1401/09/23
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
آی قصه قصه قصه !نون و پنیر و پسته !
پسران گلم خوش حالم که باسواد شدین . در کلاس آنلاین پسرانم داستان خواندند داستان اَبزار و راز و بر تقویت روان خوانی و درک مطلب دانش اموزان تاکید شد.
امروز تمرین جدول تشخیصی ( ی-ای( مستقل) -ِ دوستی ) را داشتیم .
کلماتی که بر روی صفحه نمایش داده می شد طبق تشخیص دانش آموزان در جدول تشخیصی قرار می گرفت .
(می کاری )تمرین و تکرار شد .
دانش اموزان کلید واژه هایی که می کاری داشتند را خواندند سپس با آن کلمات جمله ساختند .
کار در کلاس می کاری و جدول تشخیصی داشتیم .
تکلیف: 1) شنبه املا تا نشانه اِ خواهیم داشت .
2) پیک ارمغان هفته شماره 12 در منزل انجام شود . روز شنبه پیک های ارمغان حل شده جهت ملاحظه شدن همراه دانش اموز باشد.
3) کتاب کار فارسی علوی صفحه 98 انجام شود و صفحه 99 با دقت خوانده شود و سپس صفحه 100 انجام شود .
4)املا تا نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شود .
کتاب ها : شنبه دفتر املا _ کتاب کار علوم علوی - کتاب کار فارسی علوی - دفتر تلاش - کتاب قران همراه دانش اموز باشد.
اخر هفته خوبی داشته باشید .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا زنبوری داشتیم .
ز مثل زنبور : در کلاس آنلاین تا نشانه ز املا در دفتر املا علوی گفته شد . املا توسط اولیا بازخورد داده شود .
تکلیف : شنبه املا ستاره ای داریم . لطفا دفتر املا علوی ایجاد انگیزه ستاره داشته باشد .
املا به صورت کلمه ای گفته می شود .
یک املا تمرینی تا نشانه اِ دانش آموز در دفتر تلاش به صورت کلمه ای بنویسد .
سواد مالی
نادری، نرگس
-ویدئو ( مستر بین و دستگاه عابر بانک ) -معلم از یک دانش آموز می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره کارت بانکی و دستگاه عابر بانک به اختصار توضیح داده میشود . -عکس قسمتهای مختلف دستگاه نشان داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای دستگاه عابر بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه خود پرداز صحبت می کند .
فعالیت منزل صفحه 74
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام وروز بخیر
امروز در مورد مسولیت پذیری (به موقع خوابیدن وانجام دادن تکالیف در زمان مناسب )نمایش عروسکی اجرا شد .
صقحه22 کتب مهارت انجام شد.
عزیزان صفحه23 کامل شود.
1401/09/22
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
رسیدیمو رسیدیم به عدد 8 رسیدیم !
8 پاهاش درازه !
کفششو در میاره پا روی خط می ذاره !
عدد 8 با شعر آموزش داده شد .
کلیپ اموزش عدد 8 در کلاس پخش شد .
طرز صحیح نوشتن عدد 8 آموزش داده شد .
در کلاس توالی اعداد تاکید شد .
انتقال با انگشتان دست توسط دانش اموزان تمرین و تکرار شد .
کتاب ریاضی صفحه 74 در کلاس حل شد .
عدد 8 در دفتر تلاش عدد نویسی شد .
تکلیف :
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 80 در منزل انجام شود .
از 0 تا عدد 8 در دفتر تلاش 3 خط نوشته شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با شعر خوانی توسط دانش اموزان شروع شد !
(-ِ ربط یا -ِ دوستی ) تدریس شد .
-ِ ربط یا -ِ دوستی بین دو کلمه قرار می گیرد .
نوشتن ( -ِ )ربط:
اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اول بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت( - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست .
و کارش معنا بخشیدن بین دو کلمه است .
بنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اول راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل - ه بنویسد.
به عنوان کار در کلاس چند کلمه مثل :مادرِ زیبا /مادرِ او / نانِ تازه / اَسبِ رام / سردارِ ایران / دامنِ آزاده /اِمامِ دانا / در دفتر تلاش نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه 62 و 63 به جز سوال یک مدادی در کلاس حل شد .
تکلیف : 1) کتاب نگارش سوال 1 مدادی صفحه 62 و 63 رو نویسی شود.
2) املا تا نشانه ز به صورت کلمه ای نوشته شود .
3) فردا املا داریم املا تا نشانه ز در دفتر املا علوی با تم زنبوری به صورت کلمه ای گفته می شود.
4) کلمات زیر با ( -ِ ربط یا دوستی )در دفتر تلاش نوشته شود .
کلمات : دوستِ من / آسمانِ آبی / مدادِ سما/زمستانِ سرد / اِنسانِ با ایمان/ دستِ نادر / سیبِ تازه / -ِ ربط با مداد قرمز نوشته شود .
کلمات زیر را دانش اموز با -ِ دوستی کامل کند : مثلا : ایران ........ با -ِ دوستی می شود ایرانِ ما یا ایرانِ آباد /
سبد .........../
اِسم ........../ نان ........./ دبستان ............
موفق باشید.
1401/09/21
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی آی ریاضی چقد شیرینه ریاضی !
تم 11 با موضوع تعطیل شدن مدرسه تدریس شد .
دانش آموزان تصویر خوانی کردند .
بچه ها با آداب مقررات خروج از دبستان و نظم و انضباط آشنا شدند .
الگو را پیدا کردند و روی خط عابر پیاده الگو منظم رسم کردند .
با مفهوم انتقال با اشکال تم اشنا شدند .
مفاهیم چپ و راست و وسط اشنا شدند .
دانش اموزان با نماد تساوی اشنا شدند .
کلیپ آموزش تساوی پخش شد .
دسته با تعداد مساوی نمایش داده شد .
به اشکال متقارن با تعداد چینه برابر اشاره شد .
کتاب ریاضی صفحه 71 تصویر خوانی شد .
کتاب ریاضی صفحه 72 حل شد .
تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 78 انجام شود و صفحه 77 کتاب کار ریاضی علوی تصویر خوانی شود .
موفق باشید
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاسمون با ورزش صبحگاهی شروع شد .
بازی ترکیب داشتیم .
دانش اموزان یک کلمه را بخش می کردند و کلمه ای هم مانند بخش آخر آن کلمه می ساختند .
مثلا : ماسه بخش آخر سه / کلمه جدید : مدرسه بخش آخر سه /
ای مستقل آموزش داده شد .
وقتی که (ه چسبان /ه آخر تنها ) می بینم سریع می رم می شینم .
#ه_آخر_چسبان_ه_آخرتنها :
(ه آخر چسبان ) و ( ه آخر تنها ) در آخر کلمه هایی که ه چسبان و ه آخر تنها ) می گیرد _______________________________
#ای_مستقل گذاشته می شود
اگر بعدازکلمه هایی که صدای آخر آنها (ه) آخر چسبان یا(ه)آخر تنها باشد,صدای(ای ) بیاید آن را به شکل جدید می نویسیم : ( ای).
مثال : خانه + ای ( خانه ای) به معنای یک خانه است.
مثال:دانه ای،کوزه ای،پروانه ای، کاسه ای ، ستاره ای ، پرنده ای ،مدرسه ای ، میوه ای ،دسته ای ، سایه ای ،پنبه ای ،اندازه ای ،نامه ای ، لاله ای ،جوجه ای ...
به عنوان کار در کلاس کلماتی با ای مستقل نوشته شد .
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 97 انجام شود.
2) دانش اموزان در دفتر تلاش به کلمات مربوطه زیر (ای مستقل )اضافه کنند .
کلمات: مدرسه - دانه-ترسیده -بسته -راننده -ایستاده-نامه-ستاره -زنده
مثلا : مدرسه +ای = مدرسه ای /
3)پیک ارمغان هفته شماره 9 تا پایان هفته انجام شود .
تشکر
1401/09/20
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاسمون رو با ورزش صبحگاهی شروع کردیم .
بازی بخش و صدا داشتیم .
کلمات کلیدی :
مدرسه/نرده/ستاره/مداد/نامه بخش و صدا کشی شد .
به عنوان کار در کلاس این کلمات با مشارکت دانش اموزان در دفتر تلاش بخش و صدا کشی شد .
تکلیف : ندارند .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
همه نشانه ها را با خانواده ( اِ ) دوست کردیم . سپس با ترکیب مربوطه با مشارکت دانش آموزان کلمه ساختیم .
اشاره داشتیم به ترکیباتی که آخر کلمات هستند و ترکیبانی که ابتدا کلمات هستند .
و اشاره داشتیم به نشانه ای که دستش رو خط درازه با (اِ)چسبان دوست می شود و نشانه ای که دستش رو خط دراز نیست با (ه ) آخر تنها دوست می شود.
مثلا :
ابتدا ترکیبات با -ِ ( وسط ) مثل :
س+ -ِ = سِ /
حالا سِ مثل : سِتاره -سِمنان/
ز +-ِ = زِ /
حالا زِ مثل : زِنده -زِمِستان/
سپس ترکیبات با (چسبان و ه آخر تنها) مثل:
س+ ه ( چسبان ) = سه /
حالا سه مثل : ماسه - مدرِسه /
ز+ ه ( اخر تنها ) = زه /
حالا زه مثل : موزه -تازه /
به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش با مشارکت دانش آموزان نوشته شد .
تکلیف : 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 96 در منزل انجام شود .
2) 3 خط از نشانه چهار شکلی( اِ ) در دفتر تلاش خوش خط و خوانا نوشته شود.
3) از روی کلمات ترکیب شده کار در کلاس امروز چند بار خوانده شود .
4) املا( کلمه ای )تا نشانه ز نوشته شود .
5) در صورت حضوری بودن مدارس فردا املا تا نشانه ز داریم در غیر این صورت املا نداریم .
در صورت اختیار دفتر املا دانش اموز ایجاد انگیزه زنبور داشته باشد .
کتاب ها : دفتر املا علوی و دفتر تلاش و کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب قرآن همراه دانش اموز باشد .
موفق باشید
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام جلسه امروز تدریس اتیکت مهمان بودن، آشنایی دانش آموزان با کلمات مهمان و میزبان،
ارائه پاور پوینت پرسش و پاسخ هنگام ارائه در مورد اینکه چطور یک مهمان فوق العاده باشیم.
بچه ها با عروسک خود در منزل یک مهمانی کوچک داشته باشند و فیلم آن را داخل فلش همراه خود به کلاس بیاورند.
1401/09/19
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
شنبه شروع هفته خدا یادم نرفته
خالق این جهانه خدای آسمانه '
نشانه چهار شکلی (اِ )با شعر و داستان و کد گذاری تدریس شد .
هم پایان و هم آغاز نشانه (اِ )تدریس شد .
دانش آموزان صدای اِ را در کلمات تشخیص دادند.
جایگاه (نشانه اِ ) در جدول دوستی مشخص شد و دوستی نشانه اِ با دیگر نشانه ها آموزش داده شد .
صدا آموزی به صورت زیر تمرین شد .
مثلا : د+ه = ده / ب+ه ( چسبان ) = به / ب+ ِ = ب ِ و الی ...........
تکلیف :ندارند .
دانش آموزان به خوبی نشانه چهار شکلی اِ را بشناسند .
و صدای آن ها را در کلمات تشخیص دهند .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
درس اِستخر کتاب فارسی روان خوانی و تصویر خوانی شد .
کلید واژه ها بخش و صداکشی شد .
ترکیبات جدول دوستی در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد .
کلید واژه با نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شد بخش و صداکشی شد .
کلمات :
اِمام-اِداره-اِسم/
مِداد-دَبِستان-دِراز/
نامه-مدرسه/
ساده-ستاره/
در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف :
1)کتاب نگارش فارسی صفحه 61 انجام شود .
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 95 انجام شود .
3) روان خوانی درس اِستخر مرور شود .
4) کاربرگ جدول دوستی کامل شود .
موفق باشید .