فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مصطفی رحماندوست

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی پسر های گلم با مفهوم( زیر و رو )(بالا و پایین )اشنا شدند و صفحات 10 و 11 کتاب ریاضی انجام شد .
تکلیف: تکلیف نداریم .

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ خوانداری پسرهای گلم با مفهوم اول و آخر، ابتدا به صورت عینی و به شیوه بازی آموزش دیدند سپس توسط مداد جادویی مفهوم اول و آخر را در صداها به صورت شنیداری تمرین کردیم.
تکلیف: تکلیف نداریم .

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ آسمانه شعر حافظ به پسرهای گلم آموزش داده شد لطفا بیت اول در منزل تکرار و تمرین شود. «هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد خداش در همه حال از بلا نگه دارد»

نقد فیلم

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ انیمیشن (سر نخ های آبی ) را با موضوع نقاشی با آبی (جاش و آبی مشغول کشیدن نقاشی پرتره از دوستانشان هستند. این نقاشی هنوز تمام نشده است. بازی سرنخ‌های آبی را انجام می‌دهیم تا بفهمیم آبی می‌خواهد چه کسی را به نقاشی‌اش اضافه کند؟!) تماشا کردیم و سپس با پسر های گلم در این باره گفتگو کردیم .

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در رنگ ریاضی قصه اقای خطی با هدف شناخت انواع خطوط صاف،بسته،باز و شکسته گفته شد سپس بچه های عزیز در جهت تقویت تمرکز و شناخت بیشتر خطوط تمرینی در قالب بازی گروهی باهم انجام دادند.
تکلیف: لطفا خط صاف، شکسته،خمیده، باز و بسته در منزل تکرار و تمرین شود.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ علوم جهت اشنایی با اعضای بدن (بیرونی) یک ادم با خمیر بازی قبل از توضیحات معلم و یک ادم بعد ار تماشای کلیپ و شعر اعضای بدن و توضیحات معلم درست کردند که به شناخت بهتر ان ها بسیار کمک کرد.
تکلیف: پسر گلم یک نقاشی با اعضای بدن (بیرونی )بکش و روز شنبه با خودت به مدرسه بیاور .

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: عزیزانی که کلربوک تهیه نکردند لطفا تا شنبه کلربوک دانش آموزان را تهیه و به مدرسه تحویل دهید.

دستان توانا

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ دست های توانمند ،با هدف دست ورزی دقت و تمرکز پسر های گلم ابتدا برگه را پانچ کردند و سپس کاموا را از سوراخ های برگه رد کردند ،و با نحوه ی دوخت ساده اشنا شدند .

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: آشنایی با اجزای رایانه ربات ها و کاربرد آن ها نحوه بستن آیکون ها و برنامه های باز شده
تکلیف: اجزای رایانه را نام ببرید.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ نوشتاری صفحات 7و 8 و9 و10 کتاب با هدف انجام فعالیت دست ورزی ، تقویت انگشتان ومچ دست و هماهنگی چشم و دست انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم .

ضریب هوشی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ ضریب هوشی در جهت تقویت حافظه دیداری و دقت و تمرکز یک بازی در همین راستا با چیدمان رنگ های مختلف انجام گرفت.

قصه‌های فارسی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ قصه گویی داستان حالا چی کار کنیم کانگوروی آبی خوانده شد در این داستان لی‌لی تلاش می‌کند کارهایی را برای اولین بار خودش به تنهایی انجام دهد. انجام این کارها در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد ولی او به خوبی می‌تواند آنها را انجام دهد. اعتماد‌به‌نفس برای انجام کارهای جدید و وابسته نبودن به دیگران از مفاهیمی است که این داستان به آن‌ها اشاره می‌کند. که در میانه و پایان داستان در مورد این مفاهیم با دانش آموزان گفتگو کردیم.
تکلیف: تکلیف نداریم .

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ خوانداری، در جهت تقویت تصویر پردازی ، تخیل و قدرت یادگیری کودکان و همچنین مهارت شنیداری ،قصه گویی و خواندن شعر در کلاس انجام شد.
تکلیف: لطفا خواندن شعر وقصه های کوتاه در منزل انجام شود .

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: امروز دانش آموزان نقاشی حلزون را یاد گرفتند و اطراف آن را با گل و چمن کامل کردند.

فعالیت

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز فعالیت برتری طرفی را با بازی در کلاس انجام دادیم و نسبت به این موضوع به شناختی کلی از کودکان رسیدیم.برتری طرفی یعنی نیمی از مغز بر دیگری غالب می شود و کنترل مهارتها را در دست می گیرد. هر آنچه لازم است در مورد این موضوع بدانید ما در این مطلب ارائه می کنیم. برتری طرفی به غلبه نیمی از بدن به طرف دیگر اشاره دارد. در واقع این اتفاق به دلیل برتری یک نیمکره مغز به دیگری رخ می دهد. برتری طرفی در سنین چهار الی پنج سالگی شکل می گیرد. برای رشد کامل نورولوژیکی، کودک باید در تمام حیطه های عملکردی این برتری را نشان دهد. به عبارت دیگر پس از اینکه کودک اکثرا از یک دستش استفاده می کند، این برتری باید در چشمها و گوشها و پایش هم دیده شود. هرکدام از نیمکره های مغز عملکردها و وظایف خاصی را بعهده دارند. مهارتهای یدی کودکان طی بازیها و فعالیتها رشد می کند و آنها کشف می کنند که با دستهایشان چه کارهایی می توانند انجام دهند. بنابراین کودکان غلبه یک دست را در فعالیتهای عملکردی نشان می دهند. چرا که یکی از نیمکره های آنها برتری می یابد که به کودک اجازه می دهد یک دستش را به دیگری ترجیح دهد. لذا هرگونه اختلال در روند برتری طرفی باعث اختلالات یادگیری در حیطه های مختلف می شود. این اختلال توانایی خواندن، گوش کردن، تحرک، زبان و مهارتهای دستی بویژه دستخط را متاثر خواهد کرد.
تکلیف: لطفا فردا همه عزیزان کتاب ها را به مدرسه تحویل دهند باتشکر

بازی‌های تمرکزی

مدرس: دهقان، مهسا
فعالیت: امروز در زنگ بازی هدفمند ،یک مسابقه هیجان انگیز (طناب کشی )با هدف تقویت عضلات درشت و تقویت مهارت کار گروهی انجام شد .
تکلیف: تکلیف نداریم .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: