فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: نوآوران 1

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش زنگ نوشتاری امروز در زنگ نوشتاری فعالیتی جذاب و متفاوت برای نوآموزان انجام شد. برای تقویت دست‌ورزی و آماده‌سازی انگشتان جهت نوشتن، از زیپ‌کیف‌های شفاف که داخل آن‌ها سس قرار داده شده بود استفاده شد. نوآموزان با انگشتان خود روی سطح کیف خطوط مستقیم، منحنی و اشکال مختلف رسم کردند و سپس با خلاقیت خود نقاشی‌های ساده و کودکانه خلق نمودند. این فعالیت علاوه بر ایجاد حس لذت و بازی، باعث تقویت عضلات دست، هماهنگی چشم و دست و افزایش دقت و تمرکز کودکان شد. فضای کلاس پر از شور و شوق بود و نوآموزان با اشتیاق به نمایش طرح‌های خود پرداختند.

ورزش پیش‌دبستانی

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: گرم کردن اجرا تمرینات پایه و جامپ و تعادلی
تکلیف: خواهشا بچه ها با استوک چمنی و کتونی رانینگ سر تمرین حضور پیدا نکنند

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت: امروز در کلاس «ماهر شو» فعالیت دوخت رنگین‌کمان اجرا شد. نوآموزان ابتدا با الگوی رنگین‌کمان آشنا شدند و مراحل کار برایشان توضیح داده شد. سپس با استفاده از نخ‌های رنگی و سوزن‌های پلاستیکی، دوخت روی الگو را آغاز کردند. در طول فعالیت، کودکان ضمن تمرین هماهنگی چشم و دست، با رنگ‌ها و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها در رنگین‌کمان آشنا شدند. این تمرین باعث افزایش دقت، صبر و تمرکز نوآموزان شد. در پایان، هر کودک نمونه‌ی کار خود را با افتخار به دوستان و معلم نشان داد و فضایی شاد و پرهیجان در کلاس ایجاد شد.
تکلیف: با سپاس فراوان فردا نو آموزان می‌توانند همراه خود درساعت انیمیشن پاپ کرن داشته باشند. البته به مقدار کم که به سلامت آنها آسیبی وارد نشود.

بازی دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش زنگ بازی هدفمند امروز در زنگ بازی هدفمند، نوآموزان با شور و نشاط بازی «غاز و اردک» را انجام دادند. در آغاز معلم قوانین بازی را توضیح داد و سپس کودکان در حلقه‌ای نشستند. یکی از نوآموزان در بیرون حلقه حرکت کرد و با لمس سر دوستانش واژه‌ی «اردک» را تکرار نمود تا زمانی که یک نفر را با کلمه «غاز» انتخاب کرد. در این لحظه بازی هیجان‌انگیز آغاز شد و تعقیب و گریز میان دو کودک فضای کلاس را پر از خنده و نشاط کرد. این فعالیت علاوه بر سرگرمی، باعث تقویت دقت شنیداری، سرعت واکنش، تحرک بدنی و افزایش روحیه‌ی همکاری و شادی در جمع شد.
تکلیف: باسلام واحترام با توجه به توضیحاتی که درجلسه اولیا توسط معلم پایه داده شد لطفا یکی از اولیا محترم قبول زحمت بفرمایند وزیر اندازی جهت فعالیت های کلاس تحویل معلم پایه دهند.پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزارم.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت آموزشی زنگ خوانداری امروز در زنگ خوانداری، دانش‌آموزان ابتدا به تمرین‌های کتاب پرداخته و با دقت آن‌ها را حل کردند. سپس تمرکز اصلی کلاس بر تمرین صدای اول و آخر کلمات بود. در این بخش، دانش‌آموزان با هدایت معلم به تشخیص و جداسازی صدای آغازین و پایانی کلمات پرداختند و نمونه‌های مختلف را با هم تمرین کردند. این فعالیت علاوه بر تقویت دقت شنیداری، به بهبود مهارت خواندن و درک درست آواها نیز کمک کرد. در پایان، دانش‌آموزان با اشتیاق در اجرای تمرین‌ها مشارکت داشتند و فضای کلاس پرنشاط و فعال بود.
تکلیف: باسپاس فراوان از اولیا محترم که همکاری کردن تا به نوآموزان کلاس خوش بگذره.

