فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: ابوریحان بیرونی

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز یاد آوری کسر اعشار و محاسبات کسر اعشاری و تبدیل آن به عدد اعشاری تدریس شد و یک نمونه مساله حل شد (مشارکتی و فعال)
تکلیف: لطفا دو نمونه جمع و دو نمونه تفریق و دو نمونه ضرب اعشاری و دو نمونه تبدیل اعشار به کسر و کسر به اعشار را در دفتر نوشته و تمرین کنید .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: درس چهارم کتاب نگارش و صفحه ابتدایی از درس پنجم به طور کامل حل و بررسی شد و دانش آموزان در حل سوالات مشارکت نمودند.
تکلیف: نوشتن تمرین های شماره 1-2 صفحه 30 تمرین شماره صفحه 31 تمرین 3 صفحه 32 تمرین 2-3 صفحه 34 مربوط به درس پنجم

هنر ششم

مدرس: ایروانی، سارا
تکلیف: نمونه کار اجرا شده کاردستی شب یلدا

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تدریس درس اعشار را با مبحث کسر اعشاری و تبدیل کسر به اعشار و عملیات و محاسبات اعشاری آغاز کردیم .
تکلیف: نداریم .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: متن بخوان و بیندیش درس پنجم (دوستان همدل) توسط دانش آموزان خوانده شد و سه پرسش اول متن آن پاسخ داده شد.
تکلیف: نوشتن سه سوال کارگاه درس پژوهی مربوط به درس پنجم (سوال اول امتیازی است)

هنر ششم

مدرس: ایروانی، سارا
تکلیف: از هفته آینده کار جدید برای یلدا شروع میشود(این کار دو الی سه هفته زمان لازم دارد) مواد مورد استفاده : 1_قلمو(اکثر دانش آموزان دارند و شماره خاصی لازم نیست) 2_دستمال پارچه ای 3_لباس یا کاور برای رنگی نشدن لباس فرم 4_رنگ ویترای(مدرسه تهیه کرده است) 5_دورگیر(خود مدرسه تهیه کرده است) 6_بشقاب ساده و بدون طرح شیشه ای سایز دلخواه(در صورت تمایل میتوانید از فروشگاه های لوازم هنری تهیه بفرمایید) پیشنهاد من این است برای اینکه بتوانیم از لوازم قدیمی هم استفاده کنیم، از بشقاب های بلور و بدون طرح مورد استفاده در منزل استفاده کنند زیرا این کار تمامی سطح بشقاب را پوشش می دهد. قبل از شروع و آموزش کار، کار نهایی به دانش آموزان نشان داده میشود تا با روند کار آشنا شوند. ممنونم

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز یک نمونه تمرین پیشرفته ریاضی در مبحث کسر حل کردیم و سپس تمرینات داده شده از روز قبل را با هم حل کردیم .
تکلیف: نداریم .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: ادامه تدریس درس پنجم (هفت خان رستم) انجام شد و معنی لغات و اشعار صفحات سوم و چهارم این درس نیز گفته شد. قسمت دانش زبانی درس پنجم (آرایه مبالغه و کنایه) تدریس شد.
تکلیف: نوشتن سوالات درک مطلب درس پنجم (هفت خان رستم)

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تمرینات درس دوم ریاضی را به پایان رساندیم و چند نمونه سوال جهت تمرین در خانه داده شد .
تکلیف: لطفا تمرینات داده شده در دفتر ریاضی را با حوصله و دقت کافی و پاکیزه حل کنی.

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز درس 4 علوم از تمامی دانش آموزان ارزیابی شد .
تکلیف: نداریم .

انشا و نگارش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: داستانی برای تکمیل به دانش آموزان گفته شد و در کلاس انشای همه‌ی دانش آموزان چک شد و چندین کلمه دارای ارزش املایی به دانش آموزان گفته شد تا بنویسند.
تکلیف: نوشتن کلمات دارای ارزش املایی زیر: (توجه شود که از هر کلمه یک خط نوشته شود.) علاقه، قصد، می‌تاخت، اتفاقا، شدت، صحرا، زلال، ترکش، قطره،آزرده خاطر، مالامال، هلاک، رکاب‌دار، بی‌درنگ، حرارت

متن ادبی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: کلاس زیبا نویسی با سرکار خانم پیرقدیم برگزار گردید.

هنر ششم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: در این جلسه دانش آموزان طرح دوم ماندالا که به شکل سر اسب بود را رنگ آمیزی کردند.به طور کامل در مورد کاردستی شب یلدا و نحوه کار و لوازم توضیح داده شد و از هفته آینده کار یلدا شروع میشود زیرا برای تمام شدن کار سه جلسه زمان لازم است.
تکلیف: لوازم مورد نیاز کاردستی یلدا(نمونه کار اجرا شده به دانش آموزان نشان داده شد) یک عدد بشقاب شیشه ای شفاف بدون طرح(بشقاب بلور مورد استفاده در خانه هم قابل استفاده برای کار میباشد) در صورت تمایل میتوانید از ظروف شیشه ای در بازار که به صورت بشقاب در لوازم هنری فروشی ها در دسترس میباشد استفاده کنید. قلمو لباس یا کاور برای اینکه لباس فرم رنگی نشود. رنگ ویترای و رنگ اکرلیک و قطره چکان را مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار میدهد.

زیبانویسی

مدرس: پیرقدیم، میترا
فعالیت: ص13 تدریس شد.
تکلیف: ص14تکلیف درمنزل انجام شود.

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تمرینات درس 4 کتاب کار علوم انجام شد و ارزیابی شد .
تکلیف: لطفا درس 4 علوم را با دقت مطالعه بفرمایید .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: قسمت واژه آموزی و حکایت درس چهارم در کلاس بررسی و حل شد و متن درس پنجم (هفت خان رستم) در کلاس خوانده شد و معنای کلمات دو صفحه اول این درس گفته شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: درس هفتم کتاب کار (طلای سیاه) بررسی و حل شد.
تکلیف: حل فعالیت شماره 4 درس هشتم

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: - از روی درس پس انداز خوانده می شود- فعالیت کلاسی توسط دانش آموزان حل می گردد- اصول پس انداز توسط دانش آموزان بیان می گردد و روی تخته نوشته می شود- مزایای پس انداز در بانک توسط دانش آموزان بیان می گردد. -نمایش کلیپ کوتاه آموزشی مربوط به تنخواه -نمایش عکس مربوط به کلمه تنخواه و تنخواه گردان -معلم از دانش آموزان میپرسد که در خانواده ی شما خرید بر عهده کیست ؟ پولی که مادر خانواده میگیرد روزانه ، ماهانه یا هفتگی است ؟ صحبتهای دانش آموز را به محیط بزرگتر یعنی مدرسه ، شرکت و سازمان بسط میدهیم -دلیل ایجاد تنخواه : با بزرگتر شدن سازمانها انجام امور اداری جهت پرداخت هزینه های جزئی زمان بر بوده و وقت زیادی از مجموعه میگیرد . به دنبال رفع مشکلاتی از این قبیل مفهوم تنخواه و تنخواه گردان درحسابداری سازمانها مطرح شد -نمایش چند نمونه از عکسهای تنخواه های مختلف -روال کار : شرکت وجه مشخصی را جهت پرداختهای جزئی در اختیار یکی از پرسنل مورد اعتماد و صادق خود قرار داده که این شخص موظف به ارائه میزان پرداختی خود همراه با اسناد و مدارک ( فاکتور / قبض / رسید ) به واحد حسابداری است ، پس از انکه واحد حسابداری هزینه ها تائید کرد مبلغ خرج شده را به تنخواه گردان باز میگرداند . -تعریف تنخواه گردان : فردی که این مبلغ را دریافت و خرج میکند -تعریف تنخواه: به مبلغ دریافتی میگویند -خرجهایی شامل تنخواه میشوند که جزئی هستند و تکرار میشوند هر بار -در تنخواه اگر پولی باقی بماند جز ماه بعد میشود -وظیفه تنخواه گردان : تمام مخارج را ثبت کرده و به تائید مدیر برساند -انجام فعالیت کلاسی صفحه ی 46 با مشارکت دانش آموزان
تکلیف: فعالیت منزل انتهای مبحث پس انداز و تنخواه

رباتیک

مدرس: جابری، پریسا
فعالیت: آموزش دیود آموزش نحوه عملکرد دیود بستن مداری سری دیود با ال ای دی
تکلیف: تمرین:بستن مدار دوتا ال ای دی موازی با دیود و پوش باتن
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: