1404/05/13
علوم اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
4 مزه اصلی شیرین،ترش،شور،تلخ و بازی حواس پنج گانه با چرخنده
مرور مباحث مربوط به حواس پنج گانه.
مروری بر سایه ها و تغییر اندازه آن و آشنایی بیشتر با سیاره زمین به عنوان سومین سیاره نزدیک به خورشید و چرخش آن به دور خود و خورشید.
مرور دنیای گیاهان و فواید آن
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
شعر خدای مهربان
مثال گفتن عزیزان از هم آغاز و هم پایان و کشیدن نقاشی از هم آغازها در دفترچه.
بازی سرعتی تشخیص اول و آخر کلمات ( چند کارت بین عزیزان توزیع شد آموزگار کارتی را از جعبه کلمات بیرون می آورد دانش آموزی که صدای اول کارتش مثل صدای اول آن تصویر بود بلند می شد و نام تصویر را بلند می گفت.)
بازی پرتاب توپ به کلمات گفته شده از روی شکل ظاهری آن
مرور بخش کردن وشناسایی اجزای کلمه
تکلیف:
عزیزان دو شکل که هم آغاز و دو شکل که هم پایان باشند را نقاشی کنند. والدین عزیز اسم نقاشی عزیزان را نیز بنویسند.
ورزش اول
مدرس:
باقرپور، محمدمبین
فعالیت:
اجرای آزمون و تمرین Tچابکی ب ای عملکرده بهتر و تقویت چابکی رفلکس و تعادل
1404/05/12
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
اشکال هندسی با ربات و شعر تدریس شد و عزیزان به تعداد اشکال هندسی به کار رفته شده در ربات اشاره کردند.
از مربع و مستطیل(چهارگوش) و مثلث (سه گوش)و دایره و بیضی نیز مثال گفتند همانند دایره مثل خورشید.
با گوشه و لبه اشکال هندسی مربع و مثلث و 5 ضلعی و 6 ضلعی و.... آشنا شدند.
عزیزان با اشکال هندسی که به صورت رندوم به آن ها داده شد شکل خلاق نقاشی کردند.
تکلیف:
کاربرگ داده شده انجام شود و نام اشکال هندسی پرسیده شود.مرسی
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
شعر خدای مهربان
خواندن کلمات از روی شکل ظاهری آن از تک تک عزیزان
اول و آخر کلمات
پیدا کردن هم آغازها میان تصاویر مختلف در پای تخته.
از همه عزیزان پرسیده شد.
1404/05/08
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و عرض ادب
شمارش، الگویابی ریتمیک، تشخیص الگوی تکرار شونده ، الگوی منظم و نامنظم، درست کردن الگوی منظم با کاغذهای رنگی به منظور ساخت بادبادک به صورت گروهی
تکلیف:
کاربرگ داده شده انجام شود، در صورت تمایل دانشمندان کوچکم با نخود و لوبیا یا ماکارونی شکلی یا کاغذ رنگی یا دکمه و یا هرچیز دیگری روی برگه آچار چند الگوی دلخواه بسازند و به کلاس بیاورند و کارت امتیاز دریافت کنند. آخر هفته خوبی داشته باشین.
دست ورزی
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
درست کردن سگ با چوب بستنی و فوم رنگی به صورت گروهی
1404/05/07
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
مفهوم الگو و الگوی ریتمیک و الگوی تکرار شونده
الگوی منظم و غیر منظم
ساخت الگوی منظم با دومینو توسط عزیزان
اردوی سینما برگزار شد
1404/05/06
علوم اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و احترام
آشنایی با حواس 5 گانه (بینایی و بویایی،چشایی،شنوایی و لامسه) با آزمایش کردن و تشخیص آن ها توسط عزیزان و حائز اهمیت بودن آن ها برای تشخیص محیط اطرافمان.
حس بینایی را با انجام پانتومیم و لب خوانی و دیدن ،حس بویایی را با بستن چشم و حدس بوها، حس چشایی را با چشیدن انواع مزه ها ، حس شنوایی را با تشخیص صدای انواع حبوبات در بطری با چشمان بسته و پخش کردن انواع صداها و حس لامسه را با لمس اشیای مختلف با چشمان بسته درک کردند و دانستند که با حس لامسه و پوست بدن می توانند بافت، دما و فشار اشیا را حس کنند. همچنین در مورد احترام به افرادی که از هریک از این حواس محروم اند صحبت شد و دانستند که نابینایان از خط بریل و عصا نیز استفاده می کنند. تک تک عزیزان حواس 5 گانه را هم نام بردند.
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و عرض ادب
اول و آخر کلمات با داستان خرگوش و لاک پشت گفته شد، بخش کردن مرور شد و آشنایی اولیه با صدای کلمات گفته شده انجام
شد. پسرهای نازنینمان کلمات هم آغاز را از بین تصاویر مختلف پیدا کردند و از نشانه گفته شده مثال زدند، بازی هم آغاز با روش کدگذاری ورزشی را نیز انجام دادند.(بدین صورت که تصاویری روی تخته چسبانده شد و به هر تصویر یک کد ورزشی مثل پریدن داده شد، دانش آموز تصویری از جعبه تصاویر بر میداشت و هم آغاز آن را در پای تخته پیدا می کرد و همه عزیزان کد آن تصویر را اجرا می کردند.
انجام شده:
تکلیف:
دانشمندان کوچکم کاربرگ هم آغاز داده شده را به صورت مستقل انجام دهند، همچنین حواس پنج گانه را نام ببرند و بگویند برای استفاده کردن از گل، کتاب،بستنی,زنگ موبایل و تشخیص گرمی و سردی از کدام حسمان استفاده می کنیم.متشکرم.