فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب جشن یلدای عزیزان برگزار شد. یلدای شما بزرگواران هم مبارک، عمرتون به بلندای شب یلدا. از کتاب روان خوانی تا نشانه ش طبق درس تمرین شد.
تکلیف: پسرهای عزیزم امروز تکلیفی ندارند.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز پسرهای گلم امروز جشن یلدا بودن و تعداد زیادی از بچه ها کتاب همراهشان نبود تدریس نشد .لطفا هفته آینده یکشنبه کتاب همراهشان باشد و تکالیف منزل هم انجام دهند با سپاس از همراهیتون.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه اتیکت مکالمه و درجه صدا دانش آموزان نقاشی کشیدند .

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مروری بر تم 1 تا تم 8 ریاضی مثل عدد نویسی ، جدول ماتریس ، الگویابی، سود و کو 4 در 4 ، تمرین جمع با چوب خط و انگشتان دست، شمارش به ترتیب و شمارش معکوس، قبل و بعد اعداد، کشیدن چوب خط برای اعداد و ... در کاربرگ و تخته انجام شد. شروع تم 13 ریاضی و تدریس جدول نظام دار با انتقال چینه به صورت یکی یکی و با داستان ساختمان چند طبقه و تمرین در پای تخته(مثلا همه نمایش مختلف عدد 6 به ترتیب )

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر بخش کردن و صدانویسی کلمات، جمله سازی ، تشخیص ِ دوستی ، ی کمکی و ای آخر تنها در کلمات، کامل کردن جملات ناقص، جمله سازی ، مرتب کردن جملات به هم ریخته، کلمه نویسی از ترکیب ها و....بر تخته کلاسی و کاربرگ انجام شد.
تکلیف: یک صفحه کاربرگ مروری داده شده از نگارش و کاربرگ مروری تا تم 8 ریاضی انجام شود. سپاسگزارم.

املا اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دیکته دفتری به عزیزان گفته شد.

قرآن اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سوره عصر و ترکیب خوانی و معنی پیام قرآنی بالوالدین احسانا آموزش داده شد.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تمرین شمارش به ترتیب ، شمارش 5 تا 5 تا و حالت های مختلف نمایش اعداد تا 9 و تمرین تمرین جمع و تفریق.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: کتاب کار علوم فصل زمین خانه پر آب ما انجام شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: جشن اسم بردیا جان و سامیار جان برگزار شد. با تشکر فراوان از خانواده های عزیز ترابی و درخشان. 3 صفحه کتاب کار فارسی از نشانه اُ شامل تشخیص جایگاه اُ اول و ُ غیر اول در کلمات و مثال نوشتن از ترکیب ها ، کلمه سازی با نشانه ها و دیکته تصویری انجام شد. روان خوانی به صورت گروهی نیز تمرین شد.
تکلیف: صفحه 102 کتاب کار فارسی و تمرین دیکته و روان خوانی. آخر هفته خوبی داشته باشین.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: نگارش نشانه اُ اول و ُ غیر اول کامل شد.

هنر اول

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام .... ساخت کاردستی یلدا (آموزش کلاژ هندوانه ) سپس طراحی و فضاسازی مرتبط و رنگ آمیزی کل اثر

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: ریتم و نقاشی روی دیوار یک نقاشی نصب شده بود. بچه‌ها با حرکت و ریتم مشخص به سمت نقاشی می‌آمدند و تا قبل از صدای بوق فرصت داشتند بخش‌هایی از آن را رنگ‌آمیزی کنند. با شنیدن بوق، حرکت و رنگ کردن متوقف می‌شد. اهداف بازی: تقویت حس ریتم و هماهنگی حرکت با موسیقی افزایش تمرکز و دقت شنیداری پرورش خلاقیت و بیان هنری تمرین کنترل هیجان و رعایت قوانین بازی تقویت کار گروهی و نوبت‌گیری

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: فصل زمین خانه پر آب ما مرور شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب تدریس نشانه اُ با داستان تولد و خرید کلاه و کدگذاری (اُ.....چه کلاه قشنگی) جدول دوستی و ترکیب نشانه ها با ُ ، مثال گفتن دانش آموزان از ترکیب ها، جایگاه آن ها در کلمات و درست کردن اُردک با خمیر.روان خوانی کلمات نگارش و جمله خوانی نیز از تک تک عزیزان به صورت فردی پرسیده شد.
تکلیف: ترکیب های نوشته شده در دفتر مشق را فقط روان خوانی کنند. جملات نوشته شده را ابتدا بخوانند، طوری که به تند خوانی برسند و سپس از هر جمله یکبار بنویسند. متشکرم.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: یک صفحه نگارش نشانه اُ ُ تکمیل شد.

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: گرم کردن پویا بازی مسابقه طناب کشی بازی فوتبال

هوش و ریاضی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تا هفته 12 آموزشی(شامل تقارن شطرنجی به صورت افقی و عمودی، پیدا کردن اختلاف میان دو تصویر، استفاده از علامت کمتر، بیشتر، مساوی بین اعداد، کلمه سازی با نشانه ها، پیدا کردن ارتباط میان کلمات و ....)توسط عزیزان تکمیل شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: کتاب کار ریاضی تم 12 کامل شد. لطفا سرگرمی های کتاب کار سر فرصت مناسب در منزل انجام شود. شمارش 5 تایی با چوب خط و جمع با چوب خط با دو رنگ نیز بر روی تخته تمرین شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مروری بر ی میانجی، تدریس ی پنهان با داستان و نمایش در کلماتی مثل زیاد، بیابان و .... تمرین کلماتی مثل بیا،بیابان،زیاد،نیاز،زیارت،دایی،می آییم،می شوییم،سبزی تازه و موی من و .... در دفتر ، روان خوانی از کتاب روان خوانی نشانه ی نیز به صورت گروهی انجام شد.
تکلیف: به منظور روز پژوهش فردا در مدرسه نمایشگاه پژوهش برای دانش آموزان برگزار می شود. لطفا همه عزیزان روزنامه دیواری کوچک مثل A4 یا دست سازه ای با موضوع بررسی زندگی حشرات کوچک مثل مورچه و پروانه و نقش آن ها در طبیعت درست کنند و فردا با خود بیاورند‌. متشکرم. لطفا دفتر دیکته ارسال شده را مشاهده و امضا کنید.مرسی.

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و دانش آموزان یاد گرفتند چطور ویژگی ها و خصوصیات افراد را دسته بندی کنند .

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه در نرم افزار paint با کمک ابزارهایی که تاکنون آموختیم مثل شکلک قلب، ستاره و سطل رنگ، نقاشی زیبا به عنوان کارت تبریک برای روز مادر تهیه کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: