فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نشانه س تدریس شد . درس کلاس تدریس شد . 1- نشانه (م م)س س تدریس شد . 2- تشخیص صدای م م( و )س س در اول، وسط و آخر کلمات 3- توانایی خواندن و نوشتن با کلمات خوانده شده 4- آشنایی بیشتر با کلاس و مدرسه و مقررات آنها 5- گوش دادن خوب دیدن و بیان درست کلمات کلیدواژه 6- حفظ بهداشت فردی در مدرسه، احترام به اولیا مدرسه و احترام به حقوق هم کلاسی. تصوریک ها بخش و صداکشی شدند . ببین و بگو /گوش کن و بگو / بگرد و پیدا کن . توسط دانش اموزان در کلاس انجام و مشارکت شد . ایجاد انگیزه نشانه( س ) را داشتیم . متن درس کل خوانی شد .
تکلیف: تکلیف : متن دوس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نوشتار نشانه( س ) در دفتر تلاش و نگارش کار شد . ص 40 کتاب نگارش در کلاس حل شد . ص 59 کتاب کار فارسی علوی در کلاس حل شد . به عنوان کار در کلاس ترکیبات تا نشانه س و جدول دوستی در دفتر تلاش نوشته و کار شد .
تکلیف: تکلیف : 1) سرمشق داده شده در دفتر تلاش انجام شود . 2)املا تا نشانه ( م ) نوشته شود . 3) فردا املا تا نشانه (م) خواهیم داشت . ( دفتر املا در صورت اختیار نقاشی ایجاد انگیزه داشته باشد و تاریخ و شماره املا درج شود ) املا قبلی توسط اولیا بازخورد داده شود . 4) کتاب نگارش و کتاب ریاضی و کتاب کار فارسی علوی در کلاس نزد بنده می باشد. اگر دانش اموزی غایب بوده است کتاب ریاضی و نگارش و کتاب کار فارسی علوی همراه داشته باشد. کتاب ها : کتاب فارسی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش و دفتر املا همراه دانش اموز باشد . تشکر

استعداد فضایی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام طرح سنجش استعداد فضایی علوی به صورت توصیفی در کلاس برگزار شد.
تکلیف: تکلیف : ندارند

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیزکتاب های سواد مالی روز هایی که دانش آموزان سواد مالی دارند به کلاس بیاورند،از این به بعد تکالیف در کتاب انجام شود.در ارتباط با تکالیف گذشته می توانند در کتاب انجام دهند. نمایش تصاویری ازلوگوی بانک ها بر روی تخته، از دانش آموزان سوال می شود کدامیک از بانک ها را میشناسند،از دانش آموزان داوطلب می خواهیم نمادی را که میشناسند و دیده اند روی تخته نشان دهند، پر تکرار ترین نماد ها روی تخته نام برده و تاکید می شود. کلیپ آموزشی در ارتباط با نحوه استفاده از پول پخش می شود و از دانش آموزان می خواهیم بیان کنند یکی از مکان های نگهداری پول کجا بود؟ داستان صوتی یک روز در بانک پخش می شود و نوبت دهی در بانک مطرح می شود.متن درس خوانده می شود از دانش آموزان سوال می گردد چرا نماد بانک ها بادهم متفاوت است؟ از دانش آموزان می خواهیم فعالیت کلاسی را با راهنمایی معلم انجام دهند
تکلیف: انجام تمرین منزل انتهای مبحث بانک صفحه 52

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت گرم کردن بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی با صندلی، بادی پرکاشن جهت ایجاد همبستگی گروهی بیشتر بین دانش آموزان و بازی حرکتی می‌باشد
تکلیف: تکلیف ندارند

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام تم 7 تولد دو قلو ها تدریس شد . آشنایی با مفهوم تساوی . آشنایی با مفهوم دو دسته ی 5 تایی . یادآوری مفاهیم جلو عقب چپ راست پایین بالا . آداب برخورد با مهمانان در تولد خود . کسب مهارت باز کردن هدیه و تشکر کردن . تم 7 صفحه 42 می باشد. صفحه 43 نمایش حاصل جمع با چوب خط و استفاده از مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامون . و سودوکو مرور شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام از قسمت (نگاره ها )تا پایان نشانه (ب ) سنجش استعداد فارسی را به صورت توصیفی داشتیم .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام جمله سازی کار شد . دانش اموزان در دفتر تلاش با ترکیب نشانه ها کلمه ساختند و با کلمه مربوطه جمله ساختند سپس تعداد کلمات جمله را شمارش کردند و به تعداد ان چوب خط گذاشتند . دانش آموزان باید ترکیب نشانه ها و ساخت کلمات و جمله سازی با همان کلمه را به خوبی بلد باشند . کتاب کار نگارش علوی صفحه 57 توسط دانش آموزان در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : 1) کتاب کار فارسی علوی ص 58 در منزل حل شود . 2) سوالی مطابق سوال 3 کتاب کار فارسی علوی صفحه 56 در دفتر تلاش برای دانش آموز ایجاد کنید . (4 مورد کافی می باشد) کتاب ها : کتاب ریاضی نزد بنده در کلاس می باشد. لطفا اگر دانش اموزی امروز غایب بوده است فردا کتاب ریاضی همراه داشته باشد. دفتر املا ها تحویل داده شد . فردا کتاب کار فارسی علوی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد . تشکر

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: با سلام در این جلسه دانش آموزان با استفاده از رنگ گواش و بادکنک گل شقایق را به صورت چاپ کار کردند و زمینه کارها با مدادرنگی طراحی شد. کارها فردا به منزل آورده میشود
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش یک عدد لوله دستمال کاغذی همراه داشته باشد. در صورتی که این جلسه با خود آوردند ودر باکس قرار دادند نیاز به تهیه مجدد نیست. ممنونم

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: آشنایی با بازکردن صفحه جدید در پینت هدف اصلی از آموزش در پایه اول آشنایی کلی با کامپیوتر و ایجاد هماهنگی دست با ماوس می باشد.
تکلیف: تمرین مطالب گذشته و کشیدن نقاشی نیاز به ارسال نیست

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام بازی دبستانی و مسابقه دو داشتیم . نام بازی : میوه بازی اهداف بازی: تقویت دقت و سرعت العمل و چابکی . فعالیت: مهارت تفکیک اسامی و شکلها مهارت تشخیص ادراک شنیداری و حرکتی ' هر گروه به اسم یک میوه بودند و یک داور داشتند و با نام بردن ان میوه اعضای گروه مهارت حرکتی انجام می دادند و در این بازی کلی به پسران گلم خوش گذشت و آخر بازی مسابقه دو داشتیم .
تکلیف: تکلیف : ندارند

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام علوم درس 4 دنیای جانوران تدریس شد . به آزمایشگاه رفتیم درباره ی موجودات زنده و غیر زنده صحبت شد . درمورد تفاوت موجودات بحث شد . تفاوت حیوانات اهلی و وحشی . فواید حیوانات. نحوه نگهداری و مراقبت حیوانات. حرکت جانوران .
تکلیف: تکلیف : ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کل خوانی دروس پرسیده و مرور شد. صدای اول و صدای آخر مرور شد.
تکلیف: تکلیف : ندارند فقط از درس نگاره تا نشانه ب در منزل مطالعه شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ضمن عرض تبریک متولدین آبان ' پسران گلم میعاد جان و ویهان جان و همایون جان تولدتان مبارک با آرزوی بهترین ها برای شما . کتاب نگارش ص 39 در کلاس حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 55 و صفحه 56 در کلاس حل شد.سوال 3 صفحه 56 کتاب کار فارسی علوی مهم می باشد ' لطفا تمرین و تکرار شود . کلمات بخش و صداکشی شد . ترکیبات و جدول دوستی تمرین و تکرار شد .
تکلیف: تکلیف: 1) املا تا نشانه (م )نوشته شود . اگر دانش آموزی غلط املایی دارد لطفا از روی هر غلط یک خط بنویسد. 2) لطفا دانش آموزان کتاب نگارش و کتاب فارسی را از بخش 1 ( نگاره ها) تا بخش دوم ( نشانه آ ا - ب ) مطالعه کنند . کتاب ها: کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد . تشکر

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام املا تا نشانه( د )در کلاس گفته شد. دفتر املا نزد بنده می باشد.
تکلیف: تکلیف : ندارند

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز مرور اتیکت صحیح نشستن ، تدریس کلمات ارتباطی و کلمه ممکنه ( حل کردن مازها) ، پرسش و پاسخ از دانش آموزان، پخش انیمیشن کوتاه ( در مورد مستقل و مهربان بودن ، کمک کردن به دیگران )
تکلیف: دانش آموزان درخواست های خود را با کلمه ممکنه بیان کنند.

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام به آزمایشگاه رفتیم . و دانش آموزان موجودات زنده و غیر زنده را مشاهده کردند. با هم بحث و گفت و گو کردند .
تکلیف: تکلیف: ندارند.
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز یکشنبه 15 آبان ماه، جشن تولد کلیه متولدین آبان ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین آبان ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام طرح سنجش استعداد یابی علوم از درس 1 تا درس 3 به صورت کتبی در کلاس برگزار شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نشانه (م ) تدریس شد . (م غیر آخر ' م آخر ) نشانه های پایین جدول در جدول دوستی هستند . ایجاد انگیزه نشانه (م )را داشتیم . درس 3 ( مدرسه ) از کتاب فارسی تدریس شد. تصویرک ها بخش شد . متن درس (مدرسه )کل خوانی شد . کتاب فارسی از درس 1 تا 3 توسط دانش اموزان کل خوانی و مرور و تمرین شد .
تکلیف: تکلیف : لطفا متن درس 1 تا 3 به خوبی تمرین و تکرار شود ' فردا از درس 1 تا درس مدرسه مرور خواهیم داشت .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نوشتار نشانه( م )تدریس شد . جدول دوستی و ترکیب نشانه ها با دانش اموزان کار شد . مثلا : م +ا = ما و ......... کار در کلاس : ترکیبات نشانه ها و کلمه نویسی و جمله سازی تا نشانه م در کلاس در دفتر تلاش و تابلو نوشته و کار شد . شعر خوانی مهربان تر ازمادر را داشتیم . کتاب نگارش ص 37 و 38 در کلاس حل شد . هم آغاز و هم پایان کلمات تاکید شد.
تکلیف: تکلیف : 1)لطفا جدول دوستی تا نشانه( م )در دفتر تلاش توسط اولیا کشیده شود و توسط دانش اموز کامل شود . سر مشق داده شده م غیر اخر و م اخر در دفتر تلاش کامل شود . 2) املا تا نشانه د در دفتر تلاش نوشته شود . اگر دانش اموزی از کار در کلاس خیلی اشکال داشت می تواند یک بار از روی کار در کلاس رو نویسی کند . فردا املا نشانه د داریم . 3) دعوت نامه جلسه کلاسی با معلم پایه بر روی دفتر تلاش دانش اموزان چسبانده شده است روز 4 شنبه 18 آبان می باشد . جلسه آموزشی با مشاوره فردی ها فرق می کند . 4) فردا تولد متولدین آبان در مدرسه بر گزار می شود . اگر دانش اموزی متولد آبان است . لطفا اولیا آن دانش اموز جهت تدارکات با بنده هماهنگ شود . 5 )لطفا فردا تمامی دانش آموزان کتاب قرآن را به بنده تحویل دهند . حتما بر روی کتاب قرآن اسم دانش اموز نوشته شود. 6) والدینی که فردا با بنده مشاوره فردی دارند حتما سر تایم در مدرسه حضور داشته باشند . تشکر 7)کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی ' کتاب نگارش ' دفتر تلاش' کتاب علوم ' کتاب قرآن و دفتر املا علوی همراه دانش اموز باشد . 8) در صورت اختیار جهت املا نشانه د و ایجاد انگیزه دفتر املا علوی نقاشی کشیده شود. 9) فردا به آزمایشگاه خواهیم رفت . اگر دانش اموزی حیوانات کوچک دارد یک عدد همراه داشته باشد . تشکر

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ترکیبات کلمات و جمله در دفتر تلاش کار شد . فردا املا تا نشانه د خواهیم داشت .
تکلیف: تکلیف : لطفا دفتر املا علوی جهت ایجاد انگیزه دانش اموز در صورت اختیار نقاشی داشته باشد . املا تا نشانه د نوشته شود . فردا املا تا نشانه د داریم .

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: باسلام و عرض ادب .تکرار و تمرین سرودها
تکلیف: دانش آموزان عزیز خواهشمندم برای جلسه آینده متن سرود خوش آمدید را حفظ نمایید ممنون

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیا گرامی ضمن عرض تبریک روز دانش آموز جهت برگزاری جشن به تالار یزدان رفتیم و کلی به گل پسران عزیزمان خوش گذشت و توسط مدیر مجموعه هدیه ای دریافت کردند . مبحث تفریق تا 5 تا آموزش داده شد . ص 40 کتاب ریاضی در کلاس حل و انجام شد . ص 41 کتاب ریاضی ارتباط منطقی تصاویر می باشد . دانش آموزان تصویر خوانی کردند . و داستان تعریف کردند هدف افزایش درک مطلب می باشد . کتاب کار ریاضی علوی طبق درس امروز ص 46 و 47 را دانش آموزان به صورت انفرادی در کلاس حل کردند . و رفع اشکال شد و کتاب کار ملاحظه شد .
تکلیف: تکلیف : به مناسبت روز دانش آموز تکلیفی ندارند و تکالیف مربوطه را در کلاس انجام دادیم .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام مبحث علوم از درس 1 تا 3 مطالعه شود .
تکلیف: تکلیف : ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کتاب کار نگارش صفحه 51 و 52 و 53 و 54 در کلاس حل شد . سوال 8 صفحه 54 بسیار مهم می باشد . نوشتار کلمات کلیدی دروس و ترکیبات و جمله نویسی در کلاس تمرین شد و در دفتر تلاش توسط دانش اموزان نوشته شد .
تکلیف: تکلیف : به مناسبت روز دانش اموز تکلیف ندارند . کتاب ها : فارسی و نگارش و کتاب کار علوم و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد . تشکر

استعداد فضایی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام مبحث تقارن ریاضی را با استفاده از خلاقیت توسط دانش اموزان انگشتان دست و برش میوه و کیک تدریس کردیم و ص 42 کتاب ریاضی که کار با ابزار ریاضی می باشد را با استفاده از خط کش ریاضی در برگه انجام دادیم و دانش اموزان با تقارن محوری و دورانی آشنا شدند اگر دانش اموزی در کلاس مطابق ص 42 انجام نداده است در منزل انجام دهد . و ص 48 کتاب کار ریاضی علوی در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف : به مناسبت روز دانش اموز تمامی تکالیف در کلاس حل شد . و دانش آموزان تکالیفی در منزل ندارند .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام به حیاط رفتیم مسابقه دو داشتیم ' و بازی هدفمند مانع ها ' دانش اموزان بین مانع ها به صورت مسابقه ای رد شدند .
تکلیف: تکلیف : ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: