتظر پروژه باشد ، بستگی به کیفیت کار دارد -به نظر شما چه انگیزهایی برای کارکردن افراد وجود دارد ؟ پاسخ : زندگی پر بار و عالی / ایجاد تغییرات / مسئولیت پذیری برای بالا بردن اعتماد به نفس / چالش برای ایجاد انگیزه / ارتباط با دیگران و جامعه
تکلیف: 1-فعالیت منزل صفحه 23 2-هر دانش آموز یک نمونه قبض برق / آب / گاز / تلفن برای جلسه بعدی کلاس همراه داشته باشد

رباتیک

مدرس: جابری، پریسا
فعالیت: آموزش بستن مدار روشن کردن ال ای دی با پوش باتن آموزش شکل شماتیک یا شکل مهندسی قطعات ال ای دی ،مقاومت،باتری،پوش باتن آموزش پایه های مثبت و منفی(کاتد و آند) ال ای دی
تکلیف: یک شب در میان باید مدار آموزش دیده سر کلاس در منزل تمرین شود تا ملکه ذهن دانش آموزان شود.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام ، امروز تمرینات فصل اول کتاب ریاضی را کامل حل کردیم و پس از چند نمونه سوال پیشرفته ریاضی و رفع اشکال ،تمرینات ص 14 تا 17 کتاب کار ریاضی را حل کردیم وارزیابی شد .
تکلیف: نداریم .

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
تکلیف: لطفا درس دوم علوم را مطالعه کنید و درصورت علاقه فعالیت ساخت و تهیه کاِغذ را انجام دهید و نتیجه را به کلاس بیاورید .

تفکر و پژوهش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: با سلام و وقت بخیر قسمت دیدنی های سرزمین من از فصل اول در کلاس تدریس و کار شد.

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: شناخت و شناسایی نقاط قوت و ضعف
تکلیف: ندارند‌

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: آشنایی با بخشهای مختلف اسکرچ
تکلیف: حتما نرم افزار اسکرچ را تهیه کرده و تمرین کنید.
فعالیت: به اطلاع اولیای گرامی می رسانیم دبستان علوی در نظر دارد روز چهارشنبه 27 مهر ماه به مناسبت روز جهانی غذا ، اردوی درون مدرسه ای شاد با عنوان جشنواره غذا برگزار نماید. در این روز دانش آموزان در قالب گروههای چهارخانه ( House system) در مسابقه بزرگ سالاد الویه شرکت و با هم به رقابت می پردازند . کلیه اقلام مورد نیاز و مواد غذایی جهت استفاده دانش آموزان توسط مدرسه،تهیه و در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت . رعایت بهداشت ، کیفیت و میزان متناسب مواد غذایی ، تزئین سالاد، نظافت میز کار و روحیه همراهی با سایر اعضای تیم از موارد جدول امتیاز هیئت داوران می باشد.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام ، امروز تمرینات الگویابی و اعداد زوج و فرد کتاب کار ریاضی را انجام دادیم .
تکلیف: لطفا ص 27 تا 32 کتاب کار ریاضی را پس از مطالعه دقیق درسنامه ،حل کنید .

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام ، امروز تمرینات درس دوم کتاب کار علوم را کار کردیم و همچنین آزمایشهای آن را در آزمایشگاه انجام دادیم .
تکلیف: لطفا درس دوم علوم را از کتاب مطالعه بفرمایید.

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: با سلام و وقت بخیر تکلیف رونویسی صفحه سوم از درس دوم (پنجره‌های شناخت) چک شد. متن درس پنجره های شناخت در کلاس توسط دانش آموزان خوانده شد و به پرسش های درک مطلب پاسخ داده شد و کلمات مهم از نظر معنای این درس نیز در کلاس گفته و بررسی شد.
تکلیف: حل صفحات 15-16-17 کتاب نگارش مربوط به درس دوم که در روز شنبه در زنگ فارسی چک میشود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: با سلام و وقت بخیر درس سوم کتاب کار اجتماعی در کلاس بررسی و حل گردید.
تکلیف: برای پرسش این درس در جلسه آینده باشید.
فعالیت: به اطلاع اولیای گرامی می رسانیم دبستان علوی در نظر دارد روز چهارشنبه 27 مهر ماه به مناسبت روز جهانی غذا ، اردوی درون مدرسه ای شاد با عنوان جشنواره غذا برگزار نماید. در این روز دانش آموزان در قالب گروههای چهارخانه ( House system) در مسابقه بزرگ سالاد الویه شرکت و با هم به رقابت می پردازند . کلیه اقلام مورد نیاز و مواد غذایی جهت استفاده دانش آموزان توسط مدرسه،تهیه و در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت . رعایت بهداشت ، کیفیت و میزان متناسب مواد غذایی ، تزئین سالاد، نظافت میز کار و روحیه همراهی با سایر اعضای تیم از موارد جدول امتیاز هیئت داوران می باشد.

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام امروز تدریس درس دوم علوم به پایان رسید و ارزیابی شد .
تکلیف: درسنامه درس دوم کتاب کار علوم را ابتدا مطالعه کنید و سپس تمرینات آن را انجام دهید .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: معنی شعر از تمام دانش آموزان پرسیده شد.
تکلیف: رونویسی صفحه سوم از درس دوم کتاب فارسی (پنجره‌های شناخت)

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: پرسش درس دوم و کامل شدن تدریس درس سوم
تکلیف: درس سوم کتاب کار حل شود.

استعداد تحلیلی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام، امروز ص 8 و 9 کتاب استعداد تحلیلی را کار کردیم .
تکلیف: نداریم .

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام ابتدا به کلاس رفته پس از برقراری آرامش و نظم در کلاس حضوروغیاب انجام شده درخواست صف منظم جهت رفتن به حیاط مدرسه برای بازی های ریتمیک استارت ابتدا تشکیل دایره جهت دیدار همه جانبه و درک کار گروهی ابتدا وارم آپ بادی پرکاشن انجام داده جهت گرم شدن بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن وقت استراحت جهت رفتن به سرویس بهداشتی و نوشیدن آب و کمی بازی حال بازی نشسته با کاپ گیم جهت درک بهتر راست و چپ و هماهنگی دو نیم کره مغز بیشترین اهداف بازیهای ریتمیک درک بهتر شنوایی دانش آموزان و هماهنگی جهت دو نیم کره مغز می‌باشد
تکلیف: تکلیف ندارند

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام نمایش دادن اسلاید گروه دوم اتیکت کلمات جادویی،عذر خواهی میکنم ببخشید و معذرت خواهی میکنم را معرفی و تکرار کردیم ،استفاده از کاغذ سفید و اینکه مراقب رفتارهایمان باشیم. نشان دادن اسلاید واکنش و پاسخ (بارش فکری) ، انجام کاربرگ تئوری سوسک. تمرین کارت های سناریو واکنش و پاسخ.
تکلیف: دانش آموزان تئوری سوسک را برای والدین یا نزدیکان خود توضیح دهند.( واکنش و پاسخ )

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: با سلام ، امروز تمرینات فصل اول کتاب ریاضی را با مشارکت دانش آموزان انجام دادیم و ارزیابی کردیم .
تکلیف: نداریم .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: جهت پرسش معنای شعر ستایش و شعرهای متن درس اول آماده باشید.
تکلیف: انجام رونویسی صفحه دوم از درس دوم کتاب فارسی (پنجره های شناخت)

انشا و نگارش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: انشایی با موضوع در آینده میخواهید چه کاره شوید توسط دانش آموزان نوشته شد و کسانی که نخوانده اند در جلسه بعد میخوانند.
تکلیف: برای یکشنبه جلسه بعد علاوه بر خواندن انشاهای خوانده نشده برای املای درس اول و دوم آماده باشید. انجام رونویسی صفحه دوم از درس دوم کتاب فارسی (پنجره های شناخت)

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: فردا برای پرسش درس دوم آماده باشید.

هنر ششم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: با سلام در این جلسه دانش آموزان آموزش نحوه رنگ کردن شاخه و برگ با مدادرنگی را آموزش دیدند و روی کار اصلی پیاده کردند. کار به صورت عملی برای دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: ادانه کار هفته های قبل در هفته آینده انجام میشود و نقاشی پرنده به پایان می رسد. ممنونم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: