1401/09/23
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
آی قصه قصه قصه !نون و پنیر و پسته !
پسران گلم خوش حالم که باسواد شدین . در کلاس آنلاین پسرانم داستان خواندند داستان اَبزار و راز و بر تقویت روان خوانی و درک مطلب دانش اموزان تاکید شد.
امروز تمرین جدول تشخیصی ( ی-ای( مستقل) -ِ دوستی ) را داشتیم .
کلماتی که بر روی صفحه نمایش داده می شد طبق تشخیص دانش آموزان در جدول تشخیصی قرار می گرفت .
(می کاری )تمرین و تکرار شد .
دانش اموزان کلید واژه هایی که می کاری داشتند را خواندند سپس با آن کلمات جمله ساختند .
کار در کلاس می کاری و جدول تشخیصی داشتیم .
تکلیف:
تکلیف: 1) شنبه املا تا نشانه اِ خواهیم داشت .
2) پیک ارمغان هفته شماره 12 در منزل انجام شود . روز شنبه پیک های ارمغان حل شده جهت ملاحظه شدن همراه دانش اموز باشد.
3) کتاب کار فارسی علوی صفحه 98 انجام شود و صفحه 99 با دقت خوانده شود و سپس صفحه 100 انجام شود .
4)املا تا نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شود .
کتاب ها : شنبه دفتر املا _ کتاب کار علوم علوی - کتاب کار فارسی علوی - دفتر تلاش - کتاب قران همراه دانش اموز باشد.
اخر هفته خوبی داشته باشید .
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
املا زنبوری داشتیم .
ز مثل زنبور : در کلاس آنلاین تا نشانه ز املا در دفتر املا علوی گفته شد . املا توسط اولیا بازخورد داده شود .
تکلیف:
تکلیف : شنبه املا ستاره ای داریم . لطفا دفتر املا علوی ایجاد انگیزه ستاره داشته باشد .
املا به صورت کلمه ای گفته می شود .
یک املا تمرینی تا نشانه اِ دانش آموز در دفتر تلاش به صورت کلمه ای بنویسد .
سواد مالی
مدرس:
نادری، نرگس
فعالیت:
-ویدئو ( مستر بین و دستگاه عابر بانک ) -معلم از یک دانش آموز می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره کارت بانکی و دستگاه عابر بانک به اختصار توضیح داده میشود . -عکس قسمتهای مختلف دستگاه نشان داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای دستگاه عابر بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه خود پرداز صحبت می کند .
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 74
مهارت زندگی
مدرس:
احمدی زاده، فرزانه
فعالیت:
با سلام وروز بخیر
امروز در مورد مسولیت پذیری (به موقع خوابیدن وانجام دادن تکالیف در زمان مناسب )نمایش عروسکی اجرا شد .
صقحه22 کتب مهارت انجام شد.
تکلیف:
عزیزان صفحه23 کامل شود.
1401/09/22
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
رسیدیمو رسیدیم به عدد 8 رسیدیم !
8 پاهاش درازه !
کفششو در میاره پا روی خط می ذاره !
عدد 8 با شعر آموزش داده شد .
کلیپ اموزش عدد 8 در کلاس پخش شد .
طرز صحیح نوشتن عدد 8 آموزش داده شد .
در کلاس توالی اعداد تاکید شد .
انتقال با انگشتان دست توسط دانش اموزان تمرین و تکرار شد .
کتاب ریاضی صفحه 74 در کلاس حل شد .
عدد 8 در دفتر تلاش عدد نویسی شد .
تکلیف:
تکلیف :
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 80 در منزل انجام شود .
از 0 تا عدد 8 در دفتر تلاش 3 خط نوشته شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با شعر خوانی توسط دانش اموزان شروع شد !
(-ِ ربط یا -ِ دوستی ) تدریس شد .
-ِ ربط یا -ِ دوستی بین دو کلمه قرار می گیرد .
نوشتن ( -ِ )ربط:
اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اول بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت( - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست .
و کارش معنا بخشیدن بین دو کلمه است .
بنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اول راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل - ه بنویسد.
به عنوان کار در کلاس چند کلمه مثل :مادرِ زیبا /مادرِ او / نانِ تازه / اَسبِ رام / سردارِ ایران / دامنِ آزاده /اِمامِ دانا / در دفتر تلاش نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه 62 و 63 به جز سوال یک مدادی در کلاس حل شد .
تکلیف:
تکلیف : 1) کتاب نگارش سوال 1 مدادی صفحه 62 و 63 رو نویسی شود.
2) املا تا نشانه ز به صورت کلمه ای نوشته شود .
3) فردا املا داریم املا تا نشانه ز در دفتر املا علوی با تم زنبوری به صورت کلمه ای گفته می شود.
4) کلمات زیر با ( -ِ ربط یا دوستی )در دفتر تلاش نوشته شود .
کلمات : دوستِ من / آسمانِ آبی / مدادِ سما/زمستانِ سرد / اِنسانِ با ایمان/ دستِ نادر / سیبِ تازه / -ِ ربط با مداد قرمز نوشته شود .
کلمات زیر را دانش اموز با -ِ دوستی کامل کند : مثلا : ایران ........ با -ِ دوستی می شود ایرانِ ما یا ایرانِ آباد /
سبد .........../
اِسم ........../ نان ........./ دبستان ............
موفق باشید.
1401/09/21
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ریاضی آی ریاضی چقد شیرینه ریاضی !
تم 11 با موضوع تعطیل شدن مدرسه تدریس شد .
دانش آموزان تصویر خوانی کردند .
بچه ها با آداب مقررات خروج از دبستان و نظم و انضباط آشنا شدند .
الگو را پیدا کردند و روی خط عابر پیاده الگو منظم رسم کردند .
با مفهوم انتقال با اشکال تم اشنا شدند .
مفاهیم چپ و راست و وسط اشنا شدند .
دانش اموزان با نماد تساوی اشنا شدند .
کلیپ آموزش تساوی پخش شد .
دسته با تعداد مساوی نمایش داده شد .
به اشکال متقارن با تعداد چینه برابر اشاره شد .
کتاب ریاضی صفحه 71 تصویر خوانی شد .
کتاب ریاضی صفحه 72 حل شد .
تکلیف:
تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 78 انجام شود و صفحه 77 کتاب کار ریاضی علوی تصویر خوانی شود .
موفق باشید
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاسمون با ورزش صبحگاهی شروع شد .
بازی ترکیب داشتیم .
دانش اموزان یک کلمه را بخش می کردند و کلمه ای هم مانند بخش آخر آن کلمه می ساختند .
مثلا : ماسه بخش آخر سه / کلمه جدید : مدرسه بخش آخر سه /
ای مستقل آموزش داده شد .
وقتی که (ه چسبان /ه آخر تنها ) می بینم سریع می رم می شینم .
#ه_آخر_چسبان_ه_آخرتنها :
(ه آخر چسبان ) و ( ه آخر تنها ) در آخر کلمه هایی که ه چسبان و ه آخر تنها ) می گیرد _______________________________
#ای_مستقل گذاشته می شود
اگر بعدازکلمه هایی که صدای آخر آنها (ه) آخر چسبان یا(ه)آخر تنها باشد,صدای(ای ) بیاید آن را به شکل جدید می نویسیم : ( ای).
مثال : خانه + ای ( خانه ای) به معنای یک خانه است.
مثال:دانه ای،کوزه ای،پروانه ای، کاسه ای ، ستاره ای ، پرنده ای ،مدرسه ای ، میوه ای ،دسته ای ، سایه ای ،پنبه ای ،اندازه ای ،نامه ای ، لاله ای ،جوجه ای ...
به عنوان کار در کلاس کلماتی با ای مستقل نوشته شد .
تکلیف:
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 97 انجام شود.
2) دانش اموزان در دفتر تلاش به کلمات مربوطه زیر (ای مستقل )اضافه کنند .
کلمات: مدرسه - دانه-ترسیده -بسته -راننده -ایستاده-نامه-ستاره -زنده
مثلا : مدرسه +ای = مدرسه ای /
3)پیک ارمغان هفته شماره 9 تا پایان هفته انجام شود .
تشکر
1401/09/20
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاسمون رو با ورزش صبحگاهی شروع کردیم .
بازی بخش و صدا داشتیم .
کلمات کلیدی :
مدرسه/نرده/ستاره/مداد/نامه بخش و صدا کشی شد .
به عنوان کار در کلاس این کلمات با مشارکت دانش اموزان در دفتر تلاش بخش و صدا کشی شد .
تکلیف:
تکلیف : ندارند .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
همه نشانه ها را با خانواده ( اِ ) دوست کردیم . سپس با ترکیب مربوطه با مشارکت دانش آموزان کلمه ساختیم .
اشاره داشتیم به ترکیباتی که آخر کلمات هستند و ترکیبانی که ابتدا کلمات هستند .
و اشاره داشتیم به نشانه ای که دستش رو خط درازه با (اِ)چسبان دوست می شود و نشانه ای که دستش رو خط دراز نیست با (ه ) آخر تنها دوست می شود.
مثلا :
ابتدا ترکیبات با -ِ ( وسط ) مثل :
س+ -ِ = سِ /
حالا سِ مثل : سِتاره -سِمنان/
ز +-ِ = زِ /
حالا زِ مثل : زِنده -زِمِستان/
سپس ترکیبات با (چسبان و ه آخر تنها) مثل:
س+ ه ( چسبان ) = سه /
حالا سه مثل : ماسه - مدرِسه /
ز+ ه ( اخر تنها ) = زه /
حالا زه مثل : موزه -تازه /
به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش با مشارکت دانش آموزان نوشته شد .
تکلیف:
تکلیف : 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 96 در منزل انجام شود .
2) 3 خط از نشانه چهار شکلی( اِ ) در دفتر تلاش خوش خط و خوانا نوشته شود.
3) از روی کلمات ترکیب شده کار در کلاس امروز چند بار خوانده شود .
4) املا( کلمه ای )تا نشانه ز نوشته شود .
5) در صورت حضوری بودن مدارس فردا املا تا نشانه ز داریم در غیر این صورت املا نداریم .
در صورت اختیار دفتر املا دانش اموز ایجاد انگیزه زنبور داشته باشد .
کتاب ها : دفتر املا علوی و دفتر تلاش و کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب قرآن همراه دانش اموز باشد .
موفق باشید
مهارت اجتماعی
مدرس:
صادقی، مهتا
فعالیت:
با سلام و احترام جلسه امروز تدریس اتیکت مهمان بودن، آشنایی دانش آموزان با کلمات مهمان و میزبان،
ارائه پاور پوینت پرسش و پاسخ هنگام ارائه در مورد اینکه چطور یک مهمان فوق العاده باشیم.
تکلیف:
بچه ها با عروسک خود در منزل یک مهمانی کوچک داشته باشند و فیلم آن را داخل فلش همراه خود به کلاس بیاورند.
1401/09/19
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
شنبه شروع هفته خدا یادم نرفته
خالق این جهانه خدای آسمانه '
نشانه چهار شکلی (اِ )با شعر و داستان و کد گذاری تدریس شد .
هم پایان و هم آغاز نشانه (اِ )تدریس شد .
دانش آموزان صدای اِ را در کلمات تشخیص دادند.
جایگاه (نشانه اِ ) در جدول دوستی مشخص شد و دوستی نشانه اِ با دیگر نشانه ها آموزش داده شد .
صدا آموزی به صورت زیر تمرین شد .
مثلا : د+ه = ده / ب+ه ( چسبان ) = به / ب+ ِ = ب ِ و الی ...........
تکلیف:
تکلیف :ندارند .
دانش آموزان به خوبی نشانه چهار شکلی اِ را بشناسند .
و صدای آن ها را در کلمات تشخیص دهند .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
درس اِستخر کتاب فارسی روان خوانی و تصویر خوانی شد .
کلید واژه ها بخش و صداکشی شد .
ترکیبات جدول دوستی در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد .
کلید واژه با نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شد بخش و صداکشی شد .
کلمات :
اِمام-اِداره-اِسم/
مِداد-دَبِستان-دِراز/
نامه-مدرسه/
ساده-ستاره/
در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف:
تکلیف :
1)کتاب نگارش فارسی صفحه 61 انجام شود .
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 95 انجام شود .
3) روان خوانی درس اِستخر مرور شود .
4) کاربرگ جدول دوستی کامل شود .
موفق باشید .