1401/11/03
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با سنجش استعداد یابی ریاضی شروع شد .
سنجش استعداد یابی از تم 1 تا پایان تم 12 بود .
ریاضی صفحه 102 با اهداف :
شناخت جدول ارزش مکانی و خارج کردن عدد10 از جدول و شناخت دسته 10 تایی و صفر یکی تدریس شد.
صفحه 103 با اهداف :
شمارش تعداد دسته های 10 تایی سپس وارد کردن در جدول ارزش مکانی و بیان چند دسته ده تایی و چند یکی آموزش داده شد و در کلاس انجام شد .
جدول سودوکو با راهبرد حدس و آزمایش مرور شد . و در کلاس انجام شد .
صفحه 105 با اهداف :
ردیابی اعداد و ساخت اشکال هندسی و شناخت گوشه و لبه و شناخت بهتر تشابه اعداد و مرور اسم اشکال تدریس شد و در کلاس انجام شد .
تم 16 با موضوع حیاط مدرسه تدریس شد.
آموزش ساخت ساختاری اعداد.
صفحه 107 با اهداف :
شمارش با چوب خط جهت آسان خارج کردن عدد دو رقمی از جدول ارزش مکانی و صفحه 108 سوال زنبوری قسمت اشکال جهت مرور و تمرین حل شد .
دانش آموزان به عنوان کار در کلاس اعداد 10 تا 20 را با دسته بندی اشکال جهت شناخت بهتر عدد دو رقمی به ترتیب در دفتر تلاش کشیدند و نوشتند.
سپس عدد 27 را وارد جدول ارزش مکانی کردند .
) کتاب ریاضی صفحه 104 در منزل انجام شود.
) کتاب کار ریاضی علوی صفحه 108 تا پایان 110 حل شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
امروز ایجاد انگیزه نشانه (گ ) و نشانه ( پ ) را داشتیم . مجدد نشانه گ و نشانه پ با شعر و داستان مرور شد .
جشن اسم پارسا جان بر گزار شد.
دانش آموزان جهت افزایش دایره لغات و تقویت جمله سازی ' با کلمات /توپ / گرگ /فرش / ورزش / پدر /
جمله سازی کردند . برای هر کلمه حداقل 2 جمله در دفتر تلاش نوشتند .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 147 خوانده شود و صفحه 148 حل شود .
کتاب ها :
کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.
اگر دانش اموزی چتر قرمز و سبز و ابی و زرد دارد همراهش باشد .
لطفا همه دانش اموزان زیر کاپشن فرم مدرسه را به صورت کامل بپوشند .
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت گرم کردن بدن برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و شادابی بیشتر بازی ترکیبی چوبک و کاپ گیم جهت دقت و سرعت عمل بالا و هماهنگی چشم و دست بالا با هم همچنین قدرت درک بهتر ریتم
تکلیف ندارند
بازی دبستانی
سادات حسینی، سمانه
بازی دبستانی امروز ما بازی ریاضی بود دانش اموزان برای عدد های مختلف با نی دسته درست می کردند .
لطفاتعداد نی های بچه ها برای بسته بندی زیاد باشد.
1401/11/02
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
درست کردن دسته ی ده تایی با ساده ترین ابزار مثل مداد رنگی در کلاس انجام شد .
همه دانش اموزان دسته ی 10 تایی درست کردند .
با جدول ارزش مکانی اشنا شدند .
و دسته های درست شده در کلاس را وارد جدول ارزش مکانی کردند .
صفحه 101 کتاب ریاضی در کلاس حل شد .
1)کتاب کار ریاضی صفحه 107 انجام شود.
2)تکلیف مهارت محور : دانش آموزان در دفتر تلاش
ابتدا 15 دایره بکشند و اشکال را ده تایی دسته بندی کنند سپس وارد جدول ارزش مکانی کنند ' حالا 22دایره بکشند و ده تایی دسته بندی کنند و وارد جدول ارزش مکانی ( یکی / ده تایی) کنند .
برای کشیدن اشکال می توانند از شابلون استفاده کنند .
3)فردا دانش اموزان چه در کلاس آنلاین چه حضوری (نی و کِش )همراه داشته باشند .
لطفا عکس تکالیف هر درس داخل پرتال در قسمت فعالیت و تکالیف مربوط به درس خودش بارگزاری شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با جمله سازی کلمه ( برف ) آغاز شد .
دانش آموزان با فکر خود حداقل 5 جمله برای تصویر و کلمه مربوطه ساختند و سپس جملات خود را در کلاس آنلاین به اشتراک گذاشتند ' این کار علاوه بر ایجاد حس رقابت و عکس العمل سریع ' جمله سازی دانش اموزان را تقویت می کند .
بعد از جمله سازی ' متن های مختلف نشانه ف توسط دانش آموزان روان خوانی شد .
کلمات مخالف یا ضد هم یا تضاد با شعر تدریس شد و مثال هایی زده شد .
علامت مخالف آموزش داده شد .
و به عنوان کار در کلاس کلماتی در دفتر تلاش نوشته شد .
1) کتاب کار فارسی علوی صفحه 145 و 146 و سوال 8 صفحه 139حل شود اما دقت شود در صفحه 140 سوال 9 (کلمه خسته )و سوال 10 (کلمه در جنگل ) حذف شود و انجام نشود.
2) املا تا نشانه ف نوشته شود.
3) دانش آموزان با زبان بدن کار تضادی انجام دهند و عکس به صورت افقی در همین قسمت بارگزاری شود .
مثلا : یک عکس با چشم بسته یک عکس با چشم باز .
مثلا یک عکس خواب باشند یک عکس بیدار .
یا هر تضاد دیگر قابل قبول می باشد .
لطفا عکس تکالیف هر درس داخل پرتال در قسمت فعالیت و تکالیف مربوط به درس خودش بارگزاری شود
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا انگوری تا نشانه گ در دفتر املا علوی داشتیم ' کلمات املا 15 تا بود .
در املا به ای مستقل و (گی وگان ) اشاره شد .
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس قسمت دوم از پارت اول اتیکت مکالمه،
همراه با پاورپوینت، کشیدن نقاشی ،
پخش فیلم، بارش فکری.
بچه ها با استفاده از دو عروسک خود یک مکالمه انجام دهند و در آن نکات شنونده خوب بودن را نشان دهند.
1401/11/01
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد .
بعد ورزش متن های روان خوانی نشانه گ توسط دانش اموزان خوانده و مرور شد.
نشانه (ف) با داستان و کد گذاری تدریس شد .
درس 11 کتاب فارسی با موضوع (روز برفی )تدریس شد.
کلیپ روز برفی پخش شد .
دانش آموزان تصویر خوانی کردند .
و متن درس توسط دانش آموزان کل خوانی شد.
تصویرک ها بخش شدند.
آشنایی با نعمت خدا و شکر گزاری از نعمت خدا و پوشیدن لباس مناسب در روز برفی و رعایت نکات ایمنی در برف بازی و راه رفتن در روز برفی اشاره شد .
متن درس چندین بار خوانده شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه( ف ) تدریس شد.
ترکیبات نشانه ( ف ) گفته شد . سپس دانش اموزان با ترکیبات کلمه ساختند.
مثلا:
فا مثل : فانوس/
فو مثل : فوت/
و..........
و در دفتر یادداشت کردند . و با کلمه کلیدی فرفره : جمله ساختند .
کتاب نگارش صفحه 79 و 80 در کلاس حل شد .
سوال 1 مدادی ها روان خوانی شد .
به بخش کردن و ساخت کلمه با نشانه مربوطه تاکید شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 143 و 144 حل شود.
اگر دانش اموزی سوال یک مدادی کتاب نگارش صفحه 79 و 80 را حل نکرده است انجام دهد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
فردا املا انگوری به صورت کلمه تا نشانه گ خواهیم داشت .
دفتر املا علوی ایجاد انگیزه یک خوشه انگور با جای 20 کلمه را داشته باشد.
1401/10/28
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تدریس تم 15 را با موضوع مسجد شروع کردیم .
دانش آموزان در رابطه با تصویر بحث و گفت و گو کردند .
صفحه آغازین تم 15
با موضوع: مسجد
مفاهیم: ردیف - ستون؛ اول تا دهم؛ جهت ها
' کشف و پیدا کردن الگوی منظم ' صف نماز جماعت ' آداب مسجد و شرکت در فعالیت هایی که در مسجد انجام می شود .
صفحه 100
با اهداف:
* توانایی دسته بندی کردن اشیا کمتر از 20 تا به دسته های مساوی
* کسب آمادگی برای درک مفهوم ارزش مکانی
تدریس شد.
1) لطفا صفحه 100 کتاب ریاضی تکمیل شود.
2)کتاب کار ریاضی علوی صفحه 106 حل شود.
3) به عنوان تکلیف مهارت محور :دانش آموزان می توانند مداد رنگی های خود را به دسته های 4 تایی دسته بندی کنند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با کل خوانی متن دروس کتاب فارسی شروع شد.
سپس کلمات کلید واژه (نشانه گ) بخش و صداکشی شدند.
(گی/گان) با پخش کلیپ و داستان تدریس شد .
مثال هایی از (گی/ گان ) زده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد' مثلا تشنه : تشنگی/ ساده: سادِگی/ ستاره: ستارِگان.
کتاب نگارش صفحه 77 و 78 در کلاس حل شد.
1) پیک ارمغان هفته شماره 16 انجام شود.
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 139 به جز (سوال 8 )و صفحه 140 و 142 کامل حل شود .
3)املا تا (نشانه گ )گفته شود. لطفا در املا حتما از کلمات (گی و گان )دار و کلمات دارای ارزش املایی بالا استفاده شود.
در صورت حضوری بودن کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب علوم و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.
اخر هفته خوبی داشته باشید.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا تصویری تا (نشانه پ )به صورت مسابقه ای داشتیم .
دانش آموزان 10 تصویر را تک تک مشاهده کردند سپس اسم تصویر مربوطه را نوشتند .
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و روز بخیر
امروز کلیپ کوتاهی در مورد مراقبت از خود دیدیم و صفحات 28 .29 کتاب را انجام دادیم
عزیزان لطفا شماره موبایل مادر یا پدر را تا هفته آینده حفظ کنید.
1401/10/27
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تدریس تم 14 ریاضی به پایان رسید.
صفحه ی 97
با اهداف:
* آشنایی با جمع 3 عدد
* تمرین جمع 3 عدد با استفاده از راهبرد رسم شکل
* درک تجزیه یک عدد به عددهای کوچکتر و یا ترکیبهای بیشتر از 2 تایی یک عدد
و صفحه ی 98
با اهداف:
* کسب مهارت در کار با ابزار شابلون
* توانایی رسم شکلهای قرینه با شابلون
* درک مفهوم تقارن و چگونگی استفاده از آن در طراحی یک شکل متقارن
در کلاس حل شد.
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 103 حل شود .
اگر دانش آموزی صفحه 96 کتاب کار را انجام نداده است تکمیل کند .
تشکر
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با مرور مرتب کردن جملات بهم ریخته شروع شد.
دانش اموزان چندین جمله بهم ریخته را مرتب کردند .
نشانه (گ ) با داستان و کدگذاری تدریس شد.
صفحه 58 کتاب فارسی با موضوع جنگل تدریس شد.
متن درس جنگل کل خوانی شد .
تصویرک ها بخش شدند.
انیمیشن حیوانات جنگل در کلاس پخش شد.
در رابطه با حفظ جنگل و محیط زیست و امنیت در جنگل و آشنایی با حیوانات جنگل بحث و گفت و گو شد.
گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن صفحه 59 انجام شد.
متن درس چندین بار کل خوانی شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه گ تدریس شد.
ترکیبات نشانه گ گفته شد سپس با ترکیبات مربوطه کلمه مثال زده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد.
کلیدواژه ها به نمایش گذاشته شد سپس به ترکیبات (گ )اشاره شد.
1)کتاب نگارش فقط سوال 1 مدادی صفحه 77 و 78 رو نویسی شود .
2)کتاب کار فارسی علوی صفحه137 و صفحه 138 حل شود.اگر دانش آموزی صفحه 130 کتاب کار را حل نگرده است انجام دهد.
3)تکلیف تلفیقی فارسی-ریاضی: جدول سودوکو پنجره ای با (4 پنجره 4قسمتی )توسط اولیا در دفتر تلاش کشیده شود و اعضای شرکت کننده سودوکو این کلمات باشند:(زنگ- گاو-سنگ-اَنگور ) سپس توسط دانش آموز کامل شود .
موفق باشید
املا اول
سادات حسینی، سمانه
فردا املا تصویری تا نشانه پ با 10 تصویر خواهیم داشت .
در صورت اختیار املا کلمه ای تا (نشانه پ )در دفتر تلاش نوشته شود.
سواد مالی
نادری، نرگس
توضیح در ارتباط با حل فعالیت کلاسی درس کالا و خدمت در ارتباط با چسباندن کالا و خدمت در قسمت مربوطه، پخش کلیپ شغل کشاورزی، توضیح فیلم توسط دانش آموزان،سوال از دانش آموزان در ارتباط با انواع کسب و کارهای روستایی، بیان مزیت های کار روستایی، خواندن از روی درس، حل فعالیت کلاسی با کمک دانش آموزان
حل فعالیت منزل صفحه 98
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با عرض سلام و روزبخیر کلاس مجازی برگزار شد ابتدا بازی استپ دنس جهت نوعی فعالیت حرکتی و ایجاد ارتباط بهتر دانش اموزان با جلسه مجازی بازی حرکتی با چوبک جهت فعالیت حرکتی و جابه جایی جهت تقویت حواس و هوش ذهنی و جابه جایی و پرش جهت تقویت رشد استخوان ها
تکلیف ندارند