فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب ریاضی مبحث سرشماری و تکرار اعداد مرور شد و دانش اموزان اعضای خانواده و لوازم های موجود در خانه را سرشماری کردند . سپس صفحه 76 کتاب ریاضی توسط دانش اموزان در کلاس حل شد . تم 11 به پایان رسید . به تم 12 به صورت مختصر اشاره شد .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 81 و صفحه 82 تکمیل شود . انجام قسمت سرگرمی تم 11 صفحه 83 اختیاری می باشد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلیپ تبریک شب یلدا پخش شد . شب یلدا بر شما عزیزان مبارک عمرتان صد شب یلدا باشد . کلاسمان را با ببین و بگو شروع کردیم ! دانش آموزان در قسمت گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن درس گوش شنوا مشارکت داشتند . کل خوانی درس گوش شنوا از چند دانش اموز پرسیده شد.
تکلیف: تکلیف : ندارند . متن درس گوشِ شنوا کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: در جدول دوستی نشانه ش مرور شد . سپس ترکیبات نشانه ش به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد. مثلا : ش+ و = شو / شو مثل شور . ش+ ا = شا /شا مثل شام . و ....... سپس کلمات مربوطه بخش و صدا کشی شد . کتاب نگارش سوال 2 و سوال 3 مدادی در کلاس حل شد .
تکلیف: 1) سوال 1 مدادی صفحه 64 و سوال 1 مدادی صفحه 65 در منزل تکمیل شود . 2) سوال 3 صفحه 102 کتاب کار فارسی علوی در منزل انجام شود . 3)والدین گرامی متن زیر را برای دانش اموزان در دفتر تلاش بدون نقطه با خودکار مشکی یا آبی بنویسید سپس دانش آموزان با مداد قرمز نقطه بگذارند. متن : اِسم دوستِ من اَمین اَست . اِمروز او را در دبستان دیدم . اَمین نامه ای به من داد. نامه از برادر او اَمیر بود . اَمیر رَزمَنده اَست . او رَزمَنده ای با ایمان اَست . اَمیر ایران را دوست دارد . ایرانِ ما زیبا اَست . ما ایرانِ زیبا را آباد می سازیم . _______________________ متن بالا بدون نقطه توسط اولیا در دفتر تلاش با خودکار مشکی یا آبی نوشته شود سپس توسط دانش اموز با مداد قرمز نقطه گذاشته شود . کتاب ها در صورت کلاس حضوری : کتاب علوم و کتاب نگارش و دفتر تلاش و قران همراه دانش اموز باشد . آخر هفته خوبی داشته باشید .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز املا تصویری داشتیم . یک عکس از جعبه کادو برای دانش اموزان قابل مشاهده بود و دانش اموزان طبق تشخیص عکس ' کلمه مربوطه را داخل پاکت نامه دفتر املا می نوشتند . هدف : تقویت حافظه دیداری ' هماهنگی ادراک دیداری و نوشتاری ' تقویت روحیه با سواد شدن ' و افزایش اعتماد به نفس .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: رسیدیمو رسیدیم به نشانه جدید رسیدیم! امروز پسران گلم با شیر و شیرینی از نشانه ش استقبال کردند . نشانه ش با کد گذاری و داستان و شعر تدریس شد . (ش غیر اخر ش آخر ) در شهرک الفبا نشانه پایین جدولی هستند . صدا آموزی و زبان آموزی کلماتی که ش دارند در تصویرک های مختلف تمرین شد . دانش اموزان در شناخت هم پایان و هم اغاز کلماتی که ش دارند مشارکت داشتند . جدول دوستی و ترکیبات نشانه ها به صورت شفاهی جهت تقویت صدا آموزی مرور و تکرار و تمرین شد .
تکلیف: تکلیف: 1) نشانه ش 3 خط در دفتر تلاش کشیده شود و دانش اموزان نقاشی با هم اغاز یا هم پایان نشانه ش پایین مشق بکشند . 2)فردا املا تصویری تا نشانه اِ داریم . لطفا دفتر املا نقاشی چند پاکت نامه کوچک داشته باشد . حداقل 6 پاکت نامه کوچک که در هر پاکت نامه یک الی دو کلمه جا شود . 3)کاربرگ جدول دوستی و جدول الفبا در منزل تکمیل شود و مرتب جدول دوستی تکرار شود . 4) کتاب کار فارسی علوی صفحه 101 سوال 1 و صفحه 102 فقط سوال 2 حل شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس گوش شنوا تدریس شد . متن درس گوش شنوا کل خوانی شد . نمایش درس گوش شنوا با شعر و داستان توسط دانش آموزان اجرا شد . در مورد وظایف اعضای بدن و حفظ و نگه داری آن ها صحبت کردیم . کلید واژه های درس 7 بخش شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: -ویدئو ( همراه بانک ) -معلم از یک دانش آموز می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره همراه بانک و نحوه ی استفاده از آن به اختصار توضیح داده میشود . -معلم از دانش آموزان می خواهد با دقت به تصاویر کتاب نگاه کند و توضیحاتی توسط معلم داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای همراه بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از همراه بانک صحبت می کند .
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 81

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به مناسبت یادگیری نشانه ش الفبای فارسی مسابقه شیر و شیرینی داشتیم . به خوردن شیر تاکید شد . طبق گروه های هاوس سیستم مسابقه شیر و شیرینی دادند کلی بهشون خوش گذشت . هدف : شیر خوردن جهت سلامت دندان و بدن . تثبیت نشانه ش . ایجاد حس رقابت بین دانش اموزان . تقویت اعتماد به نفس . ایجاد حس شادی و خوش حالی.
تکلیف: تکلیف : ندارند .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی ! با استفاده از ابزار مفهوم تساوی و انتقال در کلاس آنلاین تکرار شد . کار در کلاس ریاضی چند سوال با درک دسته ها با تعداد مساوی و بالعکس در کلاس انجام شد . صفحه 73 با اهداف: * آموزش نماد تساوی * درک دسته ها با تعداد مساوی * نوشتن یک تساوی عددی و صفحه 75 با اهداف: * استفاده از نمادهای مختلف برای به دست آوردن حاصل جمع * به کارگیری ابزار شابلون برای طراحی و ادامه یک الگو تدریس شد . اگر دانش اموزی هنوز شابلون ریاضی کلاس اول ندارد از شابلون انتهای کتاب ریاضی استقاده کند .
تکلیف: تکلیف : صفحه 79 (کتاب کار ریاضی علوی) و صفحه 77 (کتاب ریاضی )در منزل انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . بید پا به صورت آنلاین در کلاس اجرا شد . هدف از این طرح افزایش درک مطلب کودکان دبستانی و توسعه سواد خواندن می باشد . موضوع بیدپا : مورچانه . بعد از خواندن داستان مورچانه سوالات مربوط به درک مطلب داستان از دانش اموزان پرسیده شد . سپس چند سوال تلفیقی ریاضی فارسی به عنوان کار در کلاس حل کردیم .
تکلیف: تکلیف : ندارند. کتاب فارسی تا درس استخر کل خوانی شود . فردا نشانه ش تدریس می شود . لطفا دانش اموزان فردا یک عدد شیرینی یا یک لیوان شیر در کلاس انلاین کنارشان باشد .

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: مرور مطالب گذشته آشنایی با کاربرد قطره چکان و رنگها
تکلیف: فعالیت صفحه26 انجام شود

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
تکلیف: کتاب کار علوم علوی درس پنجم دنیای گیاهان (قسمت ارزشیابی )در منزل انجام شود .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاسمون با املا پای تابلو شروع شد . ابتدا تمرین -ِ ربط را داشتیم . سپس املا نردبانی با ِ ربط نوشتیم . در مورد ِ ربط یا مالکیت یا دوستی . ِ ربط در کلمه ، زیرِ حرفِ آخرمی آید و دو کلمه را طوری به هم ربط می دهد که یک جمله معنی دار را خبر می دهد. ِ ربط زیرِ حرفِ آخرِ کلمه ای که فعل باشد نمی آید چون خودِ کلمه فعل آخرِ جمله می آید. نکته: کلماتی که ِ ربط دارند، بخش و صداکشی نمی شوند.
تکلیف: تکلیف : دانش آموزان یک املا از متن املا نردبانی و ستاره ای که در کلاس نوشتیم به والدین بگویند و والدین کلمات را در املا اشتباه بنویسند و املا توسط دانش آموز با مداد قرمز تصحیح شود سپس درست آن کلمه توسط دانش آموز نوشته شود . هدف : تقویت روان خوانی و املا نویسی و افزایش دقت و بالا بردن اعتماد به نفس پسران گلمون می باشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز مرور اتیکت مهمان بودن همراه با پخش فیلم ، پرسش و پاسخ بارش فکری در کلاس.
تکلیف: بچه ها تکلیف جلسه قبل را انجام دهند و همراه خود به کلاس بیاورند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضیدان های کوچک علوی امروز مسابقه آقای ریاضی داشتند ' عکس مسابقه به نمایش گذاشته شد . و مسابقه شروع شد . سپس هر دانش اموزی که اولین نفر درست پاسخ داد برنده شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: شنبه شروع هفته با زنگ خاطره شروع شد . هر یک از دانش آموزان خاطره ای تعریف کردند . هدف از این کار تقویت سلامت روان و تخلیه هیجان و ارتقاء ارتباط کلامی بود . سپس دانش آموزان داستان (دوستِ من )را روان خوانی کردند و سوالات درک مطلب از داستان مربوطه را پاسخ دادند و به عنوان کار در کلاس کلماتی که (ای مستقل )و (- ِ دوستی یا -ِ ربط)و ( می کاری ) داشتند را پیدا کردند و با کلمات مربوطه جمله های مختلف ساختند .
تکلیف: تکلیف: 1) دانش آموزان با کمک والدین یک نقاشی از درک مطلب داستان امروز در دفتر نقاشی بکشند . 2) فقط به صورت کلماتی که -ِ ربط دارند یک املا در دفتر تلاش نوشته شود . مثلا: مِدادِ آزاده / نانِ تازه / و............ 3) دفتر املا نقاشی ایجاد انگیزه نردبان طبق عکسی که در کلاس به نمایش گذاشته شد (حداقل 10 نرده ) داشته باشد . فردا املا به صورت کلمات که -ِ ربط دارند خواهیم داشت .کتاب ها : در صورت حضوری بودن کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی - دفتر تلاش و دفتر املا علوی - قرآن همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز املا ستاره ای داشتیم ' هدف از این املا : تشخیص (ای -ی )بود . 14 کلمه نوشته شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند ' املا توسط اولیا باز خورد داده شود .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: