1401/09/12
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تم 10 مبحث انتقال تدریس شد .
کسب مهارت ساختن ترکیب عدد 5 با اعداد دیگر .
نمایش عدد بیشتر از 5 با انگشتان دست .
ساختن ترکیب 5 با عدد دیگر و نمایش ان با چوب خط .توانایی نوشتن صحیح عدد 6 .
آشنایی با اندازه .
صفحه 65 و 66 و 67 در کلاس حل و انجام شد .
تکلیف : در دفتر تلاش از 1 تا 6 به این صورت 1-2-3-4-5-6 از سمت چپ تا 2 خط نوشته شود .
فردا 2 لیوان یا 2 کاسه یک بار مصرف همراه دانش آموز باشد .
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
فصل 5 دنیای گیاهان را شروع کردیم .
دانش اموزان با دنیای گوناگون گیاهان اشنا شدند .
دانش آموزان برگ های مختلف را مشاهده کردند و آن ها را لمس کردند .
آشنایی با تفاوت برگ گیاهان .
مشاهده گونه های مختلف گیاهان در کلاس .
آشنایی با اندام مختلف گیاهان .
آشنایی با فواید گیاهان .
تکلیف :
دانش اموزان یک گیاه خوراکی یا غیر خوراکی را انتخاب کنند سپس ان را مشاهده کنند و با کمک والدین در دفتر نقاشی آن رانقاشی کنند . و همراه دانش اموز باشد .
فردا دانش آموزان یک شاخه گل یا گیاه یا تربچه یا پیازچه یا هویج یا سبزی خوراکی یا گیاهی که ریشه دارد یا برگ خشک شده یا برگ سبز یا کاهو یا خیار و گوجه یا کلم قرمز یا گل کلم یا سیب زمینی همراه داشته باشند . یک عدد کافی می باشد .
ممنون
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
ایجاد انگیزه نشانه ز را داشتیم .
فقط نشانه ز معرفی شد . تدریس اصلی و کامل نشانه روز سه شنبه می باشد.
ترکیب کلمات با نشانه( ی) آموزش داده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد .
مثلا :
بیدار+ی = بیداری' دوست + ی = دوستی '
کتاب کار فارسی علوی صفحه 85 در کلاس حل شد .
تکلیف :
لطفا در منزل پیک ارمغان شماره 10 حل شود و فردا همراه دانش اموزان باشد.
کتاب کار نگارش علوی نزد بنده می باشد .
اگر دانش اموزی غایب بوده فردا کتاب کار فارسی علوی همراهش باشد .
کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش و دفتر نقاشی همراه دانش اموزان باشد .
موفق باشید .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا تا نشانه ن گفته شد .
آفرین بر تلاش پسران گلم امروز خیلی خوب املا نوشتند .
تکلیف : ندارند .
دفتر املا به دانش اموزان داده شد .
سرود
صدر بایگی، فرحناز
تکرار و تمرین سرودهای گذشته
1401/09/09
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس آنلاین ما با ورزش صبحگاهی توسط گروه سبز شروع شد .
کل مفاهیم تم 9 مرور شد .
دانش آموزان 5 تا اشکال را به صورت ذهنی بشمارند .
با مفهوم متقارن آشنا باشند .
مهارت آشنایی جمع و تفریق تا 5 تا را با نماد عددی و چوب خط داشته باشند .
دانش آموزان با سر شماری و جمع آوری داده ها اشنا شدند .
درک مفهوم صفر با مفهوم عدم وجود . مثلا خورشید که در تصویر نبود .
صفحه 63 کتاب ریاضی حل شد .
آموزش تم 9 به پایان رسید .
تدریس تم 10 را با موضوع حیاط مدرسه شروع کردیم .
آشنایی با موضوع بازی و آداب بازی گروهی .
کسب مهارت رفتاری در حیاط مدرسه .
پیدا کردن تقارن در تصویر با هدف کشف رابطه توسط دانش اموزان .
آشنایی با مقدمات عدد 10 و دسته
تکلیف : کتاب کار ریاضی تم 9 تکمیل شود . صفحه های 66 و 67 و 68 و 69 در منزل انجام شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه چهار شکلی به طور کامل مجدد معرفی شد ' جایگاه نشانه ها با توجه به صدای آن ها در شهرک الفبا مشخص شد .
نشانه های بالا جدولی و نشانه های پایین جدولی .
شعر می کاری خوانده شد و جایگاهش در جمله و کلمه تاکید شد .
چند کلمه با (می )کاری نوشتیم .
و نوع کار آن ها را مشخص کردیم .
تصویرک های می کاری به نمایش گذاشته شد و دانش آموزان کلمه مربوطه را می خواندند و طبق تصویر و کلمه جمله سازی می کردند .
هدف : تقویت قدرت تصور و تصویر خوانی.
هماهنگی ادراک دیداری و نوشتاری .
تقویت دقت و توجه .
ارتقا مهارت جمله سازی و درک مفهوم تصویر .
تکلیف : 1) املا تا نشانه( ن )نوشته شود .
2) جمله سازی با کلمات مربوطه کار در کلاس (کلمات می کاری ) مثل : می راند /می بیند /می بوسد /می آمد /می بارد /می برد /می داند /بر می دارد /در دفتر تلاش نوشته شود.
3) صفحه 87 کتاب کار فارسی علوی با دقت خوانده شود سپس طبق درک مطلب متن مربوطه ' سوالات صفحه 88 پاسخ داده شود و حل شود .
4 ) شنبه املا تا نشانه ن خواهیم داشت جهت ایجاد انگیزه دفتر املا علوی نقاشی مربوط به نان یا نانوا داشته باشد .
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و کتاب علوم و دفتر تلاش و دفتر املا همراه دانش آموز باشد .
موفق باشید .
1401/09/08
توضیح:
با سلام و احترام
به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد.
روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود.
اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند.
لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود.
اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
ترکیبات نشانه ( ای ) مثل بی -سی-دی-ری و .......
تدریس شد .
کلمه با حضور نشانه چهار شکلی در (اول )مثل ایران - (وسط )مثل سیب - (آخر )مثل سینی تمرین و تکرار شد .
ترکیبات خوانده و مرور شد .
تکلیف : روان خوانی درس ایران و روان خوانی و کل خوانی ترکیبات تمرین شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
امروز برنامه سه شنبه داغ را داشتیم .
جدول دوستی نشانه ها تمرین و تکرار شد .
از روی درس در کتاب نگارش رو نویسی شد .
به عنوان کار در کلاس با نشانه چهار شکلی (ای ) کلمه سازی کردیم .
(می ) کاری آموزش داده شد .
من می کاری هستم از بس که کاری هستم دست نمی دهم به هیچ کس . از کلمه جدایم ' آخر جمله هایم .
مثلا می + بَرَد = می برد
( کارش بردن است پس کاری انجام می شود از کلمه بردن جدا نوشته می شود )
آخر جمله ها می آید مثلا
بابا سبد را می برد .
می کاری مثل می بارد - می آمد - می دارد - و .......
کتاب نگارش صفحه 57 انجام شد .
تکلیف : 1) ترکیبات نشانه ( ای ) مطابق کار در کلاس انجام شود . برای هر ترکیب یک الی دو کلمه مثال زده شود .
2) املا تا نشانه (ن )نوشته شود
3) چند کلمه با می کاری نوشته شود .
مثلا : می بندد - می بیند و ......
تا 5 کلمه کافی می باشد .
4) سه شنبه تولد آذر ماهی ها می باشد . والدین دانش اموزانی که متولد آذر هستند لطفا به بنده پیام دهید .
فردا کلاس مجازی داریم .
دانش اموزان امادگی املا تا نشانه ن را داشته باشند .
لطفا راس ساعت در کلاس آنلاین حاضر باشید .
موفق باشید .
سواد مالی
نادری، نرگس
اجرای نمایش عروسکی توسط گرو ههایی از دانش آموزان در ارتباط با خدماتی که بانک ها ارائه می دهند، پخش کلیپ آموزشی - نشان دادن دستگاه کارتخوان و نحوه کشیدن کارت به تعدادی از دانش آموزان
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
وارم آپ جهت گرم کردن بدن برای جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی با کاپ گیم جهت درک بهتر مفهوم گروه و بازی دسته جمعی و ایجاد تمرکز بیشتر
تکلیف ندارند
هوش و ریاضی
سادات حسینی، سمانه
ریاضی آی ریاضی چقد شیرینه ریاضی .
کتاب ریاضی و هوش
قسمت شمارش و الگویابی و تفاوت ها در کلاس توسط دانش اموزان انجام شد
صفحه 14 و 16 و 18 در کلاس حل و انجام شد .
تکلیف :
صفحه 15 و 17 و 19 و 20 در منزل تا پایان هفته انجام شود .
1401/09/07
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز روز اردو بود رفتیم آکوا پارک کلی به پسران گلم خوش گذتش .
ترکیبات نشانه (ی )تمرین و تکرارشد .
صدای اول و صدای اخر در بازی مرور شد .
تکلیف : کتاب کار فارسی علوی صفحه 83 و 84 در منزل حل شود .
کتاب نگارش نزد بنده می باشد .
کتاب ها :
دفتر تلاش - دفتر املا _کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی هوش همراه دانش آموز باشد .
تشکر
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا پای تابلو تا نشانه ن تمرین و تکرار شد .
دانش آموزان از هر گروه چند نفری پای تابلو آمدند و املا نوشتند و سپس وارد دفتر املا کردند .
تکلیف : فردا املا تا نشانه ن داخل دفتر املا علوی دارند . لطفا یک املا تا نشانه ن داخل دفتر تلاش نوشته شود .
هنر اول
ایروانی، سارا
دانش آموزان در این جلسه با دو شکل دایره با سایزهای مختلف یک حلزون را درست کردند. و به صورت دلخواه لاک(همان خانه حلزون) را رنگ آمیزی کردند.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند.
ممنونم
رایانه
فرخی، فرید
مرور مطالب گذشته
آشنایی با ساخت فولدر و ذخیره کردن یک نقاشی
مطالب گفته شده را تمرین کنید
یک نقاشی به دلخواه بکشید سپس فولدر جدید درست کرده و نقاشی خود را در آن ذخیره کنید
1401/09/06
توضیح:
کارنامه مداد قرمز 1 که سنجش آن در آبان برگزار شد ، در پرتال قسمت کارنامه قابل رویت می باشد.
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
مباحث کلاس ریاضی امروز ما :
آشنایی با نماد عدد 0 .
و نوشتار عدد 0 .
کسب مهارت انجام عمل جمع و تفریق با انگشتان دست .
نمایش تصویری عمل جمع و تفریق .
شناخت و تشخیص اشیا متقارن .
درک مفهوم تقارن .
کسب مهارت درک و کشف قانون الگو و توانایی ادامه دادن آن .
کتاب ریاضی صفحه 60 و 61 و 62 حل و انجام شد .
تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 64 و 65 در منزل حل شود .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
درس 6 ( ایران ) تدریس شد .
دانش آموزان سرود ملی ایران را یک صدا سر کلاس خواندند .
نشانه چهارشکلی (ای ) تدریس شد.
آشنایی با کشور ایران و اقوام ایرانی .
آشنایی با نقشه ایران .
آشنایی با پوشش اقوام مختلف با توجه به محل زندگی.
آشنایی با نوع آب و هوا در قسمت های مختلف کشور .
کلید واژه های متن درس ایران بخش و صدا کشی شد .
متن درس ایران روان خوانی شد .
دانش آموزان توانایی پیدا کردن کلید واژه ها در محیط اطراف را یافتند .
تکلیف : از روی متن درس چند بار خوانده شود و
یک بار نوشته شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه چهار شکلی ( ای ) با داستان معرفی شد .
( اول -غیر اول- آخر - آخر مستقل)
جدول دوستی نشانه چهار شکلی (ای ) مرور و تمرین شد .
در دفتر تلاش فقط ترکیبات جدول دوستی نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه. 55و 56 در کلاس حل و انجام شد.
کتاب کار فارسی علوی صفحه 78 و 80 و 82 در کلاس حل و انجام شد .
تکلیف: املا تا نشانه ن نوشته شود .
آمادگی املا پا تخته یا املا خلاق تا نشانه ن را داشته باشند .
(لطفا کلمه نویسی نشانه (ای ) با دانش آموزان کار نشود ) فقط روان خوانی ترکیبات کار شود .
کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی در کلاس نزد بنده می باشد .
فردا روز اردو می باشد .
فقط دفتر املا همراه دانش اموز باشد .
خوراکی کافی و بطری اب همراه دانش اموز باشد.
تشکر
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس پارت سوم اتیکت میز غذاخوری
همراه با پاور پوینت ، ویدئو ، پرسش و پاسخ بارش فکری،
نحوه ی درست گرفتن کارد و چنگال(کاتلری)
یادگیری نکات مهم هنگام غذا خوردن.
دانش آموزان هنگام خوردن یک وعده غذایی از خود فیلم بگیرند و نکاتی که یاد گرفته اند را توضیح دهند.
همچینین کاتلری را درست در دست بگیرند.