فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب جدول ماتریس با داستان تدریس شد و دانش آموزان دانستند که هر چیزی تو قسمت بالای ستون حاکم باشه، کلا تو ستون تکرار میشه و هرچی تو ردیف حاکم باشه تو ردیفش تکرار میشه. برای مفهوم بیشتر داستان پسری که میخواست بره تولد و نمی‌دونست کدوم پیراهنشو با کدوم شلوارش ست کنه تعریف شد که این آقا پسر یه پیراهن از کمد بالا و یه شلوار از کمد بغلی برمیداشت تنش میکرد. پسرهای عزیزمان در پای تخته جدول ماتریس را تمرین کردند و با استفاده از چینه های رنگی و ترکیب رنگ ها جدول ماتریس را ساختند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر برای افزایش دایره لغات و تشخیص اول و آخر کلمات پسرهای عزیزمان از نشانه های گفته شده مثال آوردند. نگاره مسجد محله ما تدریس شد و پسرانمان با مسجد و کارهایی که در مسجد انجام می دهیم و نحوه وضو گرفتن و .... آشنا شدند و در مورد تصویر بحث و گفتگو کردند، جمله سازی کردند و کارت های نگاره را بخش کردند و به صدای اول و آخر آن ها اشاره کردند.
تکلیف: دانشمندان کوچکم سرمشق و سوالات دیگر را در دفتر مشق انجام دهند.

رایانه

مدرس: زارعی، پریسا
فعالیت: به مناسبت روز کودک تصاویری از کامپیوتر و اجزا آنها تهیه شده و نوگلان آنها را رنگ آمیزی کردن برای درک و شناخت بهتر اجزا رایانه

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و احترام کتاب نگارش لوحه ه و ی تمین شد و دانش آموزان کتاب کار فارسی نگاره 8 را در فضای باز و حیاط مدرسه تکمیل کردند و گروهی شعر خدای مهربان را تمرین کردند.

مهارت زندگی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام خواندن شعر سلام آموزش درس 3 رعایت نظم و ترتیب در خانه و مدرسه
تکلیف: با سلام لطفا شعر سلام حفظ شودبه صورت ویس در جلسه پیش قرار دادم

بازی استراتژیک

مدرس: ناظریان، منا
فعالیت: برای گرم کردن بچه‌ها و ایجاد هیجان، کلاس را با یک بازی ریتمیک تعقیب و گریزی شروع کردیم و در ادامه بازی‌های ریتمیک تمرکزی داشتیم.

هوش و ریاضی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور سود و کو 4 در 4 انجام شد و همه دانش آموزان در پای تخته سو د و کو را تمرین کردند. دانش آموزان با چینه و چوب کبریت دسته های مختلف درست کردند و آن ها را به درستی شمردند.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر شمارش معکوس، جدول شگفت انگیز یا سود و کو 4 در 4(ردیف یا ستون یا پنجره ها، شکل تکراری، رنگ تکراری، عدد تکراری نباید باشه، برای حلش اول میریم سراغ ردیف یا ستون یا پنجره ای که یه جای خالی داره)

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: پسرهای عزیزمان تحقیق خود را از جانورانی که حس بویایی و شنوایی یا بینایی قوی دارند ارائه دادند. اهمیت بیشتر حس ها در برخی مشاغل مثل آشپزی و چشم پزشکی... آشنایی با 4 مزه اصلی ترش و شور و شیرین و تلخ و آزمایش آن در آزمایشگاه. همچنین دانشمندان کوچکم دانستند که این مزه ها در کدام قسمت زبان بیشتر حس می شود.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تشخیص اول و آخر کلمات و هم آغاز و هم پایان با بازی با کارت ها(کارت هایی بین دانش آموزان توزیع شد، معلم کلمه ای را میگفت و اگر صدای اول کارت دانش آموزان با صدای اول کلمه معلم یکی بود دانش آموز از جا بلند می شد و نام تصویرش را بلند میگفت. تدریس نگاره باغ وحش پسرهای عزیزمان با حیوانات اهلی و وحشی آشنا شدند و در مورد تجربه خود از باغ وحش و حیوانات محتلف گفتند. 1 - نگاره تصویر چه جایی را نشان می دهد؟باغ وحش 2 - به چه جایی باغ وحش می گویند ؟ به جایی که در آن جا از حیوانات مراقبت می کنند. جایی که حیوانات را برای تماشای مردم نگه داری می کنند. 3 - چه حیواناتی در باغ وحش وجود دارد ؟ شیر ، پلنگ ، شتر ، فیل ، آهو ، خرگوش ، گرگ ، خرس و... 4 - به چه جانورانی اهلی می گویند ؟ جانورانی که کنار ما انسان ها زندگی می کنند و به ما آسیب نمی رسانند. 5 - چند جانور اهلی نام ببر؟ گاو، اسب، الاغ، گوسفند، مرغ و خروس 6 - غذای بیش تر حیوانات اهلی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات اهلی از گیاهان است. مثل : علف ، برگ درختان ، یونجه و ... 7 - به چه جانورانی وحشی می گویند ؟ جانورانی که بودنشان در کنار انسان خطرناک است. 8 - چند جانور وحشی نام ببرید ؟ شیر ، پلنگ ، گرگ ، ببر ، مار و... 9 - غذای بیش تر حیوانات وحشی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات وحشی از گوشت است . 10 - حیوانات در چه جاهایی زندگی می کنند ؟ برخی از حیوانات در شهر و روستا در کنار انسان ها زندگی می کنند. بعضی در جنگل زندگی می کنند. تعدادی از حیوانات در بیابان زندگی می کنند. کوهستان ، قطب و دریا هم محل زنگی برخی حیوانات است.
تکلیف: پسرهای گلمان سرمشق ها را به درستی در دفتر مشق انجام دهند. از همکاری شما سپاسگزارم.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی ک و م تمرین شد.

ورزش اول

مدرس: دباغیان، کیارش
فعالیت: تمرینات نظم و نظم پذیری
تکلیف: لطفا والدین محترم تمرینات نظم پذیری و دیسیپلین را با بچها در دستور کار قرار دهد.مثلا از کودک بخواهید دقیقا پشت خط یا روی خط بایستد.مرحله بعدی بخواهید کاری انجام بدهد(مثلا تا جایی بدود) و در ادامه دقیقا وظیفه قبلی را انجام دهد.تکنیک تشویق فراموش نشود.(تکلیف دویدن همیشگیست)

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس دوم ( پول تو جیبی ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس اول صفحه 21 انجام شد. انیمیشن پول تو جیبی میلاد گذاشته شد. قصه صوتی اولین پول تو جیبی من پخش شد. معرفی کتاب: خرج کردن پول تو جیبی معرفی کتاب: اولین پول تو جیبی من کتاب ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس دوم صفحه 22 انجام شود.

آزمایشگاه

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: پسرهای عزیزمان تحقیق خود را از جانورانی که حس بویایی و شنوایی یا بینایی قوی دارند ارائه دادند. اهمیت بیشتر حس ها در برخی مشاغل مثل آشپزی و چشم پزشکی... آشنایی با 4 مزه اصلی ترش و شور و شیرین و تلخ و آزمایش آن در آزمایشگاه. همچنین دانشمندان کوچکم دانستند که این مزه ها در کدام قسمت زبان بیشتر حس می شود.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و احترام شمارش به ترتیب، شمارش با انگشتان دست، الگویابی شطرنجی در کتاب،شمارش چشمی انگشتان دست(برای مثال 8تا میشه به 5تا یه 3تا) مفهوم جمع با شعر و اضافه کردن به دسته(برای مثال 3 تا توپ تو یه دسته داریم، 2تا توپ دیگر به دسته اضافه میکنیم، چند تا میشن؟ دانش آموزان بهتر است برای این جواب از ادامه 3، 2 تا دیگه بشمارن و بگن 4،5.نه از اول)

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مرور سایه ها و مشاهده دقیق میوه ها، صحبت برخی از دانش آموزانی که تحقیق خود را ارائه نداده بودند(ماه از خود نور دارد یا نه) حواس 5 گانه(بینایی، بویایی، شنوایی، چشایی، لامسه)، گفتگو در رابطه با حواس پنجگانه -ایستگاه فکر یک فرد نابینا / ناشنوا چگونه محیط خود را می‌شناسد؟ آزمایش نابینایی و چگونگی حرکت و شناخت افراد جایگزینی دانش آموزان به جای انسان نابینا و استفاده از خط بریل و عصا جایگزینی دانش آموزان به جای افراد ناشنوا و استفاده از زبان اشاره و لب خوانی و احترام به آنان
تکلیف: پسرهای عزیزمان با کمک والدین جانورانی که حس بویایی قوی یا حس بینایی قوی یا حس شنوایی قوی تری دارند تحقیق کرده و فردا در کلاس ارائه دهند.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی ق و ص انجام شد و و با چوب خط و خمیر و نخ لوحه هارا ساختند.

هنر اول

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: نقاشی با4شکل هندسی تدریس شد.
تکلیف: نقاشی بایک شکل هندسی انجام شود.پیشبندبرای کلاس نقاشی همیشه داشته باشند.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مرور چپ و راست و شمارش معکوس و ماقبل و بعد اعداد، اضافه کردن به دسته، مرور سود و کو و الگویابی،حل کتاب کار ریاضی علوی.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و احترام شعر خدای مهربان تدریس نگاره و گفتگو در مورد محیط روستا و حیواناتی که در روستا وجود دارند و مشاغل روستایی و طرز تهیه نان و تجربه دانش آموزان از روستا رفتن و مقایسه با شهر. نقاشی دانش آموزان از شهر و روستا. پیدا کردن هم آغاز و هم پایان و بخش کردن از کلمات نگاره روستا.
تکلیف: پسرهای عزیزمان نگاره 3 تا 7 را حدالامکان در کتاب کار فارسی کامل کنند. والدین عزیز بعد از انجام تکلیف بازخورد خود را از نحوه انجام تکلیف در کتاب کار فارسی نوشته و امضا کنید، برگه نگاره داده شد مانند برگه نگاره قبلی هم آغاز و هم پایان را بین دو برگه پیدا کنند. والدین عزیز برخی از عکس ها از فعالیت دانشمندان کوچکمان توسط مسئول سایت، هر چهارشنبه در تاریخ خودشان بارگذاری می شود. سپاس فراوان از همراهی شما.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی از کتاب نگارش ق انجام شد.

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی پیاده یا سرباز کامل آموزش داده شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام معرفی خود با بازی توپ پخش کلیپ آموزشی رفتارهای خوب و بد با کلمات yes,No
تکلیف: ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: