فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تمرین شمارش به ترتیب و معکوس و الگویابی شطرنجی در کتاب کار ریاضی، چپ و راست آینه ای دست ها.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور سایه ها و زیر آب و روی آب و حواس پنج گانه و رفع اشکال عزیزان از ارمغان هفته.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: خواندن کلمات نگاره از روی شکل ظاهری آن به صورت گروهی در پای تخته و تمرین نگارش ه و ی، جشن کودک
تکلیف: ارمغان شماره 4. آخر هفته خوبی داشته باشین.

هنر اول

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: با سلام .... انتقال طرح های کشیده شده جلسه قبل به روی مقوای فابریانو ....

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی: کابایی روش اجرا: دانش‌آموزان در حلقه می‌ایستند. با شمارش یا ریتم مشخص، همزمان به سمت وسط حرکت کرده و به دست‌های یکدیگر می‌زنند، سپس به جای اول خود برمی‌گردند. در مرحله‌ی بعد، دو نفر اول به انتهای صف می‌روند و بقیه یک حلقه به جلو می‌آیند. بازی با همین الگو ادامه پیدا می‌کند نکته آموزشی: در مراحل ابتدایی بازی، لازم است بچه‌ها دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند تا بتوانند زمان حرکت، جهت رفت و برگشت، و هماهنگی در ضربه‌زدن با دست‌ها را درست انجام دهند. این بخش به آن‌ها کمک می‌کند مفهوم زمان‌بندی ریتم را بهتر درک کنند و یاد بگیرند که حرکتشان باید با گروه و ضرب ریتم هماهنگ باشد

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مروری بر جدول ماتریس و تمرین جدول ماتریس با اشکال و رنگ های مختلف در پای تخته و پرسش از همه دانش آموزان. مرور شمارش ها و حل کتاب کار ریاضی تم 3 (سود و کو، الگویابی شطرنجی، ماتریس ، شمارش....)
تکلیف: سرمشق 15 ام و در صورت امکان ارمغان شماره 3 که مروری بر پیش دبستان است هم انجام شود و در صورت عدم انجام آن آخر هفته با ارمغان 4(دروس اصلی) انجام شود.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: پسرهای عزیزمان تحقیق خود را از جانورانی که حس بویایی و شنوایی یا بینایی قوی دارند ارائه دادند. اهمیت بیشتر حس ها در برخی مشاغل مثل آشپزی و خوانندگی و چشم پزشکی.. مرور زیر آب روی آب و فرق نارنگی با پوست و بدون پوست در آب ، بارش فکری عزیزان در مورد اینکه چرا اردک می تواند در آب شنا کند ولی مرغ نه.

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: فعالیت گرم کردن و اجرای تمرینات رفلکس و چابوکی و در آخر بازی فوتبال

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر، شمارش معکوس، شمارش 5 تایی، تمرین جدول سود و کو 4 در 4 در پای تخته، جدول ماتریس با داستان تدریس شد برای مفهوم بیشتر داستان پسری که میخواست بره تولد و نمی دونست کدوم پیراهنشو با کدوم شلوارش ست کنه تعریف شد که این آقا پسر یه پیراهن از کمد بالا و یه شلوار از کمد بغلی برمی داشت ترکیب می کرد و تنش می کرد و دانش آموزان دانستند که هر چیزی تو قسمت بالای ستون حاکم باشه، کلا تو ستون تکرار میشه و هرچی تو ردیف حاکم باشه تو ردیفش تکرار میشه.پسرهای عزیزمان در پای تخته جدول ماتریس را تمرین کردند. شمارش و تشخیص اعداد در وایت برد آموزشی تمرین شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: بازی با کارت نگاره ها در کلاس بدون دیوار در حیاط مدرسه ( عزیزان دور میز جمع شدند و کارت نگاره ها را به صورت کلمه چیدند آموزگار هم آغاز و هم پایان یا هر کلمه ای رو که می گفت دانش آموزان می بایست با نی آن کارت را برداشته و داخل ظرف می انداختند.) کلاس بدون دیوار ( ماهی یکبار در فضای خارج از کلاس اجرا می شود.) گذاشتن گنجینه فایل صوتی مورچه تنها و درک مطلب از آن داستان و پرسش و پاسخ از عزیزان‌.
تکلیف: سرمشق گذاشته شده برای تاریخ امروز انجام شود و قسمتی از شکل مداد کشیده شده رنگ شود, متشکرم. برای فردا عزیزان در صورت تمایل تحقیق کنند که کدامیک از حواس 5 گانه در کدام حیوان قوی تر است و نقاشی آن را بکشند. لطفا همه عزیزان وایت برد آموزشی ماژیک خود را به مدرسه بیاورند.

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه با مهارتهای خودیاری مانند گره زدن ، بستن دکمه ها ، لباس پوشیدن ... توضیح داده شد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه در نرم افزار paint با ابزارهای جدیدی مثل سطل رنگ، شکل ها، خط صاف و مربع و ... آشنا شدیم و نقاشی غروب آفتاب کشیدیم و آن را رنگ آمیزی کردیم.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تمرین شمارش و تمرین سود و کو 4 در 4 و شعر اعداد و عدد نویسی

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تدریس نگاره باغ وحش پسرهای عزیزمان با حیوانات اهلی و وحشی و قوانین باغ وحش آشنا شدند و در مورد تجربه خود از باغ وحش و حیوانات محتلف گفتند. برخی از سوالات مربوط به نگاره: غذای بیش تر حیوانات اهلی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات اهلی از گیاهان است. مثل : علف ، برگ درختان ، یونجه و ... به چه جانورانی وحشی می گویند ؟ جانورانی که بودنشان در کنار انسان خطرناک است. غذای بیش تر حیوانات وحشی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات وحشی از گوشت است حیوانات در چه جاهایی زندگی می کنند ؟ برخی از حیوانات در شهر و روستا در کنار انسان ها زندگی می کنند. بعضی در جنگل زندگی می کنند. تعدادی از حیوانات در بیابان زندگی می کنند. کوهستان ، قطب و دریا هم محل زنگی برخی حیوانات است. جمله سازی و هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کارت نگاره مربوطه. حل نگاره 7 و 8 کتاب کار فارسی

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی، امروز درس دوم تدریس شد. همچنین کارتون «پول تو جیبی» برای دانش‌آموزان پخش گردید و متن درس دوم با صدای خودِ دانش‌آموزان خوانده شد. در ادامه، از بچه‌ها خواستم درباره‌ی پول تو جیبی، میزان آن و زمان دریافتش گفت‌وگو کنند. برای فعالیت‌های کلاسی و کار در منزل، کارت امتیاز در نظر گرفته شده است. از همکاری و تلاش فرزندان عزیزتان سپاسگزارم؛ بیشتر دانش‌آموزان با دقت و علاقه فعالیت‌ها را انجام داده بودند. همچنین در پایان، درباره‌ی موارد استفاده از پول تو جیبی نیز گفت‌وگویی انجام شد. با سپاس از همراهی شما
تکلیف: لطفاً فعالیت منزل توسط دانش‌آموزان انجام شود. امروز در کلاس، کتاب «پول تو جیبی من» معرفی و برای مطالعه در کلاس قرار داده شد. با سپاس از همراهی و پشتیبانی همیشگی شما .

شطرنج

مدرس: ترکمان، نسترن
فعالیت: آموزش حرکت مهره رخ و امتیاز و ارزش مهره رخ

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت کلمات جادویی مانند لطفا ، بفرمایید ، خواهش میکنم ...آموزش داده شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شمارش معکوس، جدول شگفت انگیز یا سود و کو 4 در 4(ردیف یا ستون یا پنجره ها، شکل تکراری، رنگ تکراری، عدد تکراری نباید باشه، برای حلش اول میریم سراغ ردیف یا ستون یا پنجره ای که یه جای خالی داره) اضافه کردن به هر دسته و شمارش سریع ،الگویابی شطرنجی و حل 3 صفحه کتاب ریاضی تم 3 و رفع اشکال در پای تخته.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر ،تدریس حواس 5 گانه(بینایی، بویایی، شنوایی، چشایی، لامسه)، گفتگو در رابطه با حواس پنجگانه -ایستگاه فکر یک فرد نابینا / ناشنوا چگونه محیط خود را می‌شناسد؟ آزمایش نابینایی و چگونگی حرکت و شناخت افراد، جایگزینی دانش آموزان به جای انسان نابینا و استفاده از خط بریل و عصا جایگزینی دانش آموزان به جای افراد ناشنوا و استفاده از زبان اشاره و لب خوانی و احترام به آنان، حس برتر در برخی حیوانات. 4 مزه اصلی. بازی و مسابقه تشخیص اشیا با چشمان بسته و استفاده از حس بویایی و لامسه، 4 مزه اصلی و چشیدن آن

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و احترام شعر خدای مهربان، تدریس نگاره 7 و گفتگو در مورد محیط روستا و چیزهایی که در روستا وجود دارد، مشاغل روستایی و حیوانات موجود در آن، طرز تهیه نان و تجربه دانش آموزان از روستا رفتن و مقایسه با شهر. آشنایی با محصولات و ابزار کشاورزی و دامپروری و قالی بافی و.... پیدا کردن هم آغاز و هم پایان و بخش کردن از کلمات نگاره روستا، جمله سازی از تصاویر.
تکلیف: انجام سرمشق گذاشته شده.سپاسگزارم.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دو صفحه نگارش انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: