فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: آی قصه قصه قصه !نون و پنیر و پسته ! پسران گلم خوش حالم که باسواد شدین . در کلاس آنلاین پسرانم داستان خواندند داستان اَبزار و راز و بر تقویت روان خوانی و درک مطلب دانش اموزان تاکید شد. امروز تمرین جدول تشخیصی ( ی-ای( مستقل) -ِ دوستی ) را داشتیم . کلماتی که بر روی صفحه نمایش داده می شد طبق تشخیص دانش آموزان در جدول تشخیصی قرار می گرفت . (می کاری )تمرین و تکرار شد . دانش اموزان کلید واژه هایی که می کاری داشتند را خواندند سپس با آن کلمات جمله ساختند . کار در کلاس می کاری و جدول تشخیصی داشتیم .
تکلیف: تکلیف: 1) شنبه املا تا نشانه اِ خواهیم داشت . 2) پیک ارمغان هفته شماره 12 در منزل انجام شود . روز شنبه پیک های ارمغان حل شده جهت ملاحظه شدن همراه دانش اموز باشد. 3) کتاب کار فارسی علوی صفحه 98 انجام شود و صفحه 99 با دقت خوانده شود و سپس صفحه 100 انجام شود . 4)املا تا نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شود . کتاب ها : شنبه دفتر املا _ کتاب کار علوم علوی - کتاب کار فارسی علوی - دفتر تلاش - کتاب قران همراه دانش اموز باشد. اخر هفته خوبی داشته باشید .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا زنبوری داشتیم . ز مثل زنبور : در کلاس آنلاین تا نشانه ز املا در دفتر املا علوی گفته شد . املا توسط اولیا بازخورد داده شود .
تکلیف: تکلیف : شنبه املا ستاره ای داریم . لطفا دفتر املا علوی ایجاد انگیزه ستاره داشته باشد . املا به صورت کلمه ای گفته می شود . یک املا تمرینی تا نشانه اِ دانش آموز در دفتر تلاش به صورت کلمه ای بنویسد .

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: -ویدئو ( مستر بین و دستگاه عابر بانک ) -معلم از یک دانش آموز می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره کارت بانکی و دستگاه عابر بانک به اختصار توضیح داده میشود . -عکس قسمتهای مختلف دستگاه نشان داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای دستگاه عابر بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه خود پرداز صحبت می کند .
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 74

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام وروز بخیر امروز در مورد مسولیت پذیری (به موقع خوابیدن وانجام دادن تکالیف در زمان مناسب )نمایش عروسکی اجرا شد . صقحه22 کتب مهارت انجام شد.
تکلیف: عزیزان صفحه23 کامل شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: رسیدیمو رسیدیم به عدد 8 رسیدیم ! 8 پاهاش درازه ! کفششو در میاره پا روی خط می ذاره ! عدد 8 با شعر آموزش داده شد . کلیپ اموزش عدد 8 در کلاس پخش شد . طرز صحیح نوشتن عدد 8 آموزش داده شد . در کلاس توالی اعداد تاکید شد . انتقال با انگشتان دست توسط دانش اموزان تمرین و تکرار شد . کتاب ریاضی صفحه 74 در کلاس حل شد . عدد 8 در دفتر تلاش عدد نویسی شد .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 80 در منزل انجام شود . از 0 تا عدد 8 در دفتر تلاش 3 خط نوشته شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با شعر خوانی توسط دانش اموزان شروع شد ! (-ِ ربط یا -ِ دوستی ) تدریس شد . -ِ ربط یا -ِ دوستی بین دو کلمه قرار می گیرد . نوشتن ( -ِ )ربط: اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اول بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت( - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست . و کارش معنا بخشیدن بین دو کلمه است . بنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اول راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل - ه بنویسد. به عنوان کار در کلاس چند کلمه مثل :مادرِ زیبا /مادرِ او / نانِ تازه / اَسبِ رام / سردارِ ایران / دامنِ آزاده /اِمامِ دانا / در دفتر تلاش نوشته شد . کتاب نگارش صفحه 62 و 63 به جز سوال یک مدادی در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : 1) کتاب نگارش سوال 1 مدادی صفحه 62 و 63 رو نویسی شود. 2) املا تا نشانه ز به صورت کلمه ای نوشته شود . 3) فردا املا داریم املا تا نشانه ز در دفتر املا علوی با تم زنبوری به صورت کلمه ای گفته می شود. 4) کلمات زیر با ( -ِ ربط یا دوستی )در دفتر تلاش نوشته شود . کلمات : دوستِ من / آسمانِ آبی / مدادِ سما/زمستانِ سرد / اِنسانِ با ایمان/ دستِ نادر / سیبِ تازه / -ِ ربط با مداد قرمز نوشته شود . کلمات زیر را دانش اموز با -ِ دوستی کامل کند : مثلا : ایران ........ با -ِ دوستی می شود ایرانِ ما یا ایرانِ آباد / سبد .........../ اِسم ........../ نان ........./ دبستان ............ موفق باشید.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرینه ریاضی ! تم 11 با موضوع تعطیل شدن مدرسه تدریس شد . دانش آموزان تصویر خوانی کردند . بچه ها با آداب مقررات خروج از دبستان و نظم و انضباط آشنا شدند . الگو را پیدا کردند و روی خط عابر پیاده الگو منظم رسم کردند . با مفهوم انتقال با اشکال تم اشنا شدند . مفاهیم چپ و راست و وسط اشنا شدند . دانش اموزان با نماد تساوی اشنا شدند . کلیپ آموزش تساوی پخش شد . دسته با تعداد مساوی نمایش داده شد . به اشکال متقارن با تعداد چینه برابر اشاره شد . کتاب ریاضی صفحه 71 تصویر خوانی شد . کتاب ریاضی صفحه 72 حل شد .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 78 انجام شود و صفحه 77 کتاب کار ریاضی علوی تصویر خوانی شود . موفق باشید

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاسمون با ورزش صبحگاهی شروع شد . بازی ترکیب داشتیم . دانش اموزان یک کلمه را بخش می کردند و کلمه ای هم مانند بخش آخر آن کلمه می ساختند . مثلا : ماسه بخش آخر سه / کلمه جدید : مدرسه بخش آخر سه / ای مستقل آموزش داده شد . وقتی که (ه چسبان /ه آخر تنها ) می بینم سریع می رم می شینم . #ه_آخر_چسبان_ه_آخرتنها : (ه آخر چسبان ) و ( ه آخر تنها ) در آخر کلمه هایی که ه چسبان و ه آخر تنها ) می گیرد _______________________________ #ای_مستقل گذاشته می شود اگر بعدازکلمه هایی که صدای آخر آنها (ه) آخر چسبان یا(ه)آخر تنها باشد,صدای(ای ) بیاید آن را به شکل جدید می نویسیم : ( ای). مثال : خانه + ای ( خانه ای) به معنای یک خانه است. مثال:دانه ای،کوزه ای،پروانه ای، کاسه ای ، ستاره ای ، پرنده ای ،مدرسه ای ، میوه ای ،دسته ای ، سایه ای ،پنبه ای ،اندازه ای ،نامه ای ، لاله ای ،جوجه ای ... به عنوان کار در کلاس کلماتی با ای مستقل نوشته شد .
تکلیف: تکلیف: 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 97 انجام شود. 2) دانش اموزان در دفتر تلاش به کلمات مربوطه زیر (ای مستقل )اضافه کنند . کلمات: مدرسه - دانه-ترسیده -بسته -راننده -ایستاده-نامه-ستاره -زنده مثلا : مدرسه +ای = مدرسه ای / 3)پیک ارمغان هفته شماره 9 تا پایان هفته انجام شود . تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاسمون رو با ورزش صبحگاهی شروع کردیم . بازی بخش و صدا داشتیم . کلمات کلیدی : مدرسه/نرده/ستاره/مداد/نامه بخش و صدا کشی شد . به عنوان کار در کلاس این کلمات با مشارکت دانش اموزان در دفتر تلاش بخش و صدا کشی شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: همه نشانه ها را با خانواده ( اِ ) دوست کردیم . سپس با ترکیب مربوطه با مشارکت دانش آموزان کلمه ساختیم . اشاره داشتیم به ترکیباتی که آخر کلمات هستند و ترکیبانی که ابتدا کلمات هستند . و اشاره داشتیم به نشانه ای که دستش رو خط درازه با (اِ)چسبان دوست می شود و نشانه ای که دستش رو خط دراز نیست با (ه ) آخر تنها دوست می شود. مثلا : ابتدا ترکیبات با -ِ ( وسط ) مثل : س+ -ِ = سِ / حالا سِ مثل : سِتاره -سِمنان/ ز +-ِ = زِ / حالا زِ مثل : زِنده -زِمِستان/ سپس ترکیبات با (چسبان و ه آخر تنها) مثل: س+ ه ( چسبان ) = سه / حالا سه مثل : ماسه - مدرِسه / ز+ ه ( اخر تنها ) = زه / حالا زه مثل : موزه -تازه / به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش با مشارکت دانش آموزان نوشته شد .
تکلیف: تکلیف : 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 96 در منزل انجام شود . 2) 3 خط از نشانه چهار شکلی( اِ ) در دفتر تلاش خوش خط و خوانا نوشته شود. 3) از روی کلمات ترکیب شده کار در کلاس امروز چند بار خوانده شود . 4) املا( کلمه ای )تا نشانه ز نوشته شود . 5) در صورت حضوری بودن مدارس فردا املا تا نشانه ز داریم در غیر این صورت املا نداریم . در صورت اختیار دفتر املا دانش اموز ایجاد انگیزه زنبور داشته باشد . کتاب ها : دفتر املا علوی و دفتر تلاش و کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب قرآن همراه دانش اموز باشد . موفق باشید

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز تدریس اتیکت مهمان بودن، آشنایی دانش آموزان با کلمات مهمان و میزبان، ارائه پاور پوینت پرسش و پاسخ هنگام ارائه در مورد اینکه چطور یک مهمان فوق العاده باشیم.
تکلیف: بچه ها با عروسک خود در منزل یک مهمانی کوچک داشته باشند و فیلم آن را داخل فلش همراه خود به کلاس بیاورند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: شنبه شروع هفته خدا یادم نرفته خالق این جهانه خدای آسمانه ' نشانه چهار شکلی (اِ )با شعر و داستان و کد گذاری تدریس شد . هم پایان و هم آغاز نشانه (اِ )تدریس شد . دانش آموزان صدای اِ را در کلمات تشخیص دادند. جایگاه (نشانه اِ ) در جدول دوستی مشخص شد و دوستی نشانه اِ با دیگر نشانه ها آموزش داده شد . صدا آموزی به صورت زیر تمرین شد . مثلا : د+ه = ده / ب+ه ( چسبان ) = به / ب+ ِ = ب ِ و الی ...........
تکلیف: تکلیف :ندارند . دانش آموزان به خوبی نشانه چهار شکلی اِ را بشناسند . و صدای آن ها را در کلمات تشخیص دهند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس اِستخر کتاب فارسی روان خوانی و تصویر خوانی شد . کلید واژه ها بخش و صداکشی شد . ترکیبات جدول دوستی در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد . کلید واژه با نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شد بخش و صداکشی شد . کلمات : اِمام-اِداره-اِسم/ مِداد-دَبِستان-دِراز/ نامه-مدرسه/ ساده-ستاره/ در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف: تکلیف : 1)کتاب نگارش فارسی صفحه 61 انجام شود . 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 95 انجام شود . 3) روان خوانی درس اِستخر مرور شود . 4) کاربرگ جدول دوستی کامل شود . موفق باشید .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: