فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی ! جدول جمع نظام دار با شعر و داستان تدریس شد . دانش اموزان با استفاده از ابزار ریاضی جمع نظام دار را برای عدد های مختلف انجام دادند . مناسب ترین ابزار استفاده از چوب خط یا مداد رنگی می باشد . کتاب ریاضی صفحه 87 سوال کفشدوزک با موضوع جمع نظام دار حل شد . اهداف صفحه 87 : * پیدا کردن حاصل جمع با رسم چوب خط * نوشتن یک عبارت جمع با توجه به شکل و چوب خط * پیدا کردن ترکیبهای دوتایی عدد 2 تا 6 * نوشتن نظامدار ترکیبهای هر عدد راهبرد الگوسازی (جدول_نظام_‌دار یا تفکر نظام‌دار): در برخی مسائل برای پاسخ دادن به مسئله نیاز داریم حالت‌های مختلفی که هر کدام می‌توانند جواب سوال باشند را بنویسیم. یعنی مسئله به گونه‌ای است که ممکن است جواب‌های متفاوتی داشته باشد. در این‌گونه مسئله‌ها برای این‌که بتوانیم همه‌ی حالت‌های ممکن را بنویسیم، لازم است که در نوشتن آن‌ها از یک ترتیب، نظم یا الگوی خاصی استفاده کنیم. زیرا در صورت عدم استفاده از ترتیب یا الگوی خاص ممکن است برخی از پاسخ‌ها از قلم بیفتد و یا زمان رسیدن به جواب مسئله طولانی شود. راهبرد الگوسازی یا جدول نظام‌دار به ما کمک می‌کند تا با استفاده از یک ترتیب یا الگوی خاص، اطمینان حاصل کنیم که همه‌ی جواب‌های ممکن برای سوال را نوشته‌ایم.
تکلیف: 1) کتاب کار ریاضی علوی صفحه 93 در منزل انجام شود. 2) جدول نظام تا عدد 9 در دفتر تلاش نوشته شود . دانش اموزان چندین بار جدول نظام را بخوانند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . بخش و صدا کشی و کلمه خوانی نشانه اُ توسط دانش اموزان تمرین و تکرار شد. فلش کارت نشانه اُ به نمایش گذاشته شد. بازی جادویی (یِ میانجی و -ِ ربط )را داشتیم . (یِ میانجی و -ِ ربط و ای پنهان )در قالب بازی جادویی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 70 (کلمه سازی با نشانه بهم ریخته ) املا تصویری و ..... در کلاس تکرار و حل شد .
تکلیف: 1) املا سوالی تا نشانه اُ نوشته شود. سوالات زیر را در دفتر تلاش برای دانش اموزان بنویسید سپس دانش اموزان سوال را بخوانند و با توجه به ترکیب داده شده به ان پاسخ دهند . 1) ریز نیست ؟(دُ) ............... 2) دوست نیست ؟( دُ) ........... 3) در بیابان است ؟ ( شُ) .......... 4) بازی روی آن دوست داشتنی است ؟ (سُ)........ 5)ماشین با آن می ایستد ؟ ( تُ) .......... 6)دستِ بسته ؟( مُ)....... 7)آبی تیره ؟ ( سُ) ....... 8) نام مزه ای است ؟ ( تُ) ......... 2) کتاب کار فارسی علوی (درس 8 اُردک ) حل و تکمیل شود . 3) پیک ارمغان هفته شماره 14 حل شود . با توجه به تدریس (نشانه ک ) روز شنبه چه حضوری باشد چه مجازی ' تمام دانش اموزان یک کتاب داستان متناسب با سواد خوانداری خود و (یک کیک کوچولو بسته بندی )همراه داشته باشند . اگر شنبه حضوری باشد کتاب ها طبق برنامه کلاسی همراه دانش اموز باشد. در صورت حضوری بودن پسران گلم از درس 1 تا درس 7 علوم را مطالعه کنند . آخر هفته خوبی داشته باشید .

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام وروز بخیر امروز در مورد به موقع خوابیدن نمایش عروسکی احرا شد . صفحات 24 و25 کتاب انجام شد.
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش شروع شد. نشانه اُ با شعر و کد کلاه معرفی شد. امروز تمامی پسران کلاسمون با کُلاه وارد کلاس شدند ' مسابقه پرتاب کلاه و شمارش داشتیم کلی بهشون خوش گذشت . کلیپ خانه مادربزرگ پخش شد. در مورد احترام به بزرگتر ها و مهربانی با مادربزرگ و پدربزرگ و کمک کردن به آن ها و ......بحث و گفت وگو شد . درس اردک کتاب فارسی با موضوع خانه مادربزرگ تدریس شد. تصویرک ها بخش شدند . متن درس توسط دانش اموزان کل خوانی شد . گوش کن و بگو و بگرد و پیدا و کن و ........... مربوط به درس اردک در کلاس با مشارکت دانش اموزان انجام شد . صدا آموزی نشانه اُ در تصویرک های مختلف به نمایش گذاشته شد و تمرین و تکرار شد .
تکلیف: دانش اموزان بر کل خوانی متن درس مسلط باشند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه اُ -ُ گفته شد . ترکیبات نشانه اُ تدریس شد و به عنوان کار در کلاس ترکیبات و کلید واژه نشانه اُ نوشته شد . کلید واژه ها بخش و صدا کشی شدند . کتاب نگارش صفحه 69 در کلاس حل شد .
تکلیف: 1)کتاب نگارش صفحه 69 سوال یک مدادی رو نویسی شود و صفحه 70 سوال یک مدادی رو نویسی شود . 2)کتاب کار فارسی علوی صفحه 113و صفحه 114 در منزل کامل شود . 3)املا تا نشانه (ی) نوشته شود . موفق باشید

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: پخش فیلم تعمیر کاران، توضیح فیلم توسط دانش آموزان، پخش فیلم در ارتباط با کالا و خدمت، بیان مثال هایی توسط دانش آموزان و قابلیت تشخیص موارد ذکر شده توسط معلم در کلیپ، بیان مواردی از کالا و خدمت که دریک مهمانی در منزل می تواند وجود داشته باشد.ذکر انواعی از خدمت و کالا در فیلم تعمیرکاران توسط دانش آموزان. معرفی کتاب داستان چه کسی برای من پیتزا می پزد

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام جلسه به صورت مجازی برگزار گردید ابتدا استپ دنس جهت شادابی و فعالیت حرکتی انجام گردید سپس بازی بادی پرکاشن ایستاده و نشسته جهت هماهنگی حرکات با ریتم و درک بهتر قدرت شنیداری و تمرکز بهتر روی دو نیمکره راست و چپ میباشد
تکلیف: تکلیف ندارند

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس را با مسابقه آقای ریاضی شروع کردیم . تم 13 با موضوع آشنایی با اداب غذا خوردن تدریس شد. آداب سفارش غذا و رستوران رفتن و فرهنگ سوال پرسیدن / پرداخت صورت حساب و ........... تدریس شد. نماد جمع (+)آموزش داده شد . دانش اموزان با نوشتن جمله ریاضی آشنا شدند . صفحه 87 و 88 ( به جز جدول نظام ) در کلاس انجام شد .
تکلیف: 1)کتاب کار ریاضی علوی از تم 13 ( سوالات 1 و 2 و 3 ) حل شود . 2)تکلیف ریاضی مهارت محور : در دفتر تلاش با عدد و چوب خط بنویس. در روز چند وعده غذا می خوری ؟مثلا 2 بار / سپس بنویس در روز چند بار مسواک می زنی ؟مثلا 2 بار / حالا قبل از خواب حساب کن روی هم چند وعده غذا خوردی و چند بار مسواک زدی ؟ برای جوابش یک جمله ریاضی بنویس : مثلا 2+2= 4

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روان خوانی تا نشانه ( ی ) تکرار و تمرین شد. ترکیبات قبلی مرور شد. (ی پنهان ) با داستان و کد گذاری تدریس شد. کلمات مربوطه : بیابان/ آشیانه/ زیاد/زیارت/به عنوان کار در کلاس نوشته شد.
تکلیف: 1 : مسابقه جمله سازی : با مادر و پدر یا ........ جمله سازی انجام بده سعی کن حتما برنده شوی . کلمات: اسب/ ایران/ سیب/ستاره . ( به جای اسم کلمات بهتر است نقاشی ان ها کشیده شود) . در دفتر تلاش انجام شود. هدف: تقویت تند خوانی و بالا رفتن اعتماد به نفس و یادگیری در قالب بازی' تقویت جمله سازی. 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 110و (111 روان خوانی )و 112 انجام شود . لطفا دانش اموزان بر روان خوانی تسلط داشته باشند. ساخت قطار دوستی اختیاری می باشد . با توجه به تدریس نشانه اُ ( فردا تمامی دانش اموزان با کلاه در کلاس حاضر شوند ) یا اگر کلاه ندارند با چیزی که اُ -ُ داشته باشد حاضر شوند .

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام بابت تأخیر در گذاشتن گزارش در پرتال عذرخواهی میکنم. جلسه دیروز اتیکت مهمان بودن پارت دوم را داشتیم ، نباید ها و رفتارهای ناپسند مهمان بودن به صورت پاورپوینت و پرسش و پاسخ.
تکلیف: بچه ها به عروسک خود نبایدهای مهمانی رفتن را توضیح دهند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با پخش کلیپ کلماتی که (یِ میانجی) دارند شروع شد . دانش اموزان کلمات را خواندند و به (یِ میانجی )اشاره کردند . متن مربوط به درس (ی )و کلماتی که (ی میانجی) دارند در کلاس به نمایش گذاشته شد و توسط دانش اموزان خوانده شد . بازی با کلمات را داشتیم : چند جمله بهم ریخته به نمایش گذاشته شد دانش اموزان ابتدا کلمات را خواندند سپس کلمات را با پرسش و پاسخ از خود مرتب کردند و جمله مرتب شده را در دفتر نوشتند .
تکلیف: والدین گرامی لطفا سوالات زیر وارد دفتر دانش اموز شود . سپس توسط دانش اموز پاسخ داده شود . 1) به کمک (یِ ) میانجی به کلمه های زیر کلمه دیگری اضافه کن و بنویس . ستاره ________/ شانه__________/ روستا___________/ رو__________/ برا___________/ بو____________/ مو___________/ 2) مرتب کنید . جمله اول : تمیز /آب/مادر/با/می شوید/سبزی/ را. جمله دوم : دریا/ است/ تماشایی. 3) کلمات مربوط به هم را وصل کنید . ستاره یِ / شربتِ/ شانه یِ/ بویِ/ ___________________________ یاس / مادرم / نورانی /شیرین/ 4) جملات را با کلمات مناسب کامل کن . من سبزی را ____________. ( می شوید/ می شویم ) بویِ نانِ تازه ____________. ( می آید/ می آیی) سیما با مریم از یزد ________. ( آمد/ آمدم ) موفق باشید

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صرف کردن یک فعل یعنی ایجاد تغییرات در آن با توجه به خصوصیات دیگر جمله می باشد . تنها به واسطه تغییر شخص جمله ' فعل تغییر می کند. مثلا: من به رستوران آمدم . تو(سما )به رستوران آمدی . او به رستوران آمد . ما به رستوران آمدیم . شما به رستوران آمدید. آنان به رستوران آمدند. تدریس شد ' صرف ترسیدن و دیدن در کلاس به عنوان کار در کلاس نوشته شد و توسط دانش اموزان مثال زده شد. ترکیب (ی )با (ی غیر اول ) و ترکیب ی با (ی آخر) با مثال تدریس شد . (یی )را با (کد :دایی )تثبیت کردیم . بینایی / بویایی/ زیبایی/ روستایی/ دانایی/ همه یی دایی دارند. ی با ( ی غیر اول ) هر دو حرف هم شکل را می نویسیم اولی صدای (ی ) دومی صدای (ای ) می دهد . مثل : روییده / می شوییم / می بوییم . و مثال هایی به عنوان کار در کلاس زده شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 107 و 108 و 109 حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاسمون با خواندن سوره شروع شد . ی میانجی با شعر و داستان تدریس شد . از نشانه های پلیس : آ با -ِ همش دعواشون میشه . ه با -ِ همش دعواشون میشه . و با -ِ همش دعواشون میشه . یِ میانجی وسط اینا قرار می گیره . توضیحات : هر گاه دو کلمه به هم نسبت داده شد . ان دو کلمه را با هم بیان می کنیم و به اولین کلمه ای که آخر آن ها نشانه ی پلیس مثل (او - ه- ا )داشت توجه می کنیم سپس (یِ میانجی )را بین دو کلمه قرار می دهیم . مثل : نرده یِ زرد / دریایِ آبی /مدرسه ی من / و ...... کار در کلاس کلمات مشابه در دفتر تلاش نوشته شد . مثال هایی از -ِ ربط زده شد .
تکلیف: از روی این کلمات : بوی یاس /دریای آبی /مویِ زیبا/روی میز / مدرسه ی ما/ سایه ی من / یک خط نوشته شود . یِ میانجی حتما با قرمز نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جدول تشخیصی صدای (ای و ی )در کلاس تدریس شد. کلماتی به نمایش گذاشته شد و دانش اموزان آن را خواندند و طبق تشخیص صدا آن را وارد جدول کردند . جدول ( -ِ ربط و یِ میانجی ) در کلاس تدریس شد. کلماتی به نمایش گذاشته شد و به ان کلمه یک کلمه نسبت داده شد و طبق قواعد ( یِ میانجی یا -ِ ربط ) بین آن ها قرار گرفت . این مبحث مهم مجدد در کلاس مرور و تکرار خواهد شد .
تکلیف: 1)صفحه 68 و 67 کتاب نگارش تکمیل شود . 2) کلمات : شیرین /ایستاده/شاید/میز/باید/ سبزی/میمون/ طبق تشخیص صدا وارد جدول تشخیصی ( ای-ی) مطابق کار در کلاس شود. 3)طبق تشخیص دانش اموز ' بین کلمات زیر (یِ میانجی یا -ِ ربط )قرار بگیرد و سپس وارد جدول تشخیصی کار در کلاس شود. کلمات : سیب شیرین /نامه بابا/رزمنده ایرانی / شب سرد/ موفق باشید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: