فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر 4 مزه اصلی شیرین،ترش،شور،تلخ و بازی حواس پنج گانه با چرخنده مرور مباحث مربوط به حواس پنج گانه. مروری بر سایه ها و تغییر اندازه آن و آشنایی بیشتر با سیاره زمین به عنوان سومین سیاره نزدیک به خورشید و چرخش آن به دور خود و خورشید. مرور دنیای گیاهان و فواید آن

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شعر خدای مهربان مثال گفتن عزیزان از هم آغاز و هم پایان و کشیدن نقاشی از هم آغازها در دفترچه. بازی سرعتی تشخیص اول و آخر کلمات ( چند کارت بین عزیزان توزیع شد آموزگار کارتی را از جعبه کلمات بیرون می آورد دانش آموزی که صدای اول کارتش مثل صدای اول آن تصویر بود بلند می شد و نام تصویر را بلند می گفت.) بازی پرتاب توپ به کلمات گفته شده از روی شکل ظاهری آن مرور بخش کردن و‌شناسایی اجزای کلمه
تکلیف: عزیزان دو شکل که هم آغاز و دو شکل که هم پایان باشند را نقاشی کنند. والدین عزیز اسم نقاشی عزیزان را نیز بنویسند.

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: اجرای آزمون و تمرین Tچابکی ب ای عملکرده بهتر و تقویت چابکی رفلکس و تعادل

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر اشکال هندسی با ربات و شعر تدریس شد و عزیزان به تعداد اشکال هندسی به کار رفته شده در ربات اشاره کردند. از مربع و مستطیل(چهارگوش) و مثلث (سه گوش)و دایره و بیضی نیز مثال گفتند همانند دایره مثل خورشید. با گوشه و لبه اشکال هندسی مربع و مثلث و 5 ضلعی و 6 ضلعی و.... آشنا شدند. عزیزان با اشکال هندسی که به صورت رندوم به آن ها داده شد شکل خلاق نقاشی کردند.
تکلیف: کاربرگ داده شده انجام شود و نام اشکال هندسی پرسیده شود.مرسی

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شعر خدای مهربان خواندن کلمات از روی شکل ظاهری آن از تک تک عزیزان اول و آخر کلمات پیدا کردن هم آغازها میان تصاویر مختلف در پای تخته. از همه عزیزان پرسیده شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب شمارش، الگویابی ریتمیک، تشخیص الگوی تکرار شونده ، الگوی منظم و نامنظم، درست کردن الگوی منظم با کاغذهای رنگی به منظور ساخت بادبادک به صورت گروهی
تکلیف: کاربرگ داده شده انجام شود، در صورت تمایل دانشمندان کوچکم با نخود و لوبیا یا ماکارونی شکلی یا کاغذ رنگی یا دکمه و یا هرچیز دیگری روی برگه آچار چند الگوی دلخواه بسازند و به کلاس بیاورند و کارت امتیاز دریافت کنند. آخر هفته خوبی داشته باشین.

دست ورزی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: درست کردن سگ با چوب بستنی و فوم رنگی به صورت گروهی

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مفهوم الگو و الگوی ریتمیک و الگوی تکرار شونده الگوی منظم و غیر منظم ساخت الگوی منظم با دومینو توسط عزیزان اردوی سینما برگزار شد

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و احترام آشنایی با حواس 5 گانه (بینایی و بویایی،چشایی،شنوایی و لامسه) با آزمایش کردن و تشخیص آن ها توسط عزیزان و حائز اهمیت بودن آن ها برای تشخیص محیط اطرافمان. حس بینایی را با انجام پانتومیم و لب خوانی و دیدن ،حس بویایی را با بستن چشم و حدس بوها، حس چشایی را با چشیدن انواع مزه ها ، حس شنوایی را با تشخیص صدای انواع حبوبات در بطری با چشمان بسته و پخش کردن انواع صداها و حس لامسه را با لمس اشیای مختلف با چشمان بسته درک کردند و دانستند که با حس لامسه و پوست بدن می توانند بافت، دما و فشار اشیا را حس کنند. همچنین در مورد احترام به افرادی که از هریک از این حواس محروم اند صحبت شد و دانستند که نابینایان از خط بریل و عصا نیز استفاده می کنند. تک تک عزیزان حواس 5 گانه را هم نام بردند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب اول و آخر کلمات با داستان خرگوش و لاک پشت گفته شد، بخش کردن مرور شد و آشنایی اولیه با صدای کلمات گفته شده انجام شد. پسرهای نازنینمان کلمات هم آغاز را از بین تصاویر مختلف پیدا کردند و از نشانه گفته شده مثال زدند، بازی هم آغاز با روش کدگذاری ورزشی را نیز انجام دادند.(بدین صورت که تصاویری روی تخته چسبانده شد و به هر تصویر یک کد ورزشی مثل پریدن داده شد، دانش آموز تصویری از جعبه تصاویر بر می‌داشت و هم آغاز آن را در پای تخته پیدا می کرد و همه عزیزان کد آن تصویر را اجرا می کردند. انجام شده:
تکلیف: دانشمندان کوچکم کاربرگ هم آغاز داده شده را به صورت مستقل انجام دهند، همچنین حواس پنج گانه را نام ببرند و بگویند برای استفاده کردن از گل، کتاب،بستنی,زنگ موبایل و تشخیص گرمی و سردی از کدام حسمان استفاده می کنیم.متشکرم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: