فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: ابوریحان بیرونی

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز درس پنجم علوم را با ارائه پاور پوینت دانش آموزان ادامه دادیم .
تکلیف: لطفا درس را مطالعه بفرمایید.

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: تکالیف کتاب کار دانش آموزان چک شد. معنی لغات شعر ای وطن از درس ششم گفته شد و شعر حفظی «همه از خاک پاک ایرانیم» روخوانی شد و معنی کلمات آن گفته شد و خوانش و فهم آن پاسخ داده شد.
تکلیف: برای سه شنبه شعر همه از خاک پاک ایرانیم را حفظ کنید.

املا ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: توجه شود که فردا آزمون املا از درس سه و چهار برگزار میشود. کسانی که دفتر املای آنها در مدرسه نیست و در خانه جا گذاشته اند فردا همراه داشته باشند.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: درس نهم تدریس شد و فعالیت 1 و 2 در کلاس بررسی و حل شد و مفهوم خط زمان بررسی شد.
تکلیف: حل درس نهم کتاب کار اجتماعی

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: -مفهوم نیاز : کمترین اقلامی که بتوان با آنها زنده ماند ( غذا،پوشاک،مسکن،آموزش ،سلامت) -سوال از دانش آموزان : اگر نیازها تامین نشوند ؟جایگزینی یا کاهش مصرف / مثال مصرف برنج وجایگزین کردن با گندم یا کاهش مصرف گندم -مفهوم خواسته : اقلامی که برای زندگی ضروری نیستند و کمی بیشتر از نیازها هستند و در واقع یک قدم از نیازها جلو تر هستند -خواسته ها تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت افراد هستند ، از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی بیاورند ( برای فرهنگ پوشش اقوام مختلف و برای شخصیت مدل لباس انتخابی) -تصویر نیازهای مازلو نشان داده میشود و توضیح روی عکس داده میشود -مفهوم تقاضا : در صورتی خواسته ها تبدیل به تقاضا میشوند که شخصی خواهان اقلامی است که توانایی خرید آنها را نیز دارد یعنی خواسته تبدیل به تقاضا شده است .تقاضا یک قدم جلوتر از خواسته است مثلا : خواسته ی لباس گرم تبدیل به تقاضای خرید لباس برند و گران قیمت میشود یا در مورد نیاز گرسنگی نان و پنیر یا چلوکباب -تقاضا تحت تاثیر توانایی خرید و میل افراد است . از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی را بیان کنند( گرسنگی : توانایی خرید : چلوکباب یا نان و پنیر و میل : اشتها به نان پنیر یا چلوکباب ) -نمایش جدول صفحه ی 51 -فعالیت صفحه ی 52 با همکاری دانش آموزان انجام میشود .-مفهوم تقاضا = مقدار کالا یا خدماتی که خریدار تمایل دارد به قیمت مشخصی خریداری کند -مفهوم عرضه = مقدار کالا یا خدماتی که فروشنده یا تولید کننده تمایل به تامین آن به قیمت مشخصی دارد تا وارد بازار کند -قانون تقاضا : با افزایش قیمت یک محصول ، تقاضا برای آن کاهش مییابد ( خریداران تمایل ندارند کالا را با قیمت بالاتری بخرند ) منحنی تقاضا کشیده میشود -قانون عرضه : با افزایش قیمت عرضه آن افزایش مییابد . ( تولید کنندگان و فروشندگان با هدف کسب درآمد بیشتر عرضه ی خود را افزایش میدهند ) منحنی عرضه کشیده میشود -درباره شیب و مولفه های نمودارهای عرضه و تقاضا توضیح داده میشود کلیپ آموزشی پخش شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 53

رباتیک

مدرس: جابری، پریسا
فعالیت: انجام تمرینات جلسه قبل و رفع اشکال و آموزش خازن و نحوه کارکرد و بستن مدار شارژ و دشارژ خازن.
تکلیف: ندارند
توضیح: یادآور می شویم فردا پنج شنبه 10 آذر ساعت 10 صبح آزمون تیزهوشان ( تستی ) به صورت حضوری در مدرسه برگزار می گردد. از دانش آموزانی که بعد از ساعت 10 مراجعه نمایند آزمون گرفته نمی شود. لطفا دانش آموزان مداد سیاه نرم جهت تکمیل پاسخ نامه به همراه داشته باشند.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تقسیم اعشاری بر عدد صحیح را تدریس کردیم (مشارکتی و فعال)
تکلیف: لطفا تمرینات صفحه 55 تا 61 از کتاب کار را حل کنید و سپس تمرینات ص 48 تا 49 کتاب ریاضی را حل کنید .

هدیه‌های آسمان پیشرفته ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: متن درس ششم (سیمای خوبان) تا ابتدای قسمت بدانیم توسط دانش آموزان خوانده شد و پرسش های متن آن داده شد و به سوال ایستگاه فکر پاسخ داده شد.
تکلیف: نوشتن «کامل کنید» درس ششم (ذکر نام امامان و نوشتن آنچه درباره‌ی ایشان میدانیم)
توضیح: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز چند نمونه تمرین پیشرفته ریاضی کار شد .
تکلیف: نداریم

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تدریس درس آتشفشان با ارائه پاورپوینت دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: نداریم .

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: پرسش های درک مطلب درس ششم در کلاس بررسی شد و حکایت انواع مردم خوانده شد و ارائه گروهی درس آزاد تعیین شد.
تکلیف: حل سوالات املادان و تمرین درس پنجم کتاب کار فارسی

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: تکالیف دانش آموزان چک شد و درس هشتم کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و قسمتی از آن در کلاس بررسی شد و ارائه یکی از دانش آموزان انجام شد.

تفکر و پژوهش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: برای فردا جهت ادامه انجام درست کردن ماسک ها قیچی همراه داشته باشید.

ورزش ششم

مدرس: الیاسی، بهنام
فعالیت: تمرینات گروهی وهماهنگی عصب و عضله

آزمایشگاه

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز آزمایش های درس پنجم علوم در آزمایشگاه توسط معلم و دانش آموزان انجام شد و سپس بحث و گفت و گو و نتیچه گیری شد .
تکلیف: لطفا دانش آموزان گزارشی درباره آزمایش های انجام شده امروز در کتاب علوم بنویسند .
توضیح: پنج شنبه هفته آینده ( 17 آذر ) ساعت 9:30 آزمون تیمز ( علوم و ریاضی ) به صورت تستی در مدرسه به صورت حضوری برگزار می گردد.

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز قبل از رفتن به اردو کلاس علوم با مبحث آتشفشان دایر شد و مطالبی به صورت مشارکتی و فعال بیان شد .
تکلیف: لطفا درس پنجم را مطالعه بفرمایید .

تفکر و پژوهش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: دانش آموزان با مقوا، ماسک های ببر و گوزن جهت بازی مربوطه در کتاب تفکر درست کردند که بعد از تکمیل کار همه‌ی دانش آموزان، بازی آن در روز چهارشنبه 16 آذر انجام میشود.

استعداد تحلیلی ششم

مدرس: طاهری، مریم
تکلیف: لطفا تمرینات ص 24 تا 27 کتاب استعداد تحلیلی را کامل انجام دهید.

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: وارم آپ جهت گرم کردن بدن برای جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی با کاپ گیم جهت درک بهتر مفهوم گروه و بازی دسته جمعی و ایجاد تمرکز بیشتر
تکلیف: تکلیف ندارند

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز تدریس پارت دوم اتیکت میز غذاخوری شامل پاورپوینت و فیلم نحوه ی رفتارهای صحیح و ناصحیح هنگام غذاخوردن( باید ها و نباید ها) استفاده صحیح از کاتلری و نحوه ی قرار دادن آنها هنگام غذا خوردن، نحوه ی یادگیری غذاخوردن با پاپستیک و پرسش و پاسخ به روش گفتاری و بارش فکری در حین تدریس.
تکلیف: دانش آموزان هنگام غذا خوردن از خود فیلم بگیرند و نکات درست (باید ها) را توضیح دهند. فیلم را در پرتال ارسال کنند یا داخل فلش همراه خود به کلاس بیاورند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: