1401/12/14
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس ریاضی ما با ایستگاه تفکر شروع شد.
چند سوال ریاضی توسط دانش اموزان حل و دوره شد .
حروف نویسی از عدد پنجاه و یک تا شصت نوشته شد.
و به و بین حروف نویسی اشاره شد .
مفهوم بین در ساعت با ابزار و کد گذاری تدریس شد .
صفحه 147 کتاب ریاضی حل شد.
صفحه 152 کتاب کار ریاضی علوی در کلاس حل شد .
تم 22 با موضوع مسجد تدریس شد.
ایجاد مهارت رفتن به زیارت و اداب ان بحث و گفت و گو شد.
شمارش 6 تا 6 تا تدریس شد.
تفریق اعداد مضرب 10 و شمارش رو به عقب تمرین و تکرار شد .
مطابق درس صفحه 149 و 150 کتاب ریاضی حل شد .
ساعت کشیده شده در دفتر تلاش حل شود.
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 155 حل شود .
شصت تا هشتاد به صورت حروف و عدد در دفتر تلاش نوشته شود .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلماتی مثل (دید و بازدید ) ( سیاه و سفید )
که و در ان ها صدای اُ می دهد اشاره شد و کلماتی در دفتر تلاش نوشته شد.
کتاب کار فارسی علوی صفحه 217 و 218 در کلاس حل شد و متن درس صفحه 219 خوانده شد .
دانش اموزان طبق درک مطلب متن صفحه 220 را حل کردند .
کلمات تشخیصی ز / ذ اشاره شد.
اگر دانش اموزی تمرین حل نشده از درس سفر دلپذیر کتاب کار فارسی علوی دارد لطفا انجام دهد .
کتاب ها : کتاب نگارش - کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا داستانی تا نشانه تشدید گفته شد . دفتر املا تحویل داده شد.
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس اتیکت میزبان بودن و مرور اتیکت میزبان بودن ،
پاورپوینت ارائه شد و بچه ها بارش فکری داشتند.
بچه ها جلسه آینده برای مهمانی گرفتن در کلاس خوراکی های ساده و سالم همراه خود داشته باشند.
1401/12/13
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
سنجش استعداد یابی ریاضی برگزار شد.
سوالات زیر در دفتر تلاش انجام شود.
1) ساعت در دفتر تلاش می باشد.
2) از عدد 21 تا 41 به عدد و حروف نوشته شود.
3) یک مسئله دلخواه تفریق یا جمع نوشته شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه ذ با داستان تدریس شد.
درس در بازار و صدای موج و سفر دلپذیر خوانده شد و زیر کلمات کلیدی خط کشیده شد . ( در منزل کلمات کلیدی هایلات شود)
ایجاد انگیزه نشانه ذ و جشن اسم داشتیم .
ببین و بگو و گوش کن و بگو درس سفر دلپذیر با مشارکت پاسخ داده شد.
متن درس سفر دلپذیر روان خوانی شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه ذ با کد گذاری تدریس شد.
بعد از تدربس نشانه ذ با داستان کلمات کلیدی نشانه ذ در دفتر تلاش نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه 109 و 110 و111 نوشته شد و از روی درس نوشته شد.اگر کسی سوال یک مدادی ناقص دارد انجام دهد.
کتاب کار فارسی علوی صفحه حل شود.
1) کتاب کار فارسی علوی صفحه 215 و 216 حل شود.
2) املا تا نشانه تشدید نوشته شود.
فردا املا نشانه تشدید داریم .
ایجاد انگیزه دفتر املا سکه یا مشاغل باشد .
کتاب ها : دفتر املا ' کتاب ریاضی ' کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و دفتر ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد.
1401/12/10
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تشخیص جمع چند عدد با رسم چوب خط با چند رنگ
و حل مسئله با مراحل رسم چوب خط و جمله ریاضی تدریس شد.
مقدمات ساعت و مفهوم بین و اندازه تدریس شد.
دانش اموزان با مفهوم بلند و بلندتر و بلند ترین و کوتاه و کوتاه تر و کوتاه ترین تدریس شد.
ساعت با داستان و کد اموزش داده شد .
دانش اموزان الگوی اعداد را یاد گرفتند و در دفتر تلاش یادداشت کردند.
با مفهوم ساعت تمام اشنا شدند.
کتاب ریاضی صفحه 144 و 145 و 146 حل شد .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 150 و 151 حل شود.
مباحث کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی از تم 13 تا پایان تم 19 به خوبی تمرین و تکرار شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
روان خوانی دروس فارسی از تمام دانش اموزان پرسیده و ارزشیابی شد .
درزنگ تفکر کتاب کار فارسی علوی صفحه 205 و 206 توسط دانش اموزان حل شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 212 و 213خوانده شود و 214حل شود .
صفحه 211 حل نشود.
ارمغان هفته شماره 22 حل شود.
کتاب ها : فارسی و نگارش و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .
اگر دانش اموزی ذره بین یا میکروفن دارد برای شنبه همراه داشته باشد.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا استخوانی تا نشانه خوا گفته شد .
املا تشخیصی (خوا / خا ) گفته شد.
دفتر املا نزد بنده می باشد.
بازی دبستانی
سادات حسینی، سمانه
کلاس بدون دیوار مهارت زندگی را داشتیم .
ابتدا بحث رعایت قوانین در کلاس و مدرسه با پانتومیم و تصویر خوانی و مشارکت اموزش داده شد.
سپس موضوع صبوری کردن در خرید با داستان و مشارکت و بحث و گفت و گو گروهی و انتخاب کردن تدریس شد.
صفحه های 32 تا 35 تدریس شد.
بعد از اموزش مهارت زندگی مسابقه دو برگزار شد .
کلی به پسران گلم خوش گذشت .
1401/12/09
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
نمونه سوال الگوی اعداد و شمارش چندتایی عدد وجمع و تفریق مضرب 10 و 5 در کلاس توسط دانش اموزان حل شد .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 149 انجام شود.
لطفا یک مسئله به دلخواه در دفتر تلاش نوشته شود سپس توسط دانش اموز حل شود .
مثلا : 5 بسته ی ده تایی بستنی در بخچال بود . 9 بستنی دیگر در بخچال قرار دادیم . روی هم چند بستنی در یخچال است ؟
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه ص با شعر و کد گذاری تدریس شد.
ایجاد انگیزه نشانه ص داشتیم .
متن درس صدای موج روان خوانی شد.
در رابطه با متن درس بحث و گفت و گو شد.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه ص تدریس شد.
ترکیبات نشانه ص در دفتر تلاش نوشته شد.
کتاب نگارش صفحه 106 و 107 و 108 در کلاس حل شد .
اگر دانش اموزی سوال یک مدادی حل نشده دارد حل کند .
1) فردا املا تا نشانه خوا داریم .
دفتر املا علوی ایجاد انگیزه 10 استخوان را داشته باشد.
و پایین دفتر املا چند خط جهت نوشتن جمله جا باشد .
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 209 و 210 انجام شود.
3) فردا متن روان خوانی تا نشانه خوا پرسیده می شود.
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش و دفتر املا همراه دانش اموز باشد .
استعداد فضایی اول
سادات حسینی، سمانه
سنجش استعداد یابی فضایی به صورت کتبی برگزار شد.
سواد مالی
نادری، نرگس
سوال از دانش آموزان در ارتباط با لوگوی خوراکی هایشان، نحوه شناسای و تشخیص کالاها، خواندن از روی درس و پاسخ به سوال دریک:آیا صابون ها با هم تفاوت دارند؟ حل فعالیت کلاسی در ارتباط با چسباندن برچسب، حل جمع بندی .
حل فعالیت منزل انتهای مبحث لوگو،انجام کاردستی در ارتباط با درس سواد مالی ( ساخت دستگاه خود پرداز، قلک، ساخت پوستر از لوگو های مختتلف یا مدرسه علوی، درست کردن کارت بانکی ، ساخت یک نوع بسته بندی با خلاقیت شخصی یا هر نوع طرح ابتکاری از دروس سواد مالی،)( این فعالیت اختیاری می باشد) در صورتی که قبلا درست کرده اند هفته آینده همراه خود به مدرسه بیاورند.
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت گرم کردن بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی خلاقانه با کاپ گیم جهت استفاده از ذهن دانش آموزان در جهت حرکتی خلاقانه
تکلیف ندارند
1401/12/08
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی تم 21 با موضوع کتاب خانه تدریس شد .
نکات مربوط به کتاب خواندن و امانت گرفتن کتاب و رعایت نکات مربوطه به انتخاب کتاب مطرح شد.
جدول اعداد از 1 تا 100 مرور شد .
شمارش چندتایی تکرار شد . ادامه دادن شمارش مرور شد. جمع مضرب 10 و تمرین جمع دو یا چند دسته 5 تایی و تبدیل به دسته ده تایی تدریس شد.
شناخت حروف نویسی اعداد مرور شد.
سپس صفحه 142 و 143 حل شد .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 148 انجام شود .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز سنجش کتبی استعداد یابی فارسی داشتیم .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 203 و 204 انجام شود صفحه 207 روان خوانی شود و صفحه 208 انجام شود.
کتاب ها : کتاب کار فارسی ' دفتر تلاش ' کتاب نگارش و کتاب فارسی همراه دانش اموز باشد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا خلاق آینه ای انجام شد .
بسیار لذت بخش بود.
املا داستانی تا نشانه ژ گفته شد.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان کاردستی دایناسور را درست کردند.
استعداد فضایی اول
سادات حسینی، سمانه
فردا سنجش استعداد فضایی خواهیم داشت .
در این سنجش دانش اموز باید با فکر و استعداد خود به سوالات پاسخ دهد.
رایانه
فرخی، فرید
آشنایی با
زوم
پرینت و پیش نمایش
قراردادن تصویر به عنوان پس زمینه
مقدمات اسکریپت جونیور
فعالیت صفحه 47و52 انجام شود
بازی دبستانی
سادات حسینی، سمانه
امروز به حیاط رفتیم و دانش اموزان یک کلمه ای را لب خوانی کردند . کسی که حدس می زد با دانش اموز مقابل مسابقه می دادند .
و در اخر دو به دو همگی با هم مسابقه دادند .
و روز بسیار خوبی را در کنار هم گذراندند .