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش زنگ هوش و خلاقیت امروز در زنگ هوش و خلاقیت، نوآموزان ابتدا به مرور و حل تمرینات کتاب پرداختند. سپس فعالیت آموزشی با محوریت ماز و چینش اجرا شد. در بخش ماز، کودکان مسیرهای مختلف را بررسی کرده و با دقت و تمرکز، راه درست را پیدا کردند. این فعالیت باعث تقویت مهارت حل مسئله، افزایش صبر و تمرکز آنان شد. در بخش چینش، نوآموزان با استفاده از الگوها و ترتیب‌های مشخص، چیدمان‌های گوناگون را تمرین کردند. این بخش به رشد قدرت تحلیل، تفکر منطقی و نظم ذهنی کمک کرد. در مجموع، کلاس با مشارکت فعال دانش‌آموزان، فضای شاد و یادگیری مؤثر همراه بود و اهداف تقویت دقت، تمرکز و خلاقیت به‌خوبی محقق شد.

فعالیت

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت روز آتش‌نشانی امروز به مناسبت روز آتش‌نشان، دانش‌آموزان با شور و شوق لباس‌های مخصوص پوشیدند و در حیاط مدرسه با اجرای بازی «آتش خاموش‌کن» لحظات پرهیجان و آموزنده‌ای را تجربه کردند. این فعالیت علاوه بر ایجاد نشاط و سرگرمی، به آن‌ها اهمیت نقش آتش‌نشانان در حفظ ایمنی جامعه را یادآوری نمود. همچنین شعر مرتبط با آتش‌نشانی در کلاس کار شد تا کودکان از طریق شعر و بازی، با مفهوم کمک‌رسانی و شجاعت این قشر فداکار آشنا شوند. روزی سرشار از هیجان، آموزش و قدردانی از قهرمانان واقعی جامعه رقم خورد.
تکلیف: لطفا درصورتی که از کتب یا کاربرگ یا هرچیزی که از دانش آموزان درمنزل مانده پیگیری کنید وبه معلم تحویل دهید.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه پس از معارفه و آشنایی با کلیات کامپیوتر و موارد استفاده از آن آشنا شدیم و سپس با حضور در سایت پس از معرفی نوار وظیفه و محتویات فضای دسکتاپ، نحوه جستجوی نرم افزار و باز کردن آن را آموختیم.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: امروز در کلاس ریاضی، موضوع «خط باز و بسته» به‌صورت جذاب و کاربردی آموزش داده شد. ابتدا معلم با استفاده از پاورپوینت آموزشی، تصاویر و مثال‌های متنوعی از خطوط باز و بسته را نمایش داد تا دانش‌آموزان به‌خوبی تفاوت این دو مفهوم را درک کنند. سپس برای ایجاد نشاط و تثبیت یادگیری، یک بازی آموزشی طراحی شد؛ در این بازی بچه‌ها باید خطوط مختلف را تشخیص داده و آنها را به دسته‌ی درست (باز یا بسته) منتقل می‌کردند. بعد از اجرای بازی و مشارکت فعال دانش‌آموزان، نوبت به حل تمرین‌های کتاب رسید. صفحات 8 و 9 کتاب ریاضی به‌صورت گروهی و فردی حل شد. در این بخش، دانش‌آموزان توانستند آموخته‌های خود را به‌طور عملی به کار بگیرند و تفاوت بین خط باز و بسته را با مثال‌های کتاب تمرین کردند. جلسه‌ی امروز با نشاط، مشارکت فعال و یادگیری مؤثر همراه بود.
تکلیف: با سپاس فراوان حتما دانش‌آموزان مداد سیاه وقرمز ومداد رنگی وپاکن وتراش را دریک جامدادی ساده همراه داشته باشند. مطابق صورت جلسه اولیا که اعلام شد. این پک دائم درکیف می‌ماند.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت امروز درس علوم با اجرای بازی «صورتک مخفی» آغاز شد تا دانش‌آموزان با نشاط و کنجکاوی وارد موضوع شوند. پس از آن فعالیت «نقاشی جادویی» انجام گرفت که در آن رگ‌ها، اسکلت، ماهیچه‌ها و اعضای داخلی بدن به شکل ساده و جذاب برای بچه‌ها نمایان شد. در مرحله‌ی بعد، دانش‌آموزان با ساخت مدل اسکلت بدن به صورت گروهی آشنا شدند و توانستند به شکل عینی‌تر با ساختار بدن خود ارتباط بگیرند. در پایان، با رجوع به کتاب درسی و کار بر روی صفحات 9 و 10، مفاهیم آموخته‌شده تثبیت شد و یادگیری دانش‌آموزان کامل‌تر گردید.
تکلیف: باتشکر فراوان از اولیا محترم صفحه اول کلر به دانش آموزان تحویل داده شد پس از تکمیل وچسباندن عکس فردا حتما تحویل آموزگار پایه گردد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در جلسه‌ی نوشتاری امروز، فعالیت‌ها با تمرین‌های دست‌ورزی آغاز شد. برای تقویت عضلات دست و انگشتان، دانش‌آموزان با کش و کاغذ تمرین‌های ساده و کاربردی انجام دادند. سپس با هدف ایجاد هیجان و افزایش دقت حرکتی، بازی مچاله کردن کاغذ اجرا شد. دانش‌آموزان با شوق و نشاط در این بازی شرکت کردند و ضمن سرگرمی، مهارت‌های حرکتی ظریف آنها تقویت شد. این فعالیت‌ها به آماده‌سازی دست‌ها برای نوشتن کمک کرده و هماهنگی چشم و دست را به شکل مؤثری افزایش داد. جلسه‌ی امروز با شور و علاقه‌ی کودکان همراه بود و نقش مهمی در پیشرفت توانایی نوشتاری آنان داشت.
تکلیف: باسپاس فراوان اگر نوآموزان درمنزل ماشین اتش نشانی دارند می‌توانند فردا همراه خود بیاورند.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: این جلسه درس 1 (چرا باید دستهایمان را بشوییم ) از طریق داستان مودی و موشن آموزش داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز تصاویر سکه ها نشان داده شد داستان درس از روی کتاب خوانده شد .داستان می می نی به همراه تصاویر پخش شد در مورد تبادل سکه ها صحبت شد .
تکلیف: قصه صوتی می می نی را گوش دهند باسپاس.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت آموزشی 7/5 امروز در کلاس، آموزش صدای «آ» با رویکردی خلاق و جذاب اجرا شد. در ابتدای جلسه، برای آشنایی دانش‌آموزان با صدای اول و آخر، داستانی مصور با شخصیت‌های «شتابان» و «آرام» روایت گردید. این داستان با تصاویر کودکانه و قابل فهم، به گونه‌ای طراحی شده بود که دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت عینی و دیداری با جایگاه صدا در کلمات آشنا شوند. در ادامه، برای تقویت یادگیری و ایجاد ارتباط بهتر، پاورپوینتی آموزشی درباره صدای «آ» ارائه شد. در این پاورپوینت، شکل نوشتاری حرف «آ»، جایگاه آن در اول و آخر کلمات، مثال‌های متنوع و تمرین‌های ساده نمایش داده شد. همچنین با استفاده از تصاویر مرتبط، دانش‌آموزان توانستند مفهوم را بهتر درک کرده و با دقت بیشتری تمرکز نمایند. فضای کلاس شاد و فعال بود و دانش‌آموزان با مشارکت در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و همراهی در تمرین‌ها، یادگیری مؤثری را تجربه کردند. در پایان نیز با تکرار دسته‌جمعی صداها و چند تمرین کوتاه، آموزش تثبیت شد. این فعالیت علاوه بر آموزش صدای «آ»، موجب تقویت دقت شنیداری، افزایش دامنه لغات و ایجاد علاقه‌مندی به یادگیری در دانش‌آموزان
تکلیف: اولیای محترم لطفا تمامی وسایل دانش‌آموزان لیبل اسم داشته باشد .اگر موارد خواسته شده تحویل داده نشده لطفا اقدام نمایند. ارمغان تحویل دانش‌آموزان شد پس از سیمی شدن به معلم پایه تحویل داده شود.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت «زنگ آسمانه» در زنگ «آسمانه» امروز، ابتدا سوره مبارکه «توحید» به صورت مصور برای نوآموزان پخش شد. پس از آن، شعر «بشنو از نی چون حکایت می‌کند» به شیوه‌ی تکرار و تمرین گروهی اجرا شد. نوآموزان با همراهی مربی، بارها مصرع‌ها را خواندند و با آهنگ و لحن کودکانه آن را تمرین کردند. این کار موجب افزایش دقت شنیداری، تقویت حافظه کلامی و پرورش حس زیبایی‌شناسی آنان شد. فضای کلاس پرنشاط و معنوی بود و دانش‌آموزان با اشتیاق در فعالیت‌ها شرکت کردند. در پایان، چند نفر داوطلبانه شعر را برای جمع بازخوانی کردند که نشان‌دهنده تثبیت یادگیری و تقویت اعتماد به نفس آنان بود.
تکلیف: اولیا محترم لطفا کتابها کامل تحویل معلم گردد.بعضی از نوآموزان کتاب هارا تحویل نداده اند.واز مباحث عقب می‌مانند.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: توضیح فیگور و پرتره به زبان کودکانه .... سپس طراحی فیگور و بعد فضاسازی متناسب با موضوع منتخب دانش آموزان

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ «ماهر شو» امروز، نوآموزان با استفاده از روش خلاقانه اثرانگشت، تصویر یک «آناناس» طراحی کردند. در این فعالیت، ابتدا مربی مراحل کار را به صورت ساده و مرحله‌به‌مرحله توضیح داد. سپس کودکان با رنگ‌های گواش و انگشتان کوچک خود، نقاطی رنگی را بر روی کاغذ ایجاد کرده و با کنار هم قرار دادن آن‌ها، شکل بدن آناناس را ساختند. پس از تکمیل بخش اصلی، با استفاده از خطوط ساده و کشیدن برگ‌های سبز در بالای کار، تصویر آناناس کامل شد. این تمرین علاوه بر تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و هماهنگی چشم و دست، باعث افزایش خلاقیت، دقت و تمرکز نوآموزان شد. کودکان با اشتیاق و شادی در این فعالیت شرکت کردند و در پایان، آثار رنگارنگ و منحصر‌به‌فرد هر یک به نمایش گذاشته شد. این تجربه هنری، اعتماد به نفس آنان را در انجام کارهای گروهی و فردی تقویت کرد.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش تدریس امروز امروز در کلاس، مبحث انواع خط به شیوه‌ای جذاب و داستانی آموزش داده شد. ابتدا با روایت داستان «آقای خط» فضای صمیمی و کودکانه‌ای در کلاس ایجاد شد تا دانش‌آموزان به صورت غیرمستقیم با خطوط مختلف آشنا شوند. سپس برای تقویت درک بصری، از یک انیمیشن آموزشی استفاده شد تا بچه‌ها بتوانند شکل و کاربرد هر نوع خط (مستقیم، منحنی، شکسته، موجی و ...) را بهتر ببینند و در ذهن بسپارند. در ادامه با نمایش یک پاورپوینت تصویری، نمونه‌های متنوع از خطوط در محیط اطراف نشان داده شد و دانش‌آموزان نیز به‌طور مشارکتی مثال‌هایی از خطوط را در کلاس پیدا کردند. در پایان، دانش‌آموزان با علاقه و هیجان توانستند انواع خط را نام ببرند و از طریق داستان، تصویر و تمرین دیداری، یادگیری پایدار و لذت‌بخشی را تجربه کنند.
تکلیف: از دانش‌آموزان بخواهید داستان را برای شما بازگو کنند.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش فعالیت کلاسی امروز در کلاس، موضوع آشنایی با اعضای بدن انسان تدریس شد. در ابتدا بخش‌های اصلی بدن برای دانش‌آموزان توضیح داده شد و کارکرد هر قسمت به زبان ساده بیان گردید. سپس برای تقویت یادگیری و ایجاد تجربه عینی، بچه‌ها روبه‌روی آینه قرار گرفتند تا اعضای بدن خود را مشاهده کنند و هرچه دیدند نام ببرند.ونقاشی کنند. این فعالیت باعث شد دانش‌آموزان: درک بهتری از ظاهر و موقعیت اعضای بدن داشته باشند، دایره لغات خود را گسترش دهند، حس کنجکاوی و اعتماد به نفسشان در شناخت بدنشان افزایش یابد. دانش‌آموزان با اشتیاق در این تمرین شرکت کردند و تجربه‌ای شاد و آموزنده برایشان رقم خورد.

قصه‌های فارسی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: گزارش کار زنگ قصه‌گویی امروز در کلاس، فعالیت قصه‌گویی با داستان «قوری قوری» برگزار شد. این فعالیت با هدف بالا بردن عزت‌نفس، تقویت قوه تخیل، افزایش دایره‌ی لغات و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مواجهه با چالش‌ها طراحی گردید. در جریان قصه‌گویی، کودکان با دقت و علاقه به روایت گوش دادند و هر کدام درک و برداشت خود را از داستان بیان کردند. سپس با پرسش و پاسخ‌های کوتاه، فرصت پیدا کردند تا واژه‌های جدید را یاد بگیرند و در جملات ساده به کار ببرند. همچنین از دانش‌آموزان خواسته شد ادامه‌ی داستان را با تخیل خود بازآفرینی کنند و راه‌حل‌هایی برای مشکلات شخصیت اصلی قصه ارائه دهند. این بخش سبب شد اعتماد به نفس آن‌ها در بیان ایده‌ها تقویت شود و با جسارت بیشتری در جمع صحبت کنند. در پایان، کودکان درباره‌ی پیام داستان گفتگو کردند و هر یک برداشت شخصی خود را به زبان آوردند که نشان از رشد تفکر خلاق و جرئت ابراز نظر در آنان داشت. نتیجه: فعالیت قصه‌گویی امروز به شکلی پویا و اثرگذار انجام شد و اهداف تعیین‌شده به میزان مطلوب صورت پذیرفت.
تکلیف: کاربرگ قصه گویی خدمت شما ارسال می‌شود اجازه بدهید دانش‌آموزان قصه را برای شما تعریف کنند وشما یاداشت نمایید سپس مطابق آن نقاشی بکشند. توجه:درصورتی که دانش‌آموز ابراز کند که چیزی به خاطرندارد اشکالی ندارد. هرچه به خاطر دارد را نقاشی کند. لطفا کاربرگ حتما روز شنبه به معلم پایه تحویل داده شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: