1401/11/03
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با سنجش استعداد یابی ریاضی شروع شد .
سنجش استعداد یابی از تم 1 تا پایان تم 12 بود .
ریاضی صفحه 102 با اهداف :
شناخت جدول ارزش مکانی و خارج کردن عدد10 از جدول و شناخت دسته 10 تایی و صفر یکی تدریس شد.
صفحه 103 با اهداف :
شمارش تعداد دسته های 10 تایی سپس وارد کردن در جدول ارزش مکانی و بیان چند دسته ده تایی و چند یکی آموزش داده شد و در کلاس انجام شد .
جدول سودوکو با راهبرد حدس و آزمایش مرور شد . و در کلاس انجام شد .
صفحه 105 با اهداف :
ردیابی اعداد و ساخت اشکال هندسی و شناخت گوشه و لبه و شناخت بهتر تشابه اعداد و مرور اسم اشکال تدریس شد و در کلاس انجام شد .
تم 16 با موضوع حیاط مدرسه تدریس شد.
آموزش ساخت ساختاری اعداد.
صفحه 107 با اهداف :
شمارش با چوب خط جهت آسان خارج کردن عدد دو رقمی از جدول ارزش مکانی و صفحه 108 سوال زنبوری قسمت اشکال جهت مرور و تمرین حل شد .
دانش آموزان به عنوان کار در کلاس اعداد 10 تا 20 را با دسته بندی اشکال جهت شناخت بهتر عدد دو رقمی به ترتیب در دفتر تلاش کشیدند و نوشتند.
سپس عدد 27 را وارد جدول ارزش مکانی کردند .
تکلیف:
) کتاب ریاضی صفحه 104 در منزل انجام شود.
) کتاب کار ریاضی علوی صفحه 108 تا پایان 110 حل شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
امروز ایجاد انگیزه نشانه (گ ) و نشانه ( پ ) را داشتیم . مجدد نشانه گ و نشانه پ با شعر و داستان مرور شد .
جشن اسم پارسا جان بر گزار شد.
دانش آموزان جهت افزایش دایره لغات و تقویت جمله سازی ' با کلمات /توپ / گرگ /فرش / ورزش / پدر /
جمله سازی کردند . برای هر کلمه حداقل 2 جمله در دفتر تلاش نوشتند .
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی صفحه 147 خوانده شود و صفحه 148 حل شود .
کتاب ها :
کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.
اگر دانش اموزی چتر قرمز و سبز و ابی و زرد دارد همراهش باشد .
لطفا همه دانش اموزان زیر کاپشن فرم مدرسه را به صورت کامل بپوشند .
بازی استراتژیک
مدرس:
علی محمدی، صدف
فعالیت:
با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت گرم کردن بدن برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و شادابی بیشتر بازی ترکیبی چوبک و کاپ گیم جهت دقت و سرعت عمل بالا و هماهنگی چشم و دست بالا با هم همچنین قدرت درک بهتر ریتم
تکلیف:
تکلیف ندارند
بازی دبستانی
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
بازی دبستانی امروز ما بازی ریاضی بود دانش اموزان برای عدد های مختلف با نی دسته درست می کردند .
لطفاتعداد نی های بچه ها برای بسته بندی زیاد باشد.
1401/11/02
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
درست کردن دسته ی ده تایی با ساده ترین ابزار مثل مداد رنگی در کلاس انجام شد .
همه دانش اموزان دسته ی 10 تایی درست کردند .
با جدول ارزش مکانی اشنا شدند .
و دسته های درست شده در کلاس را وارد جدول ارزش مکانی کردند .
صفحه 101 کتاب ریاضی در کلاس حل شد .
تکلیف:
1)کتاب کار ریاضی صفحه 107 انجام شود.
2)تکلیف مهارت محور : دانش آموزان در دفتر تلاش
ابتدا 15 دایره بکشند و اشکال را ده تایی دسته بندی کنند سپس وارد جدول ارزش مکانی کنند ' حالا 22دایره بکشند و ده تایی دسته بندی کنند و وارد جدول ارزش مکانی ( یکی / ده تایی) کنند .
برای کشیدن اشکال می توانند از شابلون استفاده کنند .
3)فردا دانش اموزان چه در کلاس آنلاین چه حضوری (نی و کِش )همراه داشته باشند .
لطفا عکس تکالیف هر درس داخل پرتال در قسمت فعالیت و تکالیف مربوط به درس خودش بارگزاری شود.
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با جمله سازی کلمه ( برف ) آغاز شد .
دانش آموزان با فکر خود حداقل 5 جمله برای تصویر و کلمه مربوطه ساختند و سپس جملات خود را در کلاس آنلاین به اشتراک گذاشتند ' این کار علاوه بر ایجاد حس رقابت و عکس العمل سریع ' جمله سازی دانش اموزان را تقویت می کند .
بعد از جمله سازی ' متن های مختلف نشانه ف توسط دانش آموزان روان خوانی شد .
کلمات مخالف یا ضد هم یا تضاد با شعر تدریس شد و مثال هایی زده شد .
علامت مخالف آموزش داده شد .
و به عنوان کار در کلاس کلماتی در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف:
1) کتاب کار فارسی علوی صفحه 145 و 146 و سوال 8 صفحه 139حل شود اما دقت شود در صفحه 140 سوال 9 (کلمه خسته )و سوال 10 (کلمه در جنگل ) حذف شود و انجام نشود.
2) املا تا نشانه ف نوشته شود.
3) دانش آموزان با زبان بدن کار تضادی انجام دهند و عکس به صورت افقی در همین قسمت بارگزاری شود .
مثلا : یک عکس با چشم بسته یک عکس با چشم باز .
مثلا یک عکس خواب باشند یک عکس بیدار .
یا هر تضاد دیگر قابل قبول می باشد .
لطفا عکس تکالیف هر درس داخل پرتال در قسمت فعالیت و تکالیف مربوط به درس خودش بارگزاری شود
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
املا انگوری تا نشانه گ در دفتر املا علوی داشتیم ' کلمات املا 15 تا بود .
در املا به ای مستقل و (گی وگان ) اشاره شد .
مهارت اجتماعی
مدرس:
صادقی، مهتا
فعالیت:
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس قسمت دوم از پارت اول اتیکت مکالمه،
همراه با پاورپوینت، کشیدن نقاشی ،
پخش فیلم، بارش فکری.
تکلیف:
بچه ها با استفاده از دو عروسک خود یک مکالمه انجام دهند و در آن نکات شنونده خوب بودن را نشان دهند.
1401/11/01
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد .
بعد ورزش متن های روان خوانی نشانه گ توسط دانش اموزان خوانده و مرور شد.
نشانه (ف) با داستان و کد گذاری تدریس شد .
درس 11 کتاب فارسی با موضوع (روز برفی )تدریس شد.
کلیپ روز برفی پخش شد .
دانش آموزان تصویر خوانی کردند .
و متن درس توسط دانش آموزان کل خوانی شد.
تصویرک ها بخش شدند.
آشنایی با نعمت خدا و شکر گزاری از نعمت خدا و پوشیدن لباس مناسب در روز برفی و رعایت نکات ایمنی در برف بازی و راه رفتن در روز برفی اشاره شد .
تکلیف:
متن درس چندین بار خوانده شود.
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نوشتار نشانه( ف ) تدریس شد.
ترکیبات نشانه ( ف ) گفته شد . سپس دانش اموزان با ترکیبات کلمه ساختند.
مثلا:
فا مثل : فانوس/
فو مثل : فوت/
و..........
و در دفتر یادداشت کردند . و با کلمه کلیدی فرفره : جمله ساختند .
کتاب نگارش صفحه 79 و 80 در کلاس حل شد .
سوال 1 مدادی ها روان خوانی شد .
به بخش کردن و ساخت کلمه با نشانه مربوطه تاکید شد .
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی صفحه 143 و 144 حل شود.
اگر دانش اموزی سوال یک مدادی کتاب نگارش صفحه 79 و 80 را حل نکرده است انجام دهد .
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
تکلیف:
فردا املا انگوری به صورت کلمه تا نشانه گ خواهیم داشت .
دفتر املا علوی ایجاد انگیزه یک خوشه انگور با جای 20 کلمه را داشته باشد.
1401/10/28
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
تدریس تم 15 را با موضوع مسجد شروع کردیم .
دانش آموزان در رابطه با تصویر بحث و گفت و گو کردند .
صفحه آغازین تم 15
با موضوع: مسجد
مفاهیم: ردیف - ستون؛ اول تا دهم؛ جهت ها
' کشف و پیدا کردن الگوی منظم ' صف نماز جماعت ' آداب مسجد و شرکت در فعالیت هایی که در مسجد انجام می شود .
صفحه 100
با اهداف:
* توانایی دسته بندی کردن اشیا کمتر از 20 تا به دسته های مساوی
* کسب آمادگی برای درک مفهوم ارزش مکانی
تدریس شد.
تکلیف:
1) لطفا صفحه 100 کتاب ریاضی تکمیل شود.
2)کتاب کار ریاضی علوی صفحه 106 حل شود.
3) به عنوان تکلیف مهارت محور :دانش آموزان می توانند مداد رنگی های خود را به دسته های 4 تایی دسته بندی کنند .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با کل خوانی متن دروس کتاب فارسی شروع شد.
سپس کلمات کلید واژه (نشانه گ) بخش و صداکشی شدند.
(گی/گان) با پخش کلیپ و داستان تدریس شد .
مثال هایی از (گی/ گان ) زده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد' مثلا تشنه : تشنگی/ ساده: سادِگی/ ستاره: ستارِگان.
کتاب نگارش صفحه 77 و 78 در کلاس حل شد.
تکلیف:
1) پیک ارمغان هفته شماره 16 انجام شود.
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 139 به جز (سوال 8 )و صفحه 140 و 142 کامل حل شود .
3)املا تا (نشانه گ )گفته شود. لطفا در املا حتما از کلمات (گی و گان )دار و کلمات دارای ارزش املایی بالا استفاده شود.
در صورت حضوری بودن کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب علوم و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.
اخر هفته خوبی داشته باشید.
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
املا تصویری تا (نشانه پ )به صورت مسابقه ای داشتیم .
دانش آموزان 10 تصویر را تک تک مشاهده کردند سپس اسم تصویر مربوطه را نوشتند .
مهارت زندگی
مدرس:
احمدی زاده، فرزانه
فعالیت:
با سلام و روز بخیر
امروز کلیپ کوتاهی در مورد مراقبت از خود دیدیم و صفحات 28 .29 کتاب را انجام دادیم
تکلیف:
عزیزان لطفا شماره موبایل مادر یا پدر را تا هفته آینده حفظ کنید.
1401/10/27
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
تدریس تم 14 ریاضی به پایان رسید.
صفحه ی 97
با اهداف:
* آشنایی با جمع 3 عدد
* تمرین جمع 3 عدد با استفاده از راهبرد رسم شکل
* درک تجزیه یک عدد به عددهای کوچکتر و یا ترکیبهای بیشتر از 2 تایی یک عدد
و صفحه ی 98
با اهداف:
* کسب مهارت در کار با ابزار شابلون
* توانایی رسم شکلهای قرینه با شابلون
* درک مفهوم تقارن و چگونگی استفاده از آن در طراحی یک شکل متقارن
در کلاس حل شد.
تکلیف:
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 103 حل شود .
اگر دانش آموزی صفحه 96 کتاب کار را انجام نداده است تکمیل کند .
تشکر
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با مرور مرتب کردن جملات بهم ریخته شروع شد.
دانش اموزان چندین جمله بهم ریخته را مرتب کردند .
نشانه (گ ) با داستان و کدگذاری تدریس شد.
صفحه 58 کتاب فارسی با موضوع جنگل تدریس شد.
متن درس جنگل کل خوانی شد .
تصویرک ها بخش شدند.
انیمیشن حیوانات جنگل در کلاس پخش شد.
در رابطه با حفظ جنگل و محیط زیست و امنیت در جنگل و آشنایی با حیوانات جنگل بحث و گفت و گو شد.
گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن صفحه 59 انجام شد.
تکلیف:
متن درس چندین بار کل خوانی شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نوشتار نشانه گ تدریس شد.
ترکیبات نشانه گ گفته شد سپس با ترکیبات مربوطه کلمه مثال زده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد.
کلیدواژه ها به نمایش گذاشته شد سپس به ترکیبات (گ )اشاره شد.
تکلیف:
1)کتاب نگارش فقط سوال 1 مدادی صفحه 77 و 78 رو نویسی شود .
2)کتاب کار فارسی علوی صفحه137 و صفحه 138 حل شود.اگر دانش آموزی صفحه 130 کتاب کار را حل نگرده است انجام دهد.
3)تکلیف تلفیقی فارسی-ریاضی: جدول سودوکو پنجره ای با (4 پنجره 4قسمتی )توسط اولیا در دفتر تلاش کشیده شود و اعضای شرکت کننده سودوکو این کلمات باشند:(زنگ- گاو-سنگ-اَنگور ) سپس توسط دانش آموز کامل شود .
موفق باشید
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
فردا املا تصویری تا نشانه پ با 10 تصویر خواهیم داشت .
تکلیف:
در صورت اختیار املا کلمه ای تا (نشانه پ )در دفتر تلاش نوشته شود.
سواد مالی
مدرس:
نادری، نرگس
فعالیت:
توضیح در ارتباط با حل فعالیت کلاسی درس کالا و خدمت در ارتباط با چسباندن کالا و خدمت در قسمت مربوطه، پخش کلیپ شغل کشاورزی، توضیح فیلم توسط دانش آموزان،سوال از دانش آموزان در ارتباط با انواع کسب و کارهای روستایی، بیان مزیت های کار روستایی، خواندن از روی درس، حل فعالیت کلاسی با کمک دانش آموزان
تکلیف:
حل فعالیت منزل صفحه 98
بازی استراتژیک
مدرس:
علی محمدی، صدف
فعالیت:
با عرض سلام و روزبخیر کلاس مجازی برگزار شد ابتدا بازی استپ دنس جهت نوعی فعالیت حرکتی و ایجاد ارتباط بهتر دانش اموزان با جلسه مجازی بازی حرکتی با چوبک جهت فعالیت حرکتی و جابه جایی جهت تقویت حواس و هوش ذهنی و جابه جایی و پرش جهت تقویت رشد استخوان ها
تکلیف:
تکلیف ندارند