فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
تکلیف: کتاب کار فارسی درس اَ از صفحه 47 انجام شود. (تعدادی از کتاب های کار فارسی دیروز به دانش آموزان تحویل داده نشده بود. )فردا تدریس نشانه د داریم و جشن آب نیز برگزار می شود. از همکاری شما سپاسگزارم. عزیزانی که مداد و پاکن خود را گم کرده بودند خواهشمندم والدین عزیز تهیه بفرمایند و نامشان را بنویسند.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دو صفحه نگارش درس اَ ،به همراه تشخیص جایگاه اَ اول و َ غیر اول در کلمات به همراه روانخوانی انجام شد.

املا اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و احترام اولین دیکته دفتری پسرهای عزیزمان برگزار شد، اکثر بچه ها در دیکته کاملا مستقل بودند. اولین دیکته و نوشتن دانشمندان کوچکمان مبارک.دفترها ارسال شد لطفا امضا کرده و فردا فرستاده شود. ممنونم.

مهارت زندگی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام ادامه درس تغذیه سالم و آموزش درس 5 وعده های غذایی سالم با نقاشی و کامل کردن صفحات16 و 17
تکلیف: با سلام شعر اتل متل حفظ شود بچه ها حفظ نبودند ویس گذاشتم از صدا حفظ کنند

بازی استراتژیک

مدرس: ناظریان، منا
فعالیت: با دو بازی با چتر رنگین‌کمان کلاس را شروع کردیم و در ادامه یک بازی دویدنی - تمرکزی و یک بازی تمرکزی آرام انجام دادیم.

هوش و ریاضی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی در راستای پیدا کردن الگوی منظم میان اشکال در هم ریخته و سوالات چند مرحله ای چپ و راست و سود و کو با اشکال هندسی چند گانه و تو هم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور مفهوم جمع و تفریق با انگشتان دست و شمارش معکوس

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: پوستر آدم چاق و لاغر و گذاشتن غذاهای مفید و غیر مفید در شکم آن ها و گفتگو در مورد آن. مرور عوامل موثر بر سلامتی مثل ورز‌ش، خواب کافی، غذای سالم....

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مرور نوشتن صداها و جایگاه ب غیر آخر و ب آخر در کلمات،نوشتن کلمات. تدریس نشانه اَ با کدگذاری و داستان، تلفیق با علوم (میوه های انار و انگور، انجیر.... برای ما مفیدند)، داستان دوستی ب غیرآخر با َ غیر اول.ب با َ چی میشه بَ بَ بَ میشه. روانخوانی کلمات اَب، اَبا،بَب. نوشتن صداها. تشخیص جایگاه اَ و َ در کلمات. جدول دوستی. شعر صد دانه یاقوت. با تشکر از خانواده عزیز امیرعلی ابوالفتح بیگی بابت درست کردن انار. برای روز سه شنبه برای تثبیت بهتر نشانه د، در صورت امکان خانواده آقای رادین دارودی بی زحمت محبت کنند گیفت دلفین یا دایناسور، یا دنت یا هرچیز دیگه ای به تعداد گل پسرامون 17 تا تهیه بفرمایند. متشکرم.
تکلیف: انجام درس اَ(ابر) از کتاب کار فارسی صفحه 47 به همراه دیکته.فردا اولین دیکته دفتری در کلاس گفته می شود حتما همه دانش آموزان مداد پاک کن همراهشان باشد. سپاسگزارم. صحبتی با والدین گرامی ممکن است بعضی مواقع برخی از والدین پیش خود بگویند چرا پسرم خوب ترکیب نمیکنه و نمیخونه و یا مستقل نمینویسه... که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است ، برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد کدام نمی چسبد فرق ب و م چیست و...... اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست معمولا بچه ها تا اواخر آبان در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود . چندنکته: اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند. دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد. والدین در این مدت صبوری به خرج داده و بجای اینکه به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز، در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود. تشکر فراوان

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: یک صفحه نگارش درس اَ انجام شد.

ورزش اول

مدرس: دباغیان، کیارش
فعالیت: دویدن.آموزش اینکه ورزش گروهی یا انفرادیست.آموزش تیم کشی و گروه بندی+بازی
تکلیف: یک تا دو جلسه در هفته دویدن ،حرکات کششی با خانواده

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس سوم ( نیاز و خواسته ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس سوم صفحه 28 و 29 انجام شد. انیمیشن مهارت های زندگی نیازهای بدن گذاشته شد. قصه صوتی چی لازم دارم چی میخرم پخش شد. معرفی کتاب: در سوپرمارکت ( وقتی درباره نیاز و خواسته یاد گرفتیم ) معرفی کتاب: چی لازم دارم چی میخرم کتاب ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس سوم صفحه 30 انجام شود. لطفا در صورتی که کتاب سیمی یا منگنه نشده، حتما سیمی یا منگنه شود.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر شمارش به ترتیب، شمارش معکوس، مرور اشکال هندسی و کار با شابلون(دانش آموزان اشکال هندسی را با شابلون کشیدند)

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور آزمایش زیرآب و روی آب با نارنگی با پوست و بدون پوست خارج از کتاب: تفاوت جذب آب در کاغذ ساده و کاغذ روغنی، دانش آموزان متوجه شدند روغن در آب جذب نمی شود. و طرح پرسش از گل‌پسرها که چرا پرندگانی مانند مرغ نمی‌توانند در آب شنا کنند اما اردک و مرغابی می‌توانند؟ نتیجه‌گیری: پر مرغابی به دلیل داشتن چربی، آب را به خود جذب نمی‌کند به همین دلیل می‌تواند در آب شنا کند اما پر مرغ به دلیل چرب نبودن، خیس و سنگین می‌شود و به زیر آب می‌رود. بخش سالم باش شاداب باش با اهداف عوامل موثر در سلامتی خوراکی های مفید و غیر مفید اهمیت و علت خوردن غذاهای گوناگون نقش موثر ورزش در سلامتی، بهداشت فردی، دیدن انیمیشن فندق سالم باش شاداب باش.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور نشانه آ و ب. نوشتن صداها. روانخوانی کلمات به صورت بخش بخش از همه دانش آموزان. حل کتاب نگارش.
تکلیف: لطفا سرمشق و سوالات دیگر در دفتر مشق حل شود و دیکته گفته شود. دانش آموزان هر روز باید دیکته بنویسند. بعد از دیکته نوشته خود را روخوانی کنند. کتاب روانخوانی به دانش آموزان داده شد در منزل بماند تا برای دیکته و روانخوانی استفاده شود. 2 نفر از دانش آموزان دفتر دیکته نیاورده اند، یک نفر هم کتاب هوش نیاورده، لطفا تا فردا همراهشان باشد،از همکاری شما سپاسگزارم.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: 2 صفحه نگارش آ و ب انجام شد.

هنر اول

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: نقاشی صورت بچه هاوآدم خیالی براساس خلاقیت بچه هاانجام شد.
تکلیف: نقاشی یک آدم انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب. مرور انتقال انگشتان باز کمتر یک دست به دست دیگر و مفهوم جمع با شعر.جمع کردن با دو رنگ چینه.جمع کردن با انگشتان دست، مرور اشکال هندسی و استفاده از شابلون، جدول سود و کو 4در 4.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تدریس ب غیرآخر و ب آخر با شعر و داستان. داستان دوستی ب، ا و شعر آن(ب با آ چی میشه، با، با، با میشه و دوستی آ، ب،تشخیص جایگاه ب غیر آخر و ب آخر در کلمات گفته شده و نوشته شده. مثال گفتن دانش آموزان از آن. تمرین روانخوانی نشانه ها و کلمات بابا، آب، با، آبا. نوشتن صداهای آب و بابا و داستان آنها. درست کردن شکل نوشتاری با و آب و بابا و نشانه ها. بازی با بادکنک در حیاط مدرسه و شعر چرخه آب با کاردستی و موارد استفاده از باران و شهرهای پرآب و کم آب کشورمان. ساخت کارت پستال بابا و سبیل. تمرین ترکیب ها در روانخوانی و دیکته بسیار حائز اهمیت است. ترکیب با را فعلا دانش آموزان یاد گرفتند خواهشمندم هر روز تکرار شود طوری که ترکیب با ملکه ذهن بچه ها شود. با تشکر از خانواده عزیز آقا ابوالفضل دورانی بابت تهیه تدارکات جشن ب.
تکلیف: سرمشق ها طبق تاریخ زده شده انجام شود. دانش آموزان موقع نوشتن بلند بخوانند. ارمغان هفته نیر شماره 7 انجام شود. والدین عزیز به دلیل حجم کتاب ها اگر در منزل دانش آموز هنگام انجام تکلیف خسته بود و نتوانست همه رو انجام دهد،اصرار نکنیم تا از درس زده نشود ولی حدالامکان انجام شود. از همکاری شما سپاسگزارم.

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی فیل آموزش داده شد. معماهای مربوط به فیل حل شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام بازی کلمات جادویی با کارتهای سبز و سفید انجام بازی ماز و کشیدن راه درست برای بچه ها از روی ماز
تکلیف: با سلام تمرین کلمات جادویی :لطفا ،ممکنه ،عذر می خوام،بفرمایید،متشکرم...در هر کاری بدون لطفا کاری را قبول نکنید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